Translate

Mesti Baca

Khamis, 5 Mac 2015

Kegilaan Seorang Blogger Baik Tua Mahu Pun Muda.


Hujah yang selalu dilontarkan pada ulama ialah adakah mereka maksum sampai tidak boleh ditegur?. Jangan kata orang alim, yang jahil pun tahu yang MAKSUM itu terletak hanya pada Rasulullah s.a.w. Gua ingat makin tua makin berilmu tetapi hakikatnya semakin bodoh dan sombong. Gua bukan nak bela ulama tertinggi PAS tetapi apa yang gua lihat kebanyakan ulama tertinggi lebih suka berdiam diri dan mereka tidak pernah membalas balas cercaan orang yang mengaku dialah puak paling Islamik dalam PAS dan mewakili akar umbi, betul ker apa tanggapan mereka.

Bagi gua tidak perlu dilayan orang bodoh nanti diri sendiri jadi bodoh macam cikgu pencen yang terlepas jawatan ketua kampung. Bukan main hebat serangan sejak menjadi barua Pasma sejak pertama kali bertentang mata dengan presiden Pasma. Mungkin selepas nih tak perlu buat jeruk pasal jadi pencacai Pasma yang cukup kaya cukup menambah pendapatan dari pencen cikgu. Kesian gua kat anak murid yang bergurukan barua Pasma nih.

Sejak mula Razman Zakaria diangkat menjadi Pesuruhjaya PAS Perak, gua baca ucapan tahniah pun macam tak puas hati. Dalam bertanya tentang kekayaan yang belum pasti pun sudah tulis kata-kata fitnah. Takkan bekas orang hebat alqam masih jahil tentang fitnah atau memang dah niat nak kejutkan fitnah dari tidur. Cukup-cukup ler kutip berita orang lain letak dalam blog lepas tu tukar tajuk, kerja senang atau mungkin tabiat tu dah jadi darah daging sejak menjadi guru. Curi soalan cikgu lain tapi mengaku dia yang buatkan.

Buat blogger yang sewaktu dengannya fikir ler baik-baik bila musuh tidak boleh menyerang dari luar maka mereka akan menyusup dari dalam supaya senang sikit kerja untuk porak perandakan PAS. Gua nih cukup sokong 100 peratus jika semua jawatan dipertandingkan kerana PAS bukan milik ulama atau profesional. Letaklah calon yang hebat-hebat dari Pasma atau Anwaris kerana tiada halangan untuk bertanding jika ada pencalonan.

Jahatnya puak-puak nih buat fitnah sebagaimana Dr Dzulkefli Ahmad boleh menuduh al-Marhum TGNA menyokong pluralisme dengan alasan bodoh seorang yang mempunyai phd yang al-Marhum TGNA juga menghadirkan diri dalam majlis-majlis agama lain. Kenapa beliau tidak berani mengatakan ketika hayat TGNA masih ada dan kenapa baru sekarang beliau mengeluarkan fitnah yang amat jahat bagi gua. Gua cabar Dr Dzulkefli agar menarik balik tuduhan jahat beliau terhadap TGNA jika beliau masih mempunyai telor.

Wahai barua-barua Pasma, Anwaris, DAP atau PKR, sedar ler adakah lu pernah mendengar dari mulut TGHH yang melarang pemimpin PAS untuk bertanding jawatan presiden?. Tolong jawab sikit kerana apa yang gua baca ianya bukan dari mulut beliau tetapi dari mulut ulama-ulama di bawahnya. Apa guna menjadi pemimpin PAS yang hebat jika arahan Majlis Syura Ulama sebagai pemegang kunci pun kamu perlekehkan. 

Semua pemimpin PAS tahu yang MSU PAS sahaja yang tidak dipertandingkan kerana ia adalah badan rujukan tertinggi PAS. Inilah badan yang paling amanah dalam bai'ah mereka berbanding dengan MK PAS Pusat yang minit mesyuarat selalu bocor. Siapa yang membocorkannya jika tidak barua-barua yang paling celaka dalam sejarah PAS.

Gua cakap atas dasar gua ini bukan ahli PAS, gua tulis kerana penghinaan mereka yang bab nahu pun lintang pukang masih mengaku dia antara yang paling bijak. Seperti yang gua katakan bahawa gua menyokong penuh setiap jawatan dipertandingkan kerana inilah jalan terbaik buat PAS dan ahli-ahlinya mengenali siapa barua/syaitan yang bertandang dalam PAS. Gua tak kata PAS itu bagus tapi dalam politik negara hanya PAS sahaja dasarnya bersumberkan al-Quran dan hadis.

Seperti kata presiden Pasma yang menumbangkan kerajaan PR Kedah bahawa beliau tidak terlibat untuk mengulingkan TGHH tetapi setiap kali ceramah Pasma tidak sah jika tiada perkataan mengutuk pimpinan tertinggi PAS. Gua tidak boleh menerima pemimpin yang lidah bercabang ini yang kononnya kehadiran Pasma untuk menyelamatkan PR. Kalau dah rasa ahli ada 2 juta dan sokongan kuat dari DAP dan PKR dengan dana yang banyak, inilah masa terbaik kamu bersama PR dan PAS dengan mudah boleh disingkirkan.

Kenapa Pasma berdolak dalik berkaitan isu menjatuhkan TGHH dan ulama-ulama dalam PAS melainkan mereka sendiri sedar yang mereka tiada kekuatan atau calon yang benar-benar layak. Disebabkan isu calonlah yang membuatkan puak-puak dan barua-barua Pasma tengah meroyan./GANR

Ahad, 1 Mac 2015

Pasma Sudah Mula Meroyan.


Sejak kebelakangan ni gua tengok Pasma sudah mula meroyan, semua sudah jadi cacamarba kerana tiada maklum balas dari TGHH berkaitan tuduhan yang mereka dan barua-barua mereka mainkan. Isu yang mereka ratib hanyalah UG UG UG. Nak serang melalui 'Langkah Kajang' dah tak laku pasal ahli PAS tahu siapa yang mulakannya, Nak serang kes sokongan WAWI sebagai MB Selangor pun ahli PAS berdiri teguh di belakang TGHH dan MSU kerana kenyataan yang dikeluarkan oleh badan tertinggi PAS itu bukan pakai main tembak jer disebabkan ia dikeluarkan mengikut apa yang digariskan dalam al-Quran dan Hadis.

Nak tuduh makan rasuah, salah guna kuasa atau nak berUG dengan Umno pun ahli PAS dah bertambah meluat. Malah perkara-perkara ini akhirnya menikam diri mereka sendiri. Senyuman presiden Pasma, Phahrulrazi yang yang kata itulah senyuman pengkhianat yang tidak tahu malu. Bagi gua, takkan beliau nak buat muka serius, nanti pecah pula tembelang yang Pasma sendiri sebenarnya menghadapi masalah yang cukup besar.

Kehadiran Teresa Kok pada majlis mengutip sebanyak mana dana untuk Pasma telah dijawab oleh Adun DAP itu tentang kehadirannya walaupun ianya akan digunakan oleh Pasma demi menyambung hayat mereka yang entah ke mana. Jawapan Teresa Kok sikit sebanyak telah memperlihatkan bagaimana terdesaknya Pasma ketika ini. Walau pun Phahrulrazi mencabar agar memberi bukti bahawa DAP tidak menghulurkan walau satu sen pun kepada Pasma belum cukup untuk beliau menutup lubang itu.

Gua tak nafikan pada pemulaan penubuhan Pasma kehadiran peserta amat mengalakkan kerana atas arah pihak atasan PKR, ahli PKR wajib hadir. Apabila majlis penerangan dilakukan semakin lama semakin banyak kerusi yang kosong disebabkan ramai yang tidak puas hati dengan majlis itu yang kononnya hanya untuk penerangan tetapi hakikatnya mereka tanpa rasa malu pada ahli PKR dengan terang dan jelas dari mula sampai akhir semuanya ucapan mengutuk, mencerca pemimpin mereka sendiri. Barua-barua PAS yang berada dihariki tertinggi PAS hanya diam seribu bahasa mendengar pemimpin mereka dihina. Memang barua celaka sahaja boleh berpeluk tubuh mendengarnya.

Pasma semakin semakin lemas dengan peluh sendiri bila tuduhan-tuduhan mereka terhadap TGHH, MSU, MUP hanya berdiam diri tanpa memberi apa respons terhadap tuduhan dan makian mereka. Semakin kuat mereka menyalak semakin tiada respons. Inilah yang membuatkan mereka semakin naik gila sehinggakan semua aktiviti mereka barua PAS, PKR dan DAN sengaja di perbesar-besarkan agar perkara ini di ulas oleh pimpinan tertinggi PAS.

Apa yang gua tahu mereka hanya ingin mendengar komen dari mulut TGHH tetapi gagal walau berbagai cara dilakukan demi menyakitkan hati TGHH. Bagi gua perlukah TGHH melayang suara-suara bodoh dari pengkhianat PAS yang telah membongkar rahsia PAS Kedah sehingga PAS tumbang pada PRU13 lalu. Untuk membenarkan tindakannya maka seorang penulis upahan telah ditugaskan untuk menulis buku sampah tentang kerajaan Kedah dibawah pimpinan bosnya sendiri, al-Marhum Ustaz Azizan yang terpaksa bekerja keras sehingga membawa kematiannya. 

Bagi yang tahu tahu tentang apa yang berlaku di Kedah semasa dia menjadi Exco bersama Dr Ismail pasti akan tahu betapa buruknya perangai Phahrulrazi yang mendesak Ustaz Azizan meluluskan projek di bawahnya yang mana seorang rakan baiknya ada kepentingan dalam projek itu. Jika lu baca buku penulis upahanya MSO, lu akan akan betapa bagusnya Phahrulrazi dan buruknya perangai Ustaz Azizan yang hakikatnya cerita itu adalah patut dibawa terbalik. 

Jangan takut Pasma masih ada blogger-blogger hebat yang siang malam bekerja dari satu cawangan ke satu bahagian untuk menerangkan kenapa TGHH patut disingkirkan dan MSU pula mesti diletakkan orang-orangnya yang mungkin diketuai Mursidul Am mereka. Yang jual jeruk, tinggal dulu aktiviti mereka kerana dana Pasma cukup banyak untuk disalurkan berbanding pendapatan menjual jeruk. Yang duk puja sosialis pula tidak sangka akan dapat lawatan keluar negara dengan tajaan penuh kerajaan P.Pinang walau pun selama berblog, nak bayar bil pun ada kala miss. 

Ikut lu ler jalut.... gua pun dah tahu calon-calon Pasma dari jawatan Presiden sehingga MT PAS sudah berada ditangan mereka dan mereka dengan penuh yakin akan menendang semua para ulama yang berada dalam dengan meletakkan barua-barua mereka.... Semoga berjaya dengan kerja-kerja mulia kamu wahai barua Pasma.//GANR

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...