Translate

Mesti Baca

Isnin, 19 Oktober 2015

Beranikah Joseph Lim Guan Eng Dan Mat Sabu Nafikan.


Sebenarnya isu nih dah lama diketahui agenda jahat Dinasti Lim dari Dap yang mana tiada siapa di kalangan mereka berani menyanggah segala arahan mereka. Isu ini juga sedikit sebanyak telah diketahui oleh beberapa pimpinan tertinggi PAS.

Apabila melibat isu agama, Dap adalah dalang yang bersembunyi di sebalik para barua dan isu saman 4 umat Melayu terhadap Hudud juga melibatkan Dap walau pun puak-puak celaka nih menafikannya. Gua ingin mencabar Mat Sabu bahawa beliau tidak terlibat menggunakan jawatan no.2 PAS memberi amaran agar bekas timbalan pemuda Dap menarik balik laporan polis terhadap Dap.

Buat pengikut pengikut Pan yang mencecah hampir 100,000 selepas beberapa hari dilulus, tolong buka minda didalam kepala hotak lu all sekejap dan baca DISINI. Kenali pemimpin hebat lu all yang cukup bangga menjadi abang adek dengan Joseph LGE semasa masih bersama PAS.

Sejak kekalahan golongan profesional dan ulama luar biasa yang diketuai oleh Mat Sabu dan TG Ahmad Awang pada Muktamar PAS yang lepas, Dap memang kecewa. Memang Dinasti Lim nih dah ada pelan B jika puak profesional dan ulama luar biasa kalah tetapi mereka cukup kecewa dengan janji-janji gah dari Pasma untuk memastikan puak barua akan mengambil alih PAS dari pro ulama.

Bukan sedikit dana yang disalurkan kepada Pasma demi kesenambungan barua-barua mereka mengawal PAS. Pelan B mereka adalah menubuhkan parti barua Dap yang baru iaitu dari Islamik Sosialis kepada Islamik Parti dengan gelaran PAN (Amanah). Dana disalurkan lagi agar Amanah boleh buat roadshow bukan sahaja dalam negara, malah ke seluruh dunia Islam untuk 'Matlamat Menghalalkan Cara' berkaitan Bai'ah.

Janji para pemimpin bodoh macam Wan Halim Kota Bahru bahawa wujud jer Amanah maka PAS akan berkubur. Ini disebabkan janji beberapa ekor blogger upahan yang yang mencanangkan bahawa PAS sudah tidak relevan. PAS sudah tidak dipercayai lagi oleh akar umbi memandangkan semakin ramai pimpinan cawangan atau kawasan sudah menyertai PAN beramai-ramai.

Tetapi apakan daya ingatkan panas sampai ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari. Kata dua telah diberi oleh Abang Besar kepada puak Mat Sabu and the gang agar keahlian mesti mencapai sasaran 100,000 kerana Abang Besar tengok dalam laporan keahlian 30,000 yang sedia ada sebelum diambil alih masih tidak berubah. 

Parti Pekerja-Pekerja yang dibeli secara murah setelah gagal membeli parti KITA yang amat mahal dengan keanggotaannya sudah sedia ada dianggap satu kelebihi untuk menipu Abang Besar. Sekarang ini para pemimpin penyamun berada dalam delima kerana sokongan yang dijanjikan tidak berkunjung  datang. Bagaimana nak menjawab kepada Abang Besar yang sebelum ini berjanji hidup PAN maka PAS berkubur. 

Yang lebih celaka bila pemimpin yang masih memegang jawatan ketua kawasan baik YDP mahu pun Ketua Muslimat. Mereka menggunakan jawatan mereka dengan cubaan demi cubaan menarik ahli PAS agar menyertai PAN. Antara yang hebat dalam isu ini ialah ketua muslimat dari Kuala Kangsar, YDPnya pun memang sudah dikenali iaitu Kuis. Ada yang menuduh beliau membina jemaah dalam jemaah dan mempunyai sedikit sejarah semasa dalam Pemuda.

Gua sarankan kepada mana pemimpin PAS yang masih bersama PAS tetapi hati bersama puak Mat Sabu, sila keluar secara terhormat sebelum lu dijatuhkan. Pimpinan seperti inilah yang menyusahkan perjalanan parti dan gua sarankan agar mereka yang degil nih di pulau. Semua program mereka usah dihadiri kerana inilah anai-anai yang merosakkan parti.

Demi menjaga air muka para pengkhianat yang disimbah dengan air longkang, Abang Besar keluar saranan agar parti PAS bertanding di Pantai Timur dan PAN di Pantai Barat. Macam celaka idea Dinasti Lim nih nak mengarah-arahkan PAS...... Gua cuma nak tanya lu saper wahai Bapak Joseph LGE. Adakah kenyataan itu bermaksud bahawa Dap sendiri takut kehilangan P.Pinang kerana pasti akan berlaku pertandingan 3 penjuru yang pasti PAS akan lakukan demi undi umat Islam.

Gua tidak nampak yang PAS akan terketar lutut untuk bertanding di kawasan Dap yang sekarang ini sedang menarik pengundi kaum Cina. Pengundi Cina menjadi rebutan dari MCA, Gerakan dan PPP yang mana P.Pinang dan Perak adalah kubu kuat Gerakan dan PPP sebelum mereka menyertai BN. Gua rasa para pemimpin hebat Pakatan Harapan semakin cemas melihat kekuatan akar umbi, jentera, istiqamah yang dimiliki PAS.

Jika dulu Joseph LGE hari-hari duk hentam Haji Hadi, tetapi kenapa sejak akhir-akhir nih kenyataan mereka semakin lembut. Ceritanya kerana mereka sudah tidak percaya lagi kepada kehebatan yang konon-kononnya dimiliki G18. Keputusan muktamad yang PH sudah menutup pintu kepada PAS dan yang memerangi PAS pada PRU14 adalah satu berita yang amat mengembirakan. Lu buka ker lu tutup ker gua tak rasa pimpinan PAS akan terkejut atau lemah jantung.

Adakah dengan pengumuman ini untuk menunjukkan akan kehebatan PH kerana PAS sudah memberi kata dua tidak akan duduk semeja kepada pengkhianat Bai'ah yang menyamun kerusi milik PAS. Kita tunggu dan lihat adakah Dap boleh pertahankan P.Pinang dan PAS akan kehilangan Kelantan. Gua masih banyak lagi maklumat agenda-agenda rahsia Dap, PKR dan pemimpin PAN untuk didedahkan./GANR

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lu ulis panjang macam pandai sangat,Tak payah pergi jauh lah bloger pas,di Selangor ni sepatutnya orang macam kau ni menyalak hari2 kepada presideng kau tu agar kelauar shaja dari BERKONGSI kuasa mnetadbir Selangor ni,Apa hukum nya menghina DAP berbagai2 tetapi di Selangor ni Pas menjadi babi tungangan DAP kau tak kisha pula .menagap kau diam .kau lansung tak sentuh pun hal Pas di Selangor ni .cuba jadikan Pas di selngor contoh betul2 putus dengan DAP ,padan mujka kena kecing DAP je,mana maruah kau dan hulamak kau? sudahlah ,

Tanpa Nama berkata...

Setahu saya yg paling benci pada dap adalah puak umno bn atau hatinya pro umno. Merrka menyanjung mca dan gerakan mana mereka ada benci semua baik belaka kononnya haaktuih.

Tanpa Nama berkata...

blogger ni cakap pkai gua lu mcm cina mabuk todi je. org mcm ni nk berjuang dlm parti islam pas yg ckp preesidengnya dah x blih pkai tu. peegilaa.

Tanpa Nama berkata...

Betullah..... marah ngalahkan cina mabuk brandi. Lu gua lu gua jadi identiti. Kalau agak sayang PAS, gunakanlah ana ente......... baru tuang presideng sayang sama lu.

sembang panjang, cerita tetap serupa. Marahkan dap dan pan siang dan malam.
tapi, bila peruntukan tak dapat, meraung mcm hilang iman. Mula mainkan sentimen.
Beb, cerita lu serupa anjing tersepit kasi lepas, gigit balik tangan. Ada patut ka atau tada patut?

ada berani, keluar dri selangor la
baru boleh sembang, baru ada cara
Penang pun gua tak tahu
masih nyonyot dari pakatan harapan atau lu orang dah blah

Mau cari panadol
sembang dgn lu orang, serupa ular
pening

Tanpa Nama berkata...

salam semua

dekat penang pun pas masih belum keluar contohnya dekat teluk kumbar masih ada lagi ahli yang memegang ajk jkk di situ. tak pulak depa malu...

mohd shahran berkata...

HUJAH BERDASARKAN ANDAIAN. BERTARAF SAMPAH.

mohd shahran berkata...

HEI TUAN TANAH BODOH. PANTAI BARAT MAJORITI KERUSI BERCAMPUR LA TOLOL. KERUSI BERCAMPUR LETAKLAH KETUA TOLOL HADI SEKALIPUN KALAH SEBAB CINA TAK UNDI. SO MACAM MANA NAK TUMBANGKAN BN. PANTAI TIMUR MAJROTI MELAYU ITUPUN KALAU MELAYU NAK UNDI PAS. ORG BAGI FAKTA KAU BAGI ANGAN2

Tanpa Nama berkata...

penulis mabuk daun ketum... ang duk panggil mat sabu dgn panggilan yg tak sepatutnye manane hukumnye... anjing...babi....

dan satu lagi mana jawatankuasa yg ditubuhkan utk menyiasat dakwaan nak menjatuhkan presiden PAS... tu belum kira fitnah duk tabur sepnjang jalan...

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada maruah .cuba baca komen setiap penulis,semuanya tak suka cara kau menulis sebab kau adalah penyokong presdien Pas .sepatutnya muhasabah diri,tulis secar jujur ,ikhlas ,tunjukan akhlak islam .jangan ikut sangat perangai presiden kau tu .dia dah mabuk pil kuda yang dia fitnah orang dulu,kalau kau tulis secara adil kau kan mendapat pahala dan kalu kau teruskan juga cara begini kau akan mendapat bala dari maki hamun orang ramai.oleh itu .sedar diri dan biar tahu bahawa langit itu memang tinggi dan bumi ini boleh dipijak sebab rendah .fikir ye .jangan sombong macam Hadi

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Tanpa Nama berkata...

marah bukan dari manusia.

Tanpa Nama berkata...

Ambo ore kelate..dlu ambo pakoh pas..dun kota lama..parliment kb..pru 14 ni tobat ambo x ser pakoh doh pas..pas dgn umno bare jeng kreng blako..sore jual agamo..sore koya nk tlg bangsa..nipu bangar blako...

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...