Translate

Mesti Baca

Sabtu, 15 April 2017

Rafizi: Tersirat Dan Tersurat Antara Realiti Dengan Fantasi


Bila menganggap dirinya lebih bijak dari sesiapa malah di nobatkan sebagai pakar strategi terulung yang pernah wujud di negara ini. Kemudian di sokong 1000 peratus oleh kelompok dari kem yang sama, cuma yang membezakannya ialah yang kem yang menyokongnya adalah barua kepada musuh Islam. Realitinya sepandai atau setinggi mana pun ilmu yang ada, ada masanya otaknya gagal berfungsi dengan betul. Ketika itulah beliau mula merapu-rapu macam orang hilang akal.

Politik Malaysia banyak mencipta sejarah dunia kerana wujudnya makhluk yang bernama Rafizi, Pudin, Wan Ji dari PKR, Din Ayub, Din Loyar, Mat Labu dari PAN parti barua Dap dan tambahan terbaru Mahapenipu Che Det dari PPBM. Dengan duduk sebumbung dalam pakatan yang di namakan Pakatan Harapan tetapi ia mula menjadi cacamarba sejak kemasukan mahapenipu yang menjadi penasihat PPBM. 

Mahapenipu mahu menukar Pakatan Harapan kepada Barisan Rakyat dan mesti diketuai oleh beliau agar beliau boleh menipu Bani Melayu. Mengikut idea mahapenipu dengan mempergunakan Bani Melayu, ia memudahkan pakatan pembangkang untuk menawan Putrajaya. Beliau berjanji akan membebaskan Nuar dari penjara jika BN dapat di kalahkan. Hebat betul ler mahapenipu dengan janjinya yang secara jelas menabalkan dirinya yang memimpin. 

'Saya akan membebaskan Nuar dari penjara' kenapa beliau tidak berkata 'kita akan membebaskan Nuar dari penjara'. Adakah dari kalangan Dap, PKR dan barua Dap (PAN) hanya berdiam diri dengan kenyataan dari Mahapenipu yang secara tersirat telah menabalkan dirinya sebagai ketua yang agung. Gua tidak mendengar sepatah pun kenyataan dari PKR tentang janji Mahapenipu nih. Ahli PKR patut tanya pemimpin-pemimpin hebat mereka, pernahkah pemimpin mereka menyoal mahapenipu adakah beliau terlibat memenjarakan Nuar dalam kes 'Liwat II'. 

Ketika itu beliau masih berpengaruh di belakang Pok Jib yang beliau naikkan setelah berjaya menjatuhkan Pak Lah. Gua tak percaya beliau tidak terlibat kerana pengaruh Nuar boleh menggugat pemerintahan Pok Jib dan masa depan anaknya untuk jawatan PM akan berkecai. Maka operasi 'Liwat II' mesti diteruskan untuk mematikan terus karier politik Nuar. Mahapenipu memperbodohkan para pemimpin PH yang di anggap terulung dan ular mamak luar biasa kononnya perjuangannya untuk rakyat tetapi rakyat tahu perjuangan Mahapenipu adalah untuk melindungi anak-anaknya yang menjadi maha kaya selama 22 tahun rejim pemerintahannya.

Sekarang dalam pakatan pembangkang hebat ini sudah mula 'gua kencing lu, lu kencing gua' dan ada yang kena kencing malah di paksa minum air kencing kerana mereka bertaraf barua. Parti Pekerja-Pekerja Negara (PPPN) adalah hadiah dari Abang Besar setelah gagal menguasai PAS untuk dihuni golongan terulung dunia dengan di bantu oleh ular mamak luar biasa dan menukar kepada Parti Islam Amanah. Kerana terlalu terulung sekarang mereka mereka mengeluarkan fatwa-fatwa yang cukup hebat. 

Baiáh talak tiga boleh di batalkan hanya dengan menyembelih seekor kambing dan di beri makan fakir miskin, bunuh diri terjun jambatan kerana di saman menjual rokok haram hukumnya mati syahid. Sekarang lu all boleh lihat bala sudah mula dirasai sedikit demi sedikit ke atas mereka yang melanggar sumpah, jika lu seorang yang prihatin.

Demi mengejar dunia, SU Agung PKR sudah hilang suara sejak diberi habuan besar setiap bulan dengan pejabat besar oleh LGE, KM P.Pinang. Kononnya dilantik sebagai nasihat kepada KM tetapi apa yang tersirat ialah Dap berjaya mengawal PKR secara halus. Dap adalah pembangkang yang memiliki sumber kewangan yang tiada had kerana Dap adalah anak PAP, parti yang memerintah Singapura. Dap diwujudkan setelah Devan Nair gagal pendaftaran PAP sebagai parti politik ditolak oleh kerajaan setelah Singapura di keluarkan dari Malaysia oleh Umno. Dap memang mendapat latihan langsung dari Singapura di bawah seliaan Israel.

Fizi yang berkelulusan akauntan cukup hebat dengan pendedahan-pendedahan salah guna kuasa oleh Umno/BN sehingga di lantik sebagai Pengarah Strategi PKR semakin mabuk dengan angka. Beliaulah perancang utama 'Langkah Kajang' untuk menyingkirkan TSKI sebagai MB Selangor dengan lebih 91 muka surat tentang salah guna kuasa TSKI yang akhirnya mengaku memfitnah TSKI. 


Pakar strategi yang semakin menggila dan memalukan golongan profesional dengan teknik paling celaka iaitu menuduh tanpa memberi nama tetapi menyuruh orang lain membela diri dari tuduhan beliau. 'Gua tahu orang yang rapat dengan abang Fizi menerima 90 juta dari Dap dan gua harap abang Fizi mempertahankan tuduhan gua', gua bagi pembayang kat pandir-pandir yang masih mabuk mendengar usrah dari Wan Ji ditepi longkang.

Siapa tak kenal dengan Hanipa Maidin bekas loyar yang mengetuai JUHAM Lujnah Undang-Undang PAS. Loyar yang banyak kali kena kencing dek Fizi atau mungkin Fizi adalah idola agungnya sehinggakan apa yang keluar dari mulut Fizi adalah benar sebenar-benarnya. Bagaimana beliau di kencing oleh Fizi di atas pentas dalam satu ceramah, Fizi membisikkan sesuatu kat telingga Nipa. Fizi kata PAS pergi berjumpa dengan Ku Li  untuk ditawarkan jawatan PM jika PR menang dan Nipa yang bodoh nih beria-ia terkejut. 

Gua hairan macam mana seorang loyar hebat boleh terima bulat-bulat tanpa menggunakan pengetahuannya sebagai pakar undang-undang. Sebagai AJK PAS Pusat, beliau patut bertanya apa sebenarnya yang berlaku. Akhirnya bangkai gajah berbau juga di mana cerita sebenar ialah Dap yang mula-mula memujuk Ku Li tetapi ditolak lalu di paskan ke PKR pun tak jalan. Jalan terakhir Dap dan PKR telah memujuk PAS agar berbincang dengan Ku Li memandangkan hubungan baik pimpinan tertinggi PAS. Maka dijaja oleh Fizi yang semakin gila kerana dendam masih berbuku di hati berkaitan 'Langkah Kajangnya'.

Macam Din Ayub yang menghebohkan kononnya semasa beliau berada di dalam majlis tertinggi PAS, tidak pernah berbangkit isu PAS menerima wang RM 90 juta. Punyalah bodoh benda ini di jadikan penambah perisa, kalu dalam setiap meeting tidak timbul isu RM 90 juta maka sah lah yang sumbangan itu tidak wujud. Kalu tak wujud macam mana nak bincang perkara yang tiada. Dalam isu Kayat pula beliau tanya macam mana PAS  dapat anjurkan Ijtima Antarabangsa dengan kos yang besar di Terengganu sedangkan PAS anjur sejak akhir 80án lagi. 

Macam barua dok kata PAS Johor semakin mewah kerana dalam akaun PAS bahagian ada RM12,000. Gua macam nak tergolek bila baca bab nih, mungkin ranting PKR ketawa dan jangan kata bab Umno, gua ingat RM12 juta satu bahagian. Bukankah Din Ayub kata PAS Johor sudah lumpuh di semua kawasan, mungkin para-para jin derma kut. Memang betullah yang mereka bukan sahaja kena kencing malah minum air kencing sekali, pasal itulah sejak golongan hebat nih keluar dari PAS semua cakap dah melalut./GANR

65 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kau memang hebat la ganr.
Tapi hebat kat blog aje la.
Sama macam tuan ko, si tuan presden.

Tapi di luar, ko cuma seorg ahli pas taraf tikus. Kedudukan ko hanya di bawah tapak kaki rafizi. Percayalah.
Tahniah.

Tanpa Nama berkata...

Hebat sangatkah pas hingga umno sanggup bercekerama dengannya? Atau memang pas sudah termakan umpan umno untuk mengambil kelantan? Betulkah pas tak termakan jerat yg dipasang??

Barua Kaki 4 Hj Hadi berkata...

Seronok jumpa satu lagi blog ahli pas. Posting yg mantap. Tg TGHH tentu seronok dengan sokongan anda yg istiqomah ini. Sokongan anda amat dihargai. Teruskan hingga pandap tersungkur

pus butir taek amno berkata...

Hahaha

Tanpa Nama berkata...

Jgn jadi anjing yg menyalak2. Klu nak tau byk mane masyuk, bila mase masyuk, di mane akaun suda masyuk, kpd siape die berjemaah, brape byk die saffu..., sile saman. Di mahkamah die kene jawab satu2. Suruh tn guru lebai saman.

Tak nak saman memang bacul dan pondang. Pondang cumma brani di FB.
Ada telo?

Tanpa Nama berkata...

Huhuhu
Pondan
Hebat difb je

Tanpa Nama berkata...

RFizi dah cakap, dia cakap guna akaun berkanun. Kalu tak betul bole masuk penjara.



Tn ahli pas pun dah jawab. Dia jwb guna fb. Dia sudah nafi. Sbb zaman ini zaman penafian. Penafian saja sudah cukup kalau geng PIGS. Tak perlu buat akaun bersumpah sbb takut kerana ........... Sendiri fahamlah.

Tanpa Nama berkata...

Blog sampah.
Blog perjuangan yg menyesatkan.
Byk sembunyikan fakta.
Byk hujah berdasarkan andaian2.
Setaraf merapukari.
Di luar setaraf rpk.

Tanpa Nama berkata...

1. Maybe lapiji ni sekdr nk alih perhatian dr kes sprm adam rosly...besar kes tu...kredibiliti pkr tergugat...mana dia dpt duit dan ke mana dia belanja duit mampu menjejaskan pkr...so...do or die..anuwar pu dh tukar tone sokong ruu355 plak...sedangkan pkr la yg siap keluar buku utk tolak ruu355...so apa pkr buat? Dilute kes adam dgn side isu...put evwrybody in defense sbln kene offense...good tactic...tapi taktik kotor
2. Only chegu bard can put a spanner into pkr spin...if dia ikhlas nk kantoikan lapiji...make SD psl John Soh...maybe a copy of transaction would swing everything around n put lapiji n pkr out 4 good

Tanpa Nama berkata...

So...apa lagi...bertandingla ktvsemua kawasan pas...jgn berani kt cyber jer...berdegar2 ..smpi masa melutut2 mintak pas join ph...khhhtuihhh

Tanpa Nama berkata...

Sape? John soh ke adam rosly?

Tanpa Nama berkata...

Itu lapiji ada ckp...dia ada dgr itu worg ada ckp...mana itu worang ada cakap itu...ooo mana boleh lasi tau itu worang itu cakap...tarak stim la dey nanti kalu itu worang itu cakap kasi terus bgtau semua worang...ada faham tamby?
Sikarang itu bukti takmau kasi...cukup itu worang itu cakap dulu la...tapi mana lu punya bukti talak betul punya itu worang cakap

Tanpa Nama berkata...

Ini mana worang punya cakap? Kasi SD dulu la dey...kasi bgtau ada worang cakap pasai ini blog dey...baru ada stim

Tanpa Nama berkata...

Tgkla seminggu dua...insya allah bahri the 100mil man aka ex sprm yg takut allah akan kluar kenyataan x pernah memberi apa2 maklumat pd lapiji...nanti lapiji jwb...sy gurau jer

Tanpa Nama berkata...

Dapat rezeki dgn menghina ulamak dgn fitnah...nauzu billah

Tanpa Nama berkata...

Nanti nk saman piji jwb...gurau jer la

Tanpa Nama berkata...

Kes tski dulu...91ms..akhirnya...fitnah

Tanpa Nama berkata...

Kalu hj hadi tak puas hati, sila saman.

Tanpa Nama berkata...

Bahri bukan mcm hadi.
Bahri bukan pondan

Tanpa Nama berkata...

Ulamak kaki maki hamun.
Ulamak apa tu?
Ulamak pd pakaian je?
Ptuiii

Tanpa Nama berkata...

Klu ada bukti report sprm mcm rafizi buat. Baru org percaya. Elok ko buat report.

Klu ko bukan pondan la

Tanpa Nama berkata...

Ulamak al-makian wal hamunan

Tanpa Nama berkata...

Cuba google sifat2 ulamak. Kemdian banding dgn org yg ko kata ulamak tu. Ada persamaan tak?

Tanpa Nama berkata...

Kalu ko nak bukti, ko suruh ulamak ko saman rafizi. In Sha Allah, semua bukti akan keluar satu persatu dlm mahkamah. Sbb tu ulamak ko tak berani. Telo tarakk

Tanpa Nama berkata...

Wei anchi..mabok pil kuda ka?

Tanpa Nama berkata...

Wow!! Rafizi baru acah sedikit..semput pihak makan cili nak menyerang balas balik..

An Anonymous berkata...

Sejak berbaik dgn DAP aku berbaik sangka bahawa PAN boleh mengambil peluang berdakwah kpd DAP. Tapi rupa2nya DAP yg sebaliknya telah mengajar 'akhlak Islam' kpd PAN.

Antara isi kandungan akhlak yg diajar ialah bahawa jika kita menuduh seseorang:
a. kita tak perlu kemukakan apa2 bukti pun.. yg perlu ialah kita cabar org yg kita tuduh tu agar bawa ke mahkamah.. kan mudah tu;
b. kita perlu kemukakan fitnah sehingga RM90 juta.. ehhh silap! perlu kemukakan fitnah sehingga 90 mukasurat baru padan muka org yg kena tuduh! (Kalau kita kantoi kemudian takpe, kita boleh mintak maaf di dlm atau di luar mahkamah kelak).

Hasil dari 'didikan agama' DAP kpd PAN tersebut di atas, maka kini PAN telah menobatkan DAP ke tahap yg lebih tinggi lagi dgn membolehkan DAP menyediakan:
a. si kaki kelab malam jadi pengerusi Maqasid Syariah;
b. si kafir lahanat jadi pengerusi mesyuarat belek fatwa negeri.

Takziah PAN! Mujurlah kami tendang kamu keluar dari PAS tahun 2015 di Kuala Selangor dulu!

Tanpa Nama berkata...

Yayaya...bahri takut tuhan...sbb tu dia saman adik ipar dia rm100juta..x gitu

Tanpa Nama berkata...

Acu cuba try google lks and hj hadi...tgk mcm2 tuan guru kau hina hj hadi...apa dia x ckp pd hj hadi...lagi mau soal org lain..apa da...pelik...org mcm zairil...lapiji...lks...itu yg kau yakin...ethics apa kau pakai dey

Tanpa Nama berkata...

Najib dh nk saman...alih2 ckp gurau jer...tski pun dah saman...apa jadi? Jenia x mkn saman

Tanpa Nama berkata...

Yela...ualamk kau jer betoi jang...buat SD separuh jln...org dituduh plak kene bagi bukti x bersalah...patut takut sgt ruu355...ruu164 terkelu plak.lidah...rahnatang betul

Tanpa Nama berkata...

Cuba try post kt blog2 geng2 kau...tgk kene siar x.. Lagi xde telor...greenpork ke...sisikapir ke...lubanglebu ke...cavedweller ke...dan yg sewaktu dgnnya...try la tgk...ada telo ke tarak

Tanpa Nama berkata...

Tamby...Saya tarak tuduh mana2 worang dey...ada ada dingar saja...jgn pukul saya...pukul sama itu worang la dey...saya cakap semua botol...saya ada SD...worang mabok ada bikin SD ka tamby

Tanpa Nama berkata...

Saya cakap itu serupa lapiji juga cakap...kalu saya tamby cakap mabok...itu lapiji lagi maboj la dey...saya mana ada mabok...itu kelab malam pun tarak pernah masok...worang saja2 cakap itu saya sana pigi...itu bukan saya dey...ada serupa saya..tapi itu worang bukan saya

Tanpa Nama berkata...

Betullah cakap2 yg mengatakan pemimpin2 dan penyokong PAS semuanya tahap BANGANG. Cuba kita fahamkan betul2. Rafizi buat akuan bersumpah dan mencabar nasarudin mat isa buat laporan polis jika berita tu tak benar. Tapi kenapa pihak yg dicabar tak buat apa2 . INI bermakna apa yg didedahkan oleh rafizi adalah betul. Kalau tk betul pihak yg dituduh buat laporan polis supaya rafizi boleh didakwa atas sebab buat pendedahan palsu. BERANI KERANA BENAR TAPI KALAU TAKUT TENTU SEBAB DIA SALAH. ADA FAHAAAAAM.......

mohd shahran berkata...

nilah bila ketuanya kepala tahi.. anak buah jadi tahi belaka

Tanpa Nama berkata...

Ulamak 1mdb mulut busuk berouk memang patut dikeji. Mana ada ulamak kerja maki hamun. Pondan

Tanpa Nama berkata...

Jadi lebai tu mulia.
Tapi jadi lebai sapu dedak tu babi.

Tanpa Nama berkata...

Sapu duit mana berani buat sd

Tanpa Nama berkata...

Wei tambi. U mabuk pil kuda hadi ker?

Tanpa Nama berkata...

Anneyy deii. U mau dpt pil kuda lebih jumpa hadi la.

Tar Snake Kake Buireet berkata...

Belajar fitnah dan maki hamun dr keldai tua yer

Tanpa Nama berkata...

Setuju.
Ateh 90j
Anak buah kurang skit je

Tanpa Nama berkata...

Saya percaya sd rafizi tu betul 100% lebai pas aku tak percaya 100%. Kalu bg dedak aku percayA la

Tanpa Nama berkata...

Zizan pernah buat SD jgk...u know Azizan the drebar...kah kah

Tanpa Nama berkata...

SD azizan dulu2 kau percaya?

Tanpa Nama berkata...

Adam rosly ada sini? Sila bangun! Opss lupa...reman 5 hari...kes apa?

Tanpa Nama berkata...

305juta abis pintu terowon pn takde x jgk.fhm2...

Tanpa Nama berkata...

Nak azan 5x pn kene mintak izin peduduk...buat2 x fhm plak

Tanpa Nama berkata...

Fatwa pn lim kene tgk.dulu pn lagi x fhm

An Anonymous berkata...

Cer tanya lebai tokong berapa hektar tanah dorang dapat daripada 1000 hektar tanah yg Nizar bg kpd tokong?

An Anonymous berkata...

Terbaek 7:04..

So kita dah boleh anggapkan SD Bala yg kata najib tak terlibat dlm kes Altantuya dan SD Azizan yg kata dia diliwat oleh DSAI adalah benar dan tepat tanpa boleh dipertikaikan lagi..

Terima kasih Rafizi kerana selain berjaya memenjarakan Anwar dlm Kejang Move, beliau berjaya juga membuatkan org mula percaya kpd SD Azizan. Semoga Kak Wan mula redha akan kebenaran kandungan SD Azizan tu!

Tanpa Nama berkata...

Gelak aku baca artikel kau ni....mcm lawak politik pun ada...apa2 pun tulis lah yg benar Insya Allah berkat

Tanpa Nama berkata...

Lobai pas pun percaya Kat orang bankruptcy yg takut nak balik msia. Tulis raja fitnah pun lobai ambik and soar seluruh dunia.


Patut la tak habis2 kena kincin...Allah tak redha

Nasib baik Fikah tak kena jilat... berkata...

Tak berani buat SD, tak berani saman, tak berani isytihar harta tu, maknanya ada masyukkkkkk la turrr.

Mat Cagu totey cecik berkata...

Buat tugu banjir tu Kat tanah tokong mane?

Tanpa Nama berkata...

Cuba tulis pasal lebai guna duit potongan gaji cikgu kat Zimbabwe. 14 juta rupee tur. Tengok dia berani buat SD tak?

Tanpa Nama berkata...

Bangga betul lebai2 kat atas nun sebar tulisan rpk Kat FB. Boleh tahan jugak lebai atas2 tu ambik sebat fitnah pindah takut balik msia. Untung la lebai2 dpt pikul saham yg rpk bg free kat akhirat nanti.

Tanpa Nama berkata...

Ye.
Keldai tua tu pemimpin parti yg ada no keahlian parti boleh masuk sorga'.

Tanpa Nama berkata...

Ini blog puak2 pas ker?
Byk pahla masuk cni.

Tanpa Nama berkata...

Ni blog org Islam ker blog org kapir ni? MACAM blog org kapir je...

Tanpa Nama berkata...

Betul ke ada org pakai serban cakap hadi tu ulamak? Habis tu kenapa dia suka maki orang? Dia memang suka memaki ker? Ni ulamak aliran mazhab maki la ye?

An Anonymous berkata...

Jika kita perhatikan TGHH bukannya memaki tapi hanya melabel atau mengumpamakan.. sbg contoh jika seseorang itu posmen maka kita perlulah melabelnya sebagai posmen. Jika seseorang itu jururawat maka kita perlulah melabelnya sebagai jururawat. Begitu jugalah jika seseorang itu barua @ pengkhianat..

Tanpa Nama berkata...

Kesian admin blog nih yang diserang dari segenap penjuru oleh macai-macai PH. Saya tabik spring buat beliau kerana tidak pernah menyekat komen-komen dan maki hamun. Saya tak yakin blog pro PH akan menyiarkan komen-komen yang di hantar ke blog mereka tanpa menapis dahulu atau di bangku sampahkan jika komen itu tidak memuji atau memihak tulisan mereka. Saya banyak menghantar komen-komen ke blog pro PH tetapi tidak pernah di siarkan walau satu pun. Ada komen yang mengangkat diri sendiri matang politik tetapi realitinya mereka sendiri tidak faham apa yang di komenkan di laman GANR kerana banyak komen yang di lontarkan tersasar dari artikel yang di tulis admin. Apa pun syabas saya ucapkan kepada laman GANR kerana sanggup bertanggungjawab di atas apa yang beliau tulis. Jangan jadi macam sesetengah blog yang akan menyiarkan komen-komen yang memihak apa yang mereka tulis walau pun tanpa ada fakta sehingga di saman. Kenapa blog ini tidak pernah disaman jika tiada fakta.... fikir-fikirkan.

An Anonymous berkata...

Saya pro PAS tapi saya tak menafikan ada juga blog pro PH yg terbuka menerima kritikan. Tuan boleh melawat blog agendsai dan sisibukit..

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...