Translate

Mesti Baca

Ahad, 21 Februari 2016

PAS Terengganu Mula Kecut Perut

Ceramah PH

Semasa merasmikan pejabat PH Dungun baru-baru ini, 3 tunjang utama PH iaitu PAN, PKR dan DAP telah bersetuju akan bertanding di semua 32 kerusi dun dan 8 kerusi parlimen. Mereka juga telah bersepakat setiap roadshow mereka akan di hadiri oleh semua pemimpin PH. Tiada lagi ceramah akan di lakukan secara berasingan bagi memastikan ceramah mereka akan di hadiri oleh ribuan rakyat Terengganu.

Bijak sungguh strategi para pemimpin hebat PH bagi mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri apa bila mereka sapu bersih semua 32 kerusi dun. Sekarang ini Umno/BN menguasai 17 kerusi, PAS 14 kerusi dan PKR 1 kerusi. PAS Terengganu mula gusar dan kecut perut dengan pengumuman PH kerana belum lagi PRU, mereka telah target 57 undi popular. 

Itu belum di ambil kira undi dari penyokong PH yang semakin ramai mengisi borang PAN yang di katakan habis macam goreng pisang panas. Pejabat PAN Terengganu terpaksa mencetak lebih banyak borang keahlian atas permintaan penjual goreng pisang. Walau pun PAN masih baru mewarnai politik Terengganu, rakan mereka dari PKR dan DAP sudah bertapak.

Gua masih ingat lagi cerita tentang Dungun pada PRU 12 di mana PKR telah diberi laluan oleh PAS untuk bertanding parlimen Dungun tetapi kalah. Pada PRU 13 PKR mula menunjuk lagak untuk bertanding semula dengan mengaku kerusi itu milik mereka. Di katakan berlaku sedikit ketegangan dengan kesombongan pimpinan PKR Terengganu yang di ketuai oleh Azam Ismail. 

Pemimpin PAS Dungun telah bertanya berapa ramai ahli PKR Dungun untuk melayakkan mereka bertanding di kerusi tersebut. Bila di semak rupa-rupanya ahli PKR Dungun tidak sampai 1000 orang pun dan bukan itu sajer, mereka juga tidak memiliki langsung jentera pilihan raya sendiri. Ada seorang pakcik cakap banyak cantik, dah lah keahlian seceput jentera/markas pun nak harapkan PAS. Dah lah nak bertanding pun PAS yang tolong dahulukan wang deposit yang sampai sekarang tak bayar-bayar.

Apa pun itu dulu, cerita dah basi kerana sekarang jentera mereka ada di setiap pelusuk kampung kerana itulah mereka cukup gah bercakap. Kerana itulah PAS terpaksa bekerja keras memandangkan hampir semua kawasan telah lumpuh setelah berduyun-duyun rakyat Terengganu telah keluar dari PAS dan menganggotai PAN, parti Islam yang paling suci di muka bumi nih. 

Ada juga ura-ura yang mengatakan pemimpin agung PAN, Mek Sabu akan bertanding di negeri Terengganu. Itu pun jika sempat bayar saman kepada bekas timbalan SPR kerana mengikut rekod sejak jumlah saman sudah di tentukan oleh mahkamah, berduyung-duyung pandir-pandir PH mengutip derma di seluruh negara. Jumlah terkini kutipan di katakan sudah mencecah RM 5026000. 

Jika beliau masih bersama PAS pasti tidak akan dapat kutipan sebanyak itu yang gua lupa nak tambah tanda koma dan titik... RM 50,260.00.  Gua tak tahu ler, mungkin dulu duit  dalam tabung memang banyak, sejak Nuar Tahir jadi SU PAN banyak sangat guna untuk ceramah, pasang khemah, kerusi, sewa hotel 5 star, elaun sana elaun sini, makan mewah-mewah, duit poket, duit minyak.

Apa punya bangang pandar-pandir PAN/PH dan adik angkatnya yang menjawat KM P.Pinang. Jangan ler memalukan pemimpin agung yang memimpin parti Islam yang paling suci  apatah lagi bakal mengantikan Najib/Rosmah pada PRU 14 nanti. Punya ler hebat buat kutipan di seluruh negara ditambah pula perisa jemputan sidang akhbar, hanya RM 50,260 jer baru dapat. Gua ada sikit rasa was-was bila cakap bab duit nih. 

Memang pandir-pandir PAN jenis kedekut tahi hidung masin. Macam ni nak bertanding 32 kerusi dun 8 kerusi parlimen. Bagi gua, lantak lu ler bhai asal jangan rebah sebelum bertanding sudahlah ler./GANR

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa? Kutipan derma mat sabu dah mencecah rm5026000?? Ko tau tak berapa jumlah yang ko sebutkan tu? Lima ratus dua juta enam ribu ringgit atau kat lainnya rm5.6 juta. Padahal jumlah sebenar baru mencecah rm 50260 atau lima puluh ribu dua ratus enam puluh ringgit. Apa punya fitnah yang ko buat ni? Tapi tak heran sebab penyokong dan ahli pas memang suka memfitnah sama seperti korang punya presideng. Atau yang tinggal dalam pas sekarang hanya spesis2 tolol yang berotak tapi tak berakal. Syabas pas!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 4.30.jangan marah dia .otaknya dah biul.kebnayakan ahli pas otak hampir tak bolih berfikir cara matang.ini semua disebabkan otak mereka dirobotkan oleh ulamak mereka secara ala2 tali ban.bloger ni sepatutnya tukar dari GANR kepada GJNR (gerakan jilat najis Rosmah).sesuai dengan apa juga isu yang dikeluarkan .hendaknya pula dari Terengganu.

Tanpa Nama berkata...

Otak tak biul adalah otak yg suka org kafir guna nana allah utk memudahkan merrka berdakwah pdDorg islam...x kisah klu org islam murtad...xkisah klu org islam susah nk berniaga di oenang...xkisah klu islam liberal digalakkan...tapi cer nak islam mengikut quran dan sunnah...maka dikata biul..xperla...klu begitu...baik biul dari menjual agama

Tanpa Nama berkata...

GANR, tolonglah jgn jadi blog sampah@tin kosong mcm omak kau, ibnu hashim,ftr, etc..kami bukan bodoh utk dibangangkan spt walaun PAS sedia ada

Tanpa Nama berkata...

dalam pas bukan sahaja ramai ahli yang biol, malah pas adalah sebuah parti penjual agama demi survival politik. hinanya pas demi mencari kedudukan sehingga sanggup agama dipertaruhkan. jaja Hudud konon akan letak jawatan jika Hudud tidak dapat dilaksanakan di kelantan. itulah pas pasca pemergian Almarhum TGNA.

Tanpa Nama berkata...

TAHUKAH ANDA : 9 DARI 10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih hehhLAGIPUN PAS sehingga sekarang masih gagal melaksanakan Hudud di Kelantan. Padahal tidak ada seorang ADUN DAP pun di Kelantan. Malah DAP pun boleh dikatakan tidak dirasai kewujudannya di Kelantan. Apakah DAP menjadi punca kegagalan melaksanakan Hudud di Kelantan? Pastinya tidak. Jadi apa punca sebenarnya? Kenapa mahu salahkan DAP tetapi tidak mahu mampu kalahkan umno dan sempat sepenggal jer berkuasa di Trengganu. Maknanya rakyat Trengganu TOLAK PAS UNTUK BERKERAJAAN DISITU. FAHAMMMM.

Hampehh punya PAS

Tanpa Nama berkata...

1. PAS bukan memusuhi cina, tapi memusuhi org yg bantah pelaksanaan hukum islam. PAS dr dulu smpai skrg berlwan dgn umno sbb hudud.
2.Xde seorg pun ADUN DAP di Kelantan, abis tu knapa DAP beriya2 menyibuk bantah PAS nk bawa hudud di Kelantan??
3. TGNA lebih 20 tahun pn masih blum berjaya laksana hudud...apakah TGNA gagal?? Tidak... usaha ke arah laksana hudud tetap diteruskan dr dulu, kini & selamanya.

chomeycute Chomey berkata...

Golongan ni dàh x kenal mana munafik mana kafir dah...bangang betul.tuih

Tanpa Nama berkata...

Selepas berpisah dan bercerai talaq 3 dengan DAP, setelah dijaja merata bahawa DAP menentang hudud dan hancur binasa Pakatan Rakyat. Selain telah dikompang dan ditaboh gendang bahawa UMNO sokong hudud.... jadi soalan aku:

MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?
MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?
MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?
MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?
MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?
MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?
MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?
MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?
MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?MANA HUDUDNYA?

Aku berani kerat jari adi bahawa lu kena kencing lagi dengan UMNO... aku cakap kau orang PAS kurang mukmin sebab berkali2 jatuh di lubang yang sama.

JUNAIDI berkata...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...