Translate

Mesti Baca

Ahad, 23 April 2017

Mengikut Pandir-Pandir SD Rafizi Setaraf Fatwa


Ilmu baru dari Fizi di mana jika lu tiada bukti lu tak perlu memberi nama orang yang kononnya rapat dengan seseorang yang lu tuduh dan lu boleh beri tekanan kepada orang yang lu tuduh suruh mereka nafikan. Jika tidak cukup kuat untuk mengheret mereka maka lu boleh buat SD kerana SD yang lu buat akan mengesahkan bahawa lu sudah mempunyai point untuk menyuruh agensi yang berkaitan menyiasat dan lu boleh goyang kaki kerana akan menyambung kerja jahat lu. Dengan SD lu, lu dengan ini mengesahkan bahawa kes 'Liwat I' dan 'Liwat II' Nuar adalah benar-benar berlaku mengikut kepala hotak lu.

Tentang isu dana RM 90 juta pula, mula-mula kata ada kenalan rapat selepas itu kata orang PAS lepas tu kata bekas pemimpin PAS. Bila di asak-asak timbul nama bekas Timbalan Presiden PAS, Nasaruddin Mat Isa. Inilah standard orang di anggap pengarah strategi PKR yang sudah terjerat dengan fitnah terhadap Presiden PAS, orang yang amat dipercayai 1001 % oleh bekas pemimpin PAS yang bergelar loyar buruk. Nampaknya yang menyerang PAS tersilap menyerang partinya sendiri dan tempias turut terkena batang hidung pemimpin pakatan haram.

Tuduhan FMT kepada Fizi yang menerima RM 20 juta dari John Soh, Fizi cuba menutup bukti dengan mengaitkan PAS dengan RUU355 yang kononnya Umno sengaja memberi kebenaran PAS mengusulkannya malah beliau mengungkit bahawa Presiden PAS hanya sekali sahaja menyebut tentang 1MDB. Perlukah perkara ini diulang sedangkan beliaulah jaguh dalam isu ini bersama berpuluh-puluh pemimpin pembangkang yang menjuarai isu 1MDB. Adakah dianggap cerdik jika Presiden PAS tidak menyebut perkara yang sama berulang kali sedangkan isu 1MDB sudah difahami oleh rakyat marhaen. 

Semua orang tahu lu yang paling hebat di kalangan pemimpin pembangkang mahu pun kerajaan walau pun kebodohan lu mengatasi kecerdikkan lu. Kenapa lu tidak menjawab SD yang dibuat oleh Chegubard tentang dana dari John Soh jika lu boleh beri alasan tiada guna menyaman orang yang sudah muflis tetapi muflis atau tidak pengadu, lu kena bersihkan diri lu dari tuduhan yang di buat. Mungkin betul tuduhan yang lu ada menerima RM 20 juta jika berpandukan kepada kenyataan lu tiada guna saman orang yang muflis, membuktikan yang lu memang hamba kepada fulus.

SD lu telah di julang oleh para pandir-pandir yang poket semakin kering setaraf fatwa lebih-lebih lagi dengan pandir-pandir yang mengalami penyakit Hadiporbia. Sebagai contoh pandir dari Perak yang pantang mendengar nama Haji Hadi, pasti paras gula akan naik mendadak kerana beliau di sahkan menghadapi Hadiporbia Kronik. Bukan main bersorak pandir dan barua dengan SD Fizi yang mana SD itu sahaja bukti yang beliau ada berkaitan dengan isu RM 90 juta yang diterima oleh PAS.

Bila dah jenis orang munafik yang semua kenyataan beliau perlu diselidik dulu sebagaimana firman Allah S.W.T berkaitan manusia jenis ini. Allah S.W.T menyuruh umat Islam menyelidik dahulu kenyataannya kerana beliau banyak mereka-rekakan cerita sebagaimana dengan 'Langkah Kajang' dan tuduhan 91 muka surat terhadap TSKI yang akhirnya terpaksa menjilat kembali fitnah-fitnahnya.

Para pandir-pandir telah mengangkat SD beliau setaraf fatwa dan penafian beliau tentang dana RM 20 juta dari John Soh yang terpenjara di Singapura. Beliau pandai pula minta bukti jika benar beliau ada menerima RM 20 juta, tolong selongkar akaun milik beliau yang kononnya harta miliknya pun semakin berkurang. Para pandir dan barua bolehlah menerima bulat pengakuan beliau tetapi bagi gua, bodohlah gua jika mempercayainya kerana beliau adalah seorang akauntan yang cukup licik dalam berkaitan isu kewangan.

Oleh kerana SD beliau telah dikatakan benar maka ia telah mengakui SD-SD dari Azizan, Umi Hafilda, Saiful adalah benar Nuar melakukan aktiviti luar tabii. Gua bukan menuduh tetapi gua membuat pembandingan antara SD beliau dengan SD oleh orang yang menuduh Nuar. Bak kata orang telajak perahu boleh di undur terlajak kata-kata maka terimalah padahnya.


Macam gua cakap bro manusia nih jika dah terlalu bijak, akan ada satu masa beliau sudah hilang fokus sehinggakan tidak boleh membezakan yang nyata dan khayalan atau lebih tetap ketika itu beliau menjadi seorang bodoh. Sebagaimana kajian beliau tentang sokongan PAS, BN dan PH yang mana sokongan PAS akan jatuh kepada 21 peratus berbanding dengan sokongan PH sebanyak 24 peratus, BN pula sebanyak 41 peratus. Maka bersorok sekali lagi para pandir dan barua tanpa tanpa memikir dengan waras bahawa 21 peratus untuk PAS tanpa di kongsi tetapi 24 peratus PH dikongsi 4 parti di mana Dap 20%, PKR 8%, PPBM 4% dan PAN 2%. Memang pandir-pandir dan barua-barua yang duduk satu bumbung di bawah Cybertropper memang bodoh-bodoh dan banggang nak mampus.

Gua tunggu SD-SD dari ahli politik yang di namakan sebagai ada hubungan dengan John Soh dan menerima sumbangan jutaan ringgit setiap seorang. Ada sesetengahnya sudah terbukti ada menerima sumbangan politik dari ahli peniagaan atau tauke judi jika mengikut pembelanjaan yang di tanggung pada setiap ceramah sehinggakan boleh mengadakan beberapa ceramah dalam satu hari. Gua muskyil dari mana datang dana yang cukup banyak sedangkan sebagai bekas exco berapa banyak sangatlah elaunnya berbanding jutaan telah dilaburkan untuk mengadakan ceramah-ceramah. /GANR

28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bkn pandir jer bang...
PANipu
PANkhianat
PANyamun
PANdap
PANcuri
PANtat
PANbohong
PANfitnah
PANyanyuk
PANbelit

Tanpa Nama berkata...

Bodoh betul ko ni.
Bm gagal kot.
Patut la jadi barua hadi

Tanpa Nama berkata...

Perangai maki hamun sebijik mcm perangai ketua dia. Ahli syurga? Seihhhh

Tanpa Nama berkata...

Klu dah pondan, mcm2 alasan la yg ko bagi. Rasa hebat ke jadi pondan?

Tanpa Nama berkata...

Kalau pondan...PANbontot

Tanpa Nama berkata...

Berbalah lah kita....bagus....bagus sangat... yg menang nyer BN...bleh sapu habis harta negara... kita nie....bergaduhlah sampai mati.... tp....habuk pun tarak...asyik memaki satu sama lain...musuh sebenar...ketawa terbahak bahak...

Tanpa Nama berkata...

Macai pemakan dedak.. bila duit haram darah jadi jaram hati pastinya tertutup

Tanpa Nama berkata...

BN menang ok la. Senang rakyat kelantan. Klu pas menang rakyat apa dapat? Dapat audi ke?

Tanpa Nama berkata...

Cakap besar nak saman husan.
Rupanya pondan jah.

Tanpa Nama berkata...

Pas menang rakyat byk dpt. Dpt highway, dpt air teh tarik, dapat title barua... Semua free. ko ingat senang nak dapat?

Tanpa Nama berkata...

Nak buat sd takut.
Nak saman takut.
Sebat duit gaji cikgu2 x takut plak..

Tanpa Nama berkata...

Ini blog org pr yg baru masuk pas ni. Belum rasa nikmat kena kencin lebai kott

An Anonymous berkata...

Bahkan kini rakyat sudah mula kenal pemimpin dap dan pkr dlm isu banglo yg mengulangi episod lompat parti di perak tahun 2009 dulu..

Tanpa Nama berkata...

Lu lu dan lu..semua pandir..wa ada dedak peace..

An Anonymous berkata...

Mengaku pun makan dedak DAP

An Anonymous berkata...

Kalau DAP menamg dapat banglo tanpa kolam murah

Kalau PKR menang dapat banglo disneyland murah

An Anonymous berkata...

Nak buat SD bukan takut tapi kesian kat DSAI.. kini org dah percaya kpd SD Azizan yg kata Anwar liwat dia.. cukup2lah tu memalukan DSAI..

Nak saman bukan takut tapi sedang menunggu bukti2 dikemukakan. Kalau bukti palsu baru saman, kalau bukti betul kita nak bertindak lapor polis atau sprm kpd pesalah walaupun dari PAS sekalipun..

Kes duit gaji cikgu, kerajaan negeri kelantan sudah pun selesaikan dan tak perlu fitnah memfitnah lagi.

So mana bukti segala tuduhan kpd PAS? ada ke tak ada? Jgn karang sampai 91 mukasurat lagi sudah la..

Tanpa Nama berkata...

Ahli syurga x mcm tu.
Tu ada ciri2 ahli neraka bg hujah.

Tanpa Nama berkata...

Klu gitu bior dap dan pkr menang.

Tanpa Nama berkata...

Ahli pas yg ambik.
Pas la jugak tu

Tanpa Nama berkata...

Ahli pas lagi banyak lompat parti. Yg baru nak lompat lagi banyak.

Sbb kapal dah senget

Tanpa Nama berkata...

Yg makan dedak ketua perompak je tak nak mengaku.

Tanpa Nama berkata...

90 jota sampai cicit pom tak habis

Tanpa Nama berkata...

Kes sapu duit cikgu 14 juta dah diselesaikan? Lucunya...

Dah selesai tu satu hal. Sapu duit cikgu tu satu hal. Lebai pun sapu duit cikgu? Cari la duit cara lain

Tanpa Nama berkata...

Berkawan dgn perompak, last2 jadi perompak jugak.

An Anonymous berkata...

Ye ke? Tahu tak ahli pas secara purata sebulan bertambah hampir 5,000 org di seluruh negara sejak awal tahun? Inilah hasil himpunan RUU 355.. Alhamdulillah

An Anonymous berkata...

Kesian fitnah 90 juta ke 900 juta ke yg pasti adam masuk lokap.. pasti lebih besar dari 90 juta tu!

An Anonymous berkata...

'Setuju'

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...