Translate

Mesti Baca

Isnin, 4 Mei 2015

PRK Rompin... Permainana Jahanat dari Cyber Umno haprak.


Hanya tinggal beberapa jam sahaja untuk semua parti tidak melakukan kempen dan bermulalah pembuangan undi. Boleh dikatakan PRK Rompin tiada masa untuk bertenang yang sudah menjadi kebiasaan bila sehari sebelum mengundi, satu masa bertenang dilakukan.

Bagi warga Rompin anda sudah ditindas selama berpuluh tahun oleh rejim Umno/BN tetapi kenapa setiap kali pilihan raya kamu tetap mengundi calon dari parti yang korup. 
  • Adakah kamu sudah pekak
  • Adakah kamu buta
  • Adakah sudah lama makan dari hasil rasuah yang kamu makan
  • Kamu bukan orang yang boleh dipijak-pijak
  • Adakah kamu masih belum sedar bagaimana susahnya kehidupan kamu sekarang ini
  • Sedarkah kamu apa itu GST sebagaimana kamu diberi penerangan oleh menteri-menteri yang bodoh
  • Gembirakah kamu dengan GST yang kononnya akan menurunkan harga barang dengan terlaksana GST
  • Adakah kamu sudah menerima kesan dari GST
  • Bolehkah BR1M 650 yang dibayar 3 kali boleh membantu pembelanjaan kamu
  • Sedarkah kamu yang kerajaan melupuskan cukai beberapa barang tetapi menaikkan 10,000 barang
Jika Umno memberi alasan yang mereka menyokong EKJS II Kelantan, PAS tidak perlu berterima kasih atau sampai nak berUG sedangkan apa yang lakukan adalah menjadi kewajipan semua adun atau mp yang beragama Islam menyokongnya. PAS melakukannya mengikut secara berperingkat agar pemimpin yang mengaku hebat boleh menerima dan menerangkan kepada para pengikut mereka.

Ingatlah wahai umat Islan bahawa hukum Allah tiada alasan untuk di tangguhkan kerana siapa yang lebih bijak, lu atau Allah S.W.T yang mencipta alam ini. Di manakah kehebatan lu jika lu mempertikaikan hukum yang di perintahkan. Jika lu rasa hebat, kenapa lu tidak menangguhkan solat, amalan, zakat atau haji bagi yang berkemampuan denga alasan sama yang lu berikan terhadap penangguhan hukum Tuhanmu.

Memang kalah adalah adat bertanding, tetapi lu mesti ingat dasar Umno/BN adalah sekular yang cukup membenci Islam berbanding dengan PAS. Lu melihat nama mereka Islam, pakaian mereka Islam tetapi hati mereka tetap akan memusuhi Allah SWT dulu, kini dan selamanya. 

Lu renunglah sebagai umat terbaik dan telah dinyatakan dengan jelas didalam Al-Quran As-Sunnah, kemana undi lu adakah untuk Islam atau untuk sekular kerana pemimpin yang kamu sokong tidak akan dapat membantu lu di akhirat nanti. Jika lu bersama Islam lu telah dijanjikan syafaat Rasulullah SAW di Padang Mahsyar nanti. Jangan kerana dunia yang sementara ini lu sanggup membuang kehidupan abadi lu di syurga atau di neraka. Pilihan undi terletak pada lu.GANR

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...