Translate

Mesti Baca

Selasa, 28 April 2015

Bukan Main Cepat Nak Ambil Tindakan....

Kalau rasa kuat kenapa perlu menggunakan gambar TGHH

Lu jangan hentam pemimpin DAP atau PKR nanti lu kena tindakan tatatertib, lu jangan pertahankan presiden lu nanti lu kena mengadap timbalan presiden lu. Sebagai sebuah jemaah Islam lu jangan langgar Tahalluf Siyasi, lu kena hormat rakan pakatan biar pun presiden lu kena hentam depan belakang. Lu kena hormat dasar sekular rakan pakatan biar pun dasar parti lu ditolak dan dihina. Lu tak boleh menolak Pesuruhjaya lu tapi lu kena sokong Nizar yang menolak Pesuruh jayanya sendiri kerana barua DAP dalam PAS boleh melakukan apa sahaja.

Siapa yang mempertikaikan para barua pakatan adalah dianggap menderhaka kepada Tahalluf Siyasi kerana 'Setuju dengan tidak bersetuju' hanya boleh dilakukan oleh DAP dan PKR sahaja. Lu kena sokong bila presiden lu disuruh meletak jawatan oleh rakan pakatan tetapi lu dianggap pengkhianat jika lu menyuruh pemimpin DAP dan PKR meletak jawatan. Bila Mat Sabu ingin mengambil tindakan terhadap KPP P.Pinang kerana mengingkari arahannya dan Mujahid, gua tertanya-tanya kenapa isu Nizar yang bukan mengingkari PJ PAS Perak tetapi membuat perjanjian sulit dengan DAP dan PKR tanpa pengetahuan PAS.

Bukan main laju nak ambil tindakan bila melibatkan DAP atau PKR, lu kena hormat timbalan presiden lu kerana beliau adalah wira PAS yang keluar masuk penjara sedangkan presiden lu pernah masuk penjara ker. Lu kena pasti segala rahsia parti mesti diberikan kepada DAP dan PKR. Lu kena buka pintu rumah tangga lu sentiasa terbuka agar pemimpin DAP dan PKR boleh keluar masuk tetapi lu di larang sama sekali dari memasuki rumah tangga rakan pakatan kerana rahsia parti lu adalah milik bersama DAP dan PKR tetapi rahsia parti pakatan lu, DAP dan PKR adalah milik mereka yang lu tidak boleh sentuh.

Pasma tidak perlu menunggu Muktamar PAS selesai untuk menjadi parti politik kerana sudah ramai pemimpin hebat PAS yang menjadi barua DAP sudah tewas. Adakah Pasma ingat sekutu mereka akan memenangi semua jawatan yang di pertandingkan kerana akar umbi PAS sudah pun bersuara. Phahrolrazi tidak perlu menipu ahli PAS bahawa penubuhan Pasma sebagai Ngo adalah kehendak akar umbi PAS. Semua sudah tahu siapa beliau yang sanggup mengkhianat PAS demi cita-citanya untuk jawatan MB Kedah.

PKR dah keluar kenyataan agar PAS disingkirkan dari PR pasai Pasma nak masuk ganti PAS sebagai parti politik. Kalau dah rasa kuat tendang jer PAS buat aper simpan tetapi jika ditakdirkan PKR kalah di Permatang Pauh dan PAS menang di Rompin, pasti akan ada yang gila meroyan. Memang PKR banyak kerusi berbanding PAS tetapi tolong tanya PKR yang tak sedar diri, jentera parti mana yang paling kuat bekerja. PKR dan DAP jangan terlalu sombong sangat kerana kerusi mereka banyak dan boleh perintah negara.

Mereka mula menyerang TGHH selepas pergi Murabbi Ummah

Bila dah rasa kuat mula tunjuk sombong sedangkan semasa PKN tiada apa-apa, parti mana yang benar-benar membantu PKN, PAS atau DAP atau mungkin kekuatan mereka lebih kuat bila parti sosialis bubar dan bergabung sehingga tertubuhnya PKR. PAS boleh tunggu demi tertegaknya Islam di bumi Malaysia tetapi bolehkah parti 'Individu anugerah Allah' yang gila kuasa boleh menunggu. PAS tidak perlu takut kehilangan kerusi kerana janji Allah S.W.T itu benar cuma di tangguhkan. 

Apa yang gua lihat, PAS mula rosak sejak bersama dengan PR yang mana sifat bermuka-muka pemimpin yang merasakan mereka hebat sehingga sanggup menjadi pengkhianat dan membocor rahsia parti. Saari Sungib adalah antara pemimpin IRC yang kemudian menubuhkan JIM adalah tali barut Nuar yang sudah lama gua ingatkan. Mereka sanggup berwalakan pemimpin parti lain dari parti sendiri sedangkan pemimpin tertinggi PAS tetap berpegang kepada al-Quran dan as-Sunnah. 

Sebagai parti berasaskan Islam, kemenangan Islam bukan dapat ditegakkan dengan jalan mudah sebagaimana parti yang berasaskan sekular. Menang kalah ada hikmahnya kerana tiada siapa tahu perancangan yang Allah S.W.T tentukan. PKR yang sememangnya berkaratkan biru tetap tidak berubah kerana mereka mula berlagak bila kuat tetapi bila lemah mula tunjuk baik, kalau asal dari Umno perangai tetap Umno cuma nama sahaja ditukar. 

Gua amat-amat berharap untuk melihat berlaku pertandingan semua jawatan dalam PAS dan masa untuk pembersihan sudah mula nampak rentaknya. Parti Pasma hanya menunggu para barua yang tewas untuk mengganti PAS dalam PR. Walau terpaksa berseorangan PAS tidak perlu berUG dengan Umno sebagaimana DAP ingin berUG dengan BN demi menentang Islam. Sudah jelas di hadapan mata bagaimana yang menuduh PAS berUG dengan Umno akhirnya mereka sendiri berUG dengan BN. /GANR

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sudahlah piku mak.ptuiii

Tanpa Nama berkata...

sudahlah piku mak.ptuiii

Tanpa Nama berkata...

sudahlah piku mak.ptuiii

Tanpa Nama berkata...

sudahlah piku mak.ptuiii

Tanpa Nama berkata...

sudahlah piku mak.ptuiii

Tanpa Nama berkata...

sudahlah piku mak.ptuiii.takut nak siar ,Sial kau

Tanpa Nama berkata...

nampaknya ada jin dan syaitan dah kepanasan ! teruskan perjuangan anda dengan pembongkaran kejahatan2 macai

Wan Rosli berkata...

Artikel terbaek.. Bisa membuka mata ahli2 pas yg masih terkeliru dgn permainan pkr dan dap selama ini...

Wan Rosli berkata...

Artikel terbaek.. Bisa membuka mata ahli2 pas yg masih terkeliru dgn permainan pkr dan dap selama ini...

Tanpa Nama berkata...

aku saran pasma xpyh la naiktraf jd parti..mkin kelamkabut jd..konon akar umbi paksa suma x berpelajrn blaka tu..kalo dh visi ngan misi pasma sama ngan dap tmbah plak dap success suntik ideologi kristiankn sabah/srwknya,msuk je dap..tubuh je dewan ulama muktabar maksum dap..kelak xpyh nk gaduh2 dh.kn pasma ngan dap dh sama ideologi

Tanpa Nama berkata...

Pas x berUG dgn hamno..pas berselingkuh je dgn umno...kah kah kah..mcm lahanat..kem salam kat din addajaj...kem salam kat haron din sentral park....malu la wei kat serban...lu igt skg ni zaman 80an ke senang2 nk kencing rakyat..tgu pru 14 confem pas tumbang...skg pun da nmpk tanda2...oppsss lupa..pas bertanding bukan nk menang pun...bukan nk putrajaya pun...statement sapa ni ek klu bkn geng what so called ularmak...hakkktuihh....

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...