Translate

Mesti Baca

Selasa, 17 Mac 2015

Tahniah Buat 17 AJK PAS Batu Dan Tindakan PAS Shah Alam Mengecewakan.


Sebelum gua mulakan artikel ini gua nak ulangi kat macai-macai yang kepala hotak dia letak kat kepala lutut walaupun dah berkali-kali gua katakan yang gua non-partision. Gua tiada kena mengena dengan ulama atau profesional dalam PAS bila gua menulis tentang PAS sebagaimana juga gua bukan macai kepada Ketum bila tulisan gua menyokongnya. Kalau dah akal letak kat kepala lutut, inilah jadinya bila gua mempertahankan si Ketum bukan main pujian dari macai-macai nih. Gua bukannya barua mana-mana pemimpin walaupun tulisan gua mirip menyokong pemimpin tersebut.

Para macai-macai kepada barua usah nak fikir-fikir siapa sebenarnya gua sampai ada yang kata gua nih ler Tulang Besi, Batu Api@FireStone atau FTZ sebagaimana Tulang Besi@Rahman Talib yang penipu tuduh gua ler Songkok Putih. Ada pula tuduh gua ada hubung kait  dengan TKO atau Musafirlalu. Ini ler kerja-kerja blogger hebat yang sudah menjadi barua kepada tuan-tuan mereka. Tak pasal-pasal orang yang tidak kena mengena menjadi mangsa fitnah macai-macai nih.

Bila tak tahu jer mereka mula pakai tuduh dan selepas ini gua tak tahu macai-macai ini akan kaitkan gua dengan siapa pulak. Memang betul jika tuduh gua dari dulu menganggap Rahman Talib a.k.a. Tulang Besi seorang munafik yang menyebar fitnah-fitnah jahat bila permohonannya untuk menjadi CEO kepada GLC yang bergaji puluh ribu sebulan milik kerajaan Selangor ditolak mentah-mentah. Dengan memakai alasan bukan atas kehendaknya tetapi kehendak akar umbi PAS. 

Selepas itu siap buat tabung guaman yang kononnya untuk digunakan sebagai bayaran kepada peguam jika beliau di saman, akhirnya derma itu terus lesap ke poketnya. Bila gua tanya mana pergi duit derma itu, si munafik nih lesap balik ke markasnya di Indon.

tulangbesi hina ustaz haron din

Oleh kerana gua sudah terangkan apa yang perlu, gua harap macai-macai tak perlu ler nama kaitkan gua dengan sesiapa kerana gua bergerak atas dasar individu kerana itulah gua tulis apa yang gua rasa perlu. Yang rasa gua ada hubungan dengan geng ustod, baik simpan saja ler fitnah lu kerana tidak mengikut citarasa lu. 

Sekarang gua nak ucapkan tahniah buat 17 AJK PAS Batu yang diketuai Ishak Surin yang meletak jawatan beramai-ramai sebelum pemilihan PAS Batu berlangsung. Gua ucap tahniah pasal mereka cepat bertindak letak jawatan sebelum dimalukan. Dengan alasan isu MB Selangor telah memperlihatkan bagaimana mereka yang menyokong WAWI sebagai calon pilihan adalah orang yang tidak diperlukan untuk memimpin PAS. 

Maka mereka bermufarakah diri dari iman mereka kerana iman mereka tidak melanggar hukum Allah tetapi mereka yang mengaku alim ni menggunakan alasan iman mereka melebihkan hukum Allah dari rakan Pakatan. Bagi gua perkara ini boleh dijawab oleh budak-budak yang belajar pondok jer, tak perlu para ulama menjawab akan kejahilan 17 bijak pandai dari PAS batu nih. Buat malu jer, ingat makin tua boleh di ambil ilmu mereka tetapi makin tua makin bertambah jahil.

Mereka sanggup menolak dasar PAS yang bersumberkan al-Quran dan Hadis demi menjaga hati seorang yang gila kuasa. Mereka bagaikan mempersenda dan menghina al-Quran yang menjadi asas keimanan seorang muslim. Adakah mereka menolak firman Allah yang meninggikan martabat wanita yang beriman kekancah fitnah demi menyenangkan hati idola mereka. Gua bukan ahli PAS mahu pun pro ulama tetapi tentangan gua pada isu ini kerana mereka mengaku pejuang Islam tetapi mereka jugalah yang menolak firman-firman Allah berkaitan mengaku wanita sebagai pemimpin.

Walau pun sudah berpuluh-puluh tahun berada didalam parti yang berlandaskan Islam mereka tetap berada didalam kejahilan. Gua nak tanya puak-puak nih, atas alasan apa atau dari mana dalil yang mereka perolehi yang membolehkan wanita menjadi pemimpin/iman. Empat Mazhab besar Ahlu Sunnah Wal Jemaah iaitu Maliki, Hambali, Syafei dan Hanafi tidak bercanggah dalam bab  ini tetapi kerana ia tidak mengikut citarasa puak-puak ini maka mereka sendiri menolak apa yang mereka perjuangkan.

Bila sebut Shah Alam maka tidak lengkap jika nama Khalid Samad diketepikan kerana Shah Alam dan Khalid Samad tidak boleh dipisahkan ibarat isi dengan kuku. Begitu hebatnya nama adik TS Shahril Samad, antara panglima besar Umno Johor Bahru yang pernah dipinggirkan oleh Mahathir yang pernah membuka pusat dobi semasa tiada jawatan dalam kerajaan BN.

MP Shah Alam yang mengelarkan dirinya wira berjasa besar menghalang UG, itu kata dia tapi bagi gua beliau antara duri dalam daging buat parti PAS. Gua pernah mengaitkan beliau dengan IRC sehinggakan membuatkan macai-macainya menyerang gua dengan mengatakan gua buat fitnah. Shah Alam boleh dikatakan pendokong Pasma hingga ke akar umbi mengikut kata-kata penyedap diri buat MPnya. Antara kawasan yang kuat menyokong Ketum sehingga Presiden sendiri diperlekehkan.

Bila akar umbi PAS Shah Alam memberi sokongan kepada TGHH sebagai calon Presiden PAS dengan 78 undi dan 6 undi untuk UAA ia satu perkara yang pelik kerana ada dua sebab yang boleh gua katakan. Antaranya ialah cerita akar umbi yang ingin perubahan seperti diuar-uarkan hanyalah satu penipuan dan mungkin juga satu strategi menyelamatkan diri oleh MPnya sendiri bila melihat propaganda-propaganda yang dilakukan selamat ini akan memakan dirinya sendiri maka jalan keluarnya ialah mencalonkan semula TGHH sebagai Presiden dan Mat Sabu sebagai Timbalan.

Apa yang gua perhatikan selama ini ialah ahli PAS amat setia kepada pemimpin mereka selagi pemimpin itu tidak lari dari landasan yang bersumberkan al-Quran dan Hadis. Pengikut PAS bukan seperti pengikut parti-parti lain yang lebihkan pemimpin dari parti sendiri. Walau sehebat mana pun pemimpin itu, jika mereka keluar dari PAS pendokong PAS tetap setia sebab mereka bukan menyokong membuta tuli. Mungkin 17 orang hebat PAS Batu merasakan yang mereka hebat sampaikan mereka melarang cawangan mencalonkan mereka kembali, konon-konon suruh datang memujuk agar mereka kembali. 

Mungkin ahli PAS Batu bersyukur kerana para perasit yang selama bersarang dengan rela keluar, tak payah nak diperhambat. PAS tidak pernah ketandusan pemimpin kerana pemimpin boleh datang dan pergi. Kalau gua ahli PAS pun gua pasti lega dan sembelih lembu pasal perosak sudah blah dengan alasan yang paling bodoh dan bangang./GANR

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang penting ialah... undur hadi undur!!! undur hadi undur!!! undur hadi undur!!!

Tanpa Nama berkata...

Hadi Awang kaki bu..t. Dia songlap duit Yayasan Terengganu semasa jadi M B untuk hantar ahli keluarganya belajar di Jordan. Aku tak pasti samada Hadi Awang ini orang Islam atau tidak?

Tanpa Nama berkata...

Satu keputusan dan tindakan yang bijak dilakukan oleh pimpinan Batu. Senangkan macam ni? Tak perlu bersusah payah PAS nak lakukan pembersihan, elok undur diri dulu. Diharap ramai lagi yang tak sehaluan dengan pimpinan tertinggi PAS yang undur diri, biar cepat sikit proses pemutihan berjalan. Kepada pimpinan Batu, pilihan dah ada didepan mata. Buat lah pilihan yang bersesuian dengan kehendak kamu.

Tanpa Nama berkata...

setuju sangat...........kat luar sana banyak parti sekular. Hanya Pas satu2nya Parti perjuangkan Islam. Biarlah ulamak terajui Pas. Kalau tak puas hati boleh masuk MIC yg sekarang ni pun sdg hadapi masalah. Pi rebut jawatan kat sana dan bawa masuk PR utk memperuatkan PR. Ini lebih berbaloi dpd rebut jawatan dlm Pas dan mengheretnya ke alam sekular krn org ramai tiada lg pilihan utk memilih parti Islam. Ingatlah dlm dunia ada pelbagai agama tp hanya Islam satu2nya agama bertuhan TuHan yg Esa / yg satu.

Tanpa Nama berkata...

Pelik jugak, letak jawatan hanya sebulan sebelum AGM. Nampak sgt nk cari publisiti murahan. Kalau tak terpilih masa AGM, lagi malu puak2 ni..sebab tu letak jawatan awal2 & buat press conf.
Sebelum ni bagi cadangan nak letak TGHH sbg Mursyidul Am kononnya pangkat lebih tinggi...rupanya dalam hati penuh dgn kebencian kepada TGHH.
TGHH dah minta ahli bagi keutamaan/wala` kpd parti sendiri, dah bg penjelasan utk tidak berUG dgn UMNO skrg.. tp puak2 ni mcm tak dapat info pasal ni. Diorang tetap nk mintak penjelasan psl UG, tetap mahu TGHH tangani pertelingkahan dlm parti.

Padahal arahan TGHH cukul jelas, teruskan dgn PR dengan syarat kepentingan islam mesti diutamakan dlm setiap perkara. Yg tu pun xboleh nak paham???

Tanpa Nama berkata...

Hj Hadi jangna berundur,teruskan perjuangan agar cepat sikit Pakatan berkubur dan Pas terus menjunam.selapas kalah nanti ajak semua ulamak agar mengajar semula dipondok2,agar islam lebih kuat.Biarkan Haron din sahaja yang tinggal jadi mursdull am

Tanpa Nama berkata...

Hj Hadi jangna berundur,teruskan perjuangan agar cepat sikit Pakatan berkubur dan Pas terus menjunam.selapas kalah nanti ajak semua ulamak agar mengajar semula dipondok2,agar islam lebih kuat.Biarkan Haron din sahaja yang tinggal jadi mursdull am

cucu mamak kutty berkata...

jarum si batuapi neraka sedang berfungsi,jadi le kau macai raja iblis,kau akan jadi batu berapi yg akan membakar perjuangan ahli2 pas yg bodoh mcm morsi presiden mesir yg telah di tumbangkan oleh kapir al sisi,di sebabkan kebodohan morsi berpolitik walau pun beliau penghafal al quran tapi tak cerdik politik,maka sia2 le perjuangan rakyat mesir hingga menyebabkan kehancuran perjuangan ikhwanan muslimimin di atas kebodohan pemimpin yg mereka pilih,kini mereka sedang menrima musibah dari kebobodohan pemimpin mereka sendiri....begitu juga agar org2 pas ambil iktibar dari apa yg berlaku di mesir....dan cuba bandingkan erdogan di turki yg langsung tidak terburu2 nak laksanakan hukum tapi lebih mengutamakan pelaksanaan ...ISLAM ITU RAHMATANLILALAMIN.......

Gerakan Anti Najib/Rosmah berkata...

Kesian gua kat cucu mamak kutty bila baca komennya sampai gua terguling-guling menangis. Konon barua ni nak hebahkan betapa hebatnya dalam memperkatakan bab politik antarabangsa. Hebat lu bhai bila menulis tentang politik Mesir dan Turki yang lu sendiri tak faham.

Orang bagi komen lu pun nak tumpang sekaki untuk menunjukkan yang lu jenis barua serba tahu. Kalu tak tahu sejarah Turki gua cadangkan lu baca tulisan Said Nursi seorang Mujadid yang kuat menentang keturunan moyang lu, Mustafa Kamal Attartuk Laknatullah, barua iblis yang menjadi idola keturunan lu dimana beliau mengatakan bahawa Turki akan terlepas selepas sumpahan 7 keturunan.

Adakah keadaan Turki sama dengan Malaysia yang mana lu sebagai pendatang haram. Lu tahu ker bila barua iblis Artattuk nih tanya moyang kepada moyang lu 'siapa tuhan kamu, dengan bangga moyang kepada moyang lu kata tuanlah tuhan aku'. Kuah kalu tak tumpah kat nasik pasti akan tumpah kat roti canai latuk lu si mamak kutty. Macam ni ker lu nak bandingkan dengan apa yang dilakukan oleh Erdogan terhadap Turki moden yang total sekular macam lu dan keturunan lu. So, Erdogan terpaksa melakukan secara berperingkat dan licik kerana mahkamah/tentera Turki semuanya cukup anti Islam yang menganut ajaran sekular macam lu dan keturunan jugak ler.

Bila melibatkan Mesir pula ia bukan kerana kesilapan Presiden Morsi tetapi tentera Mesir masih setia dengan Hosni Murtabak mamak kutty. Dengan dana dari Raja Saudi dan perancang Zionis/Amerika, para celaka lahanat macam lu cukup takut dengan kebangkitan Islam yang majoritinya pendokong Ikhwan maka mereka menggunakan keturunan lahanat lu untuk merampas kuasa. Macam idola lu yang tidak mengaku meliwat tetapi pembantunya semuanya spesis jambul-jambul belaka termasuk lu sekali kut yang mungkin dah merasa akan kehebatannya, kerana itu ler lu cukup pertahankannya, barang sedap bhai. Kalu jenis mamak kutty nih mereka cukup suka bahagian hak milik kerajaan pasai yang haLal tak cukup kuat kemut. Kesian dan sedih gua bila ada lagi lahanat pencacai tegar macam lu masih ada. Bila lu nak balik India.... bukan apa, gua nak kirim rempah kari kepala ikan. Boleh masak atas batu berapi yang lu cadangkan tuh.

cikmatgelap berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
cikmatgelap berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
cikmatgelap berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Gerakan Anti Najib/Rosmah berkata...

sorry bhai.... gua bukan macam alhusseyn yang padamkan ulasan bila tak sebulu

Tanpa Nama berkata...

perjuangan PAS takkan kemana jika tidak bersama golongan professional. Dua duanya ada peranan masing2.

cucu mamak kutty berkata...

aku nak gelak kat komen si batuapi ni......kahkahkahkahkah

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...