Translate

Andainya Gua Mampu ......

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Tuhan Yang Maha Esa Lagi Maha Perkasa. Bantulah saudara-saudara kami dibumi Palestin dan diseluruh dunia. Hancurlah Israel dan sekutu-sekutunya sebagaimana Engkau menghancurkan tentera Abraham dengan Burung Ababiil. Berilah kemenangan kepada hamba-hambaMu yang berjihad dijalanMu tanpa merasa gentar kerana janji keSyahidan sedang menanti mereka. Lahanat buat mereka yang berfatwa bahawa tiada Jihad dibumi Palestin



Mesti Baca

Ahad, 30 Oktober 2016

RUU 355 : Bila MP Bangang Memperbodohkan Pengikut Mereka

GANR

Sejak isu RUU 355 di bentangkan di parlimen, gua lihat bagaimana mentaliti MP-MP semakin terserlah kecelakaan mereka bersama berita karut-marut untuk pengikut setia mereka yang sudah bodoh pun. Mereka bagaikan anjing menyalak bukit demi menyedapkan hati tuan-tuan (Abang Besar) yang membela mereka dengan sokongan wang ringgit. Mereka sendiri yang melabelkan diri mereka sebagai pemimpin terulung dunia bersama ulama luar biasa tetapi mereka tetap di cap sebagai barua kepada Abang Besar mereka yang dari dulu lagi amat memusuhi Islam. 

Mereka yang mengaku bahawa parti merekalah yang paling Islam, suci lagi memberi rahmat ke seluruh alam demi untuk sedikit imbuhan dunia dari Abang Besar. Dengan imbuhan inilah mereka menjadi lembu dicucuk hidung kerana mengurangkan sikit propaganda terhadap PAS. Bila PAS membawa RUU 355 ke parlimen, mereka paling ke depan menentangnya sedangkan mereka sendiri memberi sokongan 100 peratus ketika mereka menduduki kerusi-kerusi penting di dalam PAS. 

Bila keluar PAS kerana dijatuhkan oleh perwakilan/pemimpin, pegangan Islam mereka berubah 360 darjah hasil dari tarbiah dari Abang Besar dan PKR yang masih memiliki sisa-sisa Umno mereka. Berbagai-bagai kebodohan di tonjolkan demi menghalang RUU 355 terlaksana dengan menjelajah ke seluruh negara menipu pengikut-pengikut setia mereka yang sememang bodoh dan memutar belitkan fakta.

Kalau dah jenis pengkhianat, sudahlah kerusi PAS di curi mereka tetap bercakap besar dengan memutar belit fakta dan pengikut yang dah bodoh tetap mengangguk-angguk walau pun mereka sendiri tidak tahu apa sebenarnya RUU 355. Perkara yang paling bodoh ialah menyerang Presiden PAS yang membawa usul ini. Adakah cerdik menyerang badan tubuh Haji Hadi yang membawa usul ini kerana pindaan ini adalah dari DUN Kelantan yang di wartakan pada 1993/2015 dan sebagai Presiden PAS paling layak mengusulkan di parlimen.

Adakah memang betul para pengkhianat ini jenis bodoh sombong sehingga memanggil RUU 355 adalah RUU 355 Haji Hadi. Macam cerita dongeng dari pengkhianat/ penyamun mereka cerita keluar PAS bermakna keluar Islam. Lihatlah bagaimana jahatnya mereka menuduh  PAS itu agama sedangkan PAS hanyalah parti politik yang berteraskan Islam dengan al-Quran dan Hadis sebagai dasar yang tidak boleh dijual beli macam parti para pengkhianat.

Lebih malang ialah lebai malang yang memiliki Phd mengatakan RUU 355 merugikan umat Islam kerana hanya yang beragama Islam sahaja di hukum dan bukan Islam akan terlepas bila melibatkan zina. Tanpa mereka sedari yang mereka telah memuja Sekular dari Islam yang mereka anuti. Apabila Haji Hadi menyatakan yang mereka boleh memilih hukum Islam atau hukum sivil, mereka cuba menunjukkan simpati betapa tidak adilnya RUU 355 kepada penganut Islam.

Maka melolong-lolonglah para Islam baka dan keturunan menyokong Abang Besar yang sudah lama bersembunyi sebagai parti paling anti Islam. Pendokong Abang Besar bukannya calang-calang manusia sehingga diangkat sebagai pemimpin terulung dunia dan ulama luar biasa. Macam sekor minah yang melaungkan aku ni Melayu lagi Islam menentang RUU 355 walau pun yang asas (memakai tudung) tak terdaya melakukannya. Apakah mereka tidak sedar bagaimana keadaan umat Islam di Singapura yang di perintah oleh Bapak Abang Besar.

Sepatutnya mereka tanya Abang Besar yang majoritinya Kristian, adakah mereka benar-benar mengikut hukum yang terkandung di dalam kitab Perjanjian Lama (Taurat) dan Perjanjian Baru (Injil) yang mana hukum zina lebih keras daripada hukum Islam. Bacalah sejarah bagaimana kaum Yahudi yang cuba mempermainkan Rasulullah S.A.W berkaitan hukum bunuh yang dikenakan di mana Rasulullah S.A.W memberi mereka pilihan memilih hukum Islam atau hukum mengikut hukum kitab mereka sendiri di mana tembelang mereka terbongkar oleh pendita mereka yang memeluk Islam bahawa didalam adanya hukum bunuh di dalam kitab mereka.

Tentang zina pula lebih keras hukumnya berbanding dengan hukum Islam di mana hukum Islam memerlukan 4 saksi yang bukan fasik yang pasti sukar untuk di cari kerana ramai sangat yang mengaku Islam tetapi belum tentu cukup syarat-syaratnya apatah lagi dari golongan barua-barua Abang Besar yang terulung lagi luar biasa.

Nabi Isa AS bersabda jangan berzina yang di kutip dari Sepuluh (10) Perintah Tuhan dalam kitab Taurat tepatnya 20:14, "kemudian Yesus juga memberi peringatan agar umatnya tidak berbuat zina: Tetapi aku berkata kepada kamu: Setiap orang yang memandang perempuan serta menginginkannya, sudah berzina dengan dia di dalam hati. Maka jika matamu yang kanan menyesatkan engkau, cungkil lah dan buanglah itu, kerana lebih baik bagimu jika satu dari anggota tubuhmu binasa, dari pada tubuhmu dengan utuh di campak ke dalam neraka". Matius 5:28-29.

Itu hanya sedikit sahaja yang mereka sembunyikan untuk menunjukkan yang agama Abang Besar (Kristian) adalah agama kasih sayang di mana perlembagaan sekular Lord Reid yang di wasiatkan kepada anak emas mereka agar di pertahankan sampai mampus selepas tampak pemerintahan di tinggalkan kepada Melayu/Sekular. Sebelum yang mengaku merekalah Islam tulen lagi terulung menentang RUU 355 yang memiliki Phd (Dr Sampah) menentang, mereka patut rujuk kepada kitab-kitab berbagai agama berkaitan moral.

Bagi gua yang tak ada Phd atau terulung lagi luar biasa, biarlah gua berhukum dengan hukum agama gua dan gua langsung tak dengki dengan bukan Islam yang memilih hukum penjajah. Biar gua rebah dengan agama gua dari gua gadai akidah gua dengan perlembagaan celaka peninggalan penjajah. Gua tak rugi apa-apa pun sebagaimana PAS tidak rugi bila ada yang menentang kerana sekurang-kurangnya mereka sudah menunaikan amanah mereka kepada masyarakat di mana mereka tidak di soal di Padang Mahsyar. Buat umat Melayu/Islam yang menentang dan berbagai alasan diberikan demi mengagalkan RUU 355, persetankan./GANR

27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kan Hj Hadi kata RUU355 tu bukan hudud.
Kan Takayuddin dh kata tak blh mengkafirkan org yg tak sokong RUU 355
Bentang pun blm...penerangan pun blm...Dialog pun blm...
Jadi..tak salah kalau ada yg rak sokong.
Majlis ulamak dan fatwa Malaysia pun tak bising2

kiedentech berkata...

kalua awak kena hukum dengan ruu 355 nanti diakhirat kena ALLAH Taala semasa di mahsyar akan bertanya adakah hukuman itu datang dariKU jawabnya pasti tidak jadi hukuman didunia ini tidak mewakili hukuman dariNYA maka orang tersebut pasti kena hukuman kali kedua diatas kesalahan yang sama menjadikan orang itu kena zalim semasa didunia dan tidak terlepas hukuman diakhirat, aku harap hadi and the gang boleh menanggung dosa untuk orang kena zalim itu.

Tanpa Nama berkata...

Blog walaunta sudah kembali...

Tanpa Nama berkata...

Bahasa yg kanu gunakan ni sebijik mcm bhsa hadi. Bhsa babi pun lagi baik drp bhsa yg kamu guna wpun babi tu binatang najis yg tak ada otak.

Ginilah.....nak sgt sokobg ni, sah bentang ker kat dewan?? Dah ker belum. Insyaallah org islam klu benda ni baik derang akan sokong.

Masalahnya bebtabg pun belum sah mencarut, melebal bukan2, mengkafir, nak tanam dlm jirat cina ni apa hak? Ni benda kafirkan org dlm keadaan tak munasabah ni ikut kitab agama apa???

Nak tanam org kat jirat cina tu amalan nabi mana. Kan baik kalu tanam mak bapak dia sendiri kat jirat cina turr. Tak pun tanam pemimpin ko tu sendri kat jirat cina. Apa hal pemimpin ko yg buat ruu tetiba ko nak tanam org lain kat jirat cina?? Mulut mcm mukut babi pendek.

Ni....balak kat kelantan tu kasi tangkap la sapa yg curi.. kan dah ada hudud. Buat apa bertahun2 buat hudud tapi bila dah lulus tak kuatkuasakan? Bodo ker hapa buat hukum suka2 dah lulus simpan kat muzium. Kan hujum Allah tak kan nak tunduk kat pusat. Ni ruu ni kang bila dah lulus pun sama jugak, tergantungw tak berani nak kuat kuasa. Tergantung2 mcm buah pelir. Tu ha bila pencuri balak nak kasi potong tangan??? Bila??

Umno aka menteri jaga parlimen setuju ke ruu dibentang??? Tengok mcm mna permainan mereka. Ko nampak tak??? Tak nampak??? Tak nampak memang bengap laaa.

Ni, sapa tentang ruu selain dap?? Ko rak kutuk kapir harbi mca, mic dan Gerakan sekali kenapa??? Sbb dia kawan bn kan? Sbb pas sekongkol bn kan? Ko ingat tak amanat hj hadi kalu ko sokong umnobn?? Apa hadi cakap??? Sekarang amanat tu balik kat muka sapa?? Sekarang sapa sokong bnumno?? Hukum dulu pakai lagi tak?? Pakai lagi tak amanat hadi tu??????

Ada otak pakailah...nak mintak org sokong guna la bahasa elok2. Ni ulamak ko ni nak mintak sokong tapi pakai bahasa barua....ko ingat ahli surga bole buat apa saja ker????

Bodo...
Salah mat sabu ker klu ruu 355 gagal dibentang???

Bodoh mcm boss dia jugak.

Tanpa Nama berkata...

Oiiiii walaunta...ko balik gi melancap lagi baik. Lepas melancap gi sapu balak.

Tanpa Nama berkata...

"Ruu mungkin tak sempat nak bentang. Klu nak bentang kena tido kat parlimen"

Sanggup ker kaki ponteng dewan tu tido kat parlimen???

Org bodoh kena patuk banyak kali kat lubang jamban yg sama.

Bangang!!

Tanpa Nama berkata...

Entahlah...
Bila presdeng bangang memperbodohkang pengikut dia.
Pengikut bangang sudah kapirkan org, nak tanam jirat cina, baruakan org....

Otak dah tak betol. Ingatkan hudud. Rupanya cuma nak naikkan mahkamah syariah je pun. Itu pun dah terbabas kapirkan org.

Ni nak tanya ni...
Klu tahun depan jadi mp lsgi la, Bole tolong bentang tahun depan tak??

Sia2 je kapirkan org tapi habuk tarakkkkk...masuk neraka jahanam la ko sbb kapirkan org.

Ko ingat ada tiket sorga mcm ko bole masuk sorga terusss??

Tanpa Nama berkata...

Mungkin amanat si sotong ni masih melekat kat otak bos2 walaunts. Sbb tu suka kafirkan org

Tanpa Nama berkata...

Ko sbg walaunta yg bangang, ko kata org lain plak yg bangang.

Ko ingat setakat buat ruu 355 tu ko dah bole masuk surga ker???

Kalo bahasa mcm ko ni bole masuk surga ker??

Ko tau tak?
Hadi tu yg bangang

Tanpa Nama berkata...

Cam ne nak laksanakan hudud kat kelantan kalu perompak kayu balak pun korang tak nak tangkap..

Tanpa Nama berkata...

Oiii Dol...
Dulu kat kedah time mukhriz buat ruu nak martabatkan mahkamah syariah, kenapa adun pas tak sokong????

Boleh tanam kat jirat cina tak??

Tanpa Nama berkata...

AHLUL PAS SELALU MAKI HAMUN GUNA PERKATAAN DAPIG..

KENAPA AGAKNYA AHLUL PAS TAK MAKI HAMUN GUNA PERKATAAN MCAPIG KER, MICPIG KER, GERAKANPIG KER??

KO AGAK2 KENAPA YEK??
ADAKAH KERANA DEDAK 90 JUTA TU??

KAHAKKKPTUIII

Tanpa Nama berkata...

Oiii hadi..
Jom ponteng dewan.
Masuk pun bukan bole nak bentang.
Baik ko ikut aku tangkap belukang.

Tanpa Nama berkata...

Eleh...ruu 355 pun kantoi, inikan pulak hudud.

Hudud hanya bole dilaksanakan kalu pemimpin atasssss nak buat. Ambik saja cth brunei. Siapa yg laksanakan?? Sultan kan? Pemimpin paling tinggi kan???

Klu cuma harap pas, mintak maaf aje la. Mimpi je....

Tanpa Nama berkata...

Hadi dah bentang ke belum??
Awat tak bentang lagi?
Mat sabu tak bagi ker??
Guan eng halang ke??
Amno sokong yer???

Bodo nak mamposss
Tak serik2 minum air kincing
Patutlah bengap

Tanpa Nama berkata...

Sia2 mak engkau sakit puki beranakkan kau.Mulut kencang, akal tumpul, otak bantut. Moga allah matikan kau dlm islam.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin PAS rela ditipu. Agaknya ajaran agama mana yang mereka ikuti yang membenarkan diri ditipu berkali kali darai orang yang sama. Ajaran Agama Islam sendiri pun mengingatkan kepada penganutnya supaya tidak ditipu. Kalau pemimpin PAS suka ditipu, nak buat apa kita bersama mereka. Yang peliknya meraka hanya rela ditipi oleh UMNO BN sahaja. Inikah mentaliti orang yang kita hendak jadikan ketua??? Ada otak gunakanlah dengan sebaik baiknya. Jangan jadikan diri kita lebih hina dari haiwan.....

Tanpa Nama berkata...

Gua faham kalau lu sakit ati sebab lu asyik kena kencing dgn umno sampai lu merapu mcm ni...

cuma gua tak faham:
1. dulu hadi awang kata hudud, pastu tukar kat RUU 355. Mana satu yang betul?
2. dulu ada peluang nak bentang, hadi awang minta tangguh. nape sebabnya? Lu jangan sembang konon nak bagi penerangan kat orang ramai, sebab ini Hudud dah lama berjalan. Aetiausaha presiden lu takkan bangang sangat mcm lu, sebab mesti dia tahu Parlimen kali ni lebih tertumpu pada Bajet.
3. dulu hadi awang asyik monteng di Parlimen, skrg balik awal dan terus tak datang. Lu tentu tak bangang kenapa perangai Presiden lu perangai camni?
4. dulu lgi bukan DAP sahaja yg lu kata tentang ini hudud, MCA. MIC Gerakan dsbnya pun sama tak setuju.....tapi apsal lu bias kat satu parti jer? Takkan anutan agama lu benarkan sikap berpihak2 atau berpuak2 pada perkara2 tertentu? Kena jujur beb kalau berbicara.

Gua doakan lu akan terus setuju dikencing oleh UMNO dulu, kini dan selamanya.

Pak mertua lu pesan, kalau sayang sangat nak fikir guna kepala otak, lu gunakan tempurung kepala lutut pun dia masih boleh terima lu, Jangan guna siku.

Tanpa Nama berkata...

Persetankan puak2 kafir, munafik dan fasik yg tentang RUU tuh...drp komen tu pun dah tau mmg ta ada adab dan low moral..mencarut dan makihamun jer yg diorg tau..kesian...

Tanpa Nama berkata...

Mu tulis gapo ni wehhhhh....Memang nampak sangat walaunyya

888jackaroo berkata...

Lama sudah tidak masuk blog ni. Akhirnya... jika disoroti apa yang aku jangkakan, aku cuma boleh tersenyum. Mengenangkan kembali pendapat2 aku sebelum ini. Untuk saudara2 semua, tolonglah jangan melihat hanya setapak kehadapan. Sila lah fikir beberapa tapak kehadapan. Jangan ambil yang tersurat sahaja. Fikirkan dan pertimbangkan juga maksud yang tersirat..

Paul Terajang PAN Imayam berkata...

antara tanda akhir zaman ialah golongan munafiq seperti dari parti PAN Imayam akan cari pelbagai alasan untuk bantah RUU demi menjaga hati parti Kafir Harbi DAPig!
....macam2 alasan puak munafiq laknatullah ni akan bagi!

Tanpa Nama berkata...

Sebagai umat islam,perkara RUU 355 wajib disokong...Ia tujuan memperkemas dan meningkat keberkesanan undang-undang syariah di Malaysia ini.


lihat apa berlaku sekarang!....ramai remaja dan wanita islam melahir anak luar nikah kerana hukuman yg dikenakan terlalu ringan dan mampu dibayar....begitu juga kesalahan-kesalahan seperti berjudi dan minum arak.

Jadi RUU 355 untuk menaikkan dan memperketatkan hukuman-hukuman kesalahan2 itu, Ia bertepatan dengan peranannya "AMAL MAKRUH,NAHI MUNGKARNYA"

Huduiitt berkata...

RUU BUKAN HUDUD SEBENAR.

tak perlu bincang lagi.

perhimpunan tk perlu. takkan nk tegakkan 'agama' kena himpun
nnti tk ikhlas, tkde pahala.

ruu perkara undang2 yg umno dh setuju nk bawa. lebih baik pas pergi
himpun kt istana Negara sebb YDP Agung Ketua Agama Islam.

mintalah umno kempen dlm tv bg penerangan pd rakyat. edar risalah. masuk utusan merapu.

klu dh pemerintah setuju apa hal nk himpun lagi...

Nampak sgt tujuan utk politik hadi dan niat nak hentam PH.

tkkan dpt pahalanya mcm tu

Tanpa Nama berkata...

RUU355 ini utk menaikan taraf Mahkamah Syariah dan setelah MS naik taraf maka segala hukuman yg dikenakan di MS tidak boleh dipertikaikan dimana2 mahkamah. Selepas MS dinaikan taraf maka usaha utk melaksanakan Undang2 Islam akan digerakan. Itu yang Pas perjuangkan walaupun mmg ada halangan dr org yg mengaku Islam. Tapi tak da masalah krn Allah tahu siapa yg munafik dan siapa yg beriman. Nak harap pan jauh skali lah kerana dia mesti mendapat restu dr Brother Joseph lge dan godfather lks.

Perhimpunan Buang Masa berkata...

ewaah betul ke naik taraf.

atau tambah hukuman aje.

ok apa kata lepas ni kes anwar kazaf masuk MS dan pastikan tidak blh dicabar sivil.

kes liwat jg masuk MS supaya yg menuduh dirotan 80.

perompak balak dihukum mengikut MS.

siap munafik? siapa beriman?


yg munafik ialah yg huru hara nk hudud(ruu je pun) tapi sekongkol dgn pesalah MS perasuah dan perompak harta rakyat.

macamana org yg yakin yg pas boleh bawa keadilan dalam MS? roh hukum syariah mesti adil seadil2nya. tunjukkan dulu pas boleh adil. kes balak senyap, pemimpin tk bersuara. walaupun ia melibatkan mahkamah tp tunjuklah moral adil dgn kenyataan ...yg bersalah mesti dibicara dan dihukum tk kira siapa.

istihar juga yg ruu ke arah hukuman syariah yg adil malah PM pun akan dipotong tgn kalau didapati bersalah mencuri. barulah sedar dan yakin umat islam nk sokong.

jgn senang2 pertikai iman org yg tk setuju cara pas bawa ruu. sebab pas itu sendiri tidak ada integrity membawa keadilan. ruu perkara sgt teknikal.. jgn nk senang2 tuduh org tk sokong islam.

dan tk perlu babitkan rakyat bawahan dalam mengkaji ruu kerana ia bidang kuasa pengamal pakar undang2. berapa ramai ahli pas dah baca betul2 detail ruu?

kt perhimpunan nanti boleh tnya lah.. ramai yg tktau pun. main sokong je. depa akan kata kita mesti sokong islam.. tu je.

KEADILAN berkata...

apa yg patut dihilightkan dlm syariah ialah yg berbentuk pembelaan kpd mangsa.

contoh kes penceraian yg dilihat byk tidak memihak isteri walaupun kesalahan pada suami. pembelaan terhadap mangsa dr segi keperluan hidup gantirugi dll.

....
ada yg hujah kenapa bila nk laksana islam maka ramai yg tidak setuju dan menentang.


sebab kalau semata2 hukum islam yg berbentuk menghukum, ia perlu dibuat dgn rapi supaya sebenar2 adil. jika tidak, islam akan mendapat imej buruk. kerana itu tidak boleh guna hujah kita mulakan dulu apa yg ada walaupun tk sempurna.

jika dalam membuat kebajikan hujah mulakan dulu apa yg ada boleh dipakai. kerana kebajikan bukan menghukum, ia memberi pembelaan, so kalau buat sikit dulu apa yg ada pun sudah memadai.

dan pastikan kalau hukuman sebat, mesti sebenar2 ikut syarak mudah2an pesalah terhapus dosa diakhirat. jika tidak, maka amat malang kpd pesalah.

naikkan taraf MS sehingga kalau org bukan islam tengokpun mereka nk kes mereka diadili di MS. Ms menjadi pilihan mereka. sebb terserlah keadilan dan keindahan hukum islam. barulah boleh dikatakan 'memartabatkan islam'.

kita tunggu hadi keluar kenyataan.. ruu tidak akan memilih bulu, hatta pemimpin pas sekalipun kita akan potong tgn mereka. hatta perdana menteri sekali pun kita akan potong tangan mereka... sebab ini cara Sunnah Nabi saw. awal2 lagi sudah memperlihatkan keadilan sebenar.

ada berani ke? jgn gegak gempita berhimpun aje, tp bila geng sendiri bersalah, didiamkan dgn byk alasan. tp kalau tk setuju dgn mereka, org itu dicari hingga lobang cacing atas alasan menentang islam/munafik/pengkhianat.

wallahualam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Paling Popular