Translate

Mesti Baca

Rabu, 15 April 2015

Tanya DAP, Apa Lagi Lu Mahu Lu Punya Calon Sudah Cukup Kuota...!!!!

AA nak tanding jawatan Presiden PAS
Buat aper ler bising-bising AA, lu punya kuota sudah cukup tanding ajer ler tak ada orang nak larang atau ugut pun. Gua takut AA tolak dengan alasan di ugut, bukan boleh percaya sangat mastermind 'Penjanjian Pangkor II'. 

Gua tengok mesyuarat PAS Bahagian semakin hangat di perkatakan malah kali ini media cetak/elektronik/sosial seperti Utusan Meloya atau TV3 suku cukup berminat memaparkan persidangan yang di adakan oleh setiap PAS bahagian di seluruh negara. Bukan setakat itu sahaja, malah mereka turut berkempen sebagaimana di lakukan bila perhimpunan agung Umno. Bila musuh turut serta maka gua boleh agak agenda jahat mereka.

Malah pemimpin-pemimpin PAS turut menari bersama-sama dengan media-media yang ketika dulu cukup susah memaparkan kenyataan dari para pemimpin PAS. Jika ada pun pasti berita itu akan di putarbelit macam ular anaconda. Kenapa media massa yang dikawal kerajaan begitu berminat, kerana apabila media massa cukup berminat. Lu pun boleh faham jenis spesis Umno nih, bila lemah mereka mula berkhemah di hadapan rumah milik pemimpin PAS.

Apa yang gua ingin perkatakan ialah tentang Muktamar Agung PAS yang akan mengadakan pemilihan pucuk pimpinan baru PAS tidak beberapa lama lagi. PAS yang mengadakan pemilihan setiap 2 tahun sekali untuk mendapat mandat baru dari ahli akar umbi. Inilah kali pertama dalam sejarah kepimpinan ulama jawatan Presiden PAS akan ada pertembungan sejak ia di ambil alih dari bekas YDP PAS, Datuk Asri Muda. 

Kebangkitan kepimpinan ulama bermula apabila PAS yang sudah ditendang keluar oleh Umno/BN dan masih di bawah kepimpinan Datuk Asri ingin menjadikan PAS seperti Umno yang mana dasar perjuangan nasional berpaksikan sekular. Tentangan ini bermula dengan tekanan kuat dari ketua Pemuda PAS ketika itu di pegang oleh Mustapa Ali dan barisan ulama seperti TG Yusuf Rawa, TGNA, TG Fadhil Noor, TGHH, TG Harun Taib dan kepulangan pelajar-pelajar Islam dari Timur Tengah.

Akhirnya Datuk Asri meletakkan jawatan bersama kumpulan 12 nya lalu menubuhkan HAMIM yang tidak bertahan lama dan Datuk Asri sendiri masuk Umno sehingga akhir hayatnya. Walau pun beliau keluar PAS tubuh HAMIM dan masuk Umno, jasa-jasanya semasa menerajui PAS tidak boleh di lupakan. Jawatan YDP PAS telah diambil alih oleh TG Yusuf Rawa, TG Fadhil Noor sebagai timbalannya, TGHH dan Ustaz Nakhei Ahmad sebagai Naib YDP PAS.

celaka DAP Ronnei Liu
Inilah si celaka Ronnei Liu Tian Khiew, ketua kempen pemimpin PAS liberal. Ulatma mana yang ajar celaka nih ada Islam liberal, takkan AA kut.

Gua nak sangat tengok jawatan Presiden PAS di pertandingkan kerana PAS bukan Umno dan Umno bukan PAS. Husam Musa paling banyak pencalonan termasuk juga Ahmad Awang yang sudah layak untuk bertanding sama. Inilah juga dalam sejarah bila si celaka DAP turut berkempen macam PAS parti mak bapak dia. Si bangsat Ronnei Liu dah naik tocang bila terang-terangan mencampuri urusan rumah tangga PAS.

Patut ler celaka bekas Exco Selangor  nih bermusuh dengan Tan Chang Khim, kerana bekas Speaker dan sekarang Exco Selangor cukup arif tentang perangai Ronnei Liu, bekas adun Pandamaram. Gua tak tahu dah berapa kali beliau kalah di dun Pandamaran dan beliau bernasib baik bila menang di dun itu pada PRU12 kerana PR dan terus di beri jawatan Exco bukan kerana kehebatannya. Ini celaka yang hanya diberi sepenggal sahaja untuk bertanding. Sekarang cuba membodek dinasti Lim agar namanya akan tersenarai pada PRU14 nanti.

Mungkin Exco DAP Tan Chang Khim cukup mengenali siapa si celaka Ronnei Liu, ahli DAP yang paling cepat naik jika di bandingkan dengan pemimpin-pemimpin DAP yang lebih veteran. Bukan itu sajer, apabila menang jer terus dapat jadi Exco sedang ramai lagi yang lebih layak dan senior dari si celaka nih. Dia juga yang paling lantang menentang pelantikan Tan Chang Khim sebagai Speaker Dewan Undangan Selangor sedangkan Tan Chang Khim adalah adun DAP paling lama di Selangor. Beliau menjadi adun Selangor sejak Datuk Razali atau mungkin lebih lama dari itu.

Bila dah tak ada kerja setelah namanya digugurkan untuk menjadi calon DAP dun Pandamaran, celaka Ronnei telah diberi jawatan baru oleh DAP. Berkempen untuk memenangkan calon-calon yang boleh di perbodohkan oleh DAP. Jika barua mereka menerajui PAS maka senang ler kerja DAP dan PKR ke Putrajaya kerana jika anjing bila mereka kata duduk maka anjing itu duduk, jika surah berdiri maka berdirilah anjing belaan DAP.

Nampaknya PAS bolehlah berkempen untuk calon-calon DAP mesra PAS pada pemilihan mereka akan datang. Kita tengok apa kata dinasti Lim dan pemimpin-pemimpin DAP akan kata jika perkara ini benar-benar dilakukan oleh PAS. Apa pula gelaran yang mereka akan berikan kepada PAS. Yang pelik bagi gua ialah apabila pemilihan DAP lalu hampir-hampir DAP di haramkan oleh ROS, DAP akan menggunakan logo PAS kenapa tidak guna logo PKR.

Mungkin jika mereka guna logo PKR mereka merasakan mereka akan kalah. Ini bermakna PAS mempunyai kekuatan tersendiri berbanding dengan PKR, kerana itulah logo PAS lebih sesuai. Dengan itu juga LKS sendiri menjawab soalan dia sendiri yang PAS akan kehilangan banyak kerusi tetapi bagaimana pula kerusi DAP tanpa PAS, bolehkah kerusi mereka selamat dan hanya kerusi PAS sahaja yang tidak selamat. Inilah pemikiran penasihat DAP yang semakin hari semakin nyanyuk.

Nampaknya urusan akar umbi PAS memilih pemimpin bertambah mudah dengan kutukan dan hinaan beliau terhadap TGHH kerana kempennya itu membuatkan akar umbi PAS lebih mengenali apa akan berlaku pada PAS jika puak-puak barua DAP menang. Kempen dan kutukan si celaka nilah yang menyebabkan ramai pemimpin tertinggi PAS baik dari AJK PAS Pusat sehingga PJ PAS negeri kalah di bahagian masing-masing.

Mungkin inilah yang menjadi hujah Ahmad Awang yang menyanggah kenyataan TGHH bahawa pergolakan di dalam PAS tidak seteruk yang macai-macai perkatakan. Beliau melihat kekalahan sorang demi sorang barus DAP dan PKR tersingkir walau pun mereka membawa nama yang cukup gah. Gua hairan bila AA buat onar sedang PAS tidak langsung menghalang sesiapa pun untuk bertanding jawatan dari jawatan AJK Pusat sehinggalah ke jawatan presiden. Lu sudah cukup kuota untuk jawatan presiden buat aper bising-bising, tanding ajer ler.

Lu punya jentera sudah ada, DAP sudah menunjukkan kesungguhan mereka untuk berkempen buat lu pasal DAP kata lu dengan Mat Sabu adalah Islam liberal. Gua memang dari dulu dah kata ingin melihat semua jawatan di pertandingkan. Jika lu Islam liberal yang dikatakan DAP merasakan diri lu layak, dipersilakan kerana di belakang lu ada blogger hebat alkusyen, tulang besi perayu derma, yang boleh tolong sebarkan cerita pelingpulara.

Masalahnya PAS bukan parti liberal macam kata DAP tetapi PAS adalah parti Islam yang memperjuangkan hukum Allah S.W.T. Lu juga terang-terangan menolak hukum Hudud, adakah lu layak untuk memegang jawatan presiden. Ramai macai Pasma dalam PAS yang lu dokong telah ditolak akar umbi seperti pemimpin sehebat Nizar Jamaluddin dengan sokongan padu alkusyen pun boleh kalah di tempat sendiri, begitu juga PJ Melaka yang lantang mengkritik TGHH secara peribadi pun kalah menyembah bumi.

Belum terlambat lu menyegerakan Pasma sebagai parti politik supaya ada tempat berpaut jika kalah jawatan presiden. itu pun kalu kalah tapi gua rasa lu boleh menang besar untuk mengalahkan TGHH kalu Husam tidak kacau daun. Cerita-cerita penyedap selera orang para pemimpin dan blogger yang berbau barua yang duk menjaja cerita bahawa akar umbi inginkan perubahan sudah terbukti kebenarannya. Cuma cerita sains fiksyen yang mereka jajakan itu semuanya daripada barua-barua belaan DAP dan PKR. Persetankan DAP bersama barua-barua mereka dan pendokong kuat PAS boleh gali lubang besar untuk tanam cita-cita politik musuh Islam yang bersarang dalam jemaah mereka./GANR

Ahad, 12 April 2015

PRU14 : Pakatan Menang Besar Di Perak.

PAP adalah abang DAP

DAP anak Komunis

Satu mesyuarat tergempar telah diadakan oleh Pakatan untuk perlantikan kerusi panas MB Perak yang  ia telah di persetujui bersama oleh DAP, Pasma dan PKR untuk melantik semula Nizar untuk jawatan itu sebelum PRU14 bermula. kata sepakat telah di paterikan oleh ketiga-tiga parti hebat itu. Pembahagian kerusi telah dilakukan di mana Pasma dan PKR akan meletak calon-calon mereka di mana kawasan PAS bertanding.

Strategi mereka ialah menguburkan PAS di seluruh negara memandangkan Pasma sendiri mempunyai keahlian seramai 4 juta berbanding dengan PAS yang hanya mempunyai ahli seramai 1.3 juta sahaja.Pasma telah mempersiapkan segala urusan untuk mengadap Sultan Perak agar perlantikkan Nizar berjalan dengan teratur dan lancar. Tanpa pengetahuan Pasma dan PKR, DAP telah meletak 3 calon Melayu mereka di kawasan yang menjadi kubu kuat DAP.

Keputusan di DUN Perak telah memperlihatkan Pakatan yang diterajui DAP, PKR dan Pasma telah menang besar dengan merampas 46 kerusi dari 59 yang dipertandingkan. PAS yang telah ditendang keluar dari Pakatan hanya dapat mempertahankan 2 kerusi sahaja iaitu Titi Serong dan Gunung Semanggol. DAP telah memenangi 21 kerusi diikuti oleh Pasma 19 kerusi dan PKR 16 dan BN hanya memperolehi 13 kerusi 

Image result for nizar jamaluddin
Parti Pasma pengganti PAS dalam Pakatan
Image result for nizar jamaluddin
Sial lu DAP, gua siang malam jadi barua lu tentang hudud malah lu suruh gua serang TGHH presiden sendiri pun gua ikut walau pun ahli PAS dok tibai gua tapi ini balasan lu bila lu menang banyak kerusi, memang lu dasar komunis. Lu bodoh saper suruh ikut, lu tahu gua nih baka komunis.

Blogger terhebat mereka alkusyen juga telah memenangi dun Sungai Rapat dengan majoriti yang cukup besar. Beliau yang juga timbalan pengerusi Pasma negeri Perak bakal diberi jawatan Exco. Ini disebabkan kerja-kerja kebaruanya yang siang malam beratib UG UG UG sehingga Pakatan menang besar. Jasa-jasa blogger alkusyen akhirnya terbalas dari seorang penjual jeruk kepada ketua kampung dan akhirnya diangkat menjadi Exco kerajaan Perak. Satu sejarah telah terpahat di mana seorang blogger diangkat menjadi Exco dan tidak mustahil jika beliau bertanding parlimen, sudah pasti jawatan timbalan menteri berada dalam gegangamannya

Para pemberita dan wartawan telah menunggu sebelum subuh lagi dan ada yang mendirikan khemah untuk memberi liputan berita terbaik mereka. Kelihatan kereta yang membawa Nizar sedang memasuki perkarangan Istana Bukit Chandan diikuti deretan kereta yang membawa para pemimpin DAP, Pasma, PKR yang kelihatan sama Mursyirdul Am Pasma Ostad Ahmad Awang. Sehingga jam 12 tengah hari, kelibat para pemimpin Pakatan yang menang besar masih tidak kelihatan di mana ia menjadi tanda tanya buat para wartawan dan pemberita.

Selepas jam 1 tengah hari, kelihatan barisan pemimpin Pakatan keluar dari Istana dengan didahului oleh Nizar dan alkusyen dibelakangnya yang mewakili Pasma. Apabila kereta beliau yang dinaiki bersama alkusyen ditahan oleh para pemberita untuk bertanyakan soalan, beliau menjawab 'No Komen' dengan wajah yang kurang menyenangkan kerana beliau dianggap oleh para wartawan sebagai seorang yang murah dengan senyuman.

Selepas semua adun-adun Pakatan keluar dari Istana, DAP telah mengadakan satu sidang akhbar yang amat mengejutkan para wartawan, pemberita dan orang ramai. Pengerusi DAP menjelaskan tentang masa yang diambil untuk majlis angkat sumpah yang terlalu panjang disebabkan mereka juga telah meletakkan calon Melayu mereka untuk jawatan MB Perak memandangkan mereka mempunyai kerusi terbanyak dan ia di sokong oleh adun-adun PKR.

Berkaitan dengan janji Pakatan yang dianggotai DAP, Pasma dan PKR untuk melantik Nizar sebagai MB Perak jika mereka menang. Jawab DAP, janji itu sebelum mereka menang dan kerana itulah DAP Perak meletakkan calon Melayu mereka disebabkan Undang Tubuh Negeri Perak telah mensyaratkan MB Perak mestilah seorang berbangsa Melayu beragama Islam. Bagi mereka kenapa mereka perlukan Nizar sedangkan mereka sendiri mempunyai calon yang layak sebagai MB Perak. 

Oleh kerana mereka telah melanggar janji-janji, sebagai balasan Pasma diberi kerusi Speaker, 6 kerusi Exco dan DUN Perak akan mewujudkan jawatan timbalan MB Perak untuk memuaskan hati Nizar. Mereka juga berjanji akan memberikan alkusyen Exco terkanan di atas jasa-jasa besar beliau termasuk gelaran 'Datuk'. Sekarang lu kena panggil alkusyen a.k.a. cikgu pencen a.k.a. cikgu Ali sebagai Datuk Mohd Ali atau Datuk alkusyen.
GANR
Alkusyen, mai-mai semua makan gua buat kenduri. Gua jadi barua DAP dapat jawatan, lu dapat aper. Dulu gua jual jeruk jer buat tampung pencen tapi sejak gua  jadi barua DAP, lu tengok ler dari ketua kampung gua naik pangkat jadi Exco.

Nampaknya Nizar telah di kencing oleh DAP walau pun beliau banyak berjasa menyokong DAP menentang EKJS II Kelantan dan dengan tegas tidak akan melaksanakan hukum Hudud di bumi Perak. Malah jasa-jasa beliau menghentam presidennya sendiri TGHH demi menjaga hati DAP yang pro komunis telah dipersia-siakan oleh DAP. Demi menutup malu, beliau tidak keluar dari kediamannya walau pun ramai penyokong-penyokong Pasma berhimpun diluar kediamannya untuk menyatakan sokongan sampai rebah. Malah ada suara-suara nakal di kalangan orang ramai yang berbisik mengatakan 'padan dengan muka, dah tahu DAP tu anak komunis buat apa jadi barua'.

Sebagai blogger gua ucapkan tahniah kepada Datuk alkusyen yang berjaya ke puncak hasil dari jualan cerita-cerita fitnahnya. Tidak sia-sia beliau jadi barua DAP dan tak mustahil Nizar akan menolak jawatan timbalan MB kerana kecewa ditipu hidup-hidup oleh tuannya sehingga sanggup menggadai maruah dan harga diri demi menyenangkan DAP. Belum menang macam-macam janji diberikan oleh DAP kepada beliau, DAP suruh bantah Hudud dia ikut, suruh kutuk TGHH dia ikut dan penulis yang memanjangkan kata-kata Nizar dan DAP mestilah barua no.satunya, blogger alkusyen. Jika Nizar tolak jawatan timbalan MB, gua pasti calonnya ialah alkusyen kerana tanpa alkusyen siapa ler Nizar atau DAP./GANR

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...