Translate

Mesti Baca

Jumaat, 8 Januari 2016

Gua Tergelak Besar....


Gua tak pasti ini hasil kajian saper tentang PRU14 yang bakal diadakan selepas mandatnya tamat. Mengikut kajian mereka, PH yang dimonopoli Dap dengan bantuan PKR dan Amanah akan dapat menawan Putrajaya. Mungkin macai-macai yang buat kajian tengah mabuk pil kuda dan di perbesar-besarkan oleh blogger-blogger pegat.

Gua tahu ler ramai blogger sudah menjadi barua sejak tertubuhnya parti Islam yang masih suci sesucinya walaupun majoriti kerusi yang mereka miliki hasil rompakan dari PAS. Nak jadi barua pun agak-agak ler bro walau pun tiap bulan akaun bank penuh tapi jangan sampai pelacur politik demi menjaga hati tok wali lu all.

Mereka buat kajian yang blogger upahan duk pakat-pakat percaya ialah Umno/BN akan kehilangan sokongan 20-50 % di mana para penyokong Umno mengundi PAS dan Amanah yang dikatakan parti Islam paling suci yang pernah wujud di Malaysia. 20-55 % penyokong PAS pula akan bertukar arah dengan memberi undi kepada Amanah.

Bagi gua sokongan Melayu Umno akan berpecah sehingga 50 % mungkin boleh diterima tetapi betul ker yang mereka akan memangkah PAN yang telah nyata di hadapan mata mereka adalah barua Dap. Gua berani kata yang penyokong Umno tidak akan sesekali memberi undi kepada Amanah dan jika ada pun mungkin tak sampai 2 % sahaja.

Adakah Melayu semakin bodoh untuk memberi kemenangan kepada PH walau pun ramai yang membenci rejim kuku besi Najib/Rosmah. Cerdikkah Melayu untuk memberi undi kepada Amanah yang terang-terangan parti balaci Dap yang amat memusuhi Islam. Segala tindakan Amanah sejak disahkan sebagai parti politik oleh RoS sentiasa di perhatikan. 

Rakyat melihat bagaimana tindakan Amanah bila berkaitan dengan kuasa yang belum lagi teruji sudah menunjuk sikap tamak dan penting diri tanpa memikirkan keadaan kesusahan rakyat marhaen yang semakin terbeban hasil dari salah urus, salah guna kuasa dan rasuah dibawah rejim Najib/Rosmah, pemerintah yang paling boros  sehinggakan negara menjadi muflis.

PAN adalah parti politik yang paling suci lagi memberi rahmat di seluruh alam inilah yang sanggup menjadi pelacur demi sedikit imbuhan dari parti paling memusuhi Islam. Cakap bukan main besar yang mana mereka akan mengantikan PAS hakikatnya inilah parti paling pengecut yang sanggup mencuri kerusi milik PAS. Lihatlah ketamakan mereka di Selangor untuk menyingkirkan PAS sedangkan PAS bertanding di atas nama PR bukannya Pakatan Haram.

Bila PAS menawarkan diri untuk menasihat kerajaan dalam urus tadbir, mereka dengan sombong menyerang Haji Hadi dengan gelaran 'Punasihat 30 persen'. Sekurang-kurangnya PAS memainkan peranan untuk membantu rakyat yang sekarang ini kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Apa yang parti Islam paling suci ini buat, buat demo kerana kerajaan nak tukar nama tol mungkin akan banyak membantu rakyat. 

Buat demo bantah tukar nama tol, memang lawak class dunia bertetapan dengan pemimpin yang bertaraf dunia. Inilah kehebatan mereka yang memiliki  ulama luar biasa yang mengeluarkan fatwa sumpah bai'ah talak tiga terlerai dengan sembelih seorang kambing.

Kalau rasa dah hebat dan dibarisi pemimpin hebat-hebat, cuba ler test market satu dun yang dicuri. Mungkin boleh mula di Kelantan tempat Wan Rahim yang  takut/bangga namanya akan mencatat sejarah sebagai individu yang meruntuhkan kerajaan yang sinonim dengan TGNA. Tidakkah hebat setiap kali keluar kenyataan dari mulut-mulut para pengkhianat ini pasti melibatkan sikap riak yang tak sudah.

Buat blogger upahan pula jangan terlalu selesa sangat ketika setiap bulan duit masuk dalam akaun kerana Dap sudah mula hilang keyakinan terhadap peranan PAN untuk merampas kerusi-kerusi milik PAS pada PRU14 nanti. Didalam Dap pun sudah mula berlaku pergeseran antara dinasti Lim dengan pemimpin yang mahukan Dap kembali kepada yang asal. 

Mereka melihat kekuasaan dinasti Lim sudah tidak boleh ditegur kerana ia sudah menjadi parti anak beranak. Apatah lagi dengan menaja Amanah yang dilihat akan mengurangkan sokongan dan campur tangan dinasti Lim terhadap Islam sudah melampau batas. Begitu juga dengan PKR yang sudah mula menjauhkan diri dari PAS. 

Pemberian jawatan PBT kepada PAN tidak patut berlaku kerana Selangor ditawan atas nama PR bukan PH. Adakah PKR sudah mula merasa yang mereka sudah cukup hebat tanpa sokongan PAS sejak wujudnya Amanah. Bagi gua PKR sudah mula bermain api dengan PAS, parti yang paling banyak membantu PKR. 

PKR kena faham yang PAS sudah lama melawan BN berseorangan, kalah menang sudah menjadi asam garam tetapi bolehkah PKR menerima kekalahan. Jika orang kata bila PAS berseorangan pasti Kelantan akan tumpas tetapi adakah mereka mengambil kira kedudukan PKR di Selangor dan Dap di P.Pinang boleh bertahan tanpa PAS walau pun mereka menyedapkan hati dengan wujudnya PAN. Sedangkan PAN sendiri sedang bergelut untuk mencari ahli sehinggakan mereka sanggup melakukan perkara tangkap muat tanpa pengetahuan tuan tubuh sendiri.GANR

22 ulasan:

Mohd Fadhil berkata...

boleh tahan jgk fitnah lu nie bro..podahhhh..puiii

Mohd Fadhil berkata...

boleh tahan jgk fitnah lu nie bro..podahhhh..puiii

Tanpa Nama berkata...

hidup lagi kau.teruskan cadar kau ni yang terus memalukan ulamk Pas .konon GANR macamana dengan Presiden kau bersedodndon dengan Najib? kau jadi macamana /Tak jadi gila babi ke, kalau tak jadi bererta kau ni munafik .luar cakap anti dalam hati sokong bagai nak mampus.

Tanpa Nama berkata...

Walaun sudah gabra

Tanpa Nama berkata...

Kalau satu2 fitnah diulang2 banyak kali, lama2 ia dianggap satu kebenaran. Ini cara yg digunakan oleh hitler utk propagandanya. Sekarang dicontohi oleh pas.yg diajar oleh umno. Mereka meratib meraban siang mlm pagi petang Amanah barua DAP, DAP musuh Islam. Minta bg contoh dan bukti semua senyap. Kecut telor. DAP dr dulu lagi, konsisten tolak hudud, kenapa pas dulu boleh bertahaluf dgn mereka? Dr Yusuf Qaradawi pun dah pesan tak perlu buat hudud dulu. Apakah Dr Yusuf Qaradawi barua DAP? Ganr, kalu ada telor tolong jwb, bagi contoh dan bukti DAP musuh Islam. Jgn guna fitna Zuhdi.

Tanpa Nama berkata...

Fitnah tak baik oleh kita yg beragama Islam...jgn kata PAS saja...PAN pun sama...malah lebih teruk dr PAS...dr pemimpin PAN hgga pencacainya lg teruk tuduhannya...kdg2 amat mnjijikkan...cth yg paling jelas adalah langgar baiah...curi kerusi...isu ISIS..menipu dgn keahlian nik omar...mngkir jnji xnk bertanding dikelantan...terhegeh hegeh nk kerusi PBT dan byk lg...mmg mnjelekkan aku nk senaraikan...rasa nk muntah

Tanpa Nama berkata...

Bagi ruang g25 utk berbicara tu bkn anti islam ke? Atau kau ni PANdir yg suka PANipu...dah la PANyamun...lagi mau.mengaku amanah...Parti amanah negara tanah air tercinta la lu

Tanpa Nama berkata...

Ko nak muntah sebab banyak sangat minum air kencing tuang presdeng.

Tanpa Nama berkata...

Tak. 100% tak anti Islam. Islam galakkan bincang, debat cara berhemah. Kalau tak bagi org berckp mcm mana nak berbincang, berdebat.

Tanpa Nama berkata...

podahhh..puiii fadil...

Tanpa Nama berkata...

Dulu masa pas join pakatan rakyat tak pulak ko kata pas tu barua dap. Bila pan join PH ko kata barua pulak. Ko ni pun dah mcm ularmak anjing dok kerja baruakan orang. Dulu ularmak anjing selalu sebut pasal tahaluf siyasi, skarang dah tukar jadi barua pulak.

Punasihat 30 persen...memang betul tu. Betul 100%. Hadi tolong rakyat yg sedang dalam kesusahan? Pukimak betul la kenyataan ko ni. Hadi tolong apa? Tolong bagi duit? Tolong hapuskan gst? Tolong tolsk bajet 2016??? Pukimak punya tolong rakyat.

Hadi cuma tau baruakan rakyat yg dah tak tahan dgn perangai pas.

Tanpa Nama berkata...

Kalau bertanding 3 penjuru di kelantan aku sokong 100%. Tengok kalu2 ahmad yaakob boleh jadi mb lagi lepas pru14. He3

Tanpa Nama berkata...

Tapi din ayam tu debat dengan kerusi meja tu macamana kes? Boleh terima ker?

Din ayam selalu ker menang klu debat dgn kerusi meja??

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya...
Betul ker ramai org kata si zuhdi tu barua umno yg menyusup masuk dlm pas?

Tanpa Nama berkata...

Hadi jadi penasihat najib sbb nak tolong rakyat yg susah...

Apa punya cilaka kenyataan lu ni dol...macam pukimak aje kenyataan lu neh.. mau nangis klu najib baca lu punya statement. Lu punya statement sebijik mcm ahmad maslan punya kenyataan. Lu pakai draff ahmad maslan ker dol??

Tanpa Nama berkata...

Bebaskan malaysia???
Lancau la....
Tok lebai lu dah sedekah oksigen kat bini rosmah

Tanpa Nama berkata...

Gerakan anti najib-rosmah. Tapi bos sendiri berUG dgn najib-rosmah

Walaon betol la
Mcm barua
Haramjadah

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin pas mana ada hotak. Hotak dah kena baiah gadai bini talak 3

Tanpa Nama berkata...

Tak ada mana2 parti, pertubuhan, persatuan, organisasi sama ada pd zaman moden, zaman batu, zaman pra sejarah, zaman Rasulullah, yg mengenakan syarat talak 3 isteri dalam berbaiah KECUALI parti penutup tudungb periok, pas.

Tanpa Nama berkata...

Nak muntah sbb minum air kencing campuran 2 tuang presdeng sedondon kot...baik ko pergi berobat. Tak pom ko rendam kepala ko kat lubang jamban 3 hari 3 mlm

Tanpa Nama berkata...

PAN ni kalau abu lahab hidup pun pening nengok dia orang. Tolak islam, tapi mengaku rahmatan lilalamin... Kalau dia port dgn abu jahal kat kedai mamak, mau mati tergelak tengok perangai puak2 PANgkhianat jahil muraqqab ni...islam konon kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kau tukar nama blog kau le ke Gerakan Anti PAN DAP. Berselindung dgn tajuk blog macam s**l. Tulis macam orang banggang. Dah memang patut le banggang dengan bodoh satu team dan berkongsi pentas. Lagi pun banggang dan bodoh bukannya satu jenayah.

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...