Translate

Mesti Baca

Khamis, 14 Ogos 2014

Tak Sabar Atau Hilang Sabar Dan Kenali Siapa Saari Sungip ?.

Ini semua disebabkan lu

Lihatlah 30 adun menyokong gua untuk jawatan boneka suami ku

Kerana lu ler gua tidak main belakang pasai gua cukup cayang mama

Wan Azizah telah mengumumkan Pakatan telah mendapat undi majoriti dengan sokongan dua Adun PAS. Yang menjadi kemusykilan gua, adakah sebelum ini Pakatan tidak memiliki undi majoriti dengan 15 PAS 15 DAP dan 13 PKR setelah TSKI dipecat dari parti. Adakah PAS sudah mengumumkan yang PAS telah keluar dari Pakatan sehinggakan seperti tak sabar untuk menjawat jawatan MB Selangor. Nampaknya dua Adun PAS telah mendahului parti yang akan bermusyarat dalam masa tiga hari sahaja lagi.

Tidak bolehkah menunggu beberapa sahaja atau mereka merasakan yang PAS akan bersama dengan Umno atau keluar dari PR sedangkan ianya telah pun diterjemahkan berulang kali yang PAS tetap bersama PR kerana tak perlu diulang-ulangkan yang kemenangan PAS di DUN Selangor 15 kerusi atas kesepakatan PAS dalam PR.

Kenapa Wan Azizah begitu teruja untuk menjadi MB Selangor yang sepatutnya milik suaminya dalam 'Langkah Kajang' sebelum terpaksa menarik diri kerana mahkamah rayuan menerima hujah pendakwa raya terhadap kes suaminya. Gua tak kesah siapa yang akan menjadi MB Selangor untuk mengantikan TSKI kerana kerusi itu pun memang milik PKR dan PAS tidak berhajat pun untuk merampasnya. Andainya permohonan Wan Azizah sebagai MB Selangor ditolak oleh Sultan Selangor, siapa yang akan malu. 

Itulah salah satu sebab mengapa TGNA dan TGHH tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan walau pun Anwar telah pun bertemu dengan TGHH di Kuala Ibai. Baik di pihak Anwar mahu pun di pihak TGHH, mereka tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan. Walau pun Majlis Syura Ulama PAS menyatakan sokongan kepada TSKI sebagai MB Selangor sebelum beliau dipecat dan adakah PAS akan menyokong TSKI jika ia dipecat dahulu sebelum Majlis Syura Ulama bersidang?. 

Yang memalukan ialah bila dua Adun PAS pun terikut-ikut rentak PKR tanpa merujuk kepada PJ PAS Selangor, ini yang menjadi tanda tanya. Gua nih dah lama tahu siapa adun PAS yang bernama Saari Sungib sejak era 80'an lagi kerana beliau antara pemimpin IRC yang menyusup masuk ke dalam Umno tetapi disedari oleh Umno lalu mereka menyusup pula ke dalam PAS.


Siapa Saari Sungip

Tahukah lu yang Saari Sungip adalah Mursidul IRC  dan beliau orang yang dihentam oleh al-Marhum TG Harun Taib dalam satu debat anjuran mahasiswa di salah satu universiti yang mana beliau terpaksa meninggalkan PAS bila agendanya terbongkar. Beliau menubuhkan JIM dan tidak lama kemudian beliau menubuhkan IKRAM. IRC dan HIS bermaksud Jemaah Islamiah Syaamilah di mana beliau dengan penuh perasan yang perjuangan dia adalah betul dan Syaamilah sempurna dan PAS seolah-olah Parti Islam celup.



JIM ini dulunya adalah serpihan daripada pertubuhan yang berpengkalan di England iaitu Islamik Representative Council (IRC) atau Majlis Syura Muslimun  dan di Mesir mereka lebih dikenali dengan nama ALAMI dan tidak dinafikan sewaktu  mereka ini bergerak di England, IRC dianggotai oleh bijak pandai namun setelah mereka ini kembali ke Malaysia, IRC ditukar nama kepada JIM bagi memudahkan mereka bergerak untuk melengkapkan agenda penubuhan mereka..

IRC adalah satu organisasi yang tidak suka menunggu, jika boleh mereka ingin agenda mereka itu menjadi kenyataan yang masa yang singkat. Golongan IRC adalah dari kalangan profesional yang bukan di kalangan ulama. Walau pun Saari Sungip ada mengambil bidang Islam tetapi ia sekadar untuk menunjukkan yang beliau juga seorang yang boleh memberi ceramah keagamaan.

Saari Sungib pernah menjadi Presiden dan Khalid Samad adalah antara pemimpin-pemimpin awal dalam pertubuhan ini  dan dilihat seperti menjadi syarat kepada pertubuhan ini apabila mereka menyertai politik,mereka perlu mengosongkan jawatan mereka di JIM dan malang kepada Hassan Ali kerana beliau bukan sahaja dilihat menjadi duri dalam daging kepada DAP tetapi diihat juga boleh membantut usaha JIM untuk menguasai PAS secara cepat sebab itulah apa sahaja tindakan Hassan Ali ditentang oleh Khalid Samad termasuklah dalam isu DUMC dan juga penentangan Hassan Ali terhadap gerakan pihak tertentu memurtadkan orang Islam di Selangor.

Gua nak tumpu pendedahan Saari Sughib punya perjumpaan-perjumpaan sulit. Sebab dialah punca kepada kekalutan yang berlaku sekarang. Dia punca, lately, dia rileks je peluk tubuh. Tahukah lu bahawa beliau terlibat dengan konspirasi menguasai PAS dan PKR? Bermula dengan perjumpaan sulit di dalam PAS dan penglibatannya di dalam percaturan pemilihan PKR. 

Kenapa dia diam bila bos dia jumpa UMNO dan MCA?Kenapa dia diam bila Husam Jumpa Tengku Razaleigh ketika pilihan raya Galas? Perjumpaan yang menjadikan Husam hampir masuk perangkap UMNO dengan berjanji PAS tidak akan meletakkan calon bertanding di galas dengan balasan berbagai-bagai imbuhan? 


Walhal gua tengok, penarik lancang dan sekutu ratibnya takut orang dedahkan Mat Sabu yang pi jumpa MCA, UMNO di Penang apasal tak bangkit tetapi bila ia melibatkan TGHH, pasti siang malam mereka dan sekutu mabuk barbican di tepi longkang akan buat ratib Ug-Ug-Ug dengan tarbiah dari One G dan nakibnya pula pemuja Karl Mark dan Stalin.

Kenapa dia diam bila bos dia jumpa UMNO dan MCA?Kenapa dia diam bila Husam Jumpa Tengku Razaleigh ketika pilihan raya Galas? Perjumpaan yang menjadikan Husam hampir masuk perangkap UMNO dengan berjanji PAS tidak akan meletakkan calon bertanding di galas dengan balasan bla... bla.. bla...? Ni nak saya detailkan satu-satu ke? 

Akhirnya PAS terselamat apabila PAS Pusat membuat keputusan untuk terus bertanding dan janji Husam dengan Tengku Razaleigh akhirnya dibatalkan oleh PAS Pusat. Kenapa Penarik Lancang tak bising? atau parasit tak sampaikan berita tersebut dari Kelantan, dibawa oleh Bos Penarik beca, untuk di mesyuaratkan di restoran takwa, Gombak dan beberapa area di Pahang?

Pandai juga lu selamatkan bos lu Bila berlaku kekalutan, Timbalan Presiden ni peluk tubuh je... Tak ada fungsi langsung.Tak buat kerja. Walhal, dia kena bantu Presiden selesaikan masalah. Saya masih ingat lagi bila sahabat saya tanya Mat Sabu: "Mat, betul ke hang kata, Lim Guang Eng macam Umar bin Abdul Aziz?" Mat Sabu jawab: "ya, betul". Pernahkah hang kata: Tok Guru Nik Aziz atau Tok Guru Haji Hadi macam Umar bin Abdul Aziz?" Mat Sabu terdiam. Tak reti jawab. Kawan tu terus kata: "aku dah tak percaya dah dekat hang". Nak cerita lagi? 


Lu kena ingat banyak lagi rahsia-rahsiakan yang balaci Nuar (Saari Sungib) sembunyikan berkaitan pertemuan gelap Anwar dengan Najib/Umno demi mencapai cita-citanya untuk menjadi PM Malaysia. Tali barut Anwar nia akan pegang kemah Kemang agar tindakan jalan belakang tidak diketahui sebagaimana satu contoh yang didedahkan oleh Yusuf Kalla bagaimana dengan menebalkan muka sanggup mengkhianati Pakatan walau pun Najib sendiri menolaknya. Bak kata orang 'hidung tak mancung pipi tersorong-sorong.


Jika ia melibatkan pimpinan PAS, maka keluarlah celaka ini dengan yang sewaktunya melemparkan berbagai tomohan, fitnah dan bermacam lagi ciptaan mereka demi menunjukkan betapa bagusnya Anwar walau semua orang tahu akan ketidak warasan Anwar sejak kebelakangan ini bila bila 16 September berkubur dan untuk menjadi MB Selangor pun turut sama berkubur.


Berhati-hatilah wahai ahli PAS terhadap tubuh badan yang bernama Saari Sungib kerana cita-cita besar beliau bukan untuk parti tetapi demi agenda yang beliau tanam sejak 30 tahun akan digunakan demi menghancurkan PAS walau pun beliau sendiri jahil tentang ahli PAS disebabkan beliau merasa ahli PAS sama seperti ahli Umno, MCA, MIC, DAP, PKR. 


Marilah kita bersama-sama para ulama untuk bemunajat agar musuh-musuh PAS baik yang berada diluar mahu didalam akan mereka merasa malu pada dii mereka sendiri. Kerana itulah gua sedikit pun tidak terkejut dengan tindakan beliau lebih PKR dari PKR sendiri dan sanggup membelakangkan pemimpin mereka sendiri kerana beliau merasakan beliaulah adun PAS yang paling bijak dan gua harap Azizah akan diperkenanankan oleh Sultan Selangor sebagai MB wanita pertama dalam sejarah negara  walau pun gua lebih yakin yang Azizah akan ditolak dengan mudah oleh Sultan Selangor sebagai mudah beliau mendapat sokongan majoriti 30 dari keseluruhan adun Selangor./GANR

Selasa, 12 Ogos 2014

Adakah Ahli Akar Umbi PKR Tahu...!!!!


Dibawah ini gua panjangkan ulasan yang dikeluarkan oleh Lt (B) Kamaruzaman Ahmad Nor tentang kedekutnya TSKI terhadap parti yang beliau dokong. Adakah kerana gila kuasa sesetengah pemimpin tertinggi PKR yang sekarang menjaja akan keburukan TSKI bagaikan tiada langsung jasanya pada parti. Ini ler perangai yang dok kejar jawatan dan kemewahan, hanya kebangsatan sahaja dimiliki oleh TSKI. So... yang dok hentamnya siang malam, berapa banyak pula jasa mereka pada parti. Gua rasa tanpa sokongan kewangan dari TSKI mungkin PKR akan lebih berjaya selepas ini kerana majoriti pemimpin-pemimpinnya tahi hidung masin. Jangan kata nak hulur, yang ada dalam poket lu pun mereka nak rembat.... Sendiri baca ler buat ahli bawahan./GANR

Bukan hendak buka AIB tapi inilah hakikat.. Semoga Allah sentiasa merahmati YB Tan Sri Khalid Ibrahim..

6 sebab mengapa PKR perlu kekalkan TSKI sbg MB Selangor. 

1) Hal melibatkan PKR sendiri, yg patut DSAI ingat jasanya wahai Datuk Seri! TSKI telah berjaya menyelamatkan premis HQ PKR dari dilelong oleh pihak bank, yg mana PKR telah menandatangani perjanjian sewaan bangunan 5 tingkat Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya dgn bayaran sewaan bulanan sebanyak RM 20,000 sebulan. Namun begitu, tunggakan yg mencecah setinggi RM 600,000 setakat Jun 2011, pihak Affin Bank bertindak untuk melelong bangunan itu. Maka dtglah seorang hamba Allah yg juga ahli seumur hidup PKR memberi SUMBANGAN PERIBADI bg menyelamatkan HQ PKR itu dari dilelong sbyk RM 4,600,000.00 dan membolehkan PKR mebeli dan memiliki bangunan itu. Hamba Allah itu adalah TSKI!!! 

2) Masalah yg dihadapi oleh PKR ini adalah tidak reti urus tadbir kewangan parti sehingga sekali lg bangunan HQ PKR hendak dilelong. Kali ini melibatkan HQ PKR Selangor sendiri, negeri yg DSAI nak cuba nasib jd MB tu...bangunan itu telah disita akibat gagal membayar sewaan bulanan sehingga tertunggak berbulan lamanya. Tanpa ramai manusia tahu sama ada org PKR malah jauh sekali YB Hanifa Mydin nak tahu...sekali lg muncul manusia yg org gelar dgn gelaran 'gagap' itu utk membantu dgn kos SENDIRI hasil dari titik peluhnya mencari rezeki utk keluarga tp yg dibantunya adalah utk parti kesayangannya walaupun partinya nk jatuhkanya! Adakah YB Khalid Samad tahu??? Tentu tahu tp diamkan shj.

3) TSKI juga dlm diam dan tanpa diketahui umum malah ahli PKR sendiri jauh sekali Rafizi Ramli nak ambil kisah...beliaulah yg membantu membayar saman, kos guaman serta makan minum para demonstran serta pimpinan PR yg ditahan pihak berkuasa! 

4) Dalam menghadapi PRU ke-12 dan ke-13 serta PRK Sabah, Sarawak serta Semenanjung yg ditandingi PKR sejak 2008, tanpa kita ketahui kebanyakan duit poket utk gerak kerja PKR dlm siri pilihanraya tersebut yg hampir mencecah RM 6 juta dtgnya adalah dari insan yg bernama KHALID IBRAHIM bkn Anwar Ibrahim! Beliau guna wangnya sendiri bg menampung perbelanjaan pilihanraya utk parti yg sdg membunuh karakternya sbg MB yg cemerlang dek kerana nafsu gelora seorang mahkluk Allah utk berkuasa!

5) Tanpa PKR memberitahu kpd ahli mahupun umum tentang kos perbelanjaan bg mengadakan Mesyuarat Agong serta Kongres PKR sejak 2006 hingga 2013, kita tidak akan tahu bahawa SUMBANGAN PERIBADI TSKI shj utk program itu adalah sbyk RM 1.5 juta bro!!! Termasuk juga kos bg mengadakan Konvensyen PR peringkat nasional dan Selangor. Adakah YB Tony Pua tahu hal ini?? Belum tentu tahukan...

6) Dan terakhirnya, sumbangan peribadi beliau yg amat bermakna dan menjadi kegilaan serta kebanggan PKR dan PR tentu kita tidak lupa iaitu BAS serta TRELER Jelajah Rakyat! Sejumlah RM 600 ribu telah disumbangkan beliau bg tujuan pengubahsuaian dan kemudahan dan tidak termasuk kos selenggara kenderaan itu. Persoalan: Di manakah kenderaan "transformers" itu sekarang??

Beliau pernah berkata " Jangan ambil kira pemberian sy kerana PKR beri lebih byk daripada itu, bkn harta tetapi peluang utk sy menjalankan tugas, cita-cita supaya Malaysia dipimpin oleh org yg amanah dan bertanggungjawab! 
Kalau diambil kira, itu tidak berapa ikhlas. Habislah pahala sy. Biar Allah yg tentukan ganjaran. Sebab itu sy minta sumbangan sy itu tidak diambil kira. Itu kira hangus shj". Katanya dlm membuat pengumuman bertanding jwtn Timb. Presiden PKR.

Walaupun beliau sering dilabel sbg "kedekut" tp dgn sedikit nukilan sy di ats dpt membuka mata dan minda rakyat Selangor utk tahu apa yg perlu dikedekutkan dan apa yg perlu diberi infaq. 
Kerana belum tentu semua MB atau pemimpin sanggup berhabis jutaan ringgit utk partinya jika dia tahu partinya sendiri tikam belakangnya!!!

Tetapi itulah Tan Sri Khalid Ibrahim.

Moga Selangor terus maju, makmur, aman dlm naungan Allah s.w.t. 

Lt(B) Kamaruzaman Ahmad Nor
Saujana Rawang, Selangor.

Ahad, 10 Ogos 2014

Kerana Langkah Kajang, Tidak Mustahil DUN Selangor Akan Dibubarkan.


Bila bermulanya dengan 'Langkah Kajang' dengan perletakkan jawatan oleh Adunnya dengan alasan tidak lagi mampu memberi khidmat kepada kawasannya. Maka timbul isu pro dan kontra kerana PRU13 baru sahaja berlaku dan ia juga dituduh mengkhianat amanah begitu juga menyusahkan banyak pihak. Mereka-mereka mula menutup mulut bila Nuar mengumumkan akan mengisi kekosongan kerusi Kajang dengan jaminan tidak timbul untuk beliau mengambil alih jawatan MB dari TSKI. Sebagai jalan mengula-gulakan rakyat maka dilantik TSKI sebagai Pengarah Pilihan Raya Kajang.

Apakan daya ingatkan panas sampai ke petang, rupa-rupanya hujan panas di tengahari. Nuar tidak layak bertanding kerana pendakwa raya berjaya dalam rayuan mereka menyabitkan Nuar memang meliwat Saipul dan panel mahkamah rayuan menjatuhkan hukuman penjara 5 tahun dengan alasan bahawa mahkamah tinggi terkilaf bila membebaskannya. 

Hancur luluh Nuar untuk menjadi MB Selangor dan beliau terus tanpa memaling kebelakang mencalonkan Zizah sebagai calon PKR Kajang pasai tak ada yang layak dalam ramai-ramai pemimpin PKR yang ada. Bila isu mengundur kan TSKI dan mengantikan Zizah sebagai calon paling layak untuk jawatan MB Selangor maka baru lah timbul cerita yang calon Kajang sebelum itu bukan meletak jawatan kerana tidak layak tetapi beliau sebenarnya diarahkan dengan cara paksa rela untuk memberi laluan kepada Nuar yang bercita rasa tinggi itu.

Sekarang beliau telah pun dipecat sebagai ahli parti dan beliau mempunyai masa 2 minggu untuk membuat rayuan tetapi adakah TSKI akan melakukannya dengan begitu mudah. Gua tak nampak TSKI akan mengikut kehendak PKR dengan mudah selepas satu demi satu beliau diaibkan oleh pemimpin-pemimpin PKR demi jawatan MB. Percayalah bahawa Langkah Kajang akan beliau jadikan 'Kajang Pak Malau' kerana beliau adalah 'Kajang Bertempat' berbanding dengan bini Luar yang  'Kajang Musafir'.

Gua memang tahu hak jawatan MB adalah milik PKR yang sudah di persetujui tetapi PAS menyokong TSKI bukan sokongan pakai tembak tetapi sokongan PAS disebabkan alasan apa TSKI ingin digugurkan dan tidak cukup dengan itu beliau diaibkan dengan berbagai alasan yang tak masuk akal. Mungkin pada pandangan TSKI, alang-alang celup biar sampai ke pangkal lengan dan beliau pasti tidak akan menyerahkan bulat-bulat jawatan itu kepada bini Nuar tanpa mengadakan pilihan raya.

Peezi sendiri dah kata seperti satu cabaran kepada TSKI yang PR sanggup terlepas dari tangan daripada jawatan itu terus berada ditangan TSKI. Gua lihat di sinilah yang seronoknya jika DUN Selangor dibubarkan adakah jentera PAS di akar umbi akan bekerja sekeras PRU13 dan PRK Kajang atau mungkin PKR cukup berkeyakinan yang mereka memiliki jentera yang cukup kuat berbanding mana-mana parti politik baik dalam PR mahu pun BN. Lihatlah bagaimana TSKI membantu dua HQ PKR di cabang Kuala Selangor dan HQ peringkat negeri Selangor yang bernilai berjuta-juta dari dilelong.

Adakah mereka pernah mengucapkan terima kasih di atas jasa-jasa TSKI atau salah laku TSKI telah ditengelamkan oleh isu-isu yang mana sesetengah pemimpin PKR sendiri mengakui ia sengaja diadakan demi membenar salah laku TSKI. Sebab itulah surat salah laku TSKI yang diedarkan kepada PR hanya separuh sahaja yang beri dan setengah lagi dilupuskan kerana tak masuk akal bila dibaca oleh rakan-rakan PR.

Gua rasa jika benar DUN dibubarkan, kerjasama dalam PR tetap diteruskan tetapi ia sekadar kerjasama politik semata-mata bukannya kerjasama jentera sebagaimana kerjasama PAS dengan S46 dulu di mana jentera PAS hanya bekerja di kawasan calon PAS bertanding sahaja dan kawasan calon S46 pula akar umbi PAS sekadar menunjukkan muka sahaja dengan memegang sehelai dua poster untuk mengambil hati.

PKR tak perlu risau kerana mereka sendiri mengakui akan kehebatan jentera mereka lebih hebat berbanding dengan jentera PAS yang hari-hari makan nasi berlauk ikan sardin dan ikan kering berbanding dengan PKR yang hari-hari makan KFC./GANR

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...