Translate

Mesti Baca

Ahad, 12 Mac 2017

Analisis : Bila Pembangkang Memusuhi Pembangkang

www.bebaskanmalaysia.blogspot.com

Politik malaysia penuh dengan kejutan kerana mungkin ini pertama kali pembangkang (PH) yang di ketuai bab Lim (Dinasti Lim) melangkar sejarah kerana pembangkang menyerang pembangkang. Bukan setakat memusuhi malah mereka tanpa merasa malu cuba menguasai PAS melalui anai-anai yang di letak ke dalam rumah PAS untuk meruntuhkan rumah sampai rebah.
 
Adakah lu mendengar dalam sejarah pembangkang yang diketuai Dap bukan setakat menyerang PAS secara tanpa kiasan malah merekalah menaja barua-barua mereka agar menguasai PAS walau dengan cara apa sekali pun. Berapa dana yang diperlukan untuk menjatuh golongan ulama yang yang bertahan di dalam PAS tidak menjadi masalah buat mereka kerana segala pembelajaran tidak menjadi soal.
 
Kenapa Dap cuba menjatuhkan PAS sehinggakan serangan mereka bukan setakat dari luar malah barua-barua belaan mereka menyerang PAS dari dalam. Agenda mereka bukan perkara baru untuk menguasai PAS, ia bermula sejak 2008 ketika TG Ahmad Awang menjadi Pesuruhjaya PAS Perak dengan meletakkan sanjungan buat dirinya sendiri bahawa beliaulah wira yang menyelamatkan PR yang bertahan 11 bulan itu.
 
Wira yang menyembunyikan apa sebenarnya terma-terma perjanjian antara PAS dan Dap sehingga mereka menyetujui Nizar di lantik menjadi MB Perak walau pun PAS mempunyai kerusi yang paling sedikit. Walau pun cita-cita Dap adalah untuk jawatan MB Perak tetapi ia di halang oleh al-marhum Sultan yang tidak mahu bangsa Cina menjadi penasihat baginda sebagai MB.
 
Kenapa Dap amat memusuhi PAS berbanding dengan Umno/BN yang memerintah secara korup dan kuku besi. Tidak lain kerana PAS adalah parti yang menjadi penghalang besar buat mereka kerana PAS tidak akan berkompromi apabila melibatkan dasar perjuangan mereka yang berteraskan Al-Quran dan As-Sunnah. Bagi Dap. selagi wujudnya PAS cita-cita sekular 'Malaysia Malaysia' nya akan terbantut walau pun ideologi 'Malaysia Malaysia' mereka sudah banyak di laksanakan oleh UMNO/BN.
 
Selepas kegagalan barua-barua mereka yang kalah didalam pemilihan PAS, mereka sudah tidak berguna lagi sebagai barua paling wahid kerana bekas pemimpin PAS yang kalah dan menubuh yang di beli parti gagal-gagal memainkan isu untuk melemahkan PAS. Segala dana yang mereka salurkan buat barua mereka tidak membuahkan apa-apa hasil walau pun mereka mencanangkan yang PAS pasti berkubur dengan peningkatan keahlian PAN selepas ahli-ahli PAS keluar beramai-ramai menyertai parti PAN.
 
Mungkin keahlian PAS sudah melebihi sejuta keahlian, jika tidak tak kan mereka berani melaporkan kepada Dinasti Lim yang Kelantan akan di tawan oleh PAN dari PAS. Nampaknya fakta-fakta yang mereka salurkan kepada Dinasti Lim menjadi bahan lawak buat Dap di mana kata-kata yang borang keahlian PAN sudah berpuluh kali diulang cetak kerana kehebatan pimpinan Pan yang di kalangan ilmuan terulung d tambah dengan ulama luar biasa dengan fatwa-fatwa luar biasa hasil perbincangan mereka di restoran tepi longkang dengan barbican di tangan.
 
Kerana itulah Dinasti Lim sendiri terpaksa berceramah agama kepada pemimpin PAN yang terulung di tambah dengan ulama luar biasa sebagai anak murid tok guru Dinasti lim yang lebih tinggi ilmu agama mereka berbanding dengan puak-puak yang perabih dedak jer. Kerana itulah mereka lebih menyerang PAS dari Umno/BN kerana mereka tahu PAS bukan jenis makan dedak. Isu UG yang di mainkan akhirnya memakan diri puak Dap dan PAN yang sedang bermain mata dengan Umno di belakang penyokong mereka.
 
Sebagaimana puak-puak dari PAN dan PKR yang PAS hanyalah parti bertaraf sampah tetapi sampah inilah yang menghantui Dap. PKR dan PAN yang bertaraf Bharmin. kenapa parti sampah inilah yang di ratib siang malam oleh mereka, kalau dah tahu PAS parti sampah kenapa takut, macam tengok hantu. Hakikatnya parti orang merajuk hanya setaraf parti perminta sedekah kerana ada tiada mereka tidak akan menguntungkan Dap, PKR, PPBM kerana kewujudan mereka lebih menyusahkan dari menyenangkan. Kalau jenis cakap pemimpin cakap besar ni berak pun taiknya besar juga. Sendiri fikir bro... /GANR 

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul tu, kita perlu adakn debat terbuka dgn pimpinan DAP, PKR dan PAN utk buktikn pembohongan mereka. Biar ahli2 PAS tahu semua tipu helah itu.

mohd shahran berkata...

geng najib dah bersuara.. hidup melayu. parti knonnya agama menyerang amanah dan dap ini boleh? bab parti ajaran sesat ni serang org lain kena ikut dan berpahala.. yang lain tak boleh.. lupa pulak dah ada kad ahli.. dah dapat jaminan syurga. ingat syurga ayatollah hadi yang punya???

An Anonymous berkata...

Yang terkini husang musang memilih utk memfitnah arwah TGNA lagi bila menyamakan PAS di zaman TGNA dengan PAN sekarang - sedangkan Presiden di waktu itu masih lagi TGHH keh keh!

Secara tak langsung husang tergamak memFITNAH bahawa arwah TGNA sebagaimana PAN juga menyokong:

1. Si Kaki kelab malam menerajui Maqasid Syariah di Penang.

2. Si Kafir mengetuai mesyuarat tapis fatwa Muslim Penang.

3. Kafirun bersama munafikun mengetuai penentangan terhadap RUU 355.

4. Kafir dan mungkin munafik juga mahukan Dr Zakir Naik ditangkap.

5. Hak golongan LGBT utk bekerja demi menyara "pasangan hidupnya" - yg kini giat diperjuangkan oleh PAN.

Syukurlah husang tidak memFITNAH TGHH menyokong kesemua perkara2 di atas dan pastinya dia tak berani kerana TGHH masih hidup dan bimbang akan disaman berbanding arwah TGNA yg telah kembali menemui Penciptanya.

Keh keh!

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...