Translate

Mesti Baca

Khamis, 10 September 2015

Hukum Manusia Untuk Dilanggar, Hukum Allah Untuk Mencegah.

Bani Melayu akan merempat di bumi sendiri bila ada pemimpin menjadi barua

Ramai betul dok kutuk bila gua tulis artikel di laman ini, laman sampah dan gua pula penulis celaka. Bila tulis bukan main maki hamun untuk gua tetapi bila gua senyap ramai pula tertanya-tanya adakah gua sudah mampus. Terima kasih bro kerana marah lu all maki lu all tidak menjadi kudis dan hakikatnya lu all gua ibaratkan 'Benci Tapi Rindu'. Gua rasa laman nih paling coll pasal gua tidak menyusahkan lu melontar maki hamun lu tanpa kelulusan admin dulu atau di tapis atau ditolak, malah gua memudahkan lu dengan tidak meletakkan syarat-syarat dengan angka dan nombor yang mengarut sebelum diposkan.

Ramai juga suruh gua jawab soalan-soalan ditujukan kepada gua kerana yang tuju soalan tuh sendiri memang lebih tahu jawapan dari gua. Jadi usahlah kerana gua tahu lu all semua hebat-hebat dan bukannya jenis barua atau broker yang dicucuk hidung oleh tuannya. Ada juga peminat gua yang mereka telah lama mengikuti apa yang gua tulis telah lari dari tajuk blog nih, betul ker.

Gua tak nafikan ada kala gua kena juga bertukar angin juga, tak kan hari-hari nak makan lauk yang sama jer. tetapi gua tidak lari dari matlamat gua iaitu sebagai barua rakyat marhaen yang sentiasa di tipu oleh pemimpin dan ahli politik yang korup.Gua tetap tidak lari menulis untuk keuntungan rakyat marhaen dari perbodohkan pemimpin yang semakin hari semakin celaka.

Jika lu all nak gua menulis menulis mengikut selera dan nafsu lu seperti, 'Nuar adalah pemimpin yang tiada tolak banding' atau 'Dap sebuah parti yang patut disokong dengan contoh bagaimana LGE benar-benar mengikut contoh Khalifah Umar Abd Aziz r.a.' atau 'Saudara Mat Sabu dan G18/GHB telah mencorakkan satu fenomena yang cukup luarbiasa' atau 'PAS telah dirosakkan oleh para ulama sejak ketiadaan TGNA', gua rasa lebih baik lu bawa dalam mimpi lu all bro.

Gua tulis pasal gua tahu lu all adalah dari golongan Islam profesional yang memiliki ilmu yang cukup tinggi tetapi berfikir ler dengan taraf ilmu yang lu miliki. Jangan ler jadi lembu kenyang macam Umno yang semakin bangsat sebagaimana dibangsatkan oleh Najib/Rosmah. Lu nak puja mana-mana pemimpin itu atau lu rasa sesebuah parti itu lebih baik bagi lu, itu adalah hak lu. Gua sikit pun tak hairan tetapi bila melibatkan hukum Allah, tiada istilah berkompromi bagi gua.

Image result for amanah ikhtiar malaysia
Haiyyyaaa.... Gua sudah silap

Lu sendiri lihat dan hidup dari kecil sampai tua nak mampus, lu hidup dalam negara yang  mengagung-agungkan hukum ciptaan tangan-tangan manusia. Apa yang lu rasai dalam kepala hotak lu tentang perkara yang melibatkan hukum kanun jenayah. Adilkah bila seorang rakyat marhaen mencuri sebungkus milo dikenakan hukuman penjara 3 tahun tetapi pemimpin yang mencuri berpuluh juta hanya dikenakan penjara 1 hari dengan denda Rm1,999.00. Jika guna peguam yang hebat-hebat mungkin pemimpin itu didapati tidak bersalah. Lu all tahu apa maksud gua... Undang-undang ciptaan tangan-tangan manusia adalah dicipta untuk dilanggar.

Bila ada segolongan umat Islam membawa hukum Allah, ada pemimpin yang mengaku Islam hakprak lebih ke depan dari kaum kafir menentang. Yang nak membawa hukum itu pula bukan hukum ciptaan mereka tetapi hukum dari Allah, Tuhan yang mencipta lu all di mana yang membawanya pun akan terhukum jika mereka melakukan kesalahan walau pun ulama/profesional bertaraf dunia. Kenapa lu all tentang hukum jika di laksanakan di negara ini, kenapa lu all takut kerana orang yang salah jer yang takut. Bukan itu sajer, lu turut bersetuju dengan pemimpin lu yang memberi seribu satu alasan.

PAP - DAP chronicles.....UNITED WE STAND
Tidak sama tetapi serupa

Hukum Allah adalah hukum yang tiada siapa hatta raja-raja pun tidak boleh melanggarnya kerana hukum Allah lebih kepada mencegah. Adakah pemimpin yang lu puja itu lebih bijak dari Allah sampai boleh menyanggah hukum Allah. Lu jangan tanya pada bapa barua pemimpin lu kerana mereka tidak akan redha dan akan menentang habis-habisan dengan bantuan musuh-musuh Islam dari kuasa besar dunia. Musuh Islam yang wakil mereka dalam negara adalah Dap lahanat dan jangan jadi bangang sangat sedangkan lu all sendiri tengok tentangan mereka terhadap Islam.

Ingatlah Bani Melayu macam mana mereka menghina agama lu sejak mereka memiliki tapak yang sudah lama menjadi agenda mereka iaitu Pulau Pinang. Apabila satu-satu Majlis Daerah melakukan sesuatu untuk kepentingan umat Islam, siapa yang paling ke depan menentangnya. Bila Majlis Perbandaran melarang penjualan arak, di kawasan majoriti Melayu/Islam siapa yang paling lantang menyerang. Bila ada cuba mengasingkan penonton lelaki dengan wanita siapa yang paling lantang menentang. Di mana perginya suara-suara hebat yang mengaku yang merekalah menjuarai dan membela umat Islam. Mai sini habaq kat gua apa yang pemimpin yang lu puja buat.

Kalau dari dulu hukum Allah di laksanakan, gua jamin lu tidak akan mendengar cerita menabung dari kecil boleh beli cincin belian yang bernilai lebih RM 74 juta atau kes kapal selam atau C42Atanttuya atau kecurian balak atau wang derma RM 2.6 bilion atau anak-anak pemimpin Umno/BN celaka memiliki kemewahan yang tidak sepadan dengan gaji bapak mereka atau anak-anak bekas PM menjadi bilionir atau projek kambing jampari yang gagal sehingga ada menggadai diri menjadi penulis upahan.

Patut ada kat Bersih 4.0, rupa-rupa pemuja mula meninggalkannya.

Mungkin Cina Dap lahanat tidak berani mempersendakan Islam sehingga sudah berani menunjuk keangkuhan mereka membawa anjing-anjing ke pusat membeli belah.Gua tak salahkan Cina celaka itu tetapi gua cukup marah dengan Melayu/Islam yang menjadi hamba Dap demi sedikit imbuhan. Lu all bukan tak tahu tentang isu-isu besar seperti kalimah Allah, Lina Joy, Lowyat adalah permainan Dap lahanat yang pemimpin sanjung sangat tu.

Sedarkah lu all kenapa mantan PM Singapura, LKY melawat Kelantan dan berjumpa pemimpin PAS selepas Dap menawan P.Pinang. Lu ingat beliau suka-suka jer datang melawat yang mana sebelum itu beliau tidak pernah melakukan perkara seperti itu. Kenapa selepas lawatan LKY dan perjumpaan dengan pemimpin PAS, Dap mula menjadi semakin celaka dengan sikap pemimpinnya. Jika belum merampas Putrajaya pun Dap lahanat sudah menunjukkan pemusuhannya dengan Islam, gua boleh bayangkan bagaimana keadaan umat Islam.

Ada yang berhujah pasal itu PAN akan berada dalam Pakatan 2.0 untuk menggantikan PAS. Gua pasti tergolek, lu bodoh ker lu sudah hilang akal/gila sedangkan belum bersama Dap pun sudah jadi di barua oleh Dap. Hitam kata Dap lahanat hitamlah kata para barua sehingga sanggup mengatakan bahawa kita parti Islam progresif akan menolak Hudud jika Dap lahanat tidak bersetuju. Sebagaimana Umno sanggup menjadikan negara sebagai Malaysian Malaysian demi untuk MCA, Gerakan, PPP dan MIC untuk sokongan kaum Cina. Bolehkah lu all nak harapkan PAN untuk menjaga umat Islam sebagaimana Umno celaka menjaga Islam.

Macam gua kata dulu, DAP adalah PAP yang tidak dibenarkan berada di dalam negara selepas ditendang keluar oleh Umno celaka. Dari milik kerajaan Johor yang digadaikan oleh pemerintah yang korup, sekarang menjadi antara negara terkaya di dunia. Kerana itulah arahan dari PAP, Dap mesti menawan P.Pinang dengan projek Tanjung 1, 2, 3 dan akhirnya dapat di tawan atas dasar PR.

Dap sudah mempunyai tapak yang kukuh sebagaimana agenda mereka dan apa sudah terjadi kepada Melayu/Islam hampir sama dengan Melayu Singapura yang mana jalannya diterokai dulu oleh Umno celaka. Ini pun masih belum cukup untuk dijadikan amaran kerana barua-baruanya duduk paling depan mempertahankan Kalipah LGE. LKY dengan tektik memakai songkoknya, LKS tektik makan setalam dengan muslimah. Islam progresif kata cara makan itu mengikut sunnah demi mempertahankan penyumbang besar mereka.

Sekarang Singapura menghadapi Pilihan Raya Umum, apa yang kerajaan Singapura tonjolkan untuk menarik sokongan pengundi Melayu ialah gambil 2 pilot Melayu dalam tentera udara Singapura. Itulah sahaja peringkat tertinggi Melayu boleh masuk kerana Singapura tidak akan meletakkan Melayu untuk berada di jawatan sensitif sebagaimana ia tidak berlaku di negara dan itu pun demi kepentingan politik PAP. Pada PRU 14 nanti apa pula helah Dinasti Lim/Dap akan tunjukkan untuk meraih undi kaum Melayu.... maaf ya, gua terlupa yang mereka ada PAN yang semakin hebat dan adun pun semakin ramai menyertainya./GANR

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

melanya ila mula baca tulisan lu seperti lu mahu sedra diri .rupanya tiadk jiwa lu islam tapi tak pandai menunjuk ilmu islam pada yang lain .tulisan lu bias juga ,nak pergi juga membenarkan Pas membaea islam .lu tahu siapa dan parti mana yang meemrintah Malysia ni? Pas ke BN? apa dasar ilam yang dimaktubkan di sini,sepatutnay lu tahu >pas bukan salah sekiranya tidak dapat jalankan hudud sebab Pas bukan Pemenrintah ,.Tetapi ilmu hudud ada difahami oleh kebanyakan ulamak Pas .itu mesti tanggungjawab ualamk Pas dan ulamak lain.Tentang DAP ni .mereka kafir dan aman mereka tahu hukum hudud sebab mereka tak tahau dan tak faham pun ,oleh itu siapa yng wajib memberi dan mendidik mereka untuk memahami hudud.Janagn kata DAP tanya pengikut Pas pun berapa peratus yang faham hudud.jangan2 kau pun tak faham apa itu hudud.kalau kau kata kau tahu ,jelas kau berbohong,aku cuba untuk menjadikan kau seorang bloger yang aku suka baca tetapi tulisan kau terakhir menjadikan kau patut diperlekehkan.maaflah .jiwa kau jiwa jumud sepatutnya kau lebih terbuka.ada tekanan ,ada nasihat ,ada pandangan .ada ulasan ,sepatutnya begitu .tetapi kau jiwa pas zaman 60an dulu.

Usop Ali berkata...

admin ni..umno x brani halau pap la....ini ada something untok kita....macm iraq n kuwait bro..cuba lu siasat..lu salah kan kafir x guna bro...

Tanpa Nama berkata...

Bro..lu lu ..gua gua..

IBU TIJA berkata...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

Nur Barzakh berkata...

Teruskn perjuanganmu. Gua sokong lu 2.6billionx

Nur Barzakh berkata...

Rugi, gua baru jumpa jer blog ni...namun alhamdulillah masih ada lg melayu islam yg tk berjaya dibangangkn. Tahniah ...

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...