Translate

Mesti Baca

Jumaat, 5 Mei 2017

Iman Songsang : Tak Cukup Dengan Kakak, Adik pun Di Tibai

Image result for anonymous

Gua tidak terlalu rapat dengan iman nih tetapi bila berjumpa gua selalu bertegur sapa dengannya. Beliau bukanlah iman yang di lantik oleh Majlis Agama Islam dan dari pengamatan gua beliau sentiasa solat berjemaah di masjid apa bila masa waktu solat lima waktu. Beliau setiap tahun menjadi pemimpin tadarus pada setiap bulan Ramadhan memandangkan beliau selalu di jemput untuk mengajar mengaji. 

Arwah bapanya juga seorang iman yang cukup dikenali di mukimnya tetapi bila bab mengaji al-Quran, arwah bapanya selalu mencadangkan anaknya kerana anaknya lebih mahir dalam bab hukum tajwid berbanding berbanding dirinya. Sejak kebelakangan ini gua boleh di katakan semakin rapat dengan beliau yang sudah mencecah 62 tahun dan tidak terlalu jauh jarak umurnya dengan gua.

Memandangkan beliau seorang yang arif tentang hukum-hukum tajwid membuatkan gua tertarik mendekatinya dengan lebih rapat walau pun gua kurang bertanya tentang bab-bab tajwid. Beliau menjadi rapat dengan gua setelah kami saling berkongsi cerita tentang kehidupan kami semasa muda. Dan topiknya adalah berkaitan tentang pembelajaran kami dalam bab agama.

Apabila semakin rapat, beliau mula membuka cerita tentang kisah-kisah beliau semasa muda sehingga sekarang. Sebelum itu gua selalu melalui kawasan rumahnya yang terletak sebelah jalan sahaja. Gua tidak pernah singgah memandangkan gua selalu terpandang seorang perempuan yang sudah berumur yang pada mulanya gua ingat isterinya. Selama gua kenalnya gua anggap beliau sudah beristeri rupa-rupanya perempuan yang selalu gua lihat di beranda adalah adik perempuannya yang tinggal di luar negara. 

Adiknya berkahwin dengan orang barat dan mempunyai dua orang anak dan gua ada sekali singgah bersembang dengan adik perempuannya yang tidak menutup aurat. Satu masa tu gua ada bercakap tentang agama dan politik tetapi beliau cepat-cepat mengatakan agama mana boleh campur dalam urusan politik. Gua terus bertukar topik kerana gua pasti beliau pasti penyokong tegar PAS yang masih berpegang kepada politik suku agama suku sebagaimana negara barat yang beliau diami melarang pihak gereja mencampuri urusan politik.

Berbalik kepada iman yang gua sebut tadi, beliau sudah tidak merasa malu menceritakan perkara-perkara yang agak sensitif kerana gua boleh mengikut rentak isu yang di perkatakan. Dengan penuh bangga beliau menceritakan yang beliau mempunyai seorang anak dari hubungan luar nikahnya yang mengikut ceritanya yang perempuan itu beliau baru sahaja kenali. Ketika itu beliau sakit dan datanglah seorang tua membantu mengurut dan merawat sakit beliau di temani anak perempuannya. 

Setelah beberapa kali orang tua dan anaknya bertandang ke rumahnya tiba-tiba pada satu malam datang perempuan itu seorang diri. Mengikut cerita beliau bertanya perempuan itu kenapa datang dan mana bapanya, perempuan itu jawab sajer jer datang pasal kasihan melihat pakcik sakit sehingga ada kala perempuan yang boleh di anggap anak tersasur memanggil beliau 'Abang'. Iman itu yang sememangnya mengaku hidung belang mula memainkan peranan dengan memasukkan unsur-unsur lucah seperti 'badan dah sembuh dah tapi yang kat bawah jer belum sembuh-sembuh.

Sejak dari hari itulah berlakunya hubungan luar nikah di mana perempuan yang gatal selalu datang ke rumah iman durjana itu sehinggalah perempuan itu sudah mengandung 7 bulan. Iman itu bagitau gua yang beliau terkejut bila diberitahu kerana beliau langsung tidak perasan walau pun setiap minggu mengadakan hukum seks. Sekarang baby itu sudah berumur 1 tahun dan dibela oleh keluarganya kerana perempuan itu bekerja di Sabah.

Gua pernah bertembung dengan perempuan pada satu malam ketika beliau menghantar makanan kepada iman dan gua tidak tunggu lama. Dari pengamatan gua perempuan itu berumur dalam lingkungan 26-27 tahun. Beliau ada bagitau adik perempuannya yang beliau ingin membela anak luar nikah itu tetapi adik perempuannya yang tinggal di barat menyarankan di adakan ujian DNA kerana takut anak itu bukan dari benihnya tetapi bertekad kerana beliau yakin anak itu darah dagingnya dan legasi tunggalnya.

Beliau juga cerita kat gua ketika perempuan itu pergi ke Sabah bertugas, adik perempuan itu ada datang ke rumahnya membawa anaknya. Beliau bagi tahu gua yang adik perempuan itu datang hanyalah satu helah kerana adik perempuan itu pun syok kat iman itu walau pun sudah berusia 60 tahun lebih. Mereka banyak kali mengadakan hubungan seks setiap kali adik perempuan datang membawa anak itu. Malah tanpa segan silu beliau memberi tahu kakaknya betapa puas batinnya setiap kali mengada hubungan seks dengan iman itu.

Iman itu marah kat adik perempuan itu kerana mendedahkan hubungan itu kepada kakaknya. Memang si kakak amat marah tetapi beliau tidak boleh berkata-kata kerana si kakak pun apa kurangnya sehingga melahirkan seorang anak. Walau apa pun hubungan mereka tetap berjalan seperti biasa sehingga sekarang di mana si kakak akan mengadakan hubungan seks setiap kali pulang dan si adik akan menjadi pengganti jika si kakak pulang bertugas ke Sabah. Gua tak tahu nak kata walau pun perkara ini tidak di ketahui oleh jemaah mukim tetapi ia di ketahui oleh orang kampung iman songsang itu. Semuanya tutup mulut dengan alasan bodoh tak mahu jaga tepi kain orang walau pun mereka tahu dosa pahala.

Oleh kerana gua sudah mengetahui kelakuan songsang iman itu, maka ia turut terpias kat gua sama walau pun orang kampungnya tidak ambil pot. Sekarang gua cuba mendekati iman songsang itu mendapat maklumat tepat bila si kakak dan si adek akan bertandang ke rumah iman songsang itu untuk membawa orang jabatan agama menghentikan kegiatan yang memalukan umat Islam./GANR

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Akyir zaman ni, nabi dah cakap ramai yg mengaku lobai utk cari makan. Tapi lu tak pecaya. Lu ingat serban tinggi, jubah seret lantai boleh caya cakap dia 100 peratus ker??

Gua ingatkan lu bhaii. Zaman dulu ada ulama yg beramal 70 tahun tapi mati kafir sbb syaitan. Syaitan goda Bhai.... Sekarang lagi dasat godaan dia bhaii

An Anonymous berkata...

Kalau ikutkan mufti perlis tak boleh panggil jabatan agama sebab nanti dikatakan mencari2 aib orang..

Tanpa Nama berkata...

8.03..ada dlm hadis sahih pasal x boleh cari2 kesalahan org ni. Boleh google. Jgn bagi alasan ikut kepala sendiri shj.

1. Klu utk kptgn masyarakat ia wajib didedahkan.

2. Klu utk hal peribadi, nabi suruh tutup selagi boleh.


Ko nak lawan hadis kot?
Kat msia memang ada group anti hadis kan?
Atau group lebai yg suka pilih2 hadis. Klu tak memihak, dia x terima hadis tu. Cthnya hadis ttg hukum yg kafirkan orang islam...

Tanpa Nama berkata...

Dari segi keberatan hukum, rasanya hukum orang islam yang mengkafirkan orang islam lain adalah lebih berat. Kalau orang yang dituduh tidak mengaku kafir, maka tuduhan kafir itu akan jatuh kepada sipenuduhnya sendiri. Hal ini berat sangat tu....tapi lebai ingat benda tu main2 kot?

Tanpa Nama berkata...

lu pun perangai maki hamun orang boleh tahan, lu nak tolong orang?
Lu baiki akhlak lu dulu. Akhlak lu dah baik baru lu tolong baiki akhlak orang, bhaii.
Gua sokong lu bhaii



















































Tanpa Nama berkata...

Pas memang bodoh sebab menolak tahaluf dgn umno. Bodoh bertingkat2

An Anonymous berkata...

Ni ka kena tanya kassim ahmad.. alaa kawan Tun M pujaan PH tu.

An Anonymous berkata...

Tapi org munafik pun tak mengaku munafik juga tuan..

An Anonymous berkata...

Kamu ingat PAS bodoh macam PAN ke bertahaluf dgn musuh islam?

PAK SUKIMAN berkata...

Assalamualaikum wr wb.

Salam ukhuwah islamiah buat semua saudaraku baik yang menjadi TKI/ TKW maupun yang ada di dalam negri.
BISMILLAHIRROHMANIRRAHIM
Mohon maaf jika kehadiran saya di blog ini
mengganggu kenyamanan pengguna blog,,
Kehadiran saya di sini hanya ingin menyampaikan kepada saudara teman" yang sedang dalam kesulitan atau
Terlilit hutang
ekonomi menurun -atau asmara - membutuhkan bantuan dana besar,
Jangan sungkan menghubungi MBAH KASSENG CALL/SMS : 0853-4288-2547
Anda Akan Berhasil Sukses Jika Anda Mau Mengambil Keputusan Untuk Mengikuti Ritual Gaib MBAH KASSENG ...
**** BELIAU MELAYANI SEPERTI: ***
1.NOMOR TOGEL
2.PESUGIHAN
3.UANG GAIB

…=>MBAH KASSENG<=…
CALL/SMS : +62853-4288-2547

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...