Translate

Mesti Baca

Khamis, 8 Oktober 2015

Di Mana Hebatnya Amanah Nih...!!!!!


Image result for parti amanah negara

Image result for parti amanah negara


Gua lihat gua memerhati dan gua akui parti PAN (Amanah) memang ada kekuatan yang tidak dimiliki oleh mana-mana parti politik yang baru ditubuhkan selain dari Umno Baru yang ditubuhkan oleh Mahathir selepas Umno lama diharamkan. Pasti orang tertanya gua kenapa gua kata Amanah nih hebat walau pun ianya diketogerikan sebagai parti untuk pemimpin yang kecewa. Jangan lu salah faham, kecewa mereka bukan kerana mereka tak suka PAS kerana kalu ikut janji-janji pemimpin yang hebat lagi profesional nih mereka nak mati bersama PAS. Tapi kecewa mereka kerana mereka merasakan bertapa bodohnya 80 peratus perwakilan yang yang menolak mereka, kalu hok tolak mereka melakukan perkara disebaliknya barulah mereka dikatakan cerdik memilih.

Majoriti pemimpin mereka sudah cukup dikenali di arena politik negara dengan pidato yang berapi-api tanpa asap. Ada juga yang bukan sahaja wajah mereka gua tidak pernah lihat malah nama pun gua tidak tidak pernah dengar. Mereka ini jenis menumpang nama hebat bapak-bapak, bapak-bapak saudara walau dari segi fikrahnya kewujudan hanyalah untuk menunjuk-nunjuk. Sekurang-kurangnya orang akan kata ini ker anak mantan presiden atau anak saudara presiden, tapi mereka tindak mempunyai apa-apa pengaruh.  

Kehebatan Amanah bukan terletak kepada golongan profesional terulung yang kecewa tetapi ia terletak pada makna 'Progresif'. Ini mengikut pandangan gua kerana tanpa perkataan 'Progresif', Amanah tidak akan kemana-mana. Di dalam progresif itulah lahirnya ulama-ulama luar biasa yang mana tiada siapa yang boleh menandingi keilmuan mereka. Kalau hendak dibandingkan dengan TG Ahmad Awang, asap pun tak sempat nak sedut kerana taraf beliau hanyalah sebagai tukang baca doa jer itu pun sebagai menghormati beliau yang paling tua.

Kerana progresif mereka dinaik tarafkan dari ustaz kepada tuan guru atau belajar kat U separuh jalan boleh di angkat sebagai profesional atau yang sudah bergelar golongan profesional di angkat menjadi profesional terulung dunia. Kerana progresif mereka tidak memandang belakang kerana ia berlawanan dengan maknanya dan mereka akan maju dan terus maju. Jika ada halangan sebesar mana pun kat depan langgar sampai jadi bersih.

Maka keluarlah segala ayat-ayat yang selama ini diluar pengetahuan kita yang jahil nih. Sumpah laknat boleh di langsaikan dengan sembelih kambing sekor, harta wakaf boleh di faraidkan, ada pula gelaran waris pewakaf yang gua dok ingat bila sebut wakaf bermakna tiada pewaris. Harta dah tak wujud pasal dah di wakafkan malah nama dalam geran dah bertukar nama pun masih di boleh selitkan nama waris. Kita boleh ciplak atau curi hakcipta untuk perbuatan baik. 

Gua semakin garu kepala bila para ulama luar biasa berfatwa, kalu lagu tu gua boleh ler gi samun dan hasilnya gua derma kat anak yatim ker fakir miskin ker hatta sekolah tahfiz pasal gua salurkan kepada perkara yang baik. 
Image result for parti amanah negara
Tak kan tak cukup-cukup dengan dana yang ada ditambah dengan KLCC dan PWTC yang gua wakafkan. Itu belum masuk lagi sorang hamba Allah yang baru wakafkan BSN, CIMB dan Bank Islam kat PAN. Bangunan dah ada bukan becil-kecil bangunan ditambah pulak dengan tiga lubuk kewangan, dah tak perlu lagi dah dana dari bapak-bapak barua. 

Sekarang nih kalu nak jadi orang yang hebat dah tak payah belajar tinggi, cukup dengan lu masuk parti Amanah. Semua hukum lu boleh buat kerana masuk jer Amanah otak lu terus jadi bijak. Tentang jawatan lu jangan bimbang pasal mengikut kata Wan Rahim Kota Bahru dalam parti baru nih semua yang bertanding akan menang, tak ada yang kalah. Kalu 10 orang tanding jawatan presiden semua akan menang dan semua akan jadi nahkoda kapal. Pakat-pakat pegang sikit sorang stereng kapal tapi pastikan angkat dulu sauh baru bentang layar, jangan buat perkara bodoh macam Najib.

Calon pilihan raya akan dipermudahkan kerana Phahrolrazi dah gi kawten kat PAS agar calon PAN diberi jalan mudah dengan semua kawasan yang dimenangi oleh PAS akan diserahkan kepada PAN ditambah dengan beberapa kerusi dari Dap. Kalu Pakatan Harapan menang kali nih, Abang Mat kita akan dilantik menjadi Perdana Menteri. Tentang Nuar jangan bimbang pasal kita akan teruskan legasi yang ditinggalkan Umno dengan terus merehatkan beliau di Sungai Buloh dan kalu boleh tambah sikit lagi hukuman akan kita kaji. Abang besar dah sain dengan Abang Mat untuk jawatan PM yang dibonekakan./GANR 

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kaau Amanah tak hebat kau pun tak peduli pun dan tak ambil kesah,ini doisebabkan Amanah hebat lah kau jadi macam orang tak siuman ,tulis,komen panjang2 ,apa perlu kau ambil hal kalau tak hebat ?kesian kau bloger Pas nak ammpus.

Tanpa Nama berkata...

Abang Demam ke bang!

Tanpa Nama berkata...

kesian aku tengok blogger ni. cakap tak selidik betul2 dulu. klu mcm ni memang betullah PAN ni terlajak hebat.

Tera Yaki berkata...

Kesian orang pas.... Kesian.... Cemburu di kalbu

Tera Yaki berkata...

Kesian orang pas.... Kesian.... Cemburu di kalbu

Tera Yaki berkata...

Kesian orang pas.... Kesian.... Cemburu di kalbu

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Tanpa Nama berkata...

Amanah baru sebulan tubuh. Baru sebulan pun banyak org pas dah takut. Umpama org tua umur 60 lebih takut kat budak baru lahir tak sampai sebulan.

Amanah ni banyak org pas kata umur tak panjang paling lama 2 tahun. Ibaratnya mcm org tua 60 tahun lebih meneka umur budak sebulan hanya boleh hidup paling kuat 2 tahun. Tapi aku tengok budak sebulan tu sehat walafiat. Alasan apa org pas kata budak itu tak boleh hidup lebih 2 tahun, tak pulak kita tahu. Main agak2 kot. Sbb takut kat budak, dikatanya budak tu boleh hidup 2 tahun saja. Lebih kurang mcm cerita hang nadim.

Sebenarnya kalau ikut hukum alam, yg tua umur lebih 60 tahun tu biasanya dah nak mampos. Yg budaklah yg akan ganti yg tua tu. Ni tiba2 yg tua umur 60 tahun pulak menyanggah hukum alam kata yg budak tak sampai sebulan tu mati dulu. Org tua yg ketakutan mcm ni biasanya lebih cepat mamposnya.

Lagi satu, kita tanya kenapa budak tu lahir. Salah sapa? Dah mak bapak jimak tak pakai sarung, manalah budak tu rak lahir. Bila budak dah lahir, budak tu pulak yg disalahkan. Batang sendiri tak terjaga, budak umur tak sampai sebulan pulak didoakan cepat kojol. Apa punya org tua mcm neh....

Lain kali klu tak nak lahir budak baru, masa jimak tolong jaga2. Kalau nak pancut jgn pancut kat dalam. Pancut kat mulut sendiri la....

Tanpa Nama berkata...

ADMIN.....
KLCC NGAN PWTC TU HADI PUNYA KER BAPAK KO PUNYA?

Tanpa Nama berkata...

Selangor dan penang yg Pas tak perintah, tengoklah jadi negara palinf mundur dan termiskin di malaysia. Kelantan yg Pas perintah tengoklah, dah jadi negeri paling maju dan terkaya di Msia. Cuba tengok balak kat kelantan, pas bukan main jaga lagi, sikit pun tak sapu. Besar2 saiz 6 pemeluk. Duit kltn byk berkodi2 sbb tu tak tebang balak. Tengok dia punya hudud, cantikkkk aja berjalan dgn jayanya. Sbb apa? Sbb pemimpin pas bijak dan terbilang terkangkang.

Pas bukan tak nak keluar dr selangor walaupun ada dap. Tapi sebenarnya pas nak tolong pkr dan dap memerintah supaya selangor jd maju dan kaya mcm kelantan. Pas tak nak keluar selangor bukan sbb pangkat atau elaun exco. Kat selangor punya pasal, ibarat makan babi panggang srpiring dgn dap pun tak apalah.....

Wan Rosli berkata...

Kalau setakat sumpah dan harta wakaf pun PAN boleh langgar..apalah sangat pemimpin PAS yg bertaqwa hanya pd Allah.. bukan pd DAP..

Tanpa Nama berkata...

Wahai Wan Rosli .aku heran bagaimana orang yang bertakwa kepaad Allah tetapi memfitnah kawan .mengambur bahsa kurang ajar pada rakan .menghalau kawan kerana diakatan pengkhianat,Inikah yang dikatakan BERTAKQA? malau lah dengan babi kalau babi denagr apa yang kau katakan ni.Orang kalau benar2 bertaqwa dia sabar menghadapi apa juga cabaran ujian ,mehnah .dia cuba menari ayng baik untuk merepatkan ikatan.

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...