Translate

Mesti Baca

Ahad, 26 April 2015

PRK Rompin Dan PRK Permatang Pauh, Macai DAP Sudah Naik Gila.



Usah disangkal lagi bahawa parlimen Rompin adalah kubu kuat Umno kerana di kawasan itu mempunyai pengundi di kalangan peneroka dan orang asal yang paling ramai. BN pasti akan menang besar setiap kali pilihan raya diadakan walau pun di situ juga wujud pemimpin yang banyak skandal. Kecil atau besar skandal para pemimpinnya, mereka tetap menang kerana akses maklumat untuk penduduk asal dan peneroka amat terhad. Kerajaan memang boleh memberi akses kepada pengundi Rompin tetapi untuk apa, dan kenapa perlu memberi kemudahan itu kerana ia akan memudaratkan Umno sendiri.

Permatang Pauh adalah parlimen yang boleh dikatakan paling banyak mengadakan pilihan raya baik pilihan umum mahu pun pilihan raya kecil. Ia juga kubu kuat PKR yang telah di menangi Nuar hampir 8 penggal termasuk calon pengantinya iaitu Azizah. Ada juga gua dengar keluhan pemimpin PKR tentang calon parlimen Permatang Pauh yang hanya berkisar kepada keluarga beliau sahaja kerana mereka juga ingin melihat calon muda yang lebih bertenaga. Gua malah nak campur urusan rumah tangga PKR, lantak dia ler nak letak sesiapa pun tetapi mesti dari kalangan keluarganya.

Gua memang bersimpati dengan apa yang terpaksa Azizah tempuhi kerana jika menang PRK ini maka beban beliau semakin besar, sekejap ke Kajang, sekejap ke Permatang Pauh, sekejap mempengerusi mesyuarat atas kapasitinya sebagai presiden PKR, sekejap berkejar ke penjara Sungai Buloh, sekejap nak jaga cucu pasal anak pandai beranak jer sudah lahir nenek jadi amah dan sekarang DAP nak lantik jadi ketua Pembangkang pula. Lu sendiri kira berapa tugas yang terpaksa beliau lakukan walau pun beliau memang mempunyai ramai pembantu.

Gua sokong calon PKR pun kerana gua memang berpatah arang dengan Umno yang semakin menggila terhadap warga marhaen. Modal kempennya memang semua sudah tahu iaitu isu 1MDB, GST, Jet peribadi, gaya hidup 'wanita pertama' dan banyak lagi untuk disebut. Hanya satu isu sahaja yang PKR tidak akan menyebut iaitu tentang Hudud dan dari yang mengaku sebagai Abang Besar sudah bagi amaran 'pantang latuk nenek gua lika lu sebut itu isu Hudud pasal gua cukup anti pada Islam'. 

Malah amaran DAP celaka itu dijaja oleh barua-barua DAP yang berada dalam PAS. Barua yang akan mengambil alih kepimpinan PAS pada Muktamar Agung PAS pada Jun ini. Bila Pemuda PAS P.Pinang menolak sokongan jentera kepada PKR di atas keceluparan beberapa budak yang mendesak TGHH melepaskan jawatan sebagai Presiden PAS dan isu Hudud. DAPsy telah meminta pemuda PAS P.Pinang agar menghentikan sekejap tentang isu ini demi menghadapi BN, lepas pilihan raya sambung balik permusuhan dengan menyerang TGHH dengan lebih hebat lagi.

Bila TGHH selaku pemimpin no.1 PAS diserang, dihina dan dituduh dengan berbagai gelaran oleh DAP celaka, adakah geng 6 jahanam dalam PAS membela pemimpin mereka kerana apa yang gua tahu geng 6 jahanam ini sudah di kunci mulut oleh DAP dengan sogokan dana termasuk para blogger celaka yang menunjuk lagak hebat mereka di hadapan DAP celaka. Yang tua dah nak mampus pun masih tak sedar diri mencari-cari berita fitnah untuk diangkat menjadi berita paling sensasi walau pun artikel mereka sudah ketinggalan 50 tiang lampu.

Semua pengundi dan warga marhaen ingin melihat berapa majoriti yang PKR dan BN dapat kerana Tok Jib pun ingin tahu adakah beliau masih lagi popular di kalangan rakyat selepas 1MDB kehilangan lebih RM27 bilion dan di mana perginya RM4 bilion tunai milik FGV yang sudah nyawa-nyawa ikan sejak ia didagangkan di Bursa Saham. Warga marhaen dan pembangkang bukan tak tahu, apa pun isu yang di ketengahkan tidak pernah mendapat layanan dari Kerajaan Umno/BN yang korup.

Di parlimen Rompin pula kelibat DAP celaka tidak kelihatan sejak mereka memutuskan hubungan dengan TGHH tetapi DAP celaka juga memutuskan hubungan dengan PAS walau pun kenyataan Dinasti Lim hanya dengan TGHH sahaja. Jika DAP celaka memutus hubungan dengan TGHH kenapa mereka tidak turun berkempen di PRK Rompin. Sikap kurang ajar DAP celaka menyerang TGHH hanya dilihat sahaja oleh para barua DAP celaka yang mana mereka sepatutnya mempertahankan presiden mereka.

Bila Pemuda PAS P.Pinang memberi kata dua kepada PKR dan DAP celaka, barua DAP menuduh mereka sebagai bersikap keterlaluan dan ekstrem. Barua DAP celaka seperti KS patut cermin diri beliau sendiri, kenapa Khalid dan geng 6 jahanamnya tidak tegur DAP apabila mengeluarkan kenyataan memutuskan hubungan dengan ketua parti sendiri, dengan Presiden PAS tempuh hari? Tidakkah itu juga keterlaluan dan ekstrem?. Apa yang beliau ungkitkan tentang sikap keras Pemuda PAS P.Pinang dan PAS Permatang Pauh.

“Sikap yang ditunjukkan Pemuda PAS Pulau Pinang dan kawasan Permatang Pauh dalam menghadapi pilihan raya kecil (PRK) Permatang Pauh adalah wajah baharu parti Islam itu sekiranya kumpulan tertentu dipilih dalam muktamar Jun nanti .”

“Sikap mereka keras dan tidak berhemah. Tiada unsur ingin berkawan dan tiada kebijaksanaan berpolitik. PAS akan kembali bersendirian, terpinggir dari politik arus perdana. Ia tanpa sifat keterbukaan dan menggunakan pendekatan paksa dan ugut,"

"Hala tuju PAS, masa depan PAS. Permatang Pauh sebagai saksinya,"

Benarkah itu sikap baru parti PAS sedangkan beliau dan geng 6 jahanamnya sendiri yang cuba meroboh perjuangan PAS kerana itulah sikap PAS sejak ia ditubuhkan. Adakah beliau merasakan PAS perlu meliberalkan perjuangannya dengan mengenepikan dasar-dasar PAS pada Fasal 7 Perlembagaan PAS, tujuan PAS adalah:

(1) Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah.

(2) Mempertahankan Kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.


Kertas kerja yang di bentangkan oleh TGHH berkaitan Tahalluf Siyasi hanyalah melibatkan kerja sama politik untuk menjatuhkan kerajaan Umno/BN kerana PAS, DAP dan PKR mempunyai matlamat yang sama ke atas kerajaan yang semakin korup ini. Sikap keras PAS pada rakan PR bertempat kerana Fasal 7 Perlembagaan PAS telah menjawab akan isu ini atau KS tidak sempat mentelaah perlembagaan PAS kerana sibuk mengaji kitab DAP dan PKR. 

Tahalluf Siyasi bukan perkahwinan yang sah antara PKR dan DAP, malah boleh membawa usul pada muktamar untuk mengkaji semula Tahalluf Siyasi dengan DAP atau PKR disebabkan kerjasama ini perangai orang seperti KS sudah hilang jati dirinya sebagai pemimpin gerakan Islam. Hala tuju PAS tetap tidak lari dari Fasal 7 melainkan jika perosak-perosak didalam PAS yang menjadi barua DAP dan PKR dapat menguasai PAS dalam semua sudut. 

Satu perkara yang cukup mengembirakan pemimpin yang beliau walakan. 'Lu pastikan itu ulama dapat PAS mesti dibuang ke laut, jika lu talak cukup dana kasi tahu sama gua berapa lu mau'. KS nih memang bukan jenis suka berjumpa akar umbi PAS, kerana itulah beliau mempercayai segala maklumat yang diberikan kepada beliau oleh DAP celaka melalui blogger-blogger celaka belaan DAP celaka itu.

Dinasti Lim dan para pemimpin DAP celaka siang malam menyerang TGHH tanpa ada pembelaan dari yang mengaku hulubalang PAS. Apa pun tuduhan, cacian, fitnah yang dilontarkan tidak memberi apa-apa kesan pun pada TGHH kerana beliau tahu itulah ranjau yang beliau akan tempuhi sekiranya berada di dalam PAS. Hassan al-Banna, Syed Quth dan ramai pemimpin Ikhwan Muslimin telah menempuhi jalan-jalan ini sehingga mereka syahid setelah sokongan terhadap mereka semakin hebat. 

Perlu di ingat apa yang berlaku pada Ikhwan Muslimin disebabkan ada barua-barua yang berjaya menyusup ke dalam gerakan itu. Cerita yang hampir sama dengan apa yang PAS alami sekarang ini. Gua nak tanya KS, adakah perjuangan TGHH telah lari dari dasar-dasar PAS. Bagaimana pula dengan kamu, adakah kamu dan geng 6 jahanam telah lari dari dasar-dasar PAS sehinggakan kamu lebih mementingkan PR dari PAS, parti lu sendiri. 

Tidakkah 2 rakan dalam PR telah menyatakan dengan penolakan mereka terhadap Hudud malah DAP celaka dengan penuh bangga mengatakan hudud tidak akan berlaku di malaysia sampai bila-bila. Jika tidak dapat di laksanakan kenapa Dinasti LKS sanggup berUG dengan BN yang mana isu UG telah lama PAS di kambing hitamkan. KS dan geng 6 jahanamnya lebih mementingkan PR dari PAS sendiri dan bagaimana puak-puak ini boleh berkata dengan penuh yakin jika PR berjaya menumbangkan Umno/BN dengan majoriti 2/3 maka Hudud boleh di laksanakan.

Inilah sikap jenis Abdullah Saba yang cuba menipu umat Islam berkaitan pelaksanaan Hudud jika PR dapat ke Putrajaya sedang belum ke Putrajaya pun DAP celaka bukan setakat menolak Hudud malah mereka menunjukkan sikap anti Islamnya. Bagaimana nak laksana Hudud jika 2 rakan PAS dalam PR telah menolak Hudud. Ulama yang kuat pegangan agamanya tidak akan melenting macam geng 6 jahanam yang tidak boleh menerima kritikan. 

Kerana mereka tahu itulah jalan-jalan yang telah ditempuhi oleh para solehin dalam memperkata kebenaran. Islam akan sentiasa diuji mengikut pengedaran masa dan yang mempunyai keimanan yang kuat pasti besar ganjarannya. Nasib baik gua bukan ahli PAS, jika tidak pasti macai dan barua akan kata inikah akhlak ahli PAS. Sorry bro.... lu punya peluru belum dapat menembusi badan gua pasal gua pakai baju kalis peluru.  GANR

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sudahlah macai umno.tembelang kau busuk sangat.mana FZT kau.munafiq .ptuiiii

Tanpa Nama berkata...

Woiii anon 516...munafik apa nk bela islam...munafik kerja dia bkn nk bela islam...nk jatuhkan ada la...cer cermin diri kau tu dulu...nk bela ke nk jatuhkan islam?

Tanpa Nama berkata...

Ntah2 anin 516 ni kapir red bean dap kot

Wan Rosli berkata...

Tak payah kafir mengkafir.. muktamar bln jun kita humban pasma terjun di jambatan p pinang..

Tanpa Nama berkata...

Perggghhhh.....
Ini BLOG PENCACAI UG !
KAH ! KAH ! KAH !
Wan Rosli nak HUMBAN PASMA !
Aku SALUTE la hang Wan Rosli !

Tanpa Nama berkata...

Group ulamak pun pandai mencelakakan orang. Memang betul la org kata, ulamak mulut longkang akhir zaman. Bahasa dipakai tu ustaz biasa pun tak berani pakai...

Tanpa Nama berkata...

bodohnya tuan tanah.. dap persoal encik abdul hadi yg kuat temberang, mungkir janji, sapa nak bela?. penjilat jubur en hadi yg kena bela, nabi pun kata munafik tkkn nak bela...hadis munafik utk semua tuan tanah.. nabi tak ckp timbln ketua ulmk dunia bila mungkiri janji tak jadi munafik? fatimah kalau mencuripun akupotong tgn....

Wan Rosli berkata...

Komen berdegar2 tp x berani letak nama.. layak utk berdebat dgn budak tadika kemas..

Wan Rosli berkata...

kita hidup kena berhikmah.. yg baik kita kena declare baik.. yg barua kena declare barua la..

Tanpa Nama berkata...

Pru 14 pas confem bungkus..khalas..!!!!

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...