Translate

Mesti Baca

Rabu, 15 April 2015

Tanya DAP, Apa Lagi Lu Mahu Lu Punya Calon Sudah Cukup Kuota...!!!!

AA nak tanding jawatan Presiden PAS
Buat aper ler bising-bising AA, lu punya kuota sudah cukup tanding ajer ler tak ada orang nak larang atau ugut pun. Gua takut AA tolak dengan alasan di ugut, bukan boleh percaya sangat mastermind 'Penjanjian Pangkor II'. 

Gua tengok mesyuarat PAS Bahagian semakin hangat di perkatakan malah kali ini media cetak/elektronik/sosial seperti Utusan Meloya atau TV3 suku cukup berminat memaparkan persidangan yang di adakan oleh setiap PAS bahagian di seluruh negara. Bukan setakat itu sahaja, malah mereka turut berkempen sebagaimana di lakukan bila perhimpunan agung Umno. Bila musuh turut serta maka gua boleh agak agenda jahat mereka.

Malah pemimpin-pemimpin PAS turut menari bersama-sama dengan media-media yang ketika dulu cukup susah memaparkan kenyataan dari para pemimpin PAS. Jika ada pun pasti berita itu akan di putarbelit macam ular anaconda. Kenapa media massa yang dikawal kerajaan begitu berminat, kerana apabila media massa cukup berminat. Lu pun boleh faham jenis spesis Umno nih, bila lemah mereka mula berkhemah di hadapan rumah milik pemimpin PAS.

Apa yang gua ingin perkatakan ialah tentang Muktamar Agung PAS yang akan mengadakan pemilihan pucuk pimpinan baru PAS tidak beberapa lama lagi. PAS yang mengadakan pemilihan setiap 2 tahun sekali untuk mendapat mandat baru dari ahli akar umbi. Inilah kali pertama dalam sejarah kepimpinan ulama jawatan Presiden PAS akan ada pertembungan sejak ia di ambil alih dari bekas YDP PAS, Datuk Asri Muda. 

Kebangkitan kepimpinan ulama bermula apabila PAS yang sudah ditendang keluar oleh Umno/BN dan masih di bawah kepimpinan Datuk Asri ingin menjadikan PAS seperti Umno yang mana dasar perjuangan nasional berpaksikan sekular. Tentangan ini bermula dengan tekanan kuat dari ketua Pemuda PAS ketika itu di pegang oleh Mustapa Ali dan barisan ulama seperti TG Yusuf Rawa, TGNA, TG Fadhil Noor, TGHH, TG Harun Taib dan kepulangan pelajar-pelajar Islam dari Timur Tengah.

Akhirnya Datuk Asri meletakkan jawatan bersama kumpulan 12 nya lalu menubuhkan HAMIM yang tidak bertahan lama dan Datuk Asri sendiri masuk Umno sehingga akhir hayatnya. Walau pun beliau keluar PAS tubuh HAMIM dan masuk Umno, jasa-jasanya semasa menerajui PAS tidak boleh di lupakan. Jawatan YDP PAS telah diambil alih oleh TG Yusuf Rawa, TG Fadhil Noor sebagai timbalannya, TGHH dan Ustaz Nakhei Ahmad sebagai Naib YDP PAS.

celaka DAP Ronnei Liu
Inilah si celaka Ronnei Liu Tian Khiew, ketua kempen pemimpin PAS liberal. Ulatma mana yang ajar celaka nih ada Islam liberal, takkan AA kut.

Gua nak sangat tengok jawatan Presiden PAS di pertandingkan kerana PAS bukan Umno dan Umno bukan PAS. Husam Musa paling banyak pencalonan termasuk juga Ahmad Awang yang sudah layak untuk bertanding sama. Inilah juga dalam sejarah bila si celaka DAP turut berkempen macam PAS parti mak bapak dia. Si bangsat Ronnei Liu dah naik tocang bila terang-terangan mencampuri urusan rumah tangga PAS.

Patut ler celaka bekas Exco Selangor  nih bermusuh dengan Tan Chang Khim, kerana bekas Speaker dan sekarang Exco Selangor cukup arif tentang perangai Ronnei Liu, bekas adun Pandamaram. Gua tak tahu dah berapa kali beliau kalah di dun Pandamaran dan beliau bernasib baik bila menang di dun itu pada PRU12 kerana PR dan terus di beri jawatan Exco bukan kerana kehebatannya. Ini celaka yang hanya diberi sepenggal sahaja untuk bertanding. Sekarang cuba membodek dinasti Lim agar namanya akan tersenarai pada PRU14 nanti.

Mungkin Exco DAP Tan Chang Khim cukup mengenali siapa si celaka Ronnei Liu, ahli DAP yang paling cepat naik jika di bandingkan dengan pemimpin-pemimpin DAP yang lebih veteran. Bukan itu sajer, apabila menang jer terus dapat jadi Exco sedang ramai lagi yang lebih layak dan senior dari si celaka nih. Dia juga yang paling lantang menentang pelantikan Tan Chang Khim sebagai Speaker Dewan Undangan Selangor sedangkan Tan Chang Khim adalah adun DAP paling lama di Selangor. Beliau menjadi adun Selangor sejak Datuk Razali atau mungkin lebih lama dari itu.

Bila dah tak ada kerja setelah namanya digugurkan untuk menjadi calon DAP dun Pandamaran, celaka Ronnei telah diberi jawatan baru oleh DAP. Berkempen untuk memenangkan calon-calon yang boleh di perbodohkan oleh DAP. Jika barua mereka menerajui PAS maka senang ler kerja DAP dan PKR ke Putrajaya kerana jika anjing bila mereka kata duduk maka anjing itu duduk, jika surah berdiri maka berdirilah anjing belaan DAP.

Nampaknya PAS bolehlah berkempen untuk calon-calon DAP mesra PAS pada pemilihan mereka akan datang. Kita tengok apa kata dinasti Lim dan pemimpin-pemimpin DAP akan kata jika perkara ini benar-benar dilakukan oleh PAS. Apa pula gelaran yang mereka akan berikan kepada PAS. Yang pelik bagi gua ialah apabila pemilihan DAP lalu hampir-hampir DAP di haramkan oleh ROS, DAP akan menggunakan logo PAS kenapa tidak guna logo PKR.

Mungkin jika mereka guna logo PKR mereka merasakan mereka akan kalah. Ini bermakna PAS mempunyai kekuatan tersendiri berbanding dengan PKR, kerana itulah logo PAS lebih sesuai. Dengan itu juga LKS sendiri menjawab soalan dia sendiri yang PAS akan kehilangan banyak kerusi tetapi bagaimana pula kerusi DAP tanpa PAS, bolehkah kerusi mereka selamat dan hanya kerusi PAS sahaja yang tidak selamat. Inilah pemikiran penasihat DAP yang semakin hari semakin nyanyuk.

Nampaknya urusan akar umbi PAS memilih pemimpin bertambah mudah dengan kutukan dan hinaan beliau terhadap TGHH kerana kempennya itu membuatkan akar umbi PAS lebih mengenali apa akan berlaku pada PAS jika puak-puak barua DAP menang. Kempen dan kutukan si celaka nilah yang menyebabkan ramai pemimpin tertinggi PAS baik dari AJK PAS Pusat sehingga PJ PAS negeri kalah di bahagian masing-masing.

Mungkin inilah yang menjadi hujah Ahmad Awang yang menyanggah kenyataan TGHH bahawa pergolakan di dalam PAS tidak seteruk yang macai-macai perkatakan. Beliau melihat kekalahan sorang demi sorang barus DAP dan PKR tersingkir walau pun mereka membawa nama yang cukup gah. Gua hairan bila AA buat onar sedang PAS tidak langsung menghalang sesiapa pun untuk bertanding jawatan dari jawatan AJK Pusat sehinggalah ke jawatan presiden. Lu sudah cukup kuota untuk jawatan presiden buat aper bising-bising, tanding ajer ler.

Lu punya jentera sudah ada, DAP sudah menunjukkan kesungguhan mereka untuk berkempen buat lu pasal DAP kata lu dengan Mat Sabu adalah Islam liberal. Gua memang dari dulu dah kata ingin melihat semua jawatan di pertandingkan. Jika lu Islam liberal yang dikatakan DAP merasakan diri lu layak, dipersilakan kerana di belakang lu ada blogger hebat alkusyen, tulang besi perayu derma, yang boleh tolong sebarkan cerita pelingpulara.

Masalahnya PAS bukan parti liberal macam kata DAP tetapi PAS adalah parti Islam yang memperjuangkan hukum Allah S.W.T. Lu juga terang-terangan menolak hukum Hudud, adakah lu layak untuk memegang jawatan presiden. Ramai macai Pasma dalam PAS yang lu dokong telah ditolak akar umbi seperti pemimpin sehebat Nizar Jamaluddin dengan sokongan padu alkusyen pun boleh kalah di tempat sendiri, begitu juga PJ Melaka yang lantang mengkritik TGHH secara peribadi pun kalah menyembah bumi.

Belum terlambat lu menyegerakan Pasma sebagai parti politik supaya ada tempat berpaut jika kalah jawatan presiden. itu pun kalu kalah tapi gua rasa lu boleh menang besar untuk mengalahkan TGHH kalu Husam tidak kacau daun. Cerita-cerita penyedap selera orang para pemimpin dan blogger yang berbau barua yang duk menjaja cerita bahawa akar umbi inginkan perubahan sudah terbukti kebenarannya. Cuma cerita sains fiksyen yang mereka jajakan itu semuanya daripada barua-barua belaan DAP dan PKR. Persetankan DAP bersama barua-barua mereka dan pendokong kuat PAS boleh gali lubang besar untuk tanam cita-cita politik musuh Islam yang bersarang dalam jemaah mereka./GANR

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dah betul Pas ganti umno. Sama je politiking

Tanpa Nama berkata...

bloger ni pun bloger Umno tapi menyelinap dlam Pas sebagai syaitan tapai peminpin yang terus dipuji tak sedar .Inilah akibat sombong bongkak.tunggu kehancuran Pas dan bloger upahan Umno ni terus bergembira dengan apa cara naya.

zam berkata...

Tak takut dosa ke bang. Kt SANA nanti baru menyesal tak sudah. Klua ada rasa tak bersalah tu maknanya hati kering & hitam berkarat. Susah woooo nk cari blk insan2 terpilih yg ko CERCA dlm blog ni kt SANA nanti. Kt sini boleh kowtim tp kt sana , msg2 punya hal pun tak lepas mcm mn nk memaaf2 bagai.. insaf lahhhh

Tanpa Nama berkata...

syabas ! artikel yg bemanfaat dan menyebabkan cacing2 macai kepanasan...........teruskan perjuangan anda !

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...