Translate

Mesti Baca

Khamis, 26 Februari 2015

Apabila Angan-Angan Besar Mengatasi Semuanya.


Mula-mula gua dengar ada satu Ngo yang berpemimpinkan jaguh besar PAS dari Kedah akan ditubuhkan, gua tertanya-tanya siapa pemimpin besar itu dan apa pula nama Ngo. Tika itu ia menjadi tanda tanya kerana nama-nama penaja Ngo tu sekor pun gua tak kenal. Akhirnya keluarlah mastermindnya bila Ngo itu sudah sah ditubuhkan dengan nama yang cukup mengerunkan iaitu Pasma yang mana gua masih belum tahu apa spesiesnya dan matlamat kenapa ia ditubuhkan. 

Gua buka ahli DAP, PKR, PAS atau menjadi penulis upahan walaupun ada tawaran baru-baru ini atau barua mana-mana pemimpin. Gua tidak pernah memangkah BN kerana gua memangkah parti lawan kepada BN. Gua biasa memangkah PAS, DAP dan PKR sekiranya parti-parti itu bertanding melawan BN. Sekarang gua akan mengubah sokongan gua, keluarga gua dan member-member gua agar menolak DAP, PKR atau tidak mengundi mereka sekiranya tiada parti Islam bertanding.

Bila tertera nama bekas Exco kanan dibawah al-Marhum Ustaz Azizan iaitu Phahrolrazi Zawawi sebagai Presiden Pasma, gua tak berapa nak angkat pot. Portal TMI, MK pula menjadi ejen dengan memaparkan majlis-majlis penerangan yang Pasma anjurkan dengan menunjukkan betapa ramainya kehadiran pendokong Pasma. Seperti biasa gua dah boleh agak pada setiap majlis itu ahli-ahli PKR ibarat diwajib hadir atas arahan pihak atasan.

Selepas mencari maklumat dari sumber-sumber yang dipercayai barulah gua tahu kenapa Pasma ditubuhkan dan dari mana datangnya dana setiap kali ada majlis penerangan mereka. Bagi gua, lantak ler pengkhianat PAS Kedah tu nak tubuh apa Pasma ker, Pasmi ker, Pasmu ker, Pasmumampus ker atau Pasarmalam kerana gua tahu spesis yang bernama Phahrolrazi. Gua tahu peranan yang dimainkannya sehingga berlaku krisis kerajaan Kedah. Inilah spesis yang banyak jasanya membantu BN merampas kembali Kedah dari PR.

Bagi gua lantak ler macam mana cara beliau menghalalkan perbuatannya dengan penulis upahan beliau. Betul ker Pasma begitu hebat sehingga boleh menamakan setiap nama pemimpin PAS baik dari Presiden, MT, Bahagian yang akan disingkirkan dengan dana yang sudah tersedia untuk digunakan demi matlamat songsang mereka. Pesan gua kat celaka-celaka nih, sudahkah mereka menilai kedudukan mereka sendiri pada pemilihan nanti walau pun ada beberapa nama dan jawatan yang agak besar menyebelahi mereka.

Gua pun sudah tahu bahawa mereka sudah mula mengatur langkah di peringkat akar umbi tanpa mengetahui bahawa nasib mereka sendiri semakin kelam. Walau pun berbekalkan isu 'Langkah Kajang', kegagalan Zizah menjadi MB Selangor dan isu 'Hudud' sebenarnya telah menjerat tengkuk mereka sendiri. Sokongan MSU terhadap TGHH yang menolak WAWI sebagai MB sehinggakan si Nurul menghina ahli PAS yang jijik akan dibayar cash buat puak-puak celaka yang mengaku mereka Islam dan hebat dari pemimpin mereka sendiri.

Bila Mat Sabu melawan ketuanya sendiri berkaitan dengan isu MB Selangor, gua mula hilang hormat padanya kerana TGHH menolak WAWI dengan sokongan MSU adalah berpandukan kepada dasar PAS sendiri yang mana rujukan mereka adalah Al-Quran dan al-Hadist. Sejak Mat Sabu berkawan baik dengan DAP, beliau telah mula menunjukkan sikapnya yang sebenar iaitu menjadikan PAS parti Sekular sebagaimana PKR dan DAP yang tebal sosialisnya. Demi sedikit habuan dunia, beliau sebagai orang no.2 sanggup menjual partinya agar menjadi barua kepada DAP dan PKR.

Ahli PAS sebenar beruntung kerana Allah SWT telah menunjukkan kepada mereka siapa musuh dalam selimut yang diam-diam menebuk lubang pada bahtera PAS. Isu 'Langkah Kajang', 'MB Selangor', 'Hudud' dan penentangan mereka terhadap MSU, badan tertinggi parti PAS telah benar-benar membongkar sikap munafik mereka. Gua mengelar mereka munafik kerana mereka menentang keras usul TGHH, TGNA dan MSU menolak wanita menjadi pemimpin yang mana ia telah diterangkan secara lengkap didalam al-Quran dan Hadis.

Elok sangat ler Pasmumampus menjadi pengganti PAS dalam PR kerana mereka lebih hebat, mempunyai keahlian tetap hampir 2 juta yang akan memenangkan PR pada PRU14 nanti. Bagi DAP, PKR menerima masuk Pasmumampus akan mempercepatkan cita-cita mereka menawan Putrajaya dan membebaskan Ketum dari Penjara Sungai Buloh untuk diangkat menjadi PM Malaysia ke 7. Pasmumampus akan ditawarkan jawatan TPM dengan 10 menteri penuh bersama DAP yang diberi jawatan TPM2 yang si Ketum akan wujudkan. 

Beberapa blogger tersohor yang sudah pencen, sedang menganggur atau tengah kutip derma demi sesuap nasi yang jadi penyambung lidah Pasmumampus ada harapan jadi timbalan menteri sekurang-kurangnya. Gua tumpang seronok jer bila tengok rakan-rakan blogger menjawat jawatan tinggi pasal gua awal-awal lagi dah blacklist. Lantak lu ler wahai para celaka-celaka yang sanggup hina agama sendiri demi menjaga hati kerabat komunis./GANR

Ahad, 22 Februari 2015

Barua Pasma Mula Rancak Ratib UG Setelah Ketum Bertapa Kat Sungai Buloh.


Gua dah agak bila kembalinya Murabbi TGNA mengadap Ilahi meninggalkan kita maka akan galaklah barua-barua memulakan ratib UG UG UG yang sudah 7 tahun berlalu tetapi impian para barua ini untuk melihat ratib mereka menjadi realiti tidak kesampaian. Kesian gua tengok puak-puak ini sehinggakan terpaksa mewujudkan Pasma demi menghalalkan segala perbuatan celaka mereka lebih-lebih lagi dengan cikgu pencen yang siang malam dok berdoa agar PAS berUG dengan Umno. 

Pasma telah mengeluarkan senarai 50 penceramah/ustaz yang dituduh sebagai berselindung di sebalik jubah dan serban ulamak tetapi suka sangat memecah belahkan parti dan anti Pakatan Rakyat. Mereka ini diminta disingkirkan dalam Muktamar akan datang. TG Sidek Noor tiada dalam senarai atau terlepas pandang dari Pasma yang dalam ucapannya tanpa berselindung menyerang beberapa barua yang mungkin termasuk cikgu pencen. Apa yang gua tulis ini kerana hubungan antara TG Sidek Noor dengan cikgu pencen agak akrab.

Wakil Dewan Ulama Perak Sidek Noor menyifatkan timbalan presiden, naib presiden dan Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat tidak layak memegang jawatan tersebut kerana tindakan mereka yang selalu membelakangi Hadi.


"Mereka tidak layak memegang jawatan timbalan, naib dan AJK PAS Pusat sekiranya tidak membantu presiden, lebih baik lepaskan jawatan," katanya dalam perbahasannya di multaqa sehari itu yang diadakan di Serdang, Selangor.

Beliau juga merujuk kepada tindakan seorang AJK PAS Pusat dari Perak yang didakwa cuba “meracun” pemikiran ahli PAS untuk tidak menerima pelaksanaan hukum hudud. "Di kala Kelantan berhempas pulas ingin melaksanakan hudud, tapi ada pula AJK PAS Pusat dari Perak ini turut ke kampung, cawangan, kata belum tiba masanya laksanakan hudud.

"Kamu pertikaikan undang-undang Islam ini, undang-undang dari Tuhan. Kalau kamu tidak yakin, apa lagi, lebih baik keluar," katanya. Beliau bagaimana pun tidak menamakan AJK yang dimaksudkan. Beliau turut memberi contoh pemimpin kanan yang ingkar dengan arahan PAS Pusat iaitu ketika krisis Selangor berlaku.

"Ada dua ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) yang ingkar dengan keputusan PAS dan pendirian presiden, dengan menyokong Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon menteri besar," katanya merujuk kepada Hasnul Baharuddin (Adun Morib)dan Saari Sungib (Adun Hulu Kelang).

Pada masa sama, beliau juga membidas kepimpinan Pakatan Rakyat yang dilihat banyak menyerang kepimpinan Hadi. "Kalau (veteran DAP) Lim Kit Siang (yang mengatakan sesuatu), mereka tidak cakap (ia pendirian) peribadi. Namun, bila Hadi cakap, mereka kata itu kenyataan peribadi.

"Mereka kena sedar, kita pilih mereka untuk bantu Hadi. Tapi mereka tiba-tiba lawan presiden. Itu kurang ajar. Mereka tidak sedar mereka tidak layak," katanya. 

Dalam arahan sulit, mereka yang tersenarai tidak akan diberikan publisiti dan mana-mana kawasan yang didominasi oleh Pasma agar mereka tidak diundang. Manakala imej mereka ini diburukkan dalam media sosial agar kredibiti mereka dipersoalkan.

Mereka ialah:-

1. Ustaz Nor Azli Musa (Perak)
2. Ust Fadhli Ibrahim (Phg)
3. Us Tuan Ibrahim Tuan Man (Phg)
4. Ust Nik Abduh (Kelantan)
5. Dr Khairudin Takiri (Trg)
6. Ust Nasarudin Tantawi (Phg)
7. Ust Idris Ahmad (Perak)
8. Dato Dr Mahfuz Mohamad (Jhr)
9. Ustaz Zaharudin Mohamad (Trg)
10. Ustaz Ahmad Yahya (Kedah)
11. Ustaz Hanafi (Trg)
12. Dr Azhar Yaakob (Wilayah)
13. Ust Mohd Nor Hamzah (Trg)
14. Ust Zulkifli Ismail (Melaka)
15. Ust Mokhtar Senik (Phg)
16. Dr Riduan Mohd Nor (Wilayah)
17. Kamaruzaman Mohd (Wilayah)
18. Hj Razman Zakaria (Perak)
19. Ust Fauzi  (Kedah)
20. Ust Hafez Sobri (Perak)
21. Ust Kamarudin sidek (Melaka)
22. Ust Hazmi Dibok (Pahang)
23. Ust Rosli Jabar (Pahang)
24. Ust Aris Hazlan (Pahang)
25. Ust Yusaini (Perlis)
26. Ust Ahmad Dasuki (Selangor)
27. Ust Sallehin Mokhyi (Selangor)
28. Ust Kamal Saari (Selangor)
29. Dr Daeng Sanusi (Johor)
30. Ustazah Wan Hasrina (Sel)
31. Ustazah Nuridah (Wilayah)
32. Hj Mohd Nor (Wilayah)
33. Hj Khairil (Wilayah)
34. Ust Khairul Azmi (Pahang)
35. Ust Shahril Azman (Pahang)
36. Ust Zamri Mantop (Selangor)
37. Ust Fadhli Saari (Kelantan)
38. Ust Afnan Taib Azamudin (Png)
39. Ust Yusuf Embong (Pahang)
40. Ust Nik Zawawi (Trg)
41. Dato Nik Amar (Kelantan)
42. Dato Ahmad Yaakob (Kelantan)
43. Ust Hashim Jasin (Perlis)
44. Ust Azman Syafawi (Trg)
45. Ust Syarhan (Selangor)
46. Ust Asri Daud (Kelantan)
47. Ust Kamaruzaman (Trg)
48. Ust Syed Abdul Kader (Sel)
49. Ust Najmi Karim (Selangor)
50. Dr Zuhdi Marzuki (Selangor)

Mereka telah arahkan supaya mereka jangan dicalonkan sebaga AJK PAS Pusat. Kerja yang dibuat oleh Pasma sangat buruk dan ini sangat bahaya untuk Jamaah PAS kerana mereka telah memberikan imej buruk terhadap PAS sehingga PAS menjadi tidak lagi dominan dalam Pakatan Rakyat. Gua ingat makin berumur makin dekatkan diri dengan Allah tetapi sebaliknya inilah manusia yang busuk hati dengan menyebarkan fitnah-fitnah yang nyata. 

Gua tengok presiden Pasma macam celaka kerana inilah pemimpin PAS yang membantu BN menawan semula Kedah. Dulu masa jadi Exco Kedah bukan main marah kat Al-Marhum Ustaz Azizan kerana melebihkan PKR dengan projek-projek di Kedah. Gua ingat marah kat PKR bukan main-main, rupa-rupanya semuanya hanyalah lakonan kerana Pasma ditubuhkan kononnya untuk mengekalkan PAS tidur sebatal dengan PKR. 

Maka celakalah para pengkhianat yang masih berumah didalam PAS kerana orang sudah tahu siapa disebalik Pasma yang semakin aktif mengerakkan barua-baruanya dengan melakukan fitnah terhadap partinya sendiri. Sedarkah mereka yang mereka dan barua-baruanya hanya boneka siKetum yang dipenjara kerana salahlaku dalam kes sodomi./GANR

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...