Translate

Mesti Baca

Selasa, 4 Julai 2017

Bila Bekas Diktator Cuba Mengulingkan Rejim


Sajak 'Melayu Mudah Lupa' cukup sinonim dengan Chet Det yang ketika itu hati berat nak lepas jawatan walaupun mulut lancar jer mengumumkannya. Selama 22 tahun memerintah dengan penuh zalim yang mana tiada siapa pemimpin Umno berani menegur beliau. Rakyat di tutup mulut dengan berbagai-bagai akta, berapa ramai yang beliau ISAkan jika pemimpin politik yang menentang beliau dan tidak cukup dengan itu beliau sanggup membunuh di Memali, Lubuk Merbau dan beberapa yang disembunyikan.

Bila hayatnya di panjangkan, bukan kerana beliau seorang doktor yang cukup menjaga pemakanan atau kesihatan tetapi beliau sebenarnya di beri peluang untuk bertaubat di atas segala kejahatan beliau terhadap rakyat marhaen. Sisa-sisa hidupnya di ibaratkan ''banglo dan harta kata pergi ler kubur kata mai ler" telah disia-siakan demi menjaga harta kekayaan anak-anak, keluarga dan proksi dari diselongkar oleh SPRM yang di bawah kawalan PM dengan singkatan BPR.

Jika para pandir-pandir, barua-barua dan pencacai-pencacai mengatakan tindakan Chet Det aktif semula dalam politik untuk menyelamatkan negara dari rejim Najib dan Rosmah maka sahlah mereka telah memakan dedak yang di tabur oleh Chet Det. Lupakah Bani Melayu dengan sajak yang didendangkan oleh Chet Det 'Melayu Mudah Lupa'. Benarkan si diktator yang pernah memerintah negara dengan kuasa mutlak 100 % selama 22 tahun bangkit untuk menjatuhkan rejim Najib sebagaimana beliau lakukan terhadap Pak Lah.

Di sinilah kita boleh melihat bagaimana pertualang yang mengaku mereka adalah golongan bijak pandai terulung dan ulama luar biasa yang di buang oleh para perwakilan di perbodohkan oleh Chet Det. Cerdikkah pemakan dedak yang kononnya sudah mengantikan PAS dengan Pan setelah semua ahli dan harta milik PAS sudah bertukar tangan kepada Pan yang bersatu hati untuk menumbangkan rejim Najib bukannya Umno/BN.

PPBM hanyalah topeng sahaja kerana Chet Det tidak akan membiarkan UMNO Baru yang beliau sendiri tubuhkan tidak di nasabkan kepada anaknya. Beliau  sedar akan nasib anak-anaknya jika rejim Najib/Rosmah  tetap berkuasa selepas PRU14. Rejim Najib/Rosmah tidak akan melepaskan dengan mudah untung  nasib anak-anak Chet Det dan kekayaan milik anak-beranak dan proksinya  sebagaimana beliau memalukan rejim Najib/Rosmah di mata dunia.

Senyum  Najib bukan sebarang senyum, senyum Najib adalah senyum seorang yang akan yang mengorek segala kekayaan luarbiasa anak-anak Chet Det yang bukan dari golongan orang yang pandai dalam perniagaan jika bukan kerana bapaknya diktator paling berkuasa di Malaysia sehinggakan kekebalan Raja-Raja Melayu di lucutkan. Senyum manis Najib adalah senyuman yang penuh dengan dendam kesumat yang hanya menunggu masa sahaja untuk bertindak.

Pendedahan  kerugian BNM sebanyak USD10 bilion ketika beliau masih seorang diktator adalah signal awal rejim Najib/Rosmah untuk mengheret Chet Det ketika PRU14 bakal berlangsung. Jika di ukur dengan 1MDB kerugian matawang BNM USD10 bilion lebih besar kalau mengikut nilai RM  sekarang yang lesap tanpa dapat dikesan. Kerugian yang di alami 1MDB sekurang-kurangnya masih memiliki aset.

Hakikatnya jika jatuhnya rejim Umno/BN, kita akan menuntut agar siasatan dilakukan ke atas semua pemimpin Umno/BN bermula dari rejim Chet Det dimana negara kehilangan RM1.1 Trilion yang tidak dapat di kesan. RM1.1 trilion. RM1.1 trilion bro bukannya RM1.1 juta dan jika diberikan kepada rakyat Malaysia yangseramai 28 juta orang, masing-masing akan dapat hampir RM400,000 seorang. Cukuplah kita di tipu oleh Umno/BN dan jangan sesekali mengundi BN dan PH pada PRU akan datang. Inilah masanya pakar SD tampil kedepan tetapi adakah beliau berani melakukannya kerana ramai pimpinan PKR  masih terikat dengan DNA Umno  dan PPBM usah di katakan kerana mereka masih totok Umno./GANR

Khamis, 15 Jun 2017

Komentar : Benarkah Salasih Manusia Baka Beruk Masih Wujud Di Negara Ini..!!!!

Shafiqah Othman Hamzah al-Beruki wa-Mawasi

Gua ingat manusia keturunan beruk sudah pupus setelah Charles Darwin menjumpai rangka beruk spesis moyangnya. Maka keluarlah para pengikutnya membela dan mempertahankan teori evolusi Charles Darwin seorang Ateis. Maka benarlah keturunan beruk wujud malah memiliki persatuan dengan gelaran Sisters In Islam (SIS) tetapi yang hebatnya ialah keturunan beruk yang wujud di Malaysia beragama iaitu Islam.

Gua tidak marah atau hairan dengan keturunan beruk beragama nih yang terdiri dari kalangan berilmu dan di akui oleh PAN pemimpin mereka setaraf ulamak besar. Apa yang di perjuangkan oleh SIS ialah ingin kembali kepada keturunannya semula sebagaimana kehidupan beruk-beruk. Kehidupan beruk-beruk tidak perlukan perkahwinan, tak perlu wali, lu boleh gunakan bini mereka bila-bila masa tanpa halangan dan kebebasan bersosial tanpa had sebagaimana kelakuan beruk-beruk kerana LGBT wujud di kalangan beruk-beruk.

Bila masuk bulan Ramadhan mereka tetap berpuasa tetapi selepas berbuka bolehlah lu liwat dia, dia liwat lu, dia getel lu, lu getel dia kerana mengikut fatwa dari ulama-ulama SIS itulah waktu paling wajib di lakukan. Jika lu takut di tangkap, lu boleh guna rumah para pemimpin SIS malah lu dibenarkan untuk melakukan apa sahaja tanpa halangan. kalu tak cukup korun lu boleh tibai pemimpin SIS dan keluarga mereka tanpa perlu merasa malu kerana dalam kamus SIS tiada perkataan malu.

Janji mesti suka sama suka, jika lu tiada pot atau takut diserbu pihak berkuasa bila nak berpesta bogel atau pesta masuk sampai mampus, lu pergilah rumah para pemimpin SIS yang pasti akan menghulur tangan seluas-luasnya kerana yang dah tua-tua nak mampus pun boleh tumpang sekole. Gua pasti yang dah nak monopos akan dapat buah muda lagi perkasa kerana semua lubang boleh di guna.

Itulah perjuangan SIS, Siti Kasim dan yang sewaktu dengannya yang ingin membuang Islam ke laut kerana bagi mereka selagi wujud Islam perjuangan mereka akan terbantut. Bagi mereka agama tauhid lah yang menyusahkan mereka kerana mereka yang dari keturunan beruk sebagaimana di firmankan oleh Allah S.W.T yang telah memberukkan mereka kerana ingkar dengan arahan Allah S.W.T. Walau pun mereka mengaku Islam  hakikatnya mereka cukup memusuhi Islam dan menyalahkan Allah S.W.T kerana tidak menukar kembali mereka kepada sifat dan sikap nenek moyang mereka yang berketurunan beruk.

Semoga mereka dapat mencari formula agar dapat menjadi beruk semula kerana mereka bukan sahaja mendapat sokongan dari dalam negara malah dari seluruh dunia. Mereka memiliki bijak pandai, saintis dan pakar-pakar terulung dunia yang bekerja keras untuk merealisasikan cita-cita mereka. Bagi yang beriman usah kamu takut dengan golongan sesat lagi menyesatkan walau pun mereka berkeliaran di dalam pertubuhan, parti politik dan kerana ia telah di wahyukan lebih dari 1400 tahun. Jadilah kamu di kalangan yang sedikit seperti disabdakan oleh Rasulullah S.A.W.

Dekatilah para ulama yang paling teruk diserang dari segenap penjuru kerana itulah yang sebaik-baiknya dan pekakkan telinga kamu dari golongan-golongan yang menyesatkan. Jika kamu ada kekuatan katakan perkara yang benar walau pun pahit. Mereka tidak akan senang selagi kamu tidak mengikut mereka dan persetankan mereka kerana mereka memang pengikut syaitan yang bertuhankan Iblis Laknatullah. /GANR

Isnin, 22 Mei 2017

Kalu Anak Jantan Kata Wakil Pemuda PKR (AMK)


Gua sudah lama tertarik dengan perkembangan politik Selangor dan walau pun gua penyokong Nuar gua bukan jenis lembu yang boleh di tarik tali oleh pimpinan PKR. Parti yang tidak memiliki apa-apa sewaktu wujud dan parti Pak Lebai yang paling banyak membantu baik dari segi jentera, pentas ceramah malah duit untuk calon PKR bertanding pun hasil dari kutipan akar umbi Pak Lebai. Gua tahu semua perkara itu kerana gua bukan buta politik macam budak separuh masak dari Kemaman yang di angkat taraf pakar strategi PKR. Istilah parti Pak Lebai nih bukan isu baru, ia sudah wujud pada zaman penjajah lagi dan kerana parti Pak Lebailah PAS dapat di daftarkan kerana penjajah menganggap ia bukan ancaman kepada Umno pasal Pak Lebai dulu tak ramai dapat belajar belajar ke luar negara.

Gua paling benci dengan budak separuh masak nih kerana dia wujudnya 'Langkah Kajang' dan 91 muka surat yang sarat dengan fitnah terhadap mantan MB Selangor, TSKI yang banyak jasanya dalam pentadbiran kerajaan Selangor sehinggakan PR menang lebih bergaya pada PRU13. Semuanya kerana khazanah Selangor yang banyak tetapi kawalannya cukup ketat untuk kegunaan peribadi seperti projek-projek, jawatan CEO GLC dan wang rakyat Selangor ditahan oleh TSKI dari masuk ke tabung PKR. 

Ia benar-benar menyakitkan hati para pembangkai-pembangkai maka muncullah idea bodoh dari budak separuh masak dengan 'Langkah Kajangnya' dengan alasan paling celaka buat gua iaitu lebih mudah PR akan merampas Putrajaya jika TSKI di ganti oleh Nuar. Gua dari menjadi penyokong dah naik meluat dengan perangai pimpinan PKR yang masih bersisa perangai Umno. Bila idea itu tidak mendapat sokongan TGNA dan TGHH, Nuar dalam keadaan tak terurus selepas bertemu dengan TGHH berkata 'aku nak jadi PM pun tak bagi nak jadi MB pun tak setuju. 

Pandir-pandir haprak mula menyerang TGHH luar dalam kerana PAS tak sokong Nuar rampas jawatan MB dari TSKI yang lebih amanah. Mungkin politik kebudakkan dari golongan terulung jika Nuar jadi MB Selangor senang nak rampas Putrajaya sebab Putrajaya duk dalam area Selangor. Sekarang timbul wakil pemuda PKR (AMK) yang mencabar exco PAS Selangor letak jawatan kalu anak jantan. Kalu nak kira anak jantan, semua Exco dan MB letak jawatan pasal PKR, PAS dan DAP menang di Selangor atas nama Pakatan Rakyat bukan Pakatan Haprak. 

Lebih-lebih lagi dengan para pandir-pandir yang saban jam menunggu lampu hijau untuk mengisi jawatan Exco selepas melarikan kerusi PAS. Sekarang dok heboh Che Det sign petisyen 'Bebaskan Anwar' dan bukan main bangga macai-macai kat Che Det. Betapa mudahnya Che Det perbodohkan macai-macai sedangkan beliaulah mastermind 'Liwat I' dan ada cakap-cakap dari kem Pok Jib bahawa Che Det antara individu penting dalam isu 'Liwat II' demi menghalang Nuar menjadi PM kerana ketika itu beliau membonekakan Pok Jib. 

Apabila terhadap halangan untuk menaikkan Mukhriz sebagai legasi beliau untuk jawatan PM, beliau mula menyerang Pok Jib melalui proksinya dalam dan luar Umno. Adakah pemimpin PKR masih berada tahap gaban dengan helah orang yang menciptakan 'Liwat I dan II' atau mereka telah dibutakan oleh Che Det yang tidak menyokong Nuar untuk jawatan PM dengan tidak bersama-sama dengan pimpinan Pakatan Haprak mengangkat plakad 'Anwar PM ke 7'. 

Gua ingat bila PKR duk bersama PAS yang Islamik dapat membentuk jati diri tetapi DAP yang terang-terangan memusuhi Islam juga dijadikan idola. Gua boleh katakan jika ikut stail PAS payah nak kaya macam Adam Rosly yang budak separuh masak kata yang Adam tu bekas ahli PAS. Lu fikir sendirilah jika Adam Rosly masih bersama PAS adakah beliau akan menjadi begitu kaya. Pasal itulah beliau masuk PKR pasal dalam PKR mana ada halal haram, lu nak duit lu minta komisen dan jika lu nak pelacur lu bagi tahu jer nak hantar kat mana. Apa yang boleh gua nasihatkan pada rakan-rakan gua ialah PKR sudah lari dari landasan perjuangan.

Bagi gua baik PKR atau PAS atau DAP usah tunjuk gah untuk PRU14 kerana kemenangan PR pada PRU13 kerana masing-masing memberi sumbangan untuk kemenangan dengan mengguna pakai istilah markas lu markas gua, jentera lu jentera gua walau pun PAS paling banyak menyumbang tetapi pejabat tarak campur pasal itu kawasan sensitif buat mana-mana parti politik. Masih tak sedar diri ker Che Det duk kencing depan muka lu all dan jangan harap Nuar untuk jawatan PM selagi beliau tak mampus./GANR

Jumaat, 5 Mei 2017

Iman Songsang : Tak Cukup Dengan Kakak, Adik pun Di Tibai

Image result for anonymous

Gua tidak terlalu rapat dengan iman nih tetapi bila berjumpa gua selalu bertegur sapa dengannya. Beliau bukanlah iman yang di lantik oleh Majlis Agama Islam dan dari pengamatan gua beliau sentiasa solat berjemaah di masjid apa bila masa waktu solat lima waktu. Beliau setiap tahun menjadi pemimpin tadarus pada setiap bulan Ramadhan memandangkan beliau selalu di jemput untuk mengajar mengaji. 

Arwah bapanya juga seorang iman yang cukup dikenali di mukimnya tetapi bila bab mengaji al-Quran, arwah bapanya selalu mencadangkan anaknya kerana anaknya lebih mahir dalam bab hukum tajwid berbanding berbanding dirinya. Sejak kebelakangan ini gua boleh di katakan semakin rapat dengan beliau yang sudah mencecah 62 tahun dan tidak terlalu jauh jarak umurnya dengan gua.

Memandangkan beliau seorang yang arif tentang hukum-hukum tajwid membuatkan gua tertarik mendekatinya dengan lebih rapat walau pun gua kurang bertanya tentang bab-bab tajwid. Beliau menjadi rapat dengan gua setelah kami saling berkongsi cerita tentang kehidupan kami semasa muda. Dan topiknya adalah berkaitan tentang pembelajaran kami dalam bab agama.

Apabila semakin rapat, beliau mula membuka cerita tentang kisah-kisah beliau semasa muda sehingga sekarang. Sebelum itu gua selalu melalui kawasan rumahnya yang terletak sebelah jalan sahaja. Gua tidak pernah singgah memandangkan gua selalu terpandang seorang perempuan yang sudah berumur yang pada mulanya gua ingat isterinya. Selama gua kenalnya gua anggap beliau sudah beristeri rupa-rupanya perempuan yang selalu gua lihat di beranda adalah adik perempuannya yang tinggal di luar negara. 

Adiknya berkahwin dengan orang barat dan mempunyai dua orang anak dan gua ada sekali singgah bersembang dengan adik perempuannya yang tidak menutup aurat. Satu masa tu gua ada bercakap tentang agama dan politik tetapi beliau cepat-cepat mengatakan agama mana boleh campur dalam urusan politik. Gua terus bertukar topik kerana gua pasti beliau pasti penyokong tegar PAS yang masih berpegang kepada politik suku agama suku sebagaimana negara barat yang beliau diami melarang pihak gereja mencampuri urusan politik.

Berbalik kepada iman yang gua sebut tadi, beliau sudah tidak merasa malu menceritakan perkara-perkara yang agak sensitif kerana gua boleh mengikut rentak isu yang di perkatakan. Dengan penuh bangga beliau menceritakan yang beliau mempunyai seorang anak dari hubungan luar nikahnya yang mengikut ceritanya yang perempuan itu beliau baru sahaja kenali. Ketika itu beliau sakit dan datanglah seorang tua membantu mengurut dan merawat sakit beliau di temani anak perempuannya. 

Setelah beberapa kali orang tua dan anaknya bertandang ke rumahnya tiba-tiba pada satu malam datang perempuan itu seorang diri. Mengikut cerita beliau bertanya perempuan itu kenapa datang dan mana bapanya, perempuan itu jawab sajer jer datang pasal kasihan melihat pakcik sakit sehingga ada kala perempuan yang boleh di anggap anak tersasur memanggil beliau 'Abang'. Iman itu yang sememangnya mengaku hidung belang mula memainkan peranan dengan memasukkan unsur-unsur lucah seperti 'badan dah sembuh dah tapi yang kat bawah jer belum sembuh-sembuh.

Sejak dari hari itulah berlakunya hubungan luar nikah di mana perempuan yang gatal selalu datang ke rumah iman durjana itu sehinggalah perempuan itu sudah mengandung 7 bulan. Iman itu bagitau gua yang beliau terkejut bila diberitahu kerana beliau langsung tidak perasan walau pun setiap minggu mengadakan hukum seks. Sekarang baby itu sudah berumur 1 tahun dan dibela oleh keluarganya kerana perempuan itu bekerja di Sabah.

Gua pernah bertembung dengan perempuan pada satu malam ketika beliau menghantar makanan kepada iman dan gua tidak tunggu lama. Dari pengamatan gua perempuan itu berumur dalam lingkungan 26-27 tahun. Beliau ada bagitau adik perempuannya yang beliau ingin membela anak luar nikah itu tetapi adik perempuannya yang tinggal di barat menyarankan di adakan ujian DNA kerana takut anak itu bukan dari benihnya tetapi bertekad kerana beliau yakin anak itu darah dagingnya dan legasi tunggalnya.

Beliau juga cerita kat gua ketika perempuan itu pergi ke Sabah bertugas, adik perempuan itu ada datang ke rumahnya membawa anaknya. Beliau bagi tahu gua yang adik perempuan itu datang hanyalah satu helah kerana adik perempuan itu pun syok kat iman itu walau pun sudah berusia 60 tahun lebih. Mereka banyak kali mengadakan hubungan seks setiap kali adik perempuan datang membawa anak itu. Malah tanpa segan silu beliau memberi tahu kakaknya betapa puas batinnya setiap kali mengada hubungan seks dengan iman itu.

Iman itu marah kat adik perempuan itu kerana mendedahkan hubungan itu kepada kakaknya. Memang si kakak amat marah tetapi beliau tidak boleh berkata-kata kerana si kakak pun apa kurangnya sehingga melahirkan seorang anak. Walau apa pun hubungan mereka tetap berjalan seperti biasa sehingga sekarang di mana si kakak akan mengadakan hubungan seks setiap kali pulang dan si adik akan menjadi pengganti jika si kakak pulang bertugas ke Sabah. Gua tak tahu nak kata walau pun perkara ini tidak di ketahui oleh jemaah mukim tetapi ia di ketahui oleh orang kampung iman songsang itu. Semuanya tutup mulut dengan alasan bodoh tak mahu jaga tepi kain orang walau pun mereka tahu dosa pahala.

Oleh kerana gua sudah mengetahui kelakuan songsang iman itu, maka ia turut terpias kat gua sama walau pun orang kampungnya tidak ambil pot. Sekarang gua cuba mendekati iman songsang itu mendapat maklumat tepat bila si kakak dan si adek akan bertandang ke rumah iman songsang itu untuk membawa orang jabatan agama menghentikan kegiatan yang memalukan umat Islam./GANR

Isnin, 1 Mei 2017

Tahaluf Siayasi Dengan PKR : Berfikir Di Luar Kotak



Dewan Pemuda dan Dewan Ulama sebulat suara agar PAS memutuskan Tahaluf Siyasi dengan PKR.tetapi keputusannya terletak pada Majlis Syura Ulama, badan tertinggi pembuat dasar PAS. Dalam isu ini ada pro dan kontras dari pihak PKR yang sudah berpecah kepada dua kelompok. Satu puak ingin PAS terus bertahaluf dengan PKR dan satu puak lagi siang malam dok ratib agar cita-cita mereka untuk melihat pemutus ini menjadi realiti. 

Dengan putusnya hubungan PAS dengan PKR maka mudah sikit kerja mereka untuk menyingkirkan PAS dari pentadbiran di Selangor. Alasan mereka kenapa PAS perlu berada bersama mereka untuk urus tadbir kerajaan Selangor. Berbagai kenyataan keluar dari pemimpin, blogger dan cybertrooper kononnya PAS masih tergila-gila jawatan yang di amanahkan kepada PAS. Yang paling lawak adalah kenyataan SU PKR pusat, si Pudin yang baru dilepaskan dari kandang oleh Dap. 

Sejak diberi jawatan oleh Dinasti Lim dengan gaji yang cukup besar baru sekarang beliau keluar kenyataan sejak menjadi agen Dap untuk menyalurkan maklumat PKR kepada Dinasti Lim. Dinasti Lim sengaja melepaskan haiwan perliharaannya yang terkurung di dalam sangkar untuk bersuara buat pihak Dap bukan PKR. Nak buat macam mana bila  hari-hari di hidangkan dedak oleh Guan Eng, maka suaranya mestilah melebihkan Dap walau pun beliau SU PKR tetapi yang membayar gaji adalah Dap.

Putus atau tidak tahaluf dengan PAS, perlukah PAS melepaskan jawatan yang di amanahkan oleh rakyat Selangor. Pandir-pandir mesti ingat kemenangan pembangkang di Selangor atas nama Pakatan Rakyat, bukan Pakatan Haram yang belum diperanakkan lagi oleh Pasma. PKR patut cermin diri sendiri sebelum mengarahkan PAS melepaskan jawatan jika putus hubungan kerana adakah kemenangan besar penggal ke dua di Selangor atas nama Pakatan Rakyat bukan PH yang kebanyakan adalah adalah gabungan parti orang-orang kecewa setelah di tolak oleh perwakilan PAS dan begitu juga dengan PPBM.

PAS tidak perlu melayan para pandir-pandir yang blogger yang menjadi barua Dap. Jasa TSKI cukup besar meningkatkan kerusi-kerusi PKR, PAS dan Dap, walau pun beliau di jatuhkan dengan fitnah 91 muka surat karangan Fizi yang semakin naik gila. Bila merasakan diri lebih bijak dari semua pemimpin PR akhirnya kecundangan bila rakyat sudah mengenali seiapa si Fizi budak Kemaman yang mengutip bukti di tepi longkang. Bila tembelangnya pecah beliau mula menggunakan SD untuk menyelamatkan diri dengan melepaskan fitnah tanpa bukti kepada SPRM agar melakukan siasatan buat beliau.

Adakah beliau ingat SPRM sebangang dengan beliau budak separuh masak walaupun blogger-blogger pelacur cuba menjulang SDnya setaraf fatwa. Kerana budak separuh masak yang mengaku hebat ini membuatkan barua-barua belaan mati kutu untuk mencari dan mengalih perhatian kepada isu-isu bertaraf sampah. Sebagaimana 1G yang di katakan ulama luar biasa cukup hebat ilmu agamanya sehinggakan jika sesiapa ingin mendengar ceramahnya hebatnya mesti berkumpul di tepi longkang yang menjadi tempat penarik lancau, keng besi, mat sabun, rais sosialis dan beberapa ekor lagi termasuk penyamun kolid mengatur strategi sambil mabuk barbian untuk mengambil alih PAS satu ketika dulu.

Itu belum masuk TG Mad Awang yang mengangkat diri wira yang menyelamatkan kerajaan Perak yang bertahan 11 bulan dari jatuh ke tangan Umno yang bakal berUG dengan PAS. Wira Pangkor II yang menyembunyikan perjanjian belakang mati dengan Dap tanpa pengetahuan majlis Syura. Maka mulalah ratib UG yang bersejarah itu, Inilah puak-puak celaka yang sanggup menjual dasar PAS dengan murah dan bagi gua mereka sepuluh kali celaka walau pun beliau bijak agama bersama Nizar, taukeh jeruk penghidap kencing manis sebagai penyebar berita. Sanggup menyembunyikan perjanjian dengan Dap di mana PAS tidak boleh langsung menyebut hudud, hukum syariah dan Islam demi untuk jawatan MB boneka Dap.

Kerana itulah PAS mesti teruskan amanah yang di berikan oleh rakyat Selangor sehingga PRU14, siapa mereka untuk menendang PAS sedangkan jawatan MB pun atas cadangan PAS.  Apa pun serah kepada kebijaksanaan Sultan Selangor di atas segala budi bicara baginda kedudukan exco PAS memandangkan pelantikan Azmin sebagai MB Selangor atas nasihat presiden PAS. Itu pun masih tak mengaku yang beliau di angkat sebagai MB pun kerana lebai-lebai yang hina. 

Gua cukup sokong jika Tahaluf Siyasi dengan PKR di putuskan kerana umat Islam telah di hidangkan ceritalara dari PKR berkaitan Islam. Rakyat boleh menilai bagaimana PAS sanggup dihentam kiri kanan demi memurtabatkan Islam dan PAS sanggup kalah demi RUU355 dapat di bentangkan. Bagaimana PAS bukan gila jawatan dan PAS masih bersih dalam pentadbiran Selangor dan bebas rasuah berbanding dengan PKR dan Dap yang terpalit hebat dengan rasuah dan pelacuran. Bukan PAS yang dedahkan tetapi budak kurang masak si Fizi sendiri dedahkan bagaimana PKR busuk sampai ke usus macam Umno. Jika taraf cabang boleh beli banglo jutaan rm, bagaimana dengan pemimpin peringkat tertinggi.

Gua juga tunggu kenyataan balas Husan kuasa 10 yang sebelum ini menyuruh Presiden dan MT PAS letak jawatan kerana gagal membentangkan RUU355 (BACA SINI). Oleh kerana RUU355 sudah berjaya di bentangkan, apa akal si kuasa 10 nih untuk menjawab cabaran kepada pimpinan PAS. Mungkin tunggu penulis bertaraf pelacur MSO mengarang cerita untuk di jawab dan bagaimana jutaan derma judi dari John Soh sudah semakin kering sejak pemberi dana dok merengkuk dalam penjara Singapura.

Banyak gua tengok apa yang berlaku bila golongan profesional menguasai 2/3 dalam MT PAS mula terbongkar sedikit demi sedikit. Bagaimana PAS di serang dengan dana dari dalam dan luar negara dalam usaha menguasai PAS. Dan rupa-rupanya Husan kuasa 10 adalah dalam utama dalam menentu hala tuju PAS Kelantan dengan memperggunakan al-Marhum TGNA 101 peratus. Dan secara tak di jangka maka terdedah projek-projek di bawah Husan kuasa 10 dengan memutar belitkan fakta setiap projek beliau semuanya keuntungan ratusan juta dan ada yang sampai bilion, rupanya semua kena kencing. Patut ler masa jadi exco beliau mempunyai dana yang paling besar sedangkan sumber itu bukan dari kerajaan negeri. Lepas nih gua gerenti pandir-pandir, macai-macai dan barua-barua PH akan serang gua.... mai ler pintu gua sentiasa terbuka bro/GANR

Ahad, 23 April 2017

Mengikut Pandir-Pandir SD Rafizi Setaraf Fatwa


Ilmu baru dari Fizi di mana jika lu tiada bukti lu tak perlu memberi nama orang yang kononnya rapat dengan seseorang yang lu tuduh dan lu boleh beri tekanan kepada orang yang lu tuduh suruh mereka nafikan. Jika tidak cukup kuat untuk mengheret mereka maka lu boleh buat SD kerana SD yang lu buat akan mengesahkan bahawa lu sudah mempunyai point untuk menyuruh agensi yang berkaitan menyiasat dan lu boleh goyang kaki kerana akan menyambung kerja jahat lu. Dengan SD lu, lu dengan ini mengesahkan bahawa kes 'Liwat I' dan 'Liwat II' Nuar adalah benar-benar berlaku mengikut kepala hotak lu.

Tentang isu dana RM 90 juta pula, mula-mula kata ada kenalan rapat selepas itu kata orang PAS lepas tu kata bekas pemimpin PAS. Bila di asak-asak timbul nama bekas Timbalan Presiden PAS, Nasaruddin Mat Isa. Inilah standard orang di anggap pengarah strategi PKR yang sudah terjerat dengan fitnah terhadap Presiden PAS, orang yang amat dipercayai 1001 % oleh bekas pemimpin PAS yang bergelar loyar buruk. Nampaknya yang menyerang PAS tersilap menyerang partinya sendiri dan tempias turut terkena batang hidung pemimpin pakatan haram.

Tuduhan FMT kepada Fizi yang menerima RM 20 juta dari John Soh, Fizi cuba menutup bukti dengan mengaitkan PAS dengan RUU355 yang kononnya Umno sengaja memberi kebenaran PAS mengusulkannya malah beliau mengungkit bahawa Presiden PAS hanya sekali sahaja menyebut tentang 1MDB. Perlukah perkara ini diulang sedangkan beliaulah jaguh dalam isu ini bersama berpuluh-puluh pemimpin pembangkang yang menjuarai isu 1MDB. Adakah dianggap cerdik jika Presiden PAS tidak menyebut perkara yang sama berulang kali sedangkan isu 1MDB sudah difahami oleh rakyat marhaen. 

Semua orang tahu lu yang paling hebat di kalangan pemimpin pembangkang mahu pun kerajaan walau pun kebodohan lu mengatasi kecerdikkan lu. Kenapa lu tidak menjawab SD yang dibuat oleh Chegubard tentang dana dari John Soh jika lu boleh beri alasan tiada guna menyaman orang yang sudah muflis tetapi muflis atau tidak pengadu, lu kena bersihkan diri lu dari tuduhan yang di buat. Mungkin betul tuduhan yang lu ada menerima RM 20 juta jika berpandukan kepada kenyataan lu tiada guna saman orang yang muflis, membuktikan yang lu memang hamba kepada fulus.

SD lu telah di julang oleh para pandir-pandir yang poket semakin kering setaraf fatwa lebih-lebih lagi dengan pandir-pandir yang mengalami penyakit Hadiporbia. Sebagai contoh pandir dari Perak yang pantang mendengar nama Haji Hadi, pasti paras gula akan naik mendadak kerana beliau di sahkan menghadapi Hadiporbia Kronik. Bukan main bersorak pandir dan barua dengan SD Fizi yang mana SD itu sahaja bukti yang beliau ada berkaitan dengan isu RM 90 juta yang diterima oleh PAS.

Bila dah jenis orang munafik yang semua kenyataan beliau perlu diselidik dulu sebagaimana firman Allah S.W.T berkaitan manusia jenis ini. Allah S.W.T menyuruh umat Islam menyelidik dahulu kenyataannya kerana beliau banyak mereka-rekakan cerita sebagaimana dengan 'Langkah Kajang' dan tuduhan 91 muka surat terhadap TSKI yang akhirnya terpaksa menjilat kembali fitnah-fitnahnya.

Para pandir-pandir telah mengangkat SD beliau setaraf fatwa dan penafian beliau tentang dana RM 20 juta dari John Soh yang terpenjara di Singapura. Beliau pandai pula minta bukti jika benar beliau ada menerima RM 20 juta, tolong selongkar akaun milik beliau yang kononnya harta miliknya pun semakin berkurang. Para pandir dan barua bolehlah menerima bulat pengakuan beliau tetapi bagi gua, bodohlah gua jika mempercayainya kerana beliau adalah seorang akauntan yang cukup licik dalam berkaitan isu kewangan.

Oleh kerana SD beliau telah dikatakan benar maka ia telah mengakui SD-SD dari Azizan, Umi Hafilda, Saiful adalah benar Nuar melakukan aktiviti luar tabii. Gua bukan menuduh tetapi gua membuat pembandingan antara SD beliau dengan SD oleh orang yang menuduh Nuar. Bak kata orang telajak perahu boleh di undur terlajak kata-kata maka terimalah padahnya.


Macam gua cakap bro manusia nih jika dah terlalu bijak, akan ada satu masa beliau sudah hilang fokus sehinggakan tidak boleh membezakan yang nyata dan khayalan atau lebih tetap ketika itu beliau menjadi seorang bodoh. Sebagaimana kajian beliau tentang sokongan PAS, BN dan PH yang mana sokongan PAS akan jatuh kepada 21 peratus berbanding dengan sokongan PH sebanyak 24 peratus, BN pula sebanyak 41 peratus. Maka bersorok sekali lagi para pandir dan barua tanpa tanpa memikir dengan waras bahawa 21 peratus untuk PAS tanpa di kongsi tetapi 24 peratus PH dikongsi 4 parti di mana Dap 20%, PKR 8%, PPBM 4% dan PAN 2%. Memang pandir-pandir dan barua-barua yang duduk satu bumbung di bawah Cybertropper memang bodoh-bodoh dan banggang nak mampus.

Gua tunggu SD-SD dari ahli politik yang di namakan sebagai ada hubungan dengan John Soh dan menerima sumbangan jutaan ringgit setiap seorang. Ada sesetengahnya sudah terbukti ada menerima sumbangan politik dari ahli peniagaan atau tauke judi jika mengikut pembelanjaan yang di tanggung pada setiap ceramah sehinggakan boleh mengadakan beberapa ceramah dalam satu hari. Gua muskyil dari mana datang dana yang cukup banyak sedangkan sebagai bekas exco berapa banyak sangatlah elaunnya berbanding jutaan telah dilaburkan untuk mengadakan ceramah-ceramah. /GANR

Sabtu, 15 April 2017

Rafizi: Tersirat Dan Tersurat Antara Realiti Dengan Fantasi


Bila menganggap dirinya lebih bijak dari sesiapa malah di nobatkan sebagai pakar strategi terulung yang pernah wujud di negara ini. Kemudian di sokong 1000 peratus oleh kelompok dari kem yang sama, cuma yang membezakannya ialah yang kem yang menyokongnya adalah barua kepada musuh Islam. Realitinya sepandai atau setinggi mana pun ilmu yang ada, ada masanya otaknya gagal berfungsi dengan betul. Ketika itulah beliau mula merapu-rapu macam orang hilang akal.

Politik Malaysia banyak mencipta sejarah dunia kerana wujudnya makhluk yang bernama Rafizi, Pudin, Wan Ji dari PKR, Din Ayub, Din Loyar, Mat Labu dari PAN parti barua Dap dan tambahan terbaru Mahapenipu Che Det dari PPBM. Dengan duduk sebumbung dalam pakatan yang di namakan Pakatan Harapan tetapi ia mula menjadi cacamarba sejak kemasukan mahapenipu yang menjadi penasihat PPBM. 

Mahapenipu mahu menukar Pakatan Harapan kepada Barisan Rakyat dan mesti diketuai oleh beliau agar beliau boleh menipu Bani Melayu. Mengikut idea mahapenipu dengan mempergunakan Bani Melayu, ia memudahkan pakatan pembangkang untuk menawan Putrajaya. Beliau berjanji akan membebaskan Nuar dari penjara jika BN dapat di kalahkan. Hebat betul ler mahapenipu dengan janjinya yang secara jelas menabalkan dirinya yang memimpin. 

'Saya akan membebaskan Nuar dari penjara' kenapa beliau tidak berkata 'kita akan membebaskan Nuar dari penjara'. Adakah dari kalangan Dap, PKR dan barua Dap (PAN) hanya berdiam diri dengan kenyataan dari Mahapenipu yang secara tersirat telah menabalkan dirinya sebagai ketua yang agung. Gua tidak mendengar sepatah pun kenyataan dari PKR tentang janji Mahapenipu nih. Ahli PKR patut tanya pemimpin-pemimpin hebat mereka, pernahkah pemimpin mereka menyoal mahapenipu adakah beliau terlibat memenjarakan Nuar dalam kes 'Liwat II'. 

Ketika itu beliau masih berpengaruh di belakang Pok Jib yang beliau naikkan setelah berjaya menjatuhkan Pak Lah. Gua tak percaya beliau tidak terlibat kerana pengaruh Nuar boleh menggugat pemerintahan Pok Jib dan masa depan anaknya untuk jawatan PM akan berkecai. Maka operasi 'Liwat II' mesti diteruskan untuk mematikan terus karier politik Nuar. Mahapenipu memperbodohkan para pemimpin PH yang di anggap terulung dan ular mamak luar biasa kononnya perjuangannya untuk rakyat tetapi rakyat tahu perjuangan Mahapenipu adalah untuk melindungi anak-anaknya yang menjadi maha kaya selama 22 tahun rejim pemerintahannya.

Sekarang dalam pakatan pembangkang hebat ini sudah mula 'gua kencing lu, lu kencing gua' dan ada yang kena kencing malah di paksa minum air kencing kerana mereka bertaraf barua. Parti Pekerja-Pekerja Negara (PPPN) adalah hadiah dari Abang Besar setelah gagal menguasai PAS untuk dihuni golongan terulung dunia dengan di bantu oleh ular mamak luar biasa dan menukar kepada Parti Islam Amanah. Kerana terlalu terulung sekarang mereka mereka mengeluarkan fatwa-fatwa yang cukup hebat. 

Baiáh talak tiga boleh di batalkan hanya dengan menyembelih seekor kambing dan di beri makan fakir miskin, bunuh diri terjun jambatan kerana di saman menjual rokok haram hukumnya mati syahid. Sekarang lu all boleh lihat bala sudah mula dirasai sedikit demi sedikit ke atas mereka yang melanggar sumpah, jika lu seorang yang prihatin.

Demi mengejar dunia, SU Agung PKR sudah hilang suara sejak diberi habuan besar setiap bulan dengan pejabat besar oleh LGE, KM P.Pinang. Kononnya dilantik sebagai nasihat kepada KM tetapi apa yang tersirat ialah Dap berjaya mengawal PKR secara halus. Dap adalah pembangkang yang memiliki sumber kewangan yang tiada had kerana Dap adalah anak PAP, parti yang memerintah Singapura. Dap diwujudkan setelah Devan Nair gagal pendaftaran PAP sebagai parti politik ditolak oleh kerajaan setelah Singapura di keluarkan dari Malaysia oleh Umno. Dap memang mendapat latihan langsung dari Singapura di bawah seliaan Israel.

Fizi yang berkelulusan akauntan cukup hebat dengan pendedahan-pendedahan salah guna kuasa oleh Umno/BN sehingga di lantik sebagai Pengarah Strategi PKR semakin mabuk dengan angka. Beliaulah perancang utama 'Langkah Kajang' untuk menyingkirkan TSKI sebagai MB Selangor dengan lebih 91 muka surat tentang salah guna kuasa TSKI yang akhirnya mengaku memfitnah TSKI. 


Pakar strategi yang semakin menggila dan memalukan golongan profesional dengan teknik paling celaka iaitu menuduh tanpa memberi nama tetapi menyuruh orang lain membela diri dari tuduhan beliau. 'Gua tahu orang yang rapat dengan abang Fizi menerima 90 juta dari Dap dan gua harap abang Fizi mempertahankan tuduhan gua', gua bagi pembayang kat pandir-pandir yang masih mabuk mendengar usrah dari Wan Ji ditepi longkang.

Siapa tak kenal dengan Hanipa Maidin bekas loyar yang mengetuai JUHAM Lujnah Undang-Undang PAS. Loyar yang banyak kali kena kencing dek Fizi atau mungkin Fizi adalah idola agungnya sehinggakan apa yang keluar dari mulut Fizi adalah benar sebenar-benarnya. Bagaimana beliau di kencing oleh Fizi di atas pentas dalam satu ceramah, Fizi membisikkan sesuatu kat telingga Nipa. Fizi kata PAS pergi berjumpa dengan Ku Li  untuk ditawarkan jawatan PM jika PR menang dan Nipa yang bodoh nih beria-ia terkejut. 

Gua hairan macam mana seorang loyar hebat boleh terima bulat-bulat tanpa menggunakan pengetahuannya sebagai pakar undang-undang. Sebagai AJK PAS Pusat, beliau patut bertanya apa sebenarnya yang berlaku. Akhirnya bangkai gajah berbau juga di mana cerita sebenar ialah Dap yang mula-mula memujuk Ku Li tetapi ditolak lalu di paskan ke PKR pun tak jalan. Jalan terakhir Dap dan PKR telah memujuk PAS agar berbincang dengan Ku Li memandangkan hubungan baik pimpinan tertinggi PAS. Maka dijaja oleh Fizi yang semakin gila kerana dendam masih berbuku di hati berkaitan 'Langkah Kajangnya'.

Macam Din Ayub yang menghebohkan kononnya semasa beliau berada di dalam majlis tertinggi PAS, tidak pernah berbangkit isu PAS menerima wang RM 90 juta. Punyalah bodoh benda ini di jadikan penambah perisa, kalu dalam setiap meeting tidak timbul isu RM 90 juta maka sah lah yang sumbangan itu tidak wujud. Kalu tak wujud macam mana nak bincang perkara yang tiada. Dalam isu Kayat pula beliau tanya macam mana PAS  dapat anjurkan Ijtima Antarabangsa dengan kos yang besar di Terengganu sedangkan PAS anjur sejak akhir 80án lagi. 

Macam barua dok kata PAS Johor semakin mewah kerana dalam akaun PAS bahagian ada RM12,000. Gua macam nak tergolek bila baca bab nih, mungkin ranting PKR ketawa dan jangan kata bab Umno, gua ingat RM12 juta satu bahagian. Bukankah Din Ayub kata PAS Johor sudah lumpuh di semua kawasan, mungkin para-para jin derma kut. Memang betullah yang mereka bukan sahaja kena kencing malah minum air kencing sekali, pasal itulah sejak golongan hebat nih keluar dari PAS semua cakap dah melalut./GANR

Sabtu, 1 April 2017

Dedah Kekayaan Pemimpin Berdarah Umno : Tun Mahathir

Gua akan selongkar kekayaan luar biasa yang yang di miliki oleh anak-anak, kroni-kroni Umno/BN dan gua akan memulakan dengan Mahathir Bapa Mirzan.

www.bebaskanmalaysia.blogspot.my




Lakonan dari Mahathir meraih simpati sedangkan beliau memiliki 50 % saham Jerfox, syarikat pembuat kapal terbang dan pemilik saham FlyJet. Maka pandir-pandir menjaja kononnya Mahathir semakin susah untuk meminjam jet persendirian dari bekas-bekas kroninya. Layak bodoh yang ditelan oleh blogger dan facebookmarker celaka.

Tahukah Bani Melayu Mahathir memiliki banglo-banglo mewah yang berselerak di serata negeri dan negara. Beliau memiliki banglo besar dekat Plaza Tol Sungai besi yang terletak di atas banjaran bukit di The Mines. sebuah di Subang yang di bina oleh Rin Kei Meng. Di Langkawi yang di bina oleh Ting Phek khing. Sebuah di Country Height (kini di duduki Mirzan) dan yang terbaru di Bukit Tinggi di bangunkan oleh Vincent Tan dengan nilai RM 23 juta. Ada juga balasan bila memberikan Bukit Tinggi untuk di jadikan kasino ke 2 kepada tauke judi ini. Lihatlah semua banglo beliau di bina oleh semua kroni--kroninya.. 

Beliau mempunyai sebuah mahligai di London yang menggunakan nama Daim, sebuah di Vancouver yang di beli menggunakan nama Mirzan. Sebuah lagi di Florida di atas nama beliau sendiri dan memiliki sebuah ladang (ranch) di Argentina. Mahathir, Siti Hasmah, Mukhriz, Marina, Mokhzani dan Mirzan juga memiliki beberapa akaun di dalam Bank of Israel Singapore yang jumlah keseluruhannya melebihi USD 100 juta di mana Siti Hasmah memiliki simpanan paling banyak dalam beberapa akaun berasingan (gua pernah melampirkan secara jelas Nombor-nombor A/C dan jumlah setiap akaun dengan menggunakan matawang USD dan dalam perkiraan jumlah keseluruhan akaun mereka semua hampir USD 100 juta). 

Mahathir pernah menyangkal yang beliau dan anak-anaknya ada menyimpan di dalam Bank of Israel cawangan Singapura tetapi perkara diam begitu sahaja bila bukti yang beliau memang menyimpang di dedahkan. Soalan CepuEmas berapa nilai keseluruh aset beliau. Lihat akaun mereka di bawah..

Family of Dr. Family of Dr. Mahathir:
1. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
Post : Wife of Prime Minister
Passport No. : D 173596 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : AGF-2192-2442- 722-(X)
Amount : USD 4,000,000.00
Date of opening account : 25/06/95
Date of Maturity : 25/06/98
(Maturity continued to 25/06/2001)
(Extension interest agreed upon)
2. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
Post : Wife of Prime Minister
Passport No. : D 173596 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : FA-4196-2493- 313 (A)
Amount : USD 8,000,000.00
Date of opening account : 09/06/97
Date of Maturity : 09/06/00
3. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
Post : Wife of Prime Minister
Passport No. : D 173596 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : DD-3919-714- 271-(A)
Amount : USD 5,500,000.00
Date of opening account : 06/12/95
Date of Maturity : 06/12/98
4. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
Post : Wife of Prime Minister
Passport No. : D 173596 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : FB-5614-1499- 515 (C)
Amount : USD 9,800,000.00
Date of opening account : 12/11/97
Date of Maturity : 12/11/2000
5. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
Post : Wife of Prime Minister
Passport No. : D 173596 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : CE-2418-7172- 492 (E)
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 07/03/98
Date of Maturity : 07/03/01
6. Name : Ms Siti Hasmah Bte Mohamed Ali
Post : Wife of Prime Minister
Passport No. : D 173596 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : GB-6921-4212- 712 (F)
Amount : USD 6,650,000.00
Date of opening account : 19/03/95
Date of Maturity : 19/03/98
(Maturity continuity to 19/03/2001)
7. Name : Ms Marina Bte Mahathir
Post : Daughter ; Malaysia AIDS Council President
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : C-719-418-210 (M)
Amount : USD 13,000,000.00
Date of opening account : 17/06/96
Date of Maturity : 17/06/99
8. Name : Ms Marina Bte Mahathir
Post : Daughter ; Malaysia AIDS Council President
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : F-817-200-11 (C)
Amount : USD 12,500,000.00
Date of opening account : 03/12/96
Date of Maturity : 03/12/99
9. Name : Ms Marina Bte Mahathir
Post : Daughter ; Malaysia AIDS Council President
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
5 years
Account No : G-211-922-718- 2 (D)
Amount : USD 15,000,000.00
Date of opening account : 12/07/97
Date of Maturity : 12/07/02
10. Name : Mr Mokhzani Bin Mahathir
Post : Son of Prime Minister
Passport No. : R 719325 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
1 years
Account No : F-3532-3310- 501 (NG)
Amount : USD 15,500,000.00
Date of opening account : 21/09/98
Date of Maturity : 21/09/99 Mahathir:
Account No : C-719-418-210 (M)
Amount : USD 13,000,000.00
Date of opening account : 17/06/96
Date of Maturity : 17/06/99



Jika Mukhriz memiliki 126 syarikat, adalah perkara mustahil yang keseluruhan hartanya melebihi RM 500 juta kerana syarikat beliau bukan syarikat bernilai hanya ribuan sahaja. Jatuh air muka jika beliau tidak mengawal syarikat bernilai jutaan.

Mokhzani Mahathir di katakan memiliki kekayaan melebihi RM 2 bilion yang berada di dalam dan luar negara dan mengawal 200 syarikat tempatan yang di pegang oleh beliau dan isterinya.

Mirzan Mahathir di katakan memiliki kekayaan melebihi RM 1.6 bilion yang ketahui umum dan ia tidak termasuk dengan kekayaan yang di sembunyikan di luar negara. Beliau memiliki 156 syarikat yang banyak di senaraikan di Bursa Saham.


Harta yang pasti mereka tinggalkan walau betapa hebatnya lu all di dunia./GANR

Rabu, 29 Mac 2017

Maka Bertitahlah Maharaja Melayu Mudah Lupa


Setelah PPBM berjaya diterima sebulat suara oleh Majlis Presiden PH maka beritahlah maharaja melayu mudah lupa. Wahai warga PH, sudah tiba masanya kita menggunakan logo sendiri dan bekerja sepertimana BN bekerja. Kita tukar Pakatan Harapan kepada Barisan Rakyat kerana perkataan Pakatan tidak bersuai untuk memberi kita harapan. Dengan menggunakan nama Barisan Rakyat, kita pasti akan duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan Barisan Nasional.

Buat penasihat dan pemimpin Dap, PKR dan Amanah semua, ingatlah bahawa gua sudah lama berpolitik dari lu all. Malah ada yang belum lahir atau baru bertatih dalam politik, gua sudah hebat sehinggakan Tunku Abdul Rahman (PM 1) pun takut kat gua sehingga gua di pecat dari Umno.  Gua sudah merasai jawatan PM selama 22 tahun sehinggakan tiada siapa yang berani menyanggah kata-kata gua kerana gua adalah rejim.

Sekarang pembangkang sudah semakin kuat kerana kehebatan nama gua, kalu nak harapkan Amanah sebagai pengganti PAS, PH boleh balik awal. Baru 2 tahun Amanah dibeli dari kedai pajak gadai dah wujud 2-3 kem. Hari-hari dok heboh ahli PAS dah masuk Amanah tapi tak pernah sekali pun mereka menyebut jumlahnya. 

Gua sebagai maharaja melayu mudah lupa cukup hairan dengan Amanah nih pasal sekarang gua tidak dapat maklumat berapa juta dah keahlian mereka. Sekejap-kejap kata satu demi satu cawangan terbubar pasal pemimpinnya masuk Amanah. Semua orang percaya pemimpin tertinggi Amanah adalah di kalangan cerdik pandai lagi terulung tetapi jangan perbodohkan gua dengan mengata banyak cawangan PAS telah terbubar.

Apa lu ingat senang-senang nak bubar cawangan macam sesenang dana dari Dap boleh terbubar lenyap dalam poket sekor dua yang di beri amanah menjaga duit. Sebagai orang lama yang licik dalam arena politik, lu all kena ikut kata gua kerana Umno yang ada sekarang ini pun gua yang wujudkan setelah di haramkan. Ini bermakna Umno sekarang ini adalah masih milik gua kerana gua belum mampus lagi. 

Gua akan pastikan jika lu all ikut apa yang gua titah kan, kita akan ke Putrajaya apatah lagi Mahligai RM 200 jika untuk kediaman PM itu pun gua yang bina. Kerana itulah selagi gua masih bernyawa, gua akan pastikan legasi gua akan kembali mendiami mahligai itu. Dengan menamakan Pakatan Harapan yang tidak mempunyai harapan di tukar kepada Barisan Rakyat kerana gua cukup masak dengan perangai baka Umno yang cukup senang di kelentong jika kita gunakan barisan untuk rakyat. 

Tak payah nak adakan reformasi dalam Barisan Rakyat kerana yang biarlah pemimpin ulungnya mereput dalam penjara kerana yang mencetuskan reformasi adalah gua dan gua sekarang berada di hadapan lu all, apa lagi lu all mahu. Gua cukup arif tentang politik yang di mainkan oleh kerajaan setiap kali PRU kerana semua kemenangan di sebabkan gua adalah kerajaan. Gua tahu banyak mana duit bertukar tangan setiap kali PRU kerana gua yang menciptakannya. 

Tanpa kebijaksanaan dan kelicikkan gua, dah lama Umno mampus dan memang sudah mampus pun sebelum gua wujudkan Umno Baru dengan kedudukan gua sebagai maharaja melayu mudah lupa. Lu kena ingat sikit, tanpa ketokohan gua jangan dok nak berangan nak tawan Putrajaya. Lu kena ingat PRU menggunakan duit yang banyak untuk bertukar tangan, lu ingat boleh pegang Penang dan Selangor sudah cukup mengumpul dana pilihan raya. 

Walau pun gua sudah tua nak mampus pun, gua dengan senang boleh kumpul beratus juta kerana ramai yang masih memakan jasa gua. Anak-anak gua 3 orang pun senang-senang untuk dapat RM 1 bilion, itu belum masuk akaun-akaun rahsia yang dinamakan kepada barua-barua gua. Gua langsung tidak takut dengan PAS kerana Amanah dah berjanji yang akar umbi PAS sudah berada dalam genggaman Amanah yang terpaksa mereka rahsiakan. 

Gua percaya Amanah akan mengantikan PAS di Kelantan dan merampas Terengganu dari Umno. Gua percaya tentangan kajian Rafizi tentang kemenangan yang bakal di perolehi di parlimen hampir 120 kerusi untuk menang mudah dan PAS akan kehilangan semua kerusi baik parlimen atau pun Dun kerana risikan corak pengundi sudah sampai kat tangan gua dari hasil risikan PKR dan Amanah. 

Kak Wan boleh simpan angan-angan nak jadi PM wanita pertama dan pengampunan Agong untuk Nuar aktif berpolitik. Semua itu sudah boleh di masukan ke dalam keranda untuk ditanam. Lu all kena ingat jika kita menang dan legasi gua menjadi PM, lu all yang sekarang ini menjadi cai-cai gua akan hidup senang lenang. Lihatlah 22 tahun gua menjadi maharaja melayu mudah lupa tiada seorang cai pun yang tidak menjadi jutawan. Lihatlah sekarang anak-anak gua masih bertaraf bilionner dan cai-cai tidak putus-putus mendapat projek. 

So mula sekarang semua kenyataan media atau sidang majlis presiden mesti mengikut arahan gua. Gua dah bagi amaran kat Amanah agar kerja 25 sehari memburuk-buruk, mereka-reka citer dan lebihkan fitnah terhadap PAS jika lu nak dana pilihan raya dari gua. Jangan jadi bodoh sangat,aku suruh tarik ahli lu pergi tarik pemimpin PAS buat aper. Kalu nak bodoh lu bodoh lah sesama puak lu, jangan nak guna nama gua kerana gualah 'Maharaja Melayu Mudah Lupa'. Mungkin beliau sendiri tidak menyangka dan terkejut beruk melihat betapa mudahnya pemimpin PH di perbodohkannya. Gua tabik spring kat lu, lu memang ada class ler latuk.. /GANR

Sabtu, 25 Mac 2017

Bila Mahazalim 'Sang Melayu Mudah Lupa' Semakin Keliru

 

22 tahun memerintah secara kuku besi, dalang kepada pengharaman Umno dan Umno Baru adalah parti yang beliau sendiri tubuhkan. Seorang yang licik dalam membuat percaturan politik setelah berlakunya perpecahan dalam Umno sehingga dalam pertandingan bersejarah pada 24 April 1987 antara kumpulan Team A diketuai Mahazalim dan Team B diketuai Tengku Razaleigh. Pertandingan paling sengit dalam sejarah Umno yang mana Mahazalim berjaya menang tipis menewaskan Tengku Razaleigh untuk jawatan Presiden Umno. Semua tahu kemenangannya penuh dengan tipu muslihat dan banyak ringgit bertukar tangan.

Setelah menang, ibu pejabat Umno di arah tidak melayan kumpulan yang asalnya 12 kepada 11 orang supaya siasatan dibuat kerana mendakwa beberapa kes di mana ada mesyuarat Umno cawangan dan bahagian tidak sah. Jika mesyuarat cawangan dan bahagian tidak sah maka dengan sendirinya perwakilan mereka di Perhimpunan Agung Umno itu juga tidak sah. Apabila aduan kumpulan ini tidak di layan maka mereka membawa kes ini ke mahkamah. Akhirnya Hakim Harun Hashim memutuskan perharaman Umno.

Mahazalim langsung tidak menghalang atau merayu perharaman Umno kerana beliau seperti orang mengantuk di sorong bantal. Perharaman Umno adalah jalan mudah buat beliau untuk melakukan pembersihan besar-besaran ahli dan pemimpin yang tidak menyokongnya. Dengan tersingkirnya musuh-musuhnya dalam Umno dan sebagai orang paling berkuasa, beliau dan orang kanannya SU Agung Umno TS Sanusi Junid telah menubuhkan Umno Baru. Maka bermulalah rejim Mahazalim yang mana semua menteri dan pemimpin Umno tidak berani lagi menegur segala tindak tanduk beliau mengurus negara. 

Menteri-menteri di bawah pemerintahannya semuanya bermasalah yang mana segala rahsia mereka berada di dalam poket Mahazalim. Kementerian Dalam Negeri, polis dan sb-sb semuanya menjadi hamba kepada Mahazalim.  Rasuah berleluasa bagaikan barah di mana pemimpin-pemimpin Umno yang baru bergelar YB pun boleh memiliki banglo-banglo mewah dan wang jutaan yang tidak sepadan dengan elaun yang mereka perolehi setiap bulan.

Walau pun sudah lebih 13 tahun melepaskan jawatan PM, beliau masih lagi keliru atau beliau sudah nyanyuk. Adakah beliau masih merasakan dirinya tetap berkuasa sehinggakan sebelum jawatan itu di serah kepada Pak Lah pun mesti mengikut acuan yang beliau bina bersama terma-termanya. Semuanya disebabkan  Umno Baru yang beliau tubuhkan belum lagi di faraidkan kerana beliau masih hidup. Beliau sentiasa mengganggu pentadbiran negara sehinggalah Pak Lah Meletak jawatan sebagai PM.

Umno di bawah Najib/Rosmah yang ada sekarang ini telah melanggar terma-terma syarat beliau kerana baginya Umno ketika ini adalah masih milik mutlaknya dan mesti diserahkan kepada legasinya iaitu anaknya, Mukhriz. Lihat bagaimana nasib Pak Lah yang tidak mengikut kehendaknya, Pak Lah bukan seperti Najib/Rosmah kerana Pak Lah jenis lembut hati yang tidak suka memanjangkan permusuhan di dalam Umno. Beliau menganggap beliau sahaja yang betul dan selama 22 tahun dibawah rejimnya tiada satu pun yang tidak betul, semuanya betul. 

Beliau mula menjadi PM pada 20 Feb sehingga 31 Okt 2003 dan bermulalah era autokratifnya dengan kekebalan yang di ciptanya sendiri. Pada zamannya di pinda  akta AUKU, akta keselamatan dalam negeri, diaktifkan ISA, sekatan kebebasan akhbar, tangkap politik besar-besaran, tragedi pembunuhan musuh politiknya di Memali, pembunuhan di Lubuk Merbau dan menjadi rejim paling lama.

Baru 2 tahun menjadi PM, Mahathir yang gilakan kuasa mula menunjuk belangnya dengan meminda perlembagaan supaya undang-undang boleh digubal tanpa persetujui Yang di Pertuan Agong dan kuasa mengistiyharkan darurat juga dipindahkan dari Seri Paduka kepada Perdana Menteri. Demi lebih berkuasa, beliau mencampuri bidang kehakiman dengan pemecatan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas dan 5 hakim kanan iaitu,TS Eusoffe Abdoolcader, TS Wan Suleiman Pawanteh, TS Azmi Kamaruddin, TS Wan Hamzah Mohamed dan Datuk George Seah pada tahun 1988.

Kuasa yang beliau miliki masih belum cukup sehingga berlakunya krisis raja-raja Melayu pada 1993, beliau melucutkan kekebalan raja-raja Melayu dan mahu peruntukan undang-undang supaya baginda boleh di heret dan di bicarakan di mahkamah khas. Walau pun ada baiknya tetapi keburukan lebih besar dari kebaikan kerana beliau memiliki kuasa yang amat besar sehinggakan tiada siapa yang berani menyanggah kekuasaannya.

Sepanjang pemerintahannya itu, terbinalah empayarnya yang amat besar. Berbagai syarikat gergasi di daftarkan atas nama anak-anak dan keluarga beliau. Berpuluh-puluh jawatan-jawatan penasihat anak-anak syarikat milik kerajaan (GLC) mahu pun swasta di sandang oleh kaum kerabat beliau dan apa jua lapangan dan industri, pasti ada nama kaum kerabat dan kroni-kroninya. 

Sekarang beliau menuduh Haji Hadi kurang berkarisma sehingga partinya keliru membuat keputusan dan menuduh PAS ibarat parti tidak berpendirian. Beliau juga menuduh Haji Hadi kurang karisma berbanding dengan Al-marhum Ustaz Fadzil, Al-Marhum TGNA dan Al-Marhum Datuk Asri kerana tidak menjawab segala tuduhan-tuduhan yang di lemparkan terhadapnya oleh orang seperti Mahazalim, LKS, LGE baik dari PH atau dari Umno. Inilah penangan si tua yang umur dah masuk 92 tahun bila mengatakan Haji Hadi keliru sedangkan beliau si 'Melayu Mudah Lupa' sendiri keliru dalam dunianya sendiri.

Beliau memang jenis tiada perkara buruk pernah beliau lakukan walau pun 22 tahun memerintah secara kuku besi tetap mengaku yang beliau betul. Bagaimana tak keliru, sekejap serang PAS sekejap pujuk PAS, malah PPBM masih terumbang ambing pun beliau dengan sikap sombongnya memberi tempoh kepada PAS untuk bersama Pakatan Haram. Gua nak tanya Mahazalim, lu saper nak ugut PAS sedang PPBM dan PH pun dalam keadaan cacamarba. Gua ada baca tentang perbincangan antara PPBM dengan PAS tetapi PAS sudah memberi kata dua sekiranya PPBM bersama PH maka pintu rundingan tertutup. 

Beliau menuduh, mengfitnah dan memburuk-burukkan PAS tetapi PAS juga menjadi mangsa kononnya PAS lah yang memburukkan keadaan. Semua akar umbi dan pimpinan PAS sudah mengetahui tentang kedudukan PAS dalam blok pembangkang tanpa mencipta alasan menarik diri dari berunding tetapi kenapa Mahazalim masih menyerang PAS. Kata Pakatan Haram sudah cukup kuat tetapi kenapa masih lagi sibuk bermain di luar pagar. Mahazalim kata ' Itu alasanlah. Saya tak kata apa pun sebab yang dok bercakap memburukkan keadaan ialah PAS bukan saya tapi depa tak nampaklah sebab tak guna cermin,.... kita kena cermin', katanya SUMBER

Gua cukup hairan kenapa dah tahu PAS sudah nazak dan banyak kawasan mereka sudah lumpuh kerana wujudnya Amanah ramai ahli PAS sudah isi borang PAN yang berulang-ulang kali di cetak tetap tidak mencukupi. Jika PH boleh menang besar pada PRU14, persetankan PAS kerana PAS sudah jatuh nilai tetapi kenapa PAS juga yang diserang setiap kali diadakan ceramah PH. Lu nak lawan PAS buat apa, PAS bukan pegang Putrajaya jangan jadi bodoh sangatlah. Lu nak sangat Putrajaya, lu seranglah Umno/BN, bangang betullah bila ilmu teramat ulung.

Lepas ni ada pandir-pandir datang bertenggek memaki hamun PAS, maka sama keliru dengan Mahazalim yang kubur dok memanggil, rumah kata pi berambuslah lu. Gua tulis lu hentam gua ler yang lu gi hentam PAS dan tok-tok lebai tu pasal aper. Gua bukan ahli PAS atau membaruakan diri macam blogger, cybertrooper dan facebookmaker Pakatan Haram atau Umno celaka. Kalu gua kata lu bodoh memang lu bodoh pun macam. 

Ada juga barua-barua dok tangan gua saper guna bahasa lu gua lu gua. Mat Indo sudah lali dengan lu gua tetapi yang bodoh nahu bahasa lagi bodoh. Gua tanya lu all bila ada orang membahasakan diri dia 'AKU', kasar tak membahasa diri. Kalu kasar lain kali dalam doa lu pada Allah S.W.T, jaga kata 'AKU tukar kepada 'SAYA'. Gua tak nampak kehebatan tua bangkai yang dulu masa berkuasa lagak nak mampus. Pemimpin PH lagi jahanam duk seronok sangat sampai menganggap Mahazalim sudah suci atau sesuci embun yang bagi gua tiada maaf bagi mu dan ingatlah julangan dunia buat kamu sombong. Jangan kata Mahazalim masuk gelanggang kerana rakyat. Hakikatnya kedudukan anak-anaknya semakin terjejas sebagaimana Mokhzani yang memiliki harta sebanyak 1.2 bilion telah menanggung kerugian terkumpul sebanyak 600 juta. Apa lu all rasa...... /GANR

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...