Translate

Mesti Baca

Jumaat, 10 Mac 2017

Dimana Menghilangnya Ulama Luar Biasa Bila Dap Lahanat Semakin Lancang Menghina Islam

www.bebaskanmalaysia.blogspot.com

Dap melalui Dinasti Lim semakin kurang ajar memcampuri urusan agama Islam yang kononnya amat dijaga rapi oleh Bani Melayu. Di mana para pemimpin terulung dan ulama luar biasa dari PAN menghilang setelah terlalu banyak makan nasi kangkang yang disediakan oleh Dap. PAN yang mengaku parti merekalah parti Islam yang paling tulen lagi memberi rahmat buat sekalian alam.

Lebih memalukan bila mereka meletakkan LGE sebagai tok guru mereka sebagaimana kerajaan Pulau Pinang menganjur Maqasid Syariah dengan menampilkan LGE sebagai penceramah utama mereka. Betapa hinanya Islam di mata Dap/PKR/Pan yang menganggap Islam sesuatu yang boleh dipermain-mainkan dan sesiapa pun boleh bercakap tentang Maqasid Syariah, ilmu yang hanya pakar dalam ilmu Islam boleh memberi penerangan.

Celakalah para pemimpin parti Islam tulen yang mendiamkan diri bila tok guru LGE bercakap tentang Maqasid Syariah tanpa ada suara-suara menegur. Inilah bukti bagaimana para pemimpin yang mengaku merekalah yang lebih Islam dari mana-mana tok alim tetapi taraf mereka hanya berada di tapak kaki Dap dan Dinasti Lif lahanat. Mungkin terlalu banyak makan dedak pemberian Dap yang membuatkan mulut mereka di jahit atau mereka memang jahil dalam memperkatakan tentang Maqasid Syariah.

Maqasid Syariah merupakan ilmu yang harus di pelajari terutama bagi ulama fiqh agar setiap ijtihad dan pendapat yang di berikan bertetapan dengan kehendak syariat. Secara ringkasnya bermaksud tujuan, natijah atau maksud yang di kehendaki oleh syarat melalui sumber dalil Al-Quran dan As-Sunnah. Secara umumnya juga Maqasid boleh didefinasikan sebagai mewujudkan kebaikan, menolak keburukan dan menghilangkan kemudaratan. 

Bagi Dap lahanat, maksud Maqasid Syariah adalah paling mudah di putar belit oleh mereka kerana di dalamnya ada perkara yang kononnya mereka lebih ke depan mengguna pakai. Bagi yang bodoh sombong tapi mengaku bijak lagi terulung seperti PAN, PKR, SIS, G25 dan yang sewaktu dengannya, Maqasid Syariah adalah modal paling rapuh untuk dijadikan modal. Cukup dengan bercakap tentang tajuk sahaja tanpa mengupas secara mendalam isinya. 

Ini bakal dijadikan modal buat Bani Melayu seperti puak celaka CT Kassim, Zaid pakar sapina al-Quran, G25 dan yang sewaktu dengannya. Inilah puak-puak kesayangan Dap dan Dinasti Lim yang sanggup menghulur berapa sahaja dana yang di perlukan demi menyenangkan kerja mereka. Tidak mustahil yang mereka inilah pengikut setia Tsabar, Al-A'war, Maswath, Dasim dan Zalnabur... Semoga kita dilindungi oleh Allah S.W.T dari  golongan ini biarlah kamu di kalangan yang kecil kerana Islam dari di kalangan yang besar tetapi paling memusuhi Islam.

Bagi PAN dan PKR, tok guru LGE adalah kafir yang paling layak bercakap dan menghuraikan makna dan maksud Maqasid Syariah kerana kehebatannya menangani isu kes cabul (BACA SINI) dan pembelian banglo dengan harga dibawah pasaran. Sedarlah umat Islam sebelum terlambat kerana yang akan merana adalah anak cucu lu all juga. Persetankan dengan para barua-barua, broker-broker dan pandir-pandir yang duk bersenang lenang dengan sedikit imbuhan dunia dari musuh nyata umat Islam./GANR

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila pulak pan dan pkr mengiktiraf lge sbg tuan guru. Gelaran tu kan walaun2 pas yg cipta kat lge.

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak dtg dengar, jgn la komen byk sangat. Lge tak sentuh pun pasal ugama islam. Dlm ucapan dia, dia cuma sentuh pemerintah sekarang yg keterlaluan, yg guna duit rakyat utk keluarga sendri, yg cilok duit juta2, bilion2, yg rasuah gila babi, yg cukai gst susahkan rakyat, yg jual tanah kpd pendatang,....

Dia ajak pendengar pilih kerajaan yg sederhana, yg tak susahkan rakyat, tak naikkan harga minyak, tak rasuah......

Kat mana rasionalnya ko beri gelaran tuan guru kpd lge? Sbb tajuk dia bahasa arab kan? Kalu tukar tajuk tu ke bm atau bi, agaknya ko tak sasau mcm ni kot...

Tanpa Nama berkata...

Kalau mic, mca, gerakan menentang ugama islam, ko senyap aje. Macam burung tekukur demam tak mampu angkat kepala.

Kalu lebai islam sebat duit potongan gaji cikgu agama, sapu balak hutan simpan, rasmikan skim cepat kaya tipu org miskin, cilok tanah cina buat masjid buat tugu, buat rumah mangsa banjir tak siap2, nak tanam org kat jirat cina, kafirkan org, munafikkan orang, baruakan orang, berpeluk dgn perompak, berpeluk dgn bos syiah........ ko kecut telo macam tikus yerrr??

Kahakkkptuiiii

Tanpa Nama berkata...

Sejak kena tendang azmin dan pkr, merepek2 puak ni.

Tanpa Nama berkata...

Dalam banyak2 binatang ada kuda, keldai, kerbau, lembu... ugama jugak yg ko tunggang yer.

Tanpa Nama berkata...

Kaum kita ni suka meminta2. Kalau mintak tak dapat terus kutuk habis bagi tertonggeng. Ceramah mintak derma. Kumpul mintak derma. Tapi pemimpin megah naik audi, bmw, vw, velfire.....pengikut yg naik basikal jugak yg kena!

Tanpa Nama berkata...

Aku bengang betol malam tadi kat maybank nilai dekat hotel anson. Lorong jem gila sbb ada sorang lebai park kereta avanza tepi lorong sempit kat konar jalan tunggu bini kot kuar duit. Lebai ni boleh duduk relak dlm kereta main handphone. Kereta bagi hon mcm nak gile dia boleh buat dekkk.

Perangai dah macam ba**

Tanpa Nama berkata...

Ekonomi negara semakin baik di bawah pemerintahan najib

Tanpa Nama berkata...

Malaysia perlu diselamatkan drp walaun2

Tanpa Nama berkata...

BANGANG!!!! KAU ADA KAT SANA KE???????????

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...