Translate

Mesti Baca

Ahad, 19 April 2015

Bila Blogger Mabuk Baru Waras.


Usah tertipu dengan muka warak blogger Zulkifly Harun (Greenboc) yang cukup miang.

Semua pembaca politik sudah mengetahui cerita tentang pertemuan TGHH dan TSKI dengan Speaker dan Timbalan Speaker Dewan Perwakilan Indonesia. Berita itu dijadikan bahan fitnah oleh blogger Umno yang kononnya satu pertemuan telah diadakan di Indonesia untuk melantik kembali TSKI sebagai MB Selangor dengan melompatnya 5 adun. Oleh kerana cerita itu cerita sains fiksyen, maka 5 adun itu tidak dinyatakan siapa namanya dan dari parti mana. 

Tiba-tiba ada blogger yang baru waras dari mabuk mengutip berita itu untuk untuk disensasikan di blognya. Kesian gua dengan blogger mabuk nih yang sudah kering idea untuk menyerang Presiden PAS. Blogger bermasalah yang dikatakan menipu moderator TKO semasa beliau menjadi pembantu webmaster TKO satu ketika dulu. Beliau menggunakan kedudukannya sebagai pembantu webmaster telah meminjam wang puluhan ribu yang sampai sekarang belum dijelaskan. 

Yang menghairankan gua ialah komen-komen balacinya yang masih mempercayai berita dari blogger yang terang-terangan menunjukkan sikap munafiknya itu. Kesian gua kat pemuja si munafik nih walau pun sudah dijelaskan bahawa berita itu adalah fitnah dari blogger Umno. Cerita yang tiada kena mengena dengan kerajaan Selangor, malah ia juga di nafikan oleh Azmin Ali. Jika benar apa yang disensasikan oleh blogger munafik ini, gua nak tanya siapa 5 adun yang dikatakan itu.

Jika laman TKO ditipu melibat wang yang banyak oleh blogger Kotak Hijau (Greenboc) Boc tu gua andaikan kotak pasal kalau di ikutkan boc tiada makna untuk gua tafsirkan. Adakah laman TKO akan berdiam diri dengan hutang puluhan ribu Zulkifly Harun blogger Greenboc nih. Beliau buat muka selamber jer macam tiada apa-apa berlaku antara beliau dengan Moderator TKO dan skandal beliau semasa bersama TKO.


Panas kata pengarangnya tetapi yang panasnya ialah skandal beliau.

Gua yakin lawatannya ke Indonesia lebih kepada peranan beliau sebagai Timbalan Ulama Sedunia dan gua petik sedikit kenyataan TGHH tentang lawatannya untuk balaci-balaci Greenboc yang masih mempercayai berita dari si munafik Greenboc..

 "Saya lawat Indonesia berjumpa dengan Speaker dan Timbalan Speaker Dewan Perwakilan Indonesia, Pengerusi Pertamina serta kalangan cendekiawan termasuk Muhammadiah, ulama dan golongan akademik untuk membincangkan perpaduan ummah di Asia Tenggara.   
 
"Kita tidak mahu apa yang berlaku di Asia Barat berlaku di sini walaupun kita berbeza pandangan dalam kalangan kumpulan Islam dan pemerintah sendiri. Kita tetap pilih demokrasi berparlimen walaupun ada kelemahan yang kita tak setuju tapi tak sampai jadi macam Asia Barat yang ada campur tangan asing.
 
"Kita tak mahu campur tangan asing berlaku di negara kita, itu sebenarnya.  Kita bincang itu saja tak timbul isu nak kembalikan Khalid Ibrahim‎," katanya kepada pemberita pada majlis Kongres Profesional Muslim SeMalaysia, di sini, hari ini.

Ini bukan cerita yang disembunyikan dari wartawan macam mana dilakukan oleh Nuar yang menggunakan Yussuf Kalla untuk berUG dengan Najib atau berita yang di rahsia pertemuan Papa LKS dengan MP BN untuk berUG. Sorry bro, gua lupa yang lu barua DAP dan macai Pasma tak kan nak hebohkan citer-citer yang akan memudaratkan periuk nasi lu.

Citer fitnah dari blogger Umno sudah dicuci dan di samak dengan 7 kali maka sekarang ia sudah menjadi citer halal visi barua DAP dan macai Pasma. Serangan mesti diperhebatkan terhadap TGHH sejak calon yang di kempen DAP tumbang menyembah bumi seorang demi seorang. TG Ahmad Awang mesti di naikkan untuk calon Presiden PAS.

Dana usah di bimbangkan kerana 'Tabung Anti Hadi' sentiasa penuh dan jika tak cukup bagitau ajer kat LGE. Janji blogger-blogger barua mesti bekerja 25 jam sehari 8 hari seminggu menjaja fitnah, berita yang tiada mesti diada-adakan, berita kecil mesti di besar-besarkan. Jika tak cukup berita, ambil, curi, ciplak dari blogger Umno yang kaya dengan bahan yang diperlukan iaitu 'Fitnah'.

Mungkin hasil dari kerja keras Greenboc membolehkan beliau membayar hutang-hutang yang beliau tinggal di TKO./GANR

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah kau bodoh dan bangang.mereka bolihlah berhelah tetapi allah maha mengetahui apa niat mereka dan niat kau,bodoh.aku tanya ,mengapa perlu Hj hadi bersama Khalid Ibrahim disana?kau tahau tak ,isu yang lepas masih panas,kalau mereka faham mereka tidak akan bersama dalam keadaan begitu ,.BODOH.Kan mereka sendiri mencipta fitnah.mereka bukan tak tahu sekiranya mereka berdua akan ada tuduhan orang jadi sekiranay mereka cerdik meraka takan berjumpa dengan cara demikian.BODOH.mereka pun tak bolih jumpa berdua dalam tandas.BODOH

Tanpa Nama berkata...

Nengok gaya sama mcm spesis tulang besi & alhussyen .................buat malu jemaah tabligh je ! Jemaah tabligh perlu heret depa ni keluar 4 tahun , 40 hari tak cukup sbb hati penuh dgn dengki, iri hati dan dendam !

Tanpa Nama berkata...

Hak org kafir xleh kacau...dr anjing...kandang babi smpi beerfest..tapi hak org islam...opsss kene mi tak restu org kafir? Islam apa camtu?

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak mahu difitnah kenapa letakkan diri dlm keadaan fitnah? Sbg cth. seorg pemimpin Islam bergambar dgn pemimpin Israel. Bila org fitnah kata dia bersahabat dgn yahudi dia marah pula. Jadi jika tak mahu difitnah jgn letakkan diri dlm fitnah. Bagaimana dgn gambar TGHA & pemimpin PAS di UK bersama raja petra dulu? Fitnah!fitnah! fitnah ...........tetapi bersama org munafik.

Tanpa Nama berkata...

Blog greenboc patut tukar jadi greenboar sbb perjuangan dah selari dgn dapigs

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...