Translate

Mesti Baca

Khamis, 10 September 2015

Hukum Manusia Untuk Dilanggar, Hukum Allah Untuk Mencegah.

Bani Melayu akan merempat di bumi sendiri bila ada pemimpin menjadi barua

Ramai betul dok kutuk bila gua tulis artikel di laman ini, laman sampah dan gua pula penulis celaka. Bila tulis bukan main maki hamun untuk gua tetapi bila gua senyap ramai pula tertanya-tanya adakah gua sudah mampus. Terima kasih bro kerana marah lu all maki lu all tidak menjadi kudis dan hakikatnya lu all gua ibaratkan 'Benci Tapi Rindu'. Gua rasa laman nih paling coll pasal gua tidak menyusahkan lu melontar maki hamun lu tanpa kelulusan admin dulu atau di tapis atau ditolak, malah gua memudahkan lu dengan tidak meletakkan syarat-syarat dengan angka dan nombor yang mengarut sebelum diposkan.

Ramai juga suruh gua jawab soalan-soalan ditujukan kepada gua kerana yang tuju soalan tuh sendiri memang lebih tahu jawapan dari gua. Jadi usahlah kerana gua tahu lu all semua hebat-hebat dan bukannya jenis barua atau broker yang dicucuk hidung oleh tuannya. Ada juga peminat gua yang mereka telah lama mengikuti apa yang gua tulis telah lari dari tajuk blog nih, betul ker.

Gua tak nafikan ada kala gua kena juga bertukar angin juga, tak kan hari-hari nak makan lauk yang sama jer. tetapi gua tidak lari dari matlamat gua iaitu sebagai barua rakyat marhaen yang sentiasa di tipu oleh pemimpin dan ahli politik yang korup.Gua tetap tidak lari menulis untuk keuntungan rakyat marhaen dari perbodohkan pemimpin yang semakin hari semakin celaka.

Jika lu all nak gua menulis menulis mengikut selera dan nafsu lu seperti, 'Nuar adalah pemimpin yang tiada tolak banding' atau 'Dap sebuah parti yang patut disokong dengan contoh bagaimana LGE benar-benar mengikut contoh Khalifah Umar Abd Aziz r.a.' atau 'Saudara Mat Sabu dan G18/GHB telah mencorakkan satu fenomena yang cukup luarbiasa' atau 'PAS telah dirosakkan oleh para ulama sejak ketiadaan TGNA', gua rasa lebih baik lu bawa dalam mimpi lu all bro.

Gua tulis pasal gua tahu lu all adalah dari golongan Islam profesional yang memiliki ilmu yang cukup tinggi tetapi berfikir ler dengan taraf ilmu yang lu miliki. Jangan ler jadi lembu kenyang macam Umno yang semakin bangsat sebagaimana dibangsatkan oleh Najib/Rosmah. Lu nak puja mana-mana pemimpin itu atau lu rasa sesebuah parti itu lebih baik bagi lu, itu adalah hak lu. Gua sikit pun tak hairan tetapi bila melibatkan hukum Allah, tiada istilah berkompromi bagi gua.

Image result for amanah ikhtiar malaysia
Haiyyyaaa.... Gua sudah silap

Lu sendiri lihat dan hidup dari kecil sampai tua nak mampus, lu hidup dalam negara yang  mengagung-agungkan hukum ciptaan tangan-tangan manusia. Apa yang lu rasai dalam kepala hotak lu tentang perkara yang melibatkan hukum kanun jenayah. Adilkah bila seorang rakyat marhaen mencuri sebungkus milo dikenakan hukuman penjara 3 tahun tetapi pemimpin yang mencuri berpuluh juta hanya dikenakan penjara 1 hari dengan denda Rm1,999.00. Jika guna peguam yang hebat-hebat mungkin pemimpin itu didapati tidak bersalah. Lu all tahu apa maksud gua... Undang-undang ciptaan tangan-tangan manusia adalah dicipta untuk dilanggar.

Bila ada segolongan umat Islam membawa hukum Allah, ada pemimpin yang mengaku Islam hakprak lebih ke depan dari kaum kafir menentang. Yang nak membawa hukum itu pula bukan hukum ciptaan mereka tetapi hukum dari Allah, Tuhan yang mencipta lu all di mana yang membawanya pun akan terhukum jika mereka melakukan kesalahan walau pun ulama/profesional bertaraf dunia. Kenapa lu all tentang hukum jika di laksanakan di negara ini, kenapa lu all takut kerana orang yang salah jer yang takut. Bukan itu sajer, lu turut bersetuju dengan pemimpin lu yang memberi seribu satu alasan.

PAP - DAP chronicles.....UNITED WE STAND
Tidak sama tetapi serupa

Hukum Allah adalah hukum yang tiada siapa hatta raja-raja pun tidak boleh melanggarnya kerana hukum Allah lebih kepada mencegah. Adakah pemimpin yang lu puja itu lebih bijak dari Allah sampai boleh menyanggah hukum Allah. Lu jangan tanya pada bapa barua pemimpin lu kerana mereka tidak akan redha dan akan menentang habis-habisan dengan bantuan musuh-musuh Islam dari kuasa besar dunia. Musuh Islam yang wakil mereka dalam negara adalah Dap lahanat dan jangan jadi bangang sangat sedangkan lu all sendiri tengok tentangan mereka terhadap Islam.

Ingatlah Bani Melayu macam mana mereka menghina agama lu sejak mereka memiliki tapak yang sudah lama menjadi agenda mereka iaitu Pulau Pinang. Apabila satu-satu Majlis Daerah melakukan sesuatu untuk kepentingan umat Islam, siapa yang paling ke depan menentangnya. Bila Majlis Perbandaran melarang penjualan arak, di kawasan majoriti Melayu/Islam siapa yang paling lantang menyerang. Bila ada cuba mengasingkan penonton lelaki dengan wanita siapa yang paling lantang menentang. Di mana perginya suara-suara hebat yang mengaku yang merekalah menjuarai dan membela umat Islam. Mai sini habaq kat gua apa yang pemimpin yang lu puja buat.

Kalau dari dulu hukum Allah di laksanakan, gua jamin lu tidak akan mendengar cerita menabung dari kecil boleh beli cincin belian yang bernilai lebih RM 74 juta atau kes kapal selam atau C42Atanttuya atau kecurian balak atau wang derma RM 2.6 bilion atau anak-anak pemimpin Umno/BN celaka memiliki kemewahan yang tidak sepadan dengan gaji bapak mereka atau anak-anak bekas PM menjadi bilionir atau projek kambing jampari yang gagal sehingga ada menggadai diri menjadi penulis upahan.

Patut ada kat Bersih 4.0, rupa-rupa pemuja mula meninggalkannya.

Mungkin Cina Dap lahanat tidak berani mempersendakan Islam sehingga sudah berani menunjuk keangkuhan mereka membawa anjing-anjing ke pusat membeli belah.Gua tak salahkan Cina celaka itu tetapi gua cukup marah dengan Melayu/Islam yang menjadi hamba Dap demi sedikit imbuhan. Lu all bukan tak tahu tentang isu-isu besar seperti kalimah Allah, Lina Joy, Lowyat adalah permainan Dap lahanat yang pemimpin sanjung sangat tu.

Sedarkah lu all kenapa mantan PM Singapura, LKY melawat Kelantan dan berjumpa pemimpin PAS selepas Dap menawan P.Pinang. Lu ingat beliau suka-suka jer datang melawat yang mana sebelum itu beliau tidak pernah melakukan perkara seperti itu. Kenapa selepas lawatan LKY dan perjumpaan dengan pemimpin PAS, Dap mula menjadi semakin celaka dengan sikap pemimpinnya. Jika belum merampas Putrajaya pun Dap lahanat sudah menunjukkan pemusuhannya dengan Islam, gua boleh bayangkan bagaimana keadaan umat Islam.

Ada yang berhujah pasal itu PAN akan berada dalam Pakatan 2.0 untuk menggantikan PAS. Gua pasti tergolek, lu bodoh ker lu sudah hilang akal/gila sedangkan belum bersama Dap pun sudah jadi di barua oleh Dap. Hitam kata Dap lahanat hitamlah kata para barua sehingga sanggup mengatakan bahawa kita parti Islam progresif akan menolak Hudud jika Dap lahanat tidak bersetuju. Sebagaimana Umno sanggup menjadikan negara sebagai Malaysian Malaysian demi untuk MCA, Gerakan, PPP dan MIC untuk sokongan kaum Cina. Bolehkah lu all nak harapkan PAN untuk menjaga umat Islam sebagaimana Umno celaka menjaga Islam.

Macam gua kata dulu, DAP adalah PAP yang tidak dibenarkan berada di dalam negara selepas ditendang keluar oleh Umno celaka. Dari milik kerajaan Johor yang digadaikan oleh pemerintah yang korup, sekarang menjadi antara negara terkaya di dunia. Kerana itulah arahan dari PAP, Dap mesti menawan P.Pinang dengan projek Tanjung 1, 2, 3 dan akhirnya dapat di tawan atas dasar PR.

Dap sudah mempunyai tapak yang kukuh sebagaimana agenda mereka dan apa sudah terjadi kepada Melayu/Islam hampir sama dengan Melayu Singapura yang mana jalannya diterokai dulu oleh Umno celaka. Ini pun masih belum cukup untuk dijadikan amaran kerana barua-baruanya duduk paling depan mempertahankan Kalipah LGE. LKY dengan tektik memakai songkoknya, LKS tektik makan setalam dengan muslimah. Islam progresif kata cara makan itu mengikut sunnah demi mempertahankan penyumbang besar mereka.

Sekarang Singapura menghadapi Pilihan Raya Umum, apa yang kerajaan Singapura tonjolkan untuk menarik sokongan pengundi Melayu ialah gambil 2 pilot Melayu dalam tentera udara Singapura. Itulah sahaja peringkat tertinggi Melayu boleh masuk kerana Singapura tidak akan meletakkan Melayu untuk berada di jawatan sensitif sebagaimana ia tidak berlaku di negara dan itu pun demi kepentingan politik PAP. Pada PRU 14 nanti apa pula helah Dinasti Lim/Dap akan tunjukkan untuk meraih undi kaum Melayu.... maaf ya, gua terlupa yang mereka ada PAN yang semakin hebat dan adun pun semakin ramai menyertainya./GANR

Selasa, 8 September 2015

Ulasan : Kesian PAS

بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)

Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (138) (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya). (139)
(Surah An-Nisa ayat 138-139)

Lama betul laman gua yang satu nih bersawan selepas artikel terakhir menjelang Muktamar Pemilihan PAS kerana gua lebih menumpu kepada laman-laman gua yang lain. Gua cukup tertarik dengan perkembangan politik negara bila 'Golongan Haru Biru' mula timbul pada parti Umno, PAS, PKR, BN, PR yang mencipta puak-puak. Umno dengan puak TSMY vs DSNR, PAS dengan puak Pro Ulama vs PasMa/GHB (puak barua Dap), PKR pula dengan puak yang masih ingin bersama PAS vs puak menolak PAS vs puak berebut kawalan ke atas parti.

PAS yang paling teruk krisisnya, kerana G18 yang menggelar diri mereka golongan profesional terulung dunia telah membawa keluar 80 peratus ahli PAS, bukan setakat ahli malah semua ilmu PAS pun mereka angkut. Golongan ini cukup hebat selepas keluar dari PAS kerana mereka telah memiliki satu lagi taraf iaitu ProMa (gabungan profesional + ulama). Dari taraf Ustaz diangkat menjadi Tuan Guru dan dari Tuan/Puan kepada Ustaz/Ustazah. Memang benar kata-kata Dr Dzul yang GHB memiliki ulama-ulama luar biasa di mana presiden mereka sudah dipanggil Ustaz Mat Sabu. Mula-mula gua sikit terkejut bila ada satu laman menamakan Abg Mat kepada Ustaz.

Semua pemimpin tertinggi boleh mengeluarkan fatwa sendiri tanpa merujuk dulu kepada Tuan Guru Ahmad Awang. Sejak puak ProMa ini menjadi barua Dap dan ditambah perisa dengan adegan makan setalam dengan Abang Besar (Dap) semakin hari semakin haru biru. Semakin hari semakin sial dengan kenyataan bodoh disebabkan lidah sama lidah sudah berkulum dengan Abang Besar. Islam dan hukum hakam telah dibangkul sampahkan demi menjaga hati dan mengikut arahan Dap.

Gua rasa puak ProMa sudah makan nasi kangkang Dap kerana apa-apa yang berkaitan dengan Islam mestilah dipersembahkan dulu kepada Dap kerana Dap segalanya atau mungkin juga itulah ulama luar biasa yang dimaksudkan oleh Ust Dr Dzul. Jika tidak, takkan LKS berani mengatakan 10-20% Melayu yang menyertai Bersih 4.0. bukan mewakili umat Islam. Bagi gua yang bukan prof, jika bukan mewakili Islam atau mana-mana agama bermakna mereka sama dengan komunis yang selama ini menjadi pegangan kuat Dap. Bukankah komunis mengatakan agama itu candu, kerana candu itu jugalah Ustaz Mat Sabu mengatakan yang PAN tidak akan menyokong Hudud melalui MP-MP laknat mereka. (gua sebut laknat pasal mereka masih terikat dengan sumpah bai'ah)

Lu ada nampak parang kat leher atau pistol kat dahi mereka yang berbai'ah di depan TGAA

Demi menghalal perkhianatan mereka, TGAA sanggup buat U-Turn dengan sumpah yang di lafazkan di hadapannya sebagai PJ Pas Perak dengan kata-kata pada PRU12, 'TGAA telah menjelaskan beberapa perkara tentang lafaz 'bai'ah' yang perlu dilakukan oleh semua calon yang lafaz bai'ah tersebut sama seperti mana yang digunakan di Kelantan ; di mana tiada seorang pun yang berani 'melompat' walaupun ditawarkan RM5 juta oleh pihak lawan'.

Sekarang beliau mendakwa bahawa taklik yang dipegang oleh partinya adalah dipaksa, bai'ah taklik dengan sumpah paksa dianggap sebagai 'lagho' maka boleh ler buat kafarah untuk membatalkannya. Yang teruk bila beliau mengangkat hujah peguam Ustaz Hanipa Maidin sebagai bahan rujukan tertingginya kerana peguam itu menang banyak kes. Gua rasa TGAA dah terlebih dos hasil air tangan Dap dengan membaruakan diri sendiri. 

Cerdik atau bodoh bila seorang yang bertaraf ulama dunia merujuk hukum hakam dengan seorang peguam sekular yang tiada kelayakan untuk menghukum dan berhukum tentang al-Quran dan as-Sunnah. Gua tak kata dia jahil tetapi beliau tiada kelayakan untuk menjadi pakar rujuk. Gua dah kata dari dulu lagi jangan terlalu rapat sangat dengan Dap, nanti kena nasi kangkang. Lihat apa dah jadi dengan bekas YDP Persatuan Ulama Dunia (Malaysia).

Ini pula kehebatan sorang lagi ProMa,Ustazah Dr Mariah yang gua petik berkata...

"Ya kita mungkir janji, tetapi kita terpaksa beralih kepada sesuatu yang lebih baik. Hadis dalam kitab Sahih Muslim ada menyebut, barangsiapa bersumpah tetapi bertemu perkara lebih baik maka hendaklah dia melakukan hal itu dan membayar kafarah.

Gua nak tahu apa yang dikatakan beralih kepada sesuatu yang lebih baik tu dan gua andaikan jemaah yang bermaksud PAN. Gua tidak nafikan yang PAS bukannya sempurna tetapi adakah PAN/AMANAH lebih sempurna sedangkan para pemimpinnya sendiri tidak beramanah semasa berada didalam PAS. Belum lagi memimpin sudah menunjukkan sifat-sifat yang memalu dengan membuka pintu fitnah.

"Maknanya dalam Islam, ada jalan keluar apabila kita mungkir janji. Dalam bab dosa, itu antara kita dengan Allah SWT.. kita istighfar.. bertaubat. Allah sahaja yang tahu hati kita," katanya.

Dia nih baru memeluk Islam atau baru sedar yang selama ini beliau jahil tentang Islam. Gua hairan bagaimana seorang bekas ketua muslimah tidak mengetahui bahawa Islam itu 'Mudah dan Tidak Membebankan'. Sebagai seorang bekas pemimpin muslimah PAS pusat, beliau tidak perlu mengingatkan tentang dosa pahala. Itu lu dengan Allah s.w.t., bagaimana pula dengan ahli PAS yang bekerja siang malam demi kemenangan lu tidak memaafkan lu tetapi lu mengkhianati mereka tanpa melepaskan jawatan. Ramai nak kena cari tu dan usah ler dengan hujah menang atas PR tetapi lu bai'ah guna nama PR atau PAS.

"Dalam kes Dr. Hatta Ramli (Ahli Parlimen Kuala Krai) sekarang sudah jadi polemik, kita berasa sedih juga kerana tidak ada kesepakatan dari segi pendapat alim ulama.
 
"Sepatutnya kita buat satu perbincangan dan tengok apa pendapat ulama terbanyak, bukan ulama PAS sahaja. Majlis Fatwa patut bersidang dan ambil tindakan kerana ini mungkin bercanggah dengan amalan mazhab Imam Shafie," katanya. 

Ini adalah keegoan beliau untuk menunjukkan betapa hebatnya beliau dalam bab berhukum dengan penuh sombong menghalalkan yang haram. Inilah contoh berlagaknya seorang yang mengaku beliaulah profesional terulung dunia. Hebat ler lu bro.... ini olang kita mahu angkat lagi tinggi pasal semua dia langgar loo, mungkin itu kata-kata dari dinasti Lim dan Dap melihat kebodohan seorang Hatta. 

Ada yang kata kenapa presiden PAS tidak boleh menyelamatkan sebuah rumah tangga dari runtuh sedang semua ahli PAS tahu yang TGHH pun terikat kepada PAS. Jangan salahkan PAS bila berlaku masaalah ini kerana beliau tidak di paksa dan beliau boleh menolak dari menjadi calon. Jalan mudah bila tiada jalan keluar maka mula cari kesalahan orang lain sebagaimana 'Langkah Kajang'.

Mungkin kerana terlalu profesional teulung maka sudah tiada apa didalam pemikiran mereka yang sedang berangan-angan mencapai puncak. Sedangkan mereka boleh meletakkan jawatan sebagai MP dengan bertanding Dun dan Adun pula boleh bertanding parlimen. Gua sudah memberi cadangan tersebut memandangkan mereka mengatakan mempunyai 7 MP 7 Adun bersama mereka. Letak jawatan, tukar kerusi dan bertanding tanpa melanggar apa-apa bai'ah. Sekurang-kurangnya mereka boleh test market, apa nak takut mesti menang dengan majoriti yang amat luar biasa pasal semua cawangan PAS kosong sekosongnya dibawa lari oleh Pasma/GHB.

Dalam masalah berhukum Islam tidak melihat suara majoriti macam ideologi anutan para pemimpin GHB/PAN tetapi ia berpandukan kepada kekuatan Nas atau Dalil walau pun 1 berbanding 10. Sejak para barua Dap yang menjadi anai-anai dalam PAS keluar beramai-ramai semakin banyak terserlah kebodohan dalam bercakap atau berhujah.

Gua tidak hairan dengan selera besar dan kebodohan puak ProMak yang lebih mencintai Putrajaya dari mencintai agamanya sendiri dengan alasan bodoh dari Ustaz Mat Sabu. 'Dap minta Hudud ditangguh dulu, biaq dapat pegang Putrajaya lepas dapat... buat ler apa yang PAS nak buat'. Dinasti Lim dah bagi warning yang mereka tidak akan membenarkan Hukum Syariah/Hudud di laksanakan walau pun PR merampas Putrajaya. Dah nak buat macam mana, dah lama sangat makan nasi kangkang dinasti Lim jual agama pun tak apa janji aku jadi barua. Sekurang-kurangnya dinasti Lim boleh tolong dari dihumban ke laut.

Kesian PAS sudah tiada penyokong dan kehilangan Kelantan, malah parti itu juga akan hilang semua kerusi pada PRU14 nanti kerana semua profesional telah keluar beramai sehingga tiada lagi pemimpin-pemimpin maha hebat untuk memenangkan PAS. Ustaz Mat Sabu akan dinobatkan sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 7. 

Percayalah bahawa Dap sudah tidak memandang kepada DSAI kerana bagi Dap, DSAI sudah tidak berguna kerana zamannya sudah berlalu sebab itulah mereka menamakan Ustaz Mat Sabu sebagai pengganti. Gua cukup bangga dengan dengan parti PAN yang akan mengganti PAS sebagai parti Islam yang paling hebat pernah wujud. Belum dilancarkan lagi sudah ada 14 kerusi, tidakkah itu hebatnyanya./GANR

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...