Translate

Mesti Baca

Sabtu, 21 November 2015

Demi Rosmah Tersayang, Ajib Sanggup Lakukan Apa Saja.

Dulu bukan main bising barua-barua Umno celaka bila gua anggarkan Rosmah a.k.a Najib memiliki harta bernilai tidak kurang RM 5 bilion. Ini berpandukan kepada perbelanjaan beliau setiap kali ke luar negara pasti ratu shooping ini akan berbelanja jutaan. Semasa Najib menjawat naib presiden Umno, Rosmah telah membeli jam tangan yang bernilai hampir RM 200,000 sebiji dengan kuantiti yang banyak untuk diagihkan kepada pemimpin Umno demi menaikkan karier politik Najib.

Ketika berada ke luar negara, rakyat akan menanggung semua kos beliau yang bernilai ratusan ribu hanya untuk penginapan dan jet milik kerajaan yang hanya Najib sahaja boleh meluluskannya. Itu bukan dikira elaun ahli rombongan dan pengawal peribadi yang mengiringi biawak hidup nih. Tiada siapa yang berani bersuara, menegur dan membantah kegilaan biawak hidup ini walau pun semua yang biawak hidup ini tidak layak menikmati kemudahan milik negara.

Tidak mustahil kerana kekayaan yang tidak pernah cukup buat biawak hidup inilah menjadikan Najib menyamun wang milik negara sebanyak RM 2.6 bilion. Kenapa Najib terlalu berani melakukan secara terang-terangan sehingga heboh seluruh dunia?. Ini jumlah yang diketahui umum, berapa banyak pula yang dirompak secara sembunyi sedangkan perkara ini berlaku ketika beliau menjadi MB Pahang lagi. 

Rosmah memang cukup licik dalam segala tindakannya kerana beliaulah Najib bercerai dengan isterinya, seorang kerabat diraja. Demi cita-cita besarnya beliau sanggup menggunakan bomoh untuk memikat Najib yang sudah berkeluarga. Bolehkah lu bayangkan ketika beliau melakukan kerja-kerja kotornya, beliau masih bergelar isteri orang dengan memiliki beberapa orang anak. Ramai yang tidak mengetahui bahawa perceraiannya melibatkan tebus talak. Jika ingin mengetahui sikap sebenar Rosmah, lu boleh lihat pengakuan ibu angkatnya seorang Datin. 

Kalu boleh beliau memang nak jadi Permaisuri kerana kuasa sudah di tangan, pasai tulah beliau gunakan gelaran 'First Lady' (FLOM). Jika tidak kerana bantahan ramai pasti gelaran itu masih kekal dan begitu juga dengan pejabat 'FLOM' masih wujud. Apakan daya percubaan Rosmah untuk test market terbantut kerana bantahan rakyat Malaysia. Sungguh memalukan tapi tak apa Najib hanya boneka yang Rosmah masih di puncak kuasa.

Beliau bukan dari golongan kaya yang dari kecil hidup dalam kemiskinan tetapi demi nafsu yang sudah merasuknya, halal haram tolak tepi. 'Matlamat Menghalalkan Cara' sudah lama berada didalam kamus hidupnya yang mana ia juga di ikuti sama oleh para pengkhianat yang di humban keluar secara beramai-ramai oleh perwakilan PAS. Kerana gilakan kuasa, pangkat dan kekayaan jugalah yang membuat para pengkhianat sanggup terjun ke laut walau pun sudah berpuluh-puluh tahun berjuang dalam parti PAS. 

Murahnya iman para pengkhianat yang sanggup menghina agama sendiri demi membaruakan diri kepada parti yang terang-terangan menjadikan Islam sebagai musuh nombor wahid. Jika Rosmah memang gua tak heran pasal beliau memang dah tahap kekayaan, kemahsyuran, sanjungan adalah segala-galanya walau pun terpaksa mengimport sami Hindu dari India sebagai rujukannya. Jika Batutah yang amat alim dengan jutaan pengikut pun boleh mati dalam keadaan kufur, apalah sangat dengan barua-barua Dap lahanat.

Yang pasti akan ada ler dok bertenggek kat laman gua untuk membela Dap lahanat dan barua-barua belaannya yang berbaju oren. Komen tentang Haji Hadi menawar jadi penasihat kerajaan yang korup pasti akan jadi hujah bodoh macai-macai celaka yang masih tak sedar-sedar pasal nasi kangkang Dap lahanat dah jadi darah daging. Gua sokong sangat-sangat dengan idea-idea baru dari Haji Hadi kerana ia akan menjadikan blogger-blogger, pencacai-pencacai dan para celaka akan naik gila. Bila ada yang mengatakan puak-puak celaka gilakan kuasa dan harta, bukan main mereka dok jaja elaun/gaji Haji Hadi sampai RM 90,000 sebulan. 

Gua kata para pengkhianat nih semakin celaka sebab lu tengoklah bagaimana mereka layan PAS dan sekarang dok desak MB Selangor pecat exco dari PAS dan lantik para pengkhianat. Dah ler langgar bai'ah, curi kerusi PAS, bukan main nak tunjuk kuasa buat malu jer. Gua ingat ceramah para celaka tak dapat sambutan pasal ahli PAS meluat tengok muka para celaka yang mengaku hebat tapi kerusi PAS disamun dengan alasan mereka menang atas nama PR. 

Blogger-blogger pencacai kepada barua Dap lahanat bukan main nak menegakkan benang basah sejak bulan-bulan pulus masuk poket. Gua nasihatkan blogger yang sanggup melacur demi sedikit imbuhan, sedar diri sikit pasal lu sendiri sudah tahu yang parti baru anutan pengkhianat yang ditaja Dap lahanat dah gali kubur, cuma tunggu batu nesan yang gua akan hantar nanti./GANR

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion
.
Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion
Skandal RM 2.6 Bilion
Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Skandal RM 2.6 Bilion

Gambar : Sumber

Khamis, 19 November 2015

Bila Pengkhianat Menunjukkan Keangkuhan Sebelum Berkuasa.


Image result for husam musa vs haji hadi

Dari dulu apa yang gua tulis akan di maki hamun oleh barua-barua Umno, Dap, PKR dan juga PAS. Blogger-blogger barua Umno/BN membuat ugutan bunuh dan mereka kata jika jumpa gua mereka akan bakar gua hidup-hidup. Gua anggap maki hamun sebagai sarapan pagi, ugutan bunuh buat ulam makan tengah hari dan bakar hidup-hidup sebagai makan malam gua.

Kerana itulah gua menolak mentah-mentah pelawaan Dap lahanat untuk menjadi barua bergaji bulanan walau pun ramai blogger-blogger yang menerimanya. Siapa tak mahu gaji bulan-bulan dan siap dengan pakej melancong ke luar negara. Sorry bro, gua bukan jenis yang sanggup menjual harga diri kepada parti musuh Islam terulung paling kaya di Malaysia. Dengan syarat lu kena lap punggung mereka dari sisa buangan setiap hari.

Dulu gua bukan main dihentam oleh ahli PAS apabila gua menegur al-Marhum TGNA yang banyak mengeluarkan kenyataan kepada media massa milik Umno. Teguran gua itu hanya sekadar al-Marhum mengurangkan kenyataan kerana sebagai pemimpin tertinggi PAS, setiap apa yang dilontarkan oleh beliau pasti akan di putar belit oleh media-media kawalan Umno. Bukan main hulubalang-hulubalang PAS menyerang gua sedangkan tindakan gua hanya memberi peringatan sahaja.

Ketika itu HM a.k.a Husam Musa atau Harum Manis yang di maksudkan oleh Wan Rahim 'Semua Calon Boleh Menang' pemegang kunci puak pengkhianat Kelantan. Exco paling berkuasa dan juga anak manja al-Marhum di Kelantan yang dikatakan mengawal semua GLC yang bernilai tinggi. Setelah al-Marhum (semoga dimasukkan di kalangan para ambia) meninggal dunia, beliau mula menyerang kerajaan Kelantan yang beliau sendiri dokongi. Mungkin sifat si Harum Manis yang hijau diluar tetapi oren di dalam.

Ada di kalangan penyokong beliau mengatakan yang Husam adalah mangsa politik tetapi adakah mereka lupa berapa ramai yang menjadi mangsa politiknya semasa beliau di puncak kuasa. Boleh dikatakan semua kata-katanya diterima oleh al-Marhum kerana beliau memang orang kepercayaannya. Dari SU diangkat menjadi calon dan seterusnya dilantik menjadi exco kanan. 

Gua diberi tahu bahawa di akhir-akhir hayat TGNA, beliau cukup kecewa akan perubahan Husam selepas beliau tewas jawatan Naib Presiden PAS pada muktamar lepas. Gua tidak dapat mengesahkan cerita ini benar atau tidak tetapi mengikut banyak sumber, itulah yang berlaku. Sebelum itu beliau telah dikecewakan kerana tidak di lantik ke jawatan MB dan juga exco selepas TGNA bersara atas faktor usia dan kesihatan.

Gua melihat bahawa Husam telah mempergunakan hubungan baiknya dengan TGNA. Isu UG tujuh tahun lepas telah diungkit kembali oleh beliau dan disebabkan itu juga hubungan TGNA dengan TGHH menjadi panas kerana permainan jahat politik Husam. Gua dari dulu lagi cukup yakin ada sesuatu yang tidak kena dengan Husam apabila ada isu sensitif dalam PAS pasti TGNA akan mengeluarkan kenyataan pedas terhadap pimpinan tertinggi PAS. Setiap kali TGHH dan pimpinan tertinggi turun ke Kelantan menerangkan apa yang terbuku di hati TGNA, pasti keadaan menjadi reda.

Ini bermaksud TGNA tidak mendapat maklumat yang betul dari orang kepercayaannya dan banyak kali sebelum mesyuarat berlangsung, Husam terlebih dahulu mengatur taklimat kepada TGNA yang bermaksud Husam lebih dahulu mengetahui keputusannya. Inilah Harum Manis yang naik terlalu cepat dalam hariki kepimpinan PAS dengan mengatasi pemimpin yang lebih senior dan berpengalaman.

Tiada siapa tahu perkara yang akan datang walau pun gurunya adalah TGNA dan begitulah yang berlaku pada Husam Musa, digilap dari tiada kepada ada untuk menjadi pengganti beliau. Tetapi Qada dan Qadar Allah S.W.T mengatasi segalanya dalam usaha memburuk-buruk dan mencari kelemahan PAS dan kerajaan Kelantan, akhirnya banyak rahsia-rahsia beliau keluar sedikit demi sedikit.

Beliau cuba menonjolkan dirinya sebagai seorang yang hebat dengan mendedahkan kesalahan orang sedangkan beliau sendiri banyak melakukan kerosakan pada kerajaan Kelantan. Banyak projek bernilai tinggi dibawah seliaannya gagal dan bagaimana beliau meletakkan proksi-proksinya di dalam GLC milik kerajaan negeri walau pun ada yang lebih layak. Tiada siapa yang berani membantah kehendaknya kerana hubungan erat dengan mentornya.

Lihat bagaimana beliau menaikkan imej politiknya dengan mengajikan blogger Kickdefella yang akan menulis kebijaksanaannya mengurus kerajaan negeri tanpa ada sedikit pun kesalahan melainkan semuanya benar. Bagaimana postmortem pilihan raya yang menjadi rahsia parti boleh berada di tangan Kickdefella. Beliau boleh membela blogger bergaji tetap yang mana tiada YB/MP di Kelantan mampu melakukannya.

Adakah beliau masih belum khatan usrah berpolitik cara PAS kerana beliau pendedahan demi pendedahannya dilakukan setelah beliau tidak dapat jawatan MB atau exco. Di tambah pula dengan penolakan perwakilan terhadap beliau untuk jawatan N.P. PAS, menambahkan lagi sakit hatinya. Beginilah bila seorang ahli politik yang kecewa dengan cita-cita besarnya untuk jawatan Timbalan Perdana Menteri. Gua nak tahu sungguh-sungguh bagaimana si Harum Manis menjadi kaya.

Sekarang beliau cuba menyalahkan TGHH dengan mengungkit kembali ratib UG yang mana isu inilah beliau memutar belit maksud UG kepada TGNA sehingga TGHH terpaksa menerangkan maksud sebenar UG. TGNA mendapat maklumat yang PAS hendak berUG dengan Umno sedangkan maksud sebenar ialah disertai bersama dengan PKR dan Dap. Beliau juga membuat fitnah yang PAS akan membentuk kerajaan Selangor bersama Umno.

Jahat sungguh fitnah yang dimainkan oleh puak-puak yang mengaku profesional terulung walau pun ianya sudah banyak kali di nafikan. Puak-puak nih bukan tak tahu tapi demi kepentingan politik dan ingin berkuasa maka 'Matlamat Menghalalkan Cara'. Inilah perangai para pengkhianat yang belum berkuasa sudah menunjukkan keangkuhan. 

Setelah berjaya menyingkir PAS P.Pinang dari apa-apa jawatan, mereka cuba niat jahat mereka di Selangor. Dah lama makan nasi kangkang Dap, mereka bagaikan lembu dicucuk hidung. Mana ada perompak mengaku merompak dan jangan lupa inilah sahabat sejati Husam. Gua harap Husam lebih berani bersemuka dari menggunakan facebook sebagai medium beliau menyerang kerajaan Kelantan dan PAS. 

Mungkin beliau memulakan dulu sumpah talak sebelum beliau menyuruh TGHH bersumpah dan tak kan yang kena tuduh disuruh bersumpah. Biar cerdik sikit Husam pasal lu duduk dalam parti Islam. PAS bukannya parti pengkhianat yang akan menentang Hudud jika abang besar tidak setuju. Punya nak tunjuk hebat sampai sejarah 1974-1977 PAS ditipu pun menjadi modal. Gua ni jenis memang minat melihat politik PAS dan Dap lahanat.

Mungkin beliau sendiri tidak tahu cerita sebenar sehingga PAS kehilangan Kelantan pada 1978. Sudah lama gua cari cerita sebenar siapa individu yang membawa masuk PAS ke dalam BN. Ustaz Abu Bakar Hamzah sendiri memberitahu yang beliau hanya berusaha setakat hendak mengadakan 'Kerajaan Campuran' dengan Umno sahaja sebelum terbentuk Barisan Nasional. Siapa yang menjadi master mind membawa PAS ke dalam kandang BN masih menjadi misteri sehingga kini kerana gua memang tiada maklumatnya./GANR

Sabtu, 31 Oktober 2015

Menyekolah Para Barua Dan Bangkai.

Image result for murtad malaysia

Ini blog bangkai dan kurang ajar kerana membahasakan 'Lu' dan 'Gua' antara komen-komen para macai dan bangkai kepada musuh Islam yang yang nyata. Bukan main lagi barua-barua kepada Dap menghantar macai-macai mereka menyerang blog bangkai nih. Gua rasa mungkin kerana gua tidak menyusahkan para macai-macai untuk menghentam gua tanpa gua melakukan tapisan atau kelulusan admin seperti blog-blog alkusen atau keringboc dan yang sewaktu dengannya.

Adakah kurang ajar apabila gua membahasakan diri 'Lu' dan 'Gua' kerana mengikut adab-beradab Melayu, perkataan 'Aku' atau 'Mu' dianggap terlalu kasar kerana umat Melayu penuh dengan budi pekerti yang amat tinggi. Mungkin karat umat Melayu telah menetapkan ungkapan 'Saya' atau 'Hamba' atau 'Tuan Hamba' adalah nilai tambah sebenar sebagai umat Melayu. 

Jika begitulah tingginya nilai-nilai umat Melayu kenapa bila berbicara dengan Maha Pencipta Yang Esa mereka tidak menggunakan perkataan 'Saya' dan kenapa menggunakan perkataan 'Aku'. Lu sedang berbicara dengan Allah S.W.T, tidakkah kurang ajar namanya disebabkan sanjungan yang tinggi terhadap nilai kemelayuan lu. Jika dengan Raja lu dengan rendah diri membahasakan diri dengan 'patik' tetapi dengan Allah S.W.T lu membahasakan diri lu dengan perkataan 'Aku'. 

Siapa bodoh, lu atau gua dan usahlah nak menegur gua dengan bahasa gua sedangkan lu all sendiri pun cacamarba tentang bahasa. Apa nak heran bro, Abang Besar yang menyumbang besar dana buat parti PAN yang dibarisi oleh golongan perompak dengan menamakan diri mereka profesional terulung dan ulama luar biasa adalah golongan paling Amanah pun di maki dengan bahasa lu gua. 

"Gua kasi lu luit banyak-banyak bikin parti, tarik ahli PAS pun lu tarak boleh bikin. Lu cakap boleh tarik ahli PAS tapi lu pigi tarik itu pemimpin cawangan apa guna. Belum tubuh parti lu sudah kasi jaminan bila parti lu sudah ada, PAS pasti sulah masuk kubur. Tapi sekalang lu punya roadshow pun gua kena tolong panggil gua punya ahli bagi kasi ramai. Lu memang tarak guna punya olang, lu cakap lu all semu profesional punya orang tapi satu keja pun lu tarak pandai buat. Lu tahu sulah berapa juta gua kasi sama Pasma dan lu punya parti bagi kuburkan PAS. Lu all memang manyak celaka, cakap banyak pandai tapi satu keja pun tarak tahu bikin". Tidak mustahil inilah antara maki hamun yang Pasma dan Amanah terpaksa telan bila berhadapan dengan Abang Besar.

Ada macai dok kutuk gua pasal dok serang Dap dan parti Tak Amanah, gua pun tak tahu pasal apa mereka duk pertahankan Dap dan Dinasti Lim. Mungkin kerana dah termakan nasik kangkang Dap dan blogger-blogger barua dok mainkan balik ratib UG siang malam. Gua nak tanya gak berapa lu all dapat dari Dap kerana ramai blogger yang dulu tak cukup makan sudah boleh bermewah siap tajaan melancong kat luar negara lagi. Inilah hasil dari menjadi barua Dap kerana Dap antara parti terkaya di Malaysia. 

Gua kata kerana gua pun pernah dipancing oleh pemimpin Dap untuk menjadi blogger barua mereka. Sorry bro, lu makan ler banyak-banyak pasal nasik kangkang Dap memang best in Malaysia. Ada blogger N9 yang dok jaja agar PH ditubuhkan di setiap negeri dan gua cadangkan jangan takat setiap negeri, kalu boleh tubuh sampai ke lubang cacing. Pasai puak-puak nih lagak bukan main hebat tapi bila PRU semua mengharapkan jentera PAS macam puak-puak tak Amanah di parlimen tanpa rasa malu menggunakan 'Ahli Parlimen Amanah'. 

Bila ler parti nih masuk pilihan raya, tak apa janji bulan-bulan elaun masuk walau pun dari hasil haram. Gua tunggu PRU14 jer pasai gua nak tengok kehebatan Abg Mat yang tidak boleh dipetikaikan. Semua kerusi yang beliau tandingi semasa dalam PAS semuanya terlepas. Sedangkan kerusi untuk orang sehebat beliau disediakan kerusi yang menjadi kubu kuat PAS tetapi apa punya sial, bukan sahaja kerusi itu terlepas malah dengan negeri-negeri terlepas. Gua rasa Abang Besar sudah sediakan satu kerusi untuk Abg Mat yang menjadi kubu kuat Dap iaitu parlimen Jelutung di mana MP sekarang ini tidak disenangi oleh Dinasti Lim..

Image result for murtad malaysia

Gua sebenarnya tertunggu-tunggu juga respons dari puak profesional terulung dan ulama luar biasa Amanah berkaitan kenyataan Ngeh Koo Ham yang mengeluarkan kata-kata 'Dap mahu umat Islam hormati hak untuk murtad'. Jika dulu Dap tidak akan berani mengeluarkan kenyataan provokasi seperti ini walau pun mereka sudah lama terlibat dalam memurtadkan bangsa Melayu yang tinggi nilai tambah nih. Kenapa Abg Mat, TGAA dan semua pemimpin yang tidak Amanah ini membisu seribu bahasa. Tetapi bila Dap kata yang mereka tidak akan menyokong dan menentang keras Hudud di laksanakan, bagai ribut petir pemimpin tertinggi tidak Amanah menyokong dengan sepenuh hati.

Bila gua maki perompak yang memimpin parti tidak Amanah, bukan main lagi macai-macai yang semakin celaka hentam gua. Lu ingat gua boleh berdiam diri dengan para pengkhianat yang sanggup mengadaikan agamanya demi jawatan segera Putrajaya yang dijanjikan oleh musuh nyata umat Islam. Ada para celaka marah kerana gua hentam Dap tanpa mengetahui apa agenda besar Dap, adik kepada PAP. Adakah para celaka nih sedar kunjungan bekas PM Singapura, LKY ke Malaysia untuk bertemu dengan TGNA (PAS) untuk kunjungan hormat semata-mata. 

Sedangkan ketika itu PAS dan Dap berada di dalam PR dan mustahil beliau tidak mempunyai apa-apa niat terhadap PAS. Kenapa beliau terus menuju kepada PAS dalam lawatannya, kenapa beliau tidak bertemu dengan Che Det atau Najib/Rosmah. Ramai tidak mengetahui bahawa setiap bulan Dap bertemu dengan PAP dan Singapura adalah penyumbang utama Dap.

Buat macai-macai, cukup ler dengan ratib UG tu kalu dah tak ada isu nak burukkan PAS. Lebih baik lu jaga agama lu elok-elok dari Dap kerana nak harapkan puak profesional terulung dan ulama luar biasa, simpan ajer ler hasrat lu. Lu tanya Dap dan para barua celaka mereka adakah mereka sokong hukum Hudud yang tidak kena mengena dengan musuh umat Islam sebelum Dap lahanat mintak Melayu terbilang hormati Murtad. Lu nak harap PKR/Umno dalam isu ini, gua rasa lu bermimpi di siang hari kerana mereka-merekalah pendokong kuat Islam Liberal yang menghalalkan LGBT. Pasai itulah PH perlu ditubuhkan di setiap negeri seperti saranan blogger N9 supaya senang membuka jalan buat Dap.... Moga berjaya bro./GANR

Isnin, 19 Oktober 2015

Beranikah Joseph Lim Guan Eng Dan Mat Sabu Nafikan.


Sebenarnya isu nih dah lama diketahui agenda jahat Dinasti Lim dari Dap yang mana tiada siapa di kalangan mereka berani menyanggah segala arahan mereka. Isu ini juga sedikit sebanyak telah diketahui oleh beberapa pimpinan tertinggi PAS.

Apabila melibat isu agama, Dap adalah dalang yang bersembunyi di sebalik para barua dan isu saman 4 umat Melayu terhadap Hudud juga melibatkan Dap walau pun puak-puak celaka nih menafikannya. Gua ingin mencabar Mat Sabu bahawa beliau tidak terlibat menggunakan jawatan no.2 PAS memberi amaran agar bekas timbalan pemuda Dap menarik balik laporan polis terhadap Dap.

Buat pengikut pengikut Pan yang mencecah hampir 100,000 selepas beberapa hari dilulus, tolong buka minda didalam kepala hotak lu all sekejap dan baca DISINI. Kenali pemimpin hebat lu all yang cukup bangga menjadi abang adek dengan Joseph LGE semasa masih bersama PAS.

Sejak kekalahan golongan profesional dan ulama luar biasa yang diketuai oleh Mat Sabu dan TG Ahmad Awang pada Muktamar PAS yang lepas, Dap memang kecewa. Memang Dinasti Lim nih dah ada pelan B jika puak profesional dan ulama luar biasa kalah tetapi mereka cukup kecewa dengan janji-janji gah dari Pasma untuk memastikan puak barua akan mengambil alih PAS dari pro ulama.

Bukan sedikit dana yang disalurkan kepada Pasma demi kesenambungan barua-barua mereka mengawal PAS. Pelan B mereka adalah menubuhkan parti barua Dap yang baru iaitu dari Islamik Sosialis kepada Islamik Parti dengan gelaran PAN (Amanah). Dana disalurkan lagi agar Amanah boleh buat roadshow bukan sahaja dalam negara, malah ke seluruh dunia Islam untuk 'Matlamat Menghalalkan Cara' berkaitan Bai'ah.

Janji para pemimpin bodoh macam Wan Halim Kota Bahru bahawa wujud jer Amanah maka PAS akan berkubur. Ini disebabkan janji beberapa ekor blogger upahan yang yang mencanangkan bahawa PAS sudah tidak relevan. PAS sudah tidak dipercayai lagi oleh akar umbi memandangkan semakin ramai pimpinan cawangan atau kawasan sudah menyertai PAN beramai-ramai.

Tetapi apakan daya ingatkan panas sampai ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari. Kata dua telah diberi oleh Abang Besar kepada puak Mat Sabu and the gang agar keahlian mesti mencapai sasaran 100,000 kerana Abang Besar tengok dalam laporan keahlian 30,000 yang sedia ada sebelum diambil alih masih tidak berubah. 

Parti Pekerja-Pekerja yang dibeli secara murah setelah gagal membeli parti KITA yang amat mahal dengan keanggotaannya sudah sedia ada dianggap satu kelebihi untuk menipu Abang Besar. Sekarang ini para pemimpin penyamun berada dalam delima kerana sokongan yang dijanjikan tidak berkunjung  datang. Bagaimana nak menjawab kepada Abang Besar yang sebelum ini berjanji hidup PAN maka PAS berkubur. 

Yang lebih celaka bila pemimpin yang masih memegang jawatan ketua kawasan baik YDP mahu pun Ketua Muslimat. Mereka menggunakan jawatan mereka dengan cubaan demi cubaan menarik ahli PAS agar menyertai PAN. Antara yang hebat dalam isu ini ialah ketua muslimat dari Kuala Kangsar, YDPnya pun memang sudah dikenali iaitu Kuis. Ada yang menuduh beliau membina jemaah dalam jemaah dan mempunyai sedikit sejarah semasa dalam Pemuda.

Gua sarankan kepada mana pemimpin PAS yang masih bersama PAS tetapi hati bersama puak Mat Sabu, sila keluar secara terhormat sebelum lu dijatuhkan. Pimpinan seperti inilah yang menyusahkan perjalanan parti dan gua sarankan agar mereka yang degil nih di pulau. Semua program mereka usah dihadiri kerana inilah anai-anai yang merosakkan parti.

Demi menjaga air muka para pengkhianat yang disimbah dengan air longkang, Abang Besar keluar saranan agar parti PAS bertanding di Pantai Timur dan PAN di Pantai Barat. Macam celaka idea Dinasti Lim nih nak mengarah-arahkan PAS...... Gua cuma nak tanya lu saper wahai Bapak Joseph LGE. Adakah kenyataan itu bermaksud bahawa Dap sendiri takut kehilangan P.Pinang kerana pasti akan berlaku pertandingan 3 penjuru yang pasti PAS akan lakukan demi undi umat Islam.

Gua tidak nampak yang PAS akan terketar lutut untuk bertanding di kawasan Dap yang sekarang ini sedang menarik pengundi kaum Cina. Pengundi Cina menjadi rebutan dari MCA, Gerakan dan PPP yang mana P.Pinang dan Perak adalah kubu kuat Gerakan dan PPP sebelum mereka menyertai BN. Gua rasa para pemimpin hebat Pakatan Harapan semakin cemas melihat kekuatan akar umbi, jentera, istiqamah yang dimiliki PAS.

Jika dulu Joseph LGE hari-hari duk hentam Haji Hadi, tetapi kenapa sejak akhir-akhir nih kenyataan mereka semakin lembut. Ceritanya kerana mereka sudah tidak percaya lagi kepada kehebatan yang konon-kononnya dimiliki G18. Keputusan muktamad yang PH sudah menutup pintu kepada PAS dan yang memerangi PAS pada PRU14 adalah satu berita yang amat mengembirakan. Lu buka ker lu tutup ker gua tak rasa pimpinan PAS akan terkejut atau lemah jantung.

Adakah dengan pengumuman ini untuk menunjukkan akan kehebatan PH kerana PAS sudah memberi kata dua tidak akan duduk semeja kepada pengkhianat Bai'ah yang menyamun kerusi milik PAS. Kita tunggu dan lihat adakah Dap boleh pertahankan P.Pinang dan PAS akan kehilangan Kelantan. Gua masih banyak lagi maklumat agenda-agenda rahsia Dap, PKR dan pemimpin PAN untuk didedahkan./GANR

Rabu, 14 Oktober 2015

Lu Saper, Lepas Buat Fitnah Di Ugut Pula PAS.


Beberapa bulan yang lepas gua ada satu group IT  yang meminta nasihat dari gua yang mana gua bukanlah orang yang tepat untuk memberi nasihat memandangkan gua bukan partisan mana-mana parti. Walau pun apa yang gua tulis telah ditafsirkan sebagai lebih memihak kepada PAS dan untuk tidak menghampakan permintaan maka gua menasihatkan agar berhati-hati kerana mungkin isu kafir-mengkafir dihidupkan kembali oleh golongan yang kecewa. Telahan gua terbukti ada kebenarannya apabila Abang Mat telah menuduh PAS telah mengkafirkan parti yang paling Amanah.

Kenapa tiba-tiba isu kafir mengkafir dimainkan semula oleh jaguh yang menjuarai isu ini terhadap Umno satu ketika dulu walau pun kumpulan perancang utama yang menjaja, menjenamakan dan menjual produk 'Amanat Haji Hadi' telah lama berada dalam pelukan Umno. Batas-batas iman yang diterangkan secara jelas dan keras dalam Amanat itu merangkumi umat Islam tanpa mengira lu PAS ker lu Umno ker, jika lu langgar maka jatuh kafir atas diri lu.

Gua harap Abang Mat yang semakin naik sasau boleh perincikan siapa yang mendokong PAS telah mengkafirkan Amanah. Mengikut apa yang beliau katakan 'hentikan mengkafirkan Amanah', bermakna beliau tahu tetapi mana buktinya bro. Kalau setakat sembang, lu paling banyak mengkafirkan Umno dalam ceramah-ceramah lu ketika kehebatan lu berada di makam tertinggi. Yang mana pimpinan PAS terpaksa turun padang untuk memperbetulkan tanggapan salah yang lu lakukan. 

Gua masih ingat bagaimana PAS telah difitnah jika ada umat Islam meninggal, letak lambang PAS kat telapak tangan si mati dan si mati pasti akan terus masuk syurga. Gua harap buat fitnah jahat itu masih belum mampus lagi agar sempat bertaubat. Adakah Abang Mat lupa peranannya dalam isu ini kerana itulah beliau berani memainkan semula isu kafir mengkafir dengan tuduhan jahatnya. Puak Amanah yang dikecewakan oleh perwakilan pada muktamar PAS yang lepas adalah di kalangan profesional terulung dibantu pula oleh ulama-ulama luar biasa tidak perlu takut dengan PAS.

Macam Wan Rahim Kota Bahru katakan bila PAN diwujudkan maka PAS akan berkubur. Bila berkubur bermakna sudah mati, takkanlah puak-puak profesional terulung dunia ditambah dengan ilmu para ulama-ulama luar biasa boleh percaya dan takutkan hantu. PAS dah lumpuh dan semua ahlinya telah masuk ke dalam parti PAN dan bukan itu sajer, saban hari para pemimpin PAS mengisi borang PAN. Cuma gua nak tahu berapa ratus ribu jumlah keahlian PAN selepas mendapat kelulusan dari RoS dengan sedikit pertolongan Umno.

PAS dikatakan memiliki 1 juta ahli dimana 80 peratus atau 800,000 mengikut pemimpin yang kecewa menubuhkan PAN dan ditambah pula keahlian parti pekerja yang sudah sedia ada dalam 100,000. Jadi jumlahnya keahlian PAN yang baru beberapa bulan ditubuhkan telah mengatasi keahlian pari Abang Besar. Mengikut Wan Rahim PAS sudah berkubur tetapi kenapa masih meminta PKR pergi meminang PAS yang sudah tiada nilai tambah.

Jika sudah begitu kuat dalam Pakatan tiada Harapan dengan keyakinan penuh akan dapat merampas Putrajaya dari Umno/BN pada PRU14 kenapa mengugut PAS untuk berUG dengan Umno. Bukan gua kata tapi Abang Mat yang kata bahawa mereka sanggup bersama Umno jika PAS bertanding tiga penjuru. Apa kebodohan yang bersarang didalam kepala hotak pemimpin kecewa yang mengaku profesional terulung dunia tetapi pemikiran politik mereka masih di tahap budak darjah 6. 

Pasai itulah gua kurang setuju bila masing-masing menunjukkan kerusi-kerusi kosong sebagai pendengar ceramah-ceramah dari pemimpin hebat tanpa mengira parti. Nampak sangat masing-masing cuba menunjuk hebat walau pun ia di aturkan oleh pakar-pakar perang saraf yang semakin hari semakin bengong. Lu kata lu kuat, buktikan dengan fakta bukan mendengar kata budak hingusan (Pemuda) yang menumpang kehebatan nama al-Marhum Ustaz Fadhil Noor. 

Baru setahun dua kenal politik sudah menunjukkan sikap bodoh sombongnya walau pun seorang lawyer. Kalu bukan kerana kehebatan al-Marhum bapanya, jangan harap Abang besar dan Abang Mat ingin memandang malah diludah kerana kebodohan pemikiran. PKR jangan sampai dipatuk ular kali kedua dan lihatlah pengkhianatan PAS yang bertanding 3 penjuru dikerusi PKR. Lihatlah bagaimana PAS mengkhianati PKR dengan menolak DSWA sebagai MB walaupun PAS terpaksa melanggar Hukum yang dipertahankan oleh budak hingusan nih. Hebat juga lawyer buruk budak Faiz nih yang memang sah buta sejarah pasai namanya pun orang kenal selepas PKR kukuh.

Semua orang tahu yang Gerak adalah idea al-Marhum Presiden PAS, Ustaz Fadhil Noor dan di mana kedudukan penyokong kuat Nuar. Bos terhumban ke penjara anak buah macam anak ayam kehilangan ibu, siapa yang membantu mereka dari tiada apa-apa kepada wujudnya parti Keadilan. Adakah legasi baru yang berada didalam MPP PKR lupa betapa bersungguh-sungguh PAS membantu mereka sehingga kewujudan Keadilan pun atas bantuan PAS dengan mengerahkan seluruh jentera PAS di seluruh negara membantu, pendokong PAS membantu tanpa kedudukan. 

Betapa Istiqomah PAS terhadap parti mata lebam walau pun semasa berada dikedudukan kedua paling berkuasa pun PAS ditindas tetapi PAS tidak menyimpan dendam, malah lebih hebat PAS membantu. Tetapi lihatlah sekarang bila sudah memegang sedikit kuasa PAS dilayan seperti peminta sedekah. 'PKR buka keahlian Pakatan Harapan kepada PAS' tidakkah hebat tajuk artikel. Gua rasa kalu mereka hampar permaidani merah sekali pun PAS tidak akan duduk semeja dengan pengkhianat, pencuri, penyamun, perompak yang dijenamakan dengan 'Amanah'.... Gua sebut 'AAaaammaaanahhhhh' layak ker mereka ini disebut Amanah, tidak gila namanya penyamun yang membawa lari kerusi PAS di panggil Amanah. Lu gila atau lu dah nak mampus.

Jadi gua story sikit kat lu all tentang politik sekarang nih dan lu fikir ler sendiri tapi kalu nak cari simpati baik lu berambus awal-awal. Betul ker PAN nih kuat seperti yang diheboh-hebohkan oleh para blogger-blogger PR (dulu). Apa citer borang tercetak 30,000 dan dengar khabar laku macam pisang goreng panas sampai kena cetak lagi 100,000. Gua tanya pasai Wan Rahim kata PAS dah berkubur, ahli dah berpindah ke Amanah 80 peratus (800,000) tapi pasai kata 200,000 dijangka keahlian pada 2016. Bukankah PAN parti progresif yang dibarisi para profesional terulung, hebat dalam bab bekerja, parti tak ada lagi logo dan lambang dah ada, parti belum lulus keahlian berpuluh ribu.

Tak kan tak cukup kakitangan untuk mempercepatkan pendaftaran ahli, bukankah dana dari Abang Besar sebesar gelaran. Itu belum dicampur dengan harta wakaf yang difaraid dan harta sepencarian semasa didalam PAS. Hakikatnya PAN nih gua anggap minum segelas tapi dia punya mabuk macam minum 10 gelen. Ceramah mereka dah tak pakai roadshow Amanah dah pasai Abang Besar tak puas hati dengan sambutan yang di canang sebelum nih. So untuk menarik lebih ramai dijenamakan dengan roadshow Pakatan Harapan pasai ahli PKR dan Dap tolong meramaikan hadirin.

Abang Mat and the gang kena terima hakikat yang mereka gagal untuk menarik sokongan orang Melayu. Walau pun dalam Umno berlaku perpecahan, orang Melayu tidak akan sesekali memberi undi kepada PAN kerana mereka tahu PAN adalah barua kepada Dap. Pada pandangan pengundi Melayu PAS adalah alternatif terbaik untuk mewakili orang Melayu di atas dasar tertegasan parti itu dalam isu Hudud. Mereka melihat PAS adalah wadah terbaik untuk Islam kerana mereka sanggup berpatah arang dengan Dap bila melibatkan Islam. 

Pemimpin-pemimpin yang menjual diri kepada Dap sebagai barua dan broker telah disingkirkan walau pun mereka adalah di kalangan pemimpin yang pernah menjadi idola kepada generasi muda. Kesetiaan akar umbi terhadap parti memang diakui oleh kawan dan lawan kerana sejarah telah membuktikan bagaimana akar umbi tidak berganjak walau sehebat mana pun pemimpin yang keluar. Tidak mustahil ahli Umno yang semakin kecewa dengan kegilaan Rosmah dan Najib akan berpaling tadah sebagaimana mereka lakukan di Terengganu pada 1999.

Nanti ada ler bijak pandai bagi komen yang PAS kalah pada 2004 kelemahan Haji Hadi dengan menutup cerita kekalahan PKR atau Dap atau Kelantan bermajoriti 1 kerusi dek penangan Mr Clean (Pak Lah). Mai nak habaq kat hang citer pasai Terengganu nih kerana ramai sangat terlajak cerdik yang lihat satu sudut jer demi menyalahkan presiden PAS. Terengganu nih dari dulu memang kubu kuat Umno dari Kemaman sampai ke Jertih. Penyokong ramai tetapi permainan SPR cukup licik untuk memenangkan Umno kerana SPR adalah komponen BN.

Jika ada yang kata PAS sudah tidak releven untuk menarik pengundi Melayu, memang sah yang kata tu dah nak mampus. PAS sudah lama dipinggirkan dalam politik negara malah PAS adalah parti tertua yang masih wujub mengalah Umno Baru. Adakah apa yang berlaku pada PAS sejak penubuhannya PAS semakin lemah walau pun perlu masa untuk memulihkan parti sejak ditendang dari BN. Percayalah yang PAS hanya calar-calar jer dengan kerja jahat para pengkhianat yang menjadi anai-anai semasa dalam PAS. PAS tetap gah tetapi tidak dengan PAN yang terpaksa membuat roadshow bersama Dap dan PKR demi menarik pendengar. Ada otak sendiri fikir bro.... jangan jadi lalang walau pun lu mengaku hebat pasai orang tak hormat lu tapi orang menyumpah lu./GANR

Khamis, 8 Oktober 2015

Di Mana Hebatnya Amanah Nih...!!!!!


Image result for parti amanah negara

Image result for parti amanah negara


Gua lihat gua memerhati dan gua akui parti PAN (Amanah) memang ada kekuatan yang tidak dimiliki oleh mana-mana parti politik yang baru ditubuhkan selain dari Umno Baru yang ditubuhkan oleh Mahathir selepas Umno lama diharamkan. Pasti orang tertanya gua kenapa gua kata Amanah nih hebat walau pun ianya diketogerikan sebagai parti untuk pemimpin yang kecewa. Jangan lu salah faham, kecewa mereka bukan kerana mereka tak suka PAS kerana kalu ikut janji-janji pemimpin yang hebat lagi profesional nih mereka nak mati bersama PAS. Tapi kecewa mereka kerana mereka merasakan bertapa bodohnya 80 peratus perwakilan yang yang menolak mereka, kalu hok tolak mereka melakukan perkara disebaliknya barulah mereka dikatakan cerdik memilih.

Majoriti pemimpin mereka sudah cukup dikenali di arena politik negara dengan pidato yang berapi-api tanpa asap. Ada juga yang bukan sahaja wajah mereka gua tidak pernah lihat malah nama pun gua tidak tidak pernah dengar. Mereka ini jenis menumpang nama hebat bapak-bapak, bapak-bapak saudara walau dari segi fikrahnya kewujudan hanyalah untuk menunjuk-nunjuk. Sekurang-kurangnya orang akan kata ini ker anak mantan presiden atau anak saudara presiden, tapi mereka tindak mempunyai apa-apa pengaruh.  

Kehebatan Amanah bukan terletak kepada golongan profesional terulung yang kecewa tetapi ia terletak pada makna 'Progresif'. Ini mengikut pandangan gua kerana tanpa perkataan 'Progresif', Amanah tidak akan kemana-mana. Di dalam progresif itulah lahirnya ulama-ulama luar biasa yang mana tiada siapa yang boleh menandingi keilmuan mereka. Kalau hendak dibandingkan dengan TG Ahmad Awang, asap pun tak sempat nak sedut kerana taraf beliau hanyalah sebagai tukang baca doa jer itu pun sebagai menghormati beliau yang paling tua.

Kerana progresif mereka dinaik tarafkan dari ustaz kepada tuan guru atau belajar kat U separuh jalan boleh di angkat sebagai profesional atau yang sudah bergelar golongan profesional di angkat menjadi profesional terulung dunia. Kerana progresif mereka tidak memandang belakang kerana ia berlawanan dengan maknanya dan mereka akan maju dan terus maju. Jika ada halangan sebesar mana pun kat depan langgar sampai jadi bersih.

Maka keluarlah segala ayat-ayat yang selama ini diluar pengetahuan kita yang jahil nih. Sumpah laknat boleh di langsaikan dengan sembelih kambing sekor, harta wakaf boleh di faraidkan, ada pula gelaran waris pewakaf yang gua dok ingat bila sebut wakaf bermakna tiada pewaris. Harta dah tak wujud pasal dah di wakafkan malah nama dalam geran dah bertukar nama pun masih di boleh selitkan nama waris. Kita boleh ciplak atau curi hakcipta untuk perbuatan baik. 

Gua semakin garu kepala bila para ulama luar biasa berfatwa, kalu lagu tu gua boleh ler gi samun dan hasilnya gua derma kat anak yatim ker fakir miskin ker hatta sekolah tahfiz pasal gua salurkan kepada perkara yang baik. 
Image result for parti amanah negara
Tak kan tak cukup-cukup dengan dana yang ada ditambah dengan KLCC dan PWTC yang gua wakafkan. Itu belum masuk lagi sorang hamba Allah yang baru wakafkan BSN, CIMB dan Bank Islam kat PAN. Bangunan dah ada bukan becil-kecil bangunan ditambah pulak dengan tiga lubuk kewangan, dah tak perlu lagi dah dana dari bapak-bapak barua. 

Sekarang nih kalu nak jadi orang yang hebat dah tak payah belajar tinggi, cukup dengan lu masuk parti Amanah. Semua hukum lu boleh buat kerana masuk jer Amanah otak lu terus jadi bijak. Tentang jawatan lu jangan bimbang pasal mengikut kata Wan Rahim Kota Bahru dalam parti baru nih semua yang bertanding akan menang, tak ada yang kalah. Kalu 10 orang tanding jawatan presiden semua akan menang dan semua akan jadi nahkoda kapal. Pakat-pakat pegang sikit sorang stereng kapal tapi pastikan angkat dulu sauh baru bentang layar, jangan buat perkara bodoh macam Najib.

Calon pilihan raya akan dipermudahkan kerana Phahrolrazi dah gi kawten kat PAS agar calon PAN diberi jalan mudah dengan semua kawasan yang dimenangi oleh PAS akan diserahkan kepada PAN ditambah dengan beberapa kerusi dari Dap. Kalu Pakatan Harapan menang kali nih, Abang Mat kita akan dilantik menjadi Perdana Menteri. Tentang Nuar jangan bimbang pasal kita akan teruskan legasi yang ditinggalkan Umno dengan terus merehatkan beliau di Sungai Buloh dan kalu boleh tambah sikit lagi hukuman akan kita kaji. Abang besar dah sain dengan Abang Mat untuk jawatan PM yang dibonekakan./GANR 

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...