Translate

Mesti Baca

Selasa, 24 Mac 2015

Lu Cakap Lu Betul. Gua Cakap Lu Memang Celaka.



Gua tulis dulu kenyataan celaka seorang profesor kangkung yang mengaku hebat demi membela sikap lahanat anak perempuannya. Profesor kangkung Tajudin bertanya adakah anaknya kufur bila mengkritik 'Hudud PAS' dan gua nak suruh beliau tunjuk satu sahaja, bukan dua bukan tiga atau sepuluh, hanya satu sahaja yang mana satu 'Hudud PAS'. Atau memang sicelaka nih kata semua yang di bentangkan di Dun Kelantan adalah 'Hudud PAS'.

Kalu benar maka gua tabik kat PAS pasal boleh gubal hukum-hukum pasal nak gubal hukum bukan perkara main-main macam anaknya yang gua gelarkan perempuan celaka. Bagaimana bapak si celaka nih boleh dilantik menjadi profesor dan tanpa merasa bersalah malah amat berbangga kerana dapat mendidik anaknya menjadi celaka. Macai-macai diam dulu ler biar gua tulis dulu baru lu rasa nak maki ker nak hentam ker lantak lu ler.

Kalu umat Islam ingin anak mereka sehebat si Esah nih, minta nasihat dari profesor kangkung Tajuddin yang cukup hebat dalam bab berhujah tentang Islam. Lihatlah betapa Islamiknya kehidupan mereka yang cukup menjaga aurat, budi bicara yang amat menyenangkan, sejuk perut maknya yang mengandungkannya selama 9 bulan.

Dia kata si Esah bukan mempertikaikan undang-undang Tuhan tetapi undang-undang yang digubal PAS dan di kuatkuasakan. Gua nak tanya profesor kangkung nih, kalau PAS tidak mengubal hukum Allah SWT siapa yang si celaka nih harapkan siapa untuk gubalkannya. Kalu lu baca dan teliti betul-betul statement beliau pada wartawan, beliau cukup takut menyebut Allah SWT atau Rasulullah SAW.

Senada dengan si Nazri yang kata hanya orang bodoh sahaja yang bercakap tentang hudud kerana beliau juga bangga dengan anaknya yang mempunyai syarikat pengedar arak class A1. Semuanya ada ilmu Allah SWT yang hendak mempercapatkan atau menangguhkannya tetapi bukan ilmu manusia untuk menangguhkannya. Bagi gua, ayat-ayat dibawah yang di firmankan Allah S.W.T. di dalam al-Quran, cukup sesuai buat mereka-mereka yang mencelakakan diri mereka sendiri dimana ia sedikit pun memudarat Allah dan rasulNya.

"Lihatlah, bagaimana mereka mengada-adakan dusta terhadap Allah dan cukuplah itu menjadi dosa yang terang (bagi mereka)."
(Surah An-Nissak ayat 50)

"Hai orang-orang yang beriman, ikutlah Allah dan ikutlah rasul dan orang-orang yang mengurus pekerjaan dari kamu. Kalau kamu berbantah-bantah tentang sesuatu (perkara), hendaklah kamu kembali kepada Allah dan rasul, jika kamu beriman kepada Allah dan hari-hari yang kemudian. Demikian itu lebih baik dan sebaik-baik jalan."
"Tiadakah engkau ketahui orang-orang yang mendakwakan, bahawa mereka beriman kepada (Quran) yang diturunkan kepada engkau dan (Kitab-Kitab) yang diturunkan sebelum engkau; mereka hendak minta hukum kepada thaghut (berhala), sedang mereka disuruh, supaya kafir terhadap thaghut. Syaitan menghendaki, supaya ia menyesatkan mereka dengan kesesatan yang jauh."
(Surah An-Nissak ayat 59-60)

Mungkin beliau tidak mahu mempermain-mainkan gelaran yang cukup mulia atau kerongkong sudah sangkut dengan tuhan sosialis. Pasti macai-macai beliau dan barua-barua DAP akan kata kat gua apa yang gua melalut nih. Apa yang gua harapkan agar keluarga yang cukup Islamik nih boleh lontarkan serba sedikit nasihat kepada penyokong 'Hudud PAS' yang semuanya jahil-jahil belaka.



Cukup dulu buat profesor kangkung yang keilmuannya ibarat bumi dengan jika hendak dibandingkan dengan gua yang sekolah tahap darjah 6 sahaja. Gua nak komen sikit kata MP Zairil s/o Khir Johari dari DAP yang mengatakan bahawa beliau tidak akan sesekali menyokong rang undang-undang persendirian dari PAS di Parlimen untuk melaksana hudud di Kelantan. Bukan sahaja tidak sokong sebagai MP DAP malah atas pendirian peribadi pun tidak akan menyokong atau mengundi.


Adakah rakyat Malaysia masih ingat bapak beliau Khir Johari yang menghapuskan dan mengharamkan pengunaan huruf-huruf jawi yang menjadi nadi kepada celek al-Quran. Huruf rumi diperkasakan agar umat Islam menjadi lebih jahil kerana kebanyakkan kitab-kitab karangan ulama-ulama murtabar menggunakan huruf jawi kerana al-Quran tidak menggunakan huruf rumi tetapi huruf jawi. Adalah kita nak hairan dengan penentangan sons of Khir Johari nih kerana 'Bapak borek anak rintik'


Inilah hasil didikan sekularisme yang diamalkan dan ditanamkan kedalam kepala hotak anak-anaknya. Lu boleh masuk parti sekular, parti sosialis, parti komunis atau apa-apa parti pun tetapi panting tok nenek moyang jika lu berpartikan Islam, mungkin itu nasihat Khir Johari pada anak-anaknya terutamanya yang bernama Zairil. (pantang nenek moyang tu sajer gua tambah kerana mungkin nenek moyang mereka akan sumpah seranah tindakan Khir Johari)

Adegan panas 2 Melayu DAP
Blue filem amatur keluaran DAP
Adegan panas 2 Melayu DAP
Pasai tu ler gua kena bangkang Hukum Syariah sampai gua mampuuusss.

Alasan kerana ia tidak dibangkitkan dengan betul dan tidak sesuai dengan konteks Malaysia, hanya sindiwara atau opera Cina yang diajar oleh DAP. Sebagaimana si Esah anak profesor kangkung Tajuddin yang masuk DAP untuk mendapat bantuan guaman percuma. Kemasukan sons of Khir Johari pula kerana didalam DAP mereka diberi peluang seluas-luasnya untuk mencorakkan kehidupan mereka kerana Sosialis tidak percaya kepada agama. Bagi kerabat komunis ni memang dari dulu lagi tidak mempercayai tuhan dan bagi mereka agama itu candu. 

Mungkin jika Karl Mark masih hidup, beliau akan terus mampuuusss pasai terkejut beruk melihat teknologi zaman ini. Dalam ideologi komunis yang mana Karl Mark menyarankan agar diperbanyakkan opera-opera (masa zaman dia ada opera ajer). Kenapa beliau menyarankan perbanyakkan opera, kenapa tak runtuh jer rumah-rumah ibadat dan sebenarnya masjid-masjid matlamatnya. Dengan memperbanyakkan opera-opera, penonton akan memperkatakan tentang watak-watak atau para pelakon dan dan saat itu masa umat Islam akan lalai seketika terhadap tuhan mereka.

Sekarang ini manusia tidak memerlukan lagi opera-opera kerana banyak perkara telah diwujudkan demi melalaikan lu all seperti Internet, Youtube, Facebook, Viber, laman-laman sosial, aplikasi-aplikasi yang diberi percuma termasuk WhatsApp, sehingga berasap-asap jari menekannya. Tidakkah zaman ini maklumat hanya dihujung jari anda sahaja (slogan celaka). 


Gua ingat gua jadi pengikut Karl Mark maka gua akan kebal, rupa-rupanya gambar mesra gua dengan daring gua Dyana Sofya pun boleh tersebar kat laman sosial. Apa nak kesah selagi lu dua ekor jadi barua DAP, lu tetap akan terlepas daripada undang-undang kerana DAP kaya dengan profesional bertaraf peguam. Lu baik dengan DAP lu ingat boleh selamat, belajar tinggi-tinggi tapi bodoh nak mampus. Gambar cekala lu dengan Dyana Sofya sumbernya dari DAP sendiri, masih tak faham-faham ker.



Bila bab beragama pula lu kena tanya si Nurul d/o Ketum pasai puak-puak nih kalu lu banyak mana pun kitab-kitab karang para ulama tersohor, tidak dilayannya pasal mereka pendokong total plurisme/liberalisme dan bermacam-macam lisme. Si Nurul dah bagi cadangan agar orang Melayu Islam dibenarkan memilih agama apa yang mereka ingin anuti, gua sendiri tak tahu beliau beragama apa. Kenyataan disokong dengan penuh bergaya oleh Latheefa Koya yang gua petik dibawah....

Latheefa kemudiannya menyenaraikan empat perbezaan diantara hudud berasaskan Quran dan enakmen hudud 1993 yang diperkenalkan oleh PAS. 
Sebagai contoh, dalam Al- Quran tidak disebut apa-apa hukuman untuk kesalahan murtad, dakwa Latheefa. "Undang-undang hudud PAS pasti tidak terdapat dalam Quran. 
"Oleh itu, (hudud ciptaan PAS) wajar ditolak sama sekali. Ia merupakan ciptaan mereka sendiri. PAS mewujudkan kekeliruan dan kejahatan dengan menggunakan nama tuhan," ujarnya dipetik laporan portal The Malay Mail Online.
Bukan itu sahaja Latheefa menuduh hukuman merejam tidak disebut dalam Al- Quran sebagai satu hukuman, selain terdapat banyak kriteria dalam hukuman memotong tangan atau kaki dan menyalib.
Malah beliau mendakwa kriteria hudud PAS juga berbeza bersabit kesalahan rogol dan zina.
Latheefa berkata hukum hudud Quran merangkumi hukuman untuk enam kesalahan sahaja dan apa-apa yang berbeza dengan itu tidak boleh dianggap sebagai hudud.
Beliau bertegas orang Islam harus menyokong hudud Allah dan bukan versi "buatan manusia".


Inilah jadinya bila peguam sekular tunjuk pandai bab Hukum Syariah, kalu lu jahil rujuk kepada yang lebih tidak bangang macam lu. Gua nak tanya adakah bab solat ada disebut bagaimana untuk menyempurnakannya. Ada hukum diterangkan didalam al-Quran dan selebihnya adalah melalui hadis-hadis, ker lu dah jadi anak murid Kassim Ahmad. Kalu boleh cari kitab-kitab yang berlambak-lambak dalam pasaran, jangan nak tunjuk pandai jer. Habis versi yang lu siang malam dok puja nih pulak versi siapa pulak, bukankah ia 'buatan manusia yang bernama Lord Reid' yang lebih hebat dari tuhan yang lu dok sembah hari-hari.

Memang-memang lu peguam, bukan lesen untuk lu menghuraikan apa yang terkandung di dalam al-Quran dan Hadis. Ini pertama kali gua dengar ada hukuman salib dalam Hudud atau memang gua jahil. Celaka betul ler d/o Koya, nak bagi pendapat bukan dilarang tetapi jangan sampai tergelincir akidah macam si Nurul tuh.

Saat bersejarah WAWI berceramah kat jin-jin

"Kami tidak dimaklumkan tentang isi kandungan rang Undang-undang persendirian tersebut. Ia dicadangkan secara “unilateral” tanpa pemberitahuan kepada rakan-rakan parti komponen Pakatan Rakyat dan bercanggah dengan keputusan Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada 8 Februari 2015.

"Sekiranya Rang Undang-undang Persendirian tersebut berkaitan dengan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II Kelantan, PKR tetap dengan pendirian asal iaitu untuk tidak menyokong berdasarkan prinsip Fiqh Al-Awlawiyyat, Maslahat Ummah dan Maqasid Syariah," kata parti itu dalam kenyataan media bersamanya hari ini.

Kenyataan media itu ditandatangani oleh semua pemimpin PKR iaitu Presidennya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail; Timbalannya Azmin Ali; Naib preside Nurul Izzah Anwar dan Shamsul Iskandar Md Akin, Rafizi Ramli; Ketua Wanita Zuraida Kamaruddin dan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Nik Nazmi Nik Ahmad.

Setelah PKR mengiystiharkan pendirian mereka, kini parti itu menggesa supaya BN memberi penjelasan sama ada menyokong rang Undang-undang persendirian tersebut atau tidak. Takkan nak berUG dengan Umno pula bila tali hampir putus. Kalau PAS yang kata begitu pasti satu dunia dijajanya, itulah perangai PKR dan adakah beliau faham konsep Fiqh al-Awlawiyyat. Tengoklah tajuk ceramah PKR, ingatkan Solidariti Mangsa Banjir tetapi rupanya Solidariti Untuk Anwar Ibrahim. Adakah Pemulihan banjir terhenti dengan pembentangan EKJS II atau Allah sudah menunjukkan para munafik di kalangan umat Islam.


Fiqh Awlawiyyat bermaksud meletakkan sesuatu pada martabatnya secara adil. Perkara itu baik merupakan hukum, nilai dan kerja amalan. Maka sesuatu amalan itu sebagai contoh, hendaklah diutamakan apabila ia patut diutamakan, lalu tidak patut diutamakan apabila ia kurang penting berbanding dengan yang lebih penting. Jadi jangan diutamakan yang kurang penting daripada yang lebih penting

Dengan kata lain, jangan memperbesarkan perkara remeh temeh dan jangan memperkecil perkara yang sebenarnya besar. Sesuatu kerja yang asas dan dasar harus didahulukan berbanding dengan kerja yang berbentuk cabang. Oleh sebab itu umat Islam memerlukan pemahaman yang baik berkait dengan fiqh awlawiyyat atau dikenali juga dengan istilahfiqh maratib al-a`mal sama ada dalam perkara kebendaan mahu pun maknawi, pemikiran atau sosial, ekonomi atau politik, perpaduan atau kerjasama.

Kenapa memandang remeh tanggungjawab amar ma`ruf dan nahi munkar, di mana fungsi itu merupakan ciri hidup orang beriman. Apakah maksud amar ma`ruf nahi munkar itu hanya berkhutbah, atau menjadi penguatkuasa undang-undang itu tidak ada pahala. Manalah banyak pahala seorang pengkhutbah dengan mereka yang menggunakan kuasa untuk menangkap pelaku maksiat, penjual yang menyorok barang atau seumpamanya./GANR

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Teruknya bahasa ulamak pas soerang ni.Bahasa menunjukan keluarga.Konon Gerakan anti najib dan rosmah,tapi isu tulisan kau memang jiwa Umno.sudahlah kau.Dari FTZ jadi lain pulak,Lu lagi memang celaka.

Tanpa Nama berkata...

Gambar2 tu masih di dalam lingkungan fitnah selagi mana tidak dikemukakan empat orang saksi.

kekura berkata...

Wau!!
menurut sifir puak2 pkr dan dap dan member kamcingnya spt hatta ramli, patutnya kena selesai masalah banjir dulu baru cerita kena bawa 4 org saksi? pasal hal 4 org saksi tu urusan undang2 syariah@hudud?
Btw Si hatta ramli tu sempat plak dia gi demo gst smlm padahal mangsa banjir tempat dia ie kuala krai dan sempat juga dia pergi demo kitalawan juga? hudud kena tunggu selesaikan masalah mangsa banjir, demo2 ni tak pyh rupanya....

Tanpa Nama berkata...

Umpama babi hutan mengata babi kandang, sama-sama najis berat. Bezanya cuma babi hutan merasakan dirinya lebih mulia serta afdal daripada babi kandang sebab bebas untuk menyondol atau makan najis di mana-mana. Tanya ulama suci pemegang kunci syurga,apa hukuman untuk orang islam yang percakapannya penuh dengan sumpah seranah,maki hamun dan caci maki.(mungkin juga strategi yahudi melahirkan insan yang merasakan dirinya cukup islam padahal pemikiran jauh menyimpang dari islam telah berjaya, contoh terbaik blogger ini). Moga Allah memelihara negaraku Malaysia. Apapun masih ramai lagi pejuang-pejuang islam yang ikhlas di negara ini, yang berjuang kerana Allah.

shah ashburn berkata...

Selagi mana korang mampu utk menghina ISLAM dan ULAMA..teruskan la..dan nanti INGAT..APABILA NAK MATI ATAU DAH MATI..BUAT WASIAT SEBELUM TU..TAK MAHU DI URUSKAN JENAZAH KORANG SECARA ISLAM!Senangkan? hidup x mahu ISLAM..dah MAMPOS tiba2 nak di urus jenazah korang cara ISLAM? apa gila babi korang nih??
-krankenman-

Tanpa Nama berkata...

Ulamk yang bagaiman unutk disanjungi.Ulamk yang menggunakan liadh untuk mnegeluarkan bahasa yang indah,tidak kasar,tidak fitnah orang,begitu tapi kalau ada yang dikatakan ulamk tapi bahasanya mneggunakan perkataan BARUA,SYAITAN,.IKUT RASA SEDAP SENDIRI.TUDUH ORANG,aPAKAH KITA PERLU MENYANGJUNGI ?Mengapa tidak ada seorang ulamak pun yang mengambil sedikit cara TGNA dari segi pertuturanya,memberi ilmunya,disenangi olah bangsa berugama lian,menggunakn taktik dan teknik berdakwah.belajarlah dari ilmu TKNA

Tanpa Nama berkata...

Please refer to what Dr Maza said about Hudud. Terbaek.

Gerakan Anti Najib/Rosmah berkata...

Hai bangang... kenapa lu suka kaitkan gua dengan ulama kerana gua adalah produt bapak Zairil, Khir Johari dan kalu gua produt ulama mungkin bahasa gua lebih halus, tertib tetapi perlukah gua menggunakan bahasa lembut sedangkan lu memang layak menerima maki hamun dan celaka kerana lu dan puak-puak memang celaka pun pasai lu hina Tuhan dan agama gua apasal. Inilah bahasa gua dulu, kini dan mungkin akan datang. Lu suka atau tidak ada gua ambil kesah.

Gua tulis pun bukan pakai dana mak bapak lu dan gua tiada kena mengena dengan ulama yang lu siang malam dok ratib. Mengaku Islam tetapi bila bab hukum Allah seribu dalih diberi dan lu lebih hina dari babi. Islam itu mudah dan sentiasa membuka pintunya untuk dikupas tetapi bukan macam lu dan yang sewaktu dengan lu. Itu baru celaka dari gua, celaka dari Allah tiada tolak bandingnya untuk akal lu memikirkan.

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...