Translate

Mesti Baca

Selasa, 9 September 2014

Pasma a.k.a. Stimganja Akan Ganti PAS. Mai-Mai Daum Banyak Lagi Nih.

Bukan main lagi isu Pasma dicanangkan untuk menunjukkan kehebatan Pasma yang akan ganti PAS dengan barisan pemimpin-pemimpin yang semuanya hebat belaka. Pasma yang baru ditubuhkan telah berjaya mengumpul ahli seramai 100,000 (3 kosong tuh gua yang tambah bagi hebat sikit). Dengan logo berlambangkan daun 'GANJA' pasti akan menarik lebih lagi anak-anak muda untuk menyertainya. Dengan meletakkan daun ganja pasti ramai yang akan bertukar tabiat dari Ketum kepada Ganja. Gua tak pasti betul atau tidak dengan logo Pasma nih dan jika betul, pasti ROS terlepas pandang.

www.bebaskanmalaysia.blogspot.com
Mai ramai-ramai perkena Pasma dulu
www.bebaskanmalaysia.blogspot.com
Jika logo asal diharamkan maka boleh guna logo kat atas

Presiden Pasma pertama
Pengasas Pasma Phahrolrazi Zawawi 

Al-Marhum Ustaz Azizan Razak
Al-Marhum Ustaz Azizan mantan MB Kedah
 
Tahukah lu pengasas Pasma, Phahrolrazi inilah yang tikam al-Marhum Ustaz Azizan dan kucar-kacirkan pentadbiran kerajaan Kedah yang diterajui oleh Ustaz Azizan sehinggakan beliau sanggup mengabaikan penyakitnya sehingga kedua-dua kakinya dipotong dan akhirnya beliau menghembus nafas terakhir demi mempertahankan kerajaan Pakatan Kedah.

Beliaulah yang membuat onar dalam pentadbiran Kedah dengan menuduh Ustaz Azizan lebih mementingkan PKR dari PAS sendiri. Jika cerita tidak didedahkan pasti sampai hari ini al-Marhum Ustaz Azizan akan dipersalahkan termasuk TGHH. Kesudahannya segala tembelang beliau dan sekutunya terdedah satu demi satu. Jika mengikut onar yang di lakukannya pasti beliau dianggap kurang mesra dengan PKR tetapi dengan penubuhan Pasma barulah rakyat Kedah sedar siapa Phahrolrazi sebenarnya.

Pasma yang beliau tubuhkan adalah demi mempertahankan PAS dari keluar dari Pakatan dan siapa pula yang berada dalam Pakatan jika tidak PKR. Inilah permainan jahat beliau sehinggakan membawa kematian ketua beliau sendiri. Adakah beliau berasa bersalah dengan perbuatan jahatnya itu, tidak bagi beliau malah beliau dengan bangga meletakkan dirinya sebaris dengan presiden dan Mursyidul Am PAS. Penubuhan Pasma adalah semata-mata beliau ingin menunjukkan betapa hebatnya beliau untuk mencorak PAS bersama macai-macai yang tengah stim ganja.


Beliau dengan angkuh menolak seruan al-Marhum TG Fadzil Nor yang menyeru sesiapa yang menyertai PAS hendaklah meninggalkan jemaah ikutan mereka. Ini bukan sekadar menolak, malah beliau mencabar Amanat TG Fadzil Nor dengan menubuhkan jemaah didalam PAS. Inilah keangkuhan yang ada pada macai-macai Ketum yang semakin melampau sejak kebelakangan ini. Gua ada petik sedikit kenyataan pengkhianat PAS ini dibawah...

Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) menolak tanggapan pihak tertentu bahawa kehadiran NGO yang ditubuhkan kira-kira sebulan itu, sebagai satu kelangsungan "projek" untuk menjatuhkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam muktamar.

Presiden PasMa, Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi menafikan andaian bahawa kehadiran NGO itu, walaupun ditubuhkan oleh ahli PAS itu, adalah untuk menentukan kepimpinan parti itu dalam pemilihan parti.

"Saya menafikan (dakwaan itu) bahawa kita mahu 'melanggar presiden', untuk menjatuhkan presiden. Itu bukan kerja kita. Kita kerja bukan nak pergi mengundi dalam muktamar PAS, kecuali orang itu jadi perwakilan.

"Jatuh bangun presiden dan (anggota) jawatankuasa adalah kerja perwakilan muktamar PAS. Bukan kerja NGO. Orang luar tidak boleh buat apa-apa, terpulang kepada perwakilan.

"Kami tidak bekerja untuk menentukan kepimpinan PAS, PKR dan DAP. Itu hak perwakilan," katanya dalam forum 'PAS campur Umno: Ke mana hala tuju?' di ibu negara malam tadi.

ADUN Pengkalan Kundor yang masih ahli PAS itu menjawab soalan hadirin berhubung sejauh mana kebenaran kehadiran NGO itu sebagai kelangsungan untuk mahu menjatuhkan Abdul Hadi sebagai presiden PAS dalam pemilihan parti.

Sebaliknya, Phahrolrazi menjelaskan NGO itu mahu memastikan PAS kekal dalam Pakatan Rakyat sekalipun ada kepimpinan PAS yang merasakan kehadiran mereka sebagai 'ancaman' kepada parti itu.

"Kita kena selesai pemikiran ini. Ada pemimpin yang tidak benar ahli PAS sertai PasMa, kemudian, tarik balik. Ini kekangan yang perlu diselesaikan," katanya.
'Politik mirip Fadzil Noor'

Menurut beliau, pihaknya juga akan membuat siri kempen jelajah di setiap negeri bagi memupuk kesedaran penyokong Pakatan Rakyat supaya memperkukuh lagi gabungan pembangkang itu.

"Kita mahu mengukuhkan (Pakatan) yang sedia ada. Lebih baik kita menyelesaikan kemelut yang sedia ada sekarang. Itu harapannya.

"Kita tidak mahu adanya perbezaan pendapat. Tapi apa yang berlaku sekarang kita beri peluang kepada musuh. Umno tak payah buat kerja.

"Sepatutnya kita memberi tumpuan untuk menghadapi BN/Umno. Kita turun padang, tetapi tindakan kita, nampaknya menjejaskan sokongan rakyat," katanya sambil mengulangi pendirian bahawa NGO itu tidak berniat untuk menjadi parti politik.

"Takkan saya nak keluar PAS dan bentuk parti politik lain," katanya yang juga timbalan pesuruhjaya PAS Kedah.

Sebelum itu, Timbalan Presidennya, Mohamad Hussain melancarkan penubuhan NGO itu secara rasmi dan mengumumkan kepimpinan tertinggi NGO itu termasuk melantik ketua perhubungan di setiap negeri.

Beliau yang juga bekas ahli parlimen Pasir Puteh berkata pendekatan NGO itu ada mirip kepada gaya politik bekas presiden PAS Datuk Fadzil Noor tanpa menghurai lanjut mengenainya.

"Selepas pelancaran ini, kita akan melancarkan satu lagi di negeri Pahang. Di Bandar Temerloh," katanya sambil diiringi kira-kira 500 hadirin di Dewan Perhimpunan Cina Selangor-Kuala Lumpur malam tadi.

Beliau nih tak belajar sejarah ker atau memang beliau jahil akan sejarah PAS. Ketaatan ahli PAS terhadap pemimpin selagi pemimpin itu tidak lari dari dasar parti. Walau pun sehebat mana pemimpin itu, jika mereka keluar dari PAS jemaah tidak sesekali meninggalkan PAS. PAS bukan baru berpolitik dan jika mengikut pola politik negara, PAS parti paling lama kerana Umno yang ada sekarang bukannya Umno yang asal selepas parti itu diharamkan.

Banyak parti-parti baru yang didaftar oleh para pemimpin PAS yang hebat-hebat, akhirnya hilang tidak bertanda dan PAS tetap bertahan. Sejarah hebat pergolakan dalam PAS ketika era Datuk Asri dan kumpulannya yang kemudiannya menubuhkan Hamim, PAS tetap kukuh kerana akar umbi PAS sememangnya hebat walau pun mereka bukan di kalangan ulama atau profesional. Mereka ini hanyalah orang kampung, petani, nelayan tetapi ketaatan mereka kepada PAS yang bertunjangkan Al-Quran dan As-Sunnah tidak siapa boleh nafikan.

Bagi akar umbi, pemimpin boleh datang dan pergi tetapi PAS tiada tolak banding dengan pemimpin walau pun mereka buta huruf, tidak belajar tinggi tetapi apabila melibatkan pengorbanan mereka-mereka inilah tunjang kekuatan yang PAS miliki. Mereka bekerja menampal poster tanpa mengharapkan apa-apa balasan dunia kerana mereka ingin menuntutnya di akhirat nanti. Nampaknya lubang biawak sudah digali awal-awal oleh penaja Pasma a.k.a. Plasma a.k.a. Pastimganja a.k.a. Ketum. Nanti naik pulak gula dalam dalam si Pundek Alkusyen yang duk kutuk gelaran Attakiri sedangkan dia sendiri tak sedar guna gelaran apa 'ALkusyen'.

16 ulasan:

abuamir berkata...

Cukup2 lah tu jgn dok hina org kelak Allah lemparkan kehinaan itu kembali ke muka sendiri nanti. Dok maki hamun org ni bukan sifat/akhlak org jemaah Islam kecuali perangai umno.

Semoga kita muhasabah diri dan jgn rasa kita baik sangat dari org lain. Kerja dok pecah belahkan jemaah dan PR ni kerja macai umno, jgnlah kita ikut perangai mereka.

Org PAS tulin tak akan maki org lain hatta musoh sekali pun.

Tanpa Nama berkata...

ada kemungkinan kot ganti pas

Tanpa Nama berkata...

Admin...agak agak ler nak hina sesama manusia...esok lusa tak tau nasib kita mcmana..hanya Allah Yg Maha Mengetahui..

FZT berkata...

wakakaa.. ramai duk maki hang .. silap orang gamak dia ni. GNAR dah kata dia bukan orang PAS wakakka .. stim betullah pengomen ni

Gerakan Anti Najib/Rosmah berkata...

Biasa ler bro... kita orang luar yang lebih duk pertahankan PAS dari dimusnahkan oleh gunting dalam lipatan agar PAS dipandang tinggi oleh lawan dan kawan. Mereka patut malu pada gua walau pun gua bukan dari PAS, undi gua tetap untuk PAS.

Tanpa Nama berkata...

parasit dlm pas ni dah tak boleh selindung dibelakang tgna lagi. tgna fully support tghh. sekarang diorg guna nama arwah fadzil noor seolah2nya arwah pasti support perjuangan diorg.
mudah2an Allah akan selamatkan ulamak2 ini drpd puak2 wahan ni..

Tanpa Nama berkata...

Nak kuasa vetokan? Ni gunalah kuasa di dalam FASAL 15(1)(c)... vetolah banyak-banyak.

PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,
PAS ke hadapan, Binasa UG,

Tanpa Nama berkata...

Mamat tnpa nama kt atas mabuk ketum ker? Hamboi yg korg hina pemimpin pas boleh..?? X abis2 ug ko..guna kuasa veto kepala hotak ko..smua nk tunjuk pndai tafsir kn fasal2..haha..ko ingt pas nie ikot undang2 konvesional mcm parti2 sekular lain ke..asas rujukan pas alquran sunnah ijmak dan qias..dlm pas ada majlis syura..ingt majlis syura tue ulama bodoh2 ke dlm menentukan sesuatu..?tahaluf siyasi pn diaorg gunakan kaedah fiqh siyasah..bkn guna undang2 buatan manusia ngok oi..

Aku nk ckp 1 jerla yg komen mcm bgs sgt "jgn nk maki org tue" sape yg maki sape dlu?? Smpai ke sudah korg melebal pemimpin2 pas tmasuk tokguru sndiri korg lebel kn itu ini..xpe pulak! Sbnr nye prangai korg yg dh serupa umno...smpai kesudah korg maki tokguru..tp bila tokguru men jawab plak korg jd panas...aku nk tanya yg bt masalah sape sbnr nye?? Pas ke pkr? Apahal plak pas yg jd mangsa...? Btl la kata org pentaksub politik nie kdg2 smpai tahap jd biul dan gila...ajal letak kt lutut..xyah susah2 dh org2 umno nk hancur kan dan jatuhkn lawan dia sbb org dalaman sndiri yg menjatuhkan pemimpin dan parti sndiri..

Ape pn terbalik tuan blogger nie..ada jgk bloger yg cerdik..dari bloggers Macai ketum yg lain..

Tanpa Nama berkata...

Dulu ada di kalangan pemimpin-pemimpin PAS yang 'mengkafirkan' UMNO, akhirnya mereka sendiri yang masuk UMNO. Dulu ada di kalangan pemimpin PAS yang mengatakan pemimpin PAS lain cenderung kepada PKR akhirnya mereka sendiri yang cenderung kepada PKR. Dengan lain perkataan, kadang-kadang apa yang kita cakapkan berbalik kepada diri kita sendiri. Wallahua'lam.

Tanpa Nama berkata...

bro, ada surat lawyer yg mewakili Khalid Ibrahim berkenaan kes dgn Bank Islam dalam malaysia-today. Rupa-rupanya Khalid Ibrahim yg saman Bank Islam bukan sebaliknya.
Menarik juga kalo lu dgn fzt boleh tampal dlm blog lu.
http://www.malaysia-today.net/it-was-khalid-who-sued-bank-islam-and-not-the-other-way-around/

Tanpa Nama berkata...

Tahniah GANM kerana berani mengulas berita Pasma yang diketui oleh golongan yang mabuk populariti. hancur pengkhianat

org Asal berkata...

PASMA bukan suatu yg penting kpd masa depan PAS. Namun kesan dari nama PASMA mempelihatkan TGHH sepatutnya berfikir semula mengenai jemaah yg dipimpin. Lebih tepat lagi TGHH bersiap untuk mencari pengantinya.
Perpecahan yg dialami PAS, jelas memperlihatkan kegagalan dan kelemahan TGHH memimpin PAS.
Punca utama perpecahan dlm PAS timbul apabila terdapat golongan tertentu yang membuat dakwaan bahawa terdapat pimpinan PAS tidak memberi wala' kepada presiden parti.
Perpecahan kebih ketara apabila dakwaan liar yg mengatakan golongan ulamak mesti dijadikan pemimpin dalam PAS.
Perpecahan makin merebak apabila Anwar dan isterinya dijadi sasaran dan target untuk menutup kesilapan ijtihad.
Semus ini menjelaskan bahswa TGHH tidak layak untuk memimpin PAS.

Tanpa Nama berkata...

Mat Sabu for presiden, Stopa li for mursyidul Am, Mah for Ketua wanita, Pas porno

Tanpa Nama berkata...

Ketum...Ketum, tak habis-habis ketum. Kamu ni memang blogger mabuk ketum, kalau Tuang Presideng mintak bini kamu malam ni pun kamu berikan? Maklumlah bukan ahli PAS tapi wala'...wala'. Kadangkala aku tengok blogger macam kamu ni memang buta kayu bukan lagi buta hati. Tak guna kamu mempertahankan manusia yang dah terbukti busuk hati kamu masih nak pertahankan hujah bodoh kamu tu....Kamu tengoklah akhirnya setiap presiden PAS (kecuali yang ke rahmatullah atau bersara cara baik) semuanya cenderung kepada UMNO. Memang kamu ini mabuk ketum layaknya dan tak lama lagi kamu akan dipanggil untuk ditemuramah oleh Utusan dan TV3 seperti mana diperuntukkan slot untuk Hj Hadi Awang (15 minit) dan Nik Abduh.

kekura berkata...

bro GANR, aku nak tanya sket kpd geng yg menggelar diri mereka anti UG la. boleh ye.
aku tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu, haji hadi belum berUG dgn umno pun. dr 2008 lagi aku dah tunggu ni.
sedara aku yg dulu baru nak spm skrg dah ada degree dah. world cup dah 2 kali, olimpik dah 2 x, mourinho dah 2 tahun kembali ke chelsea.
haji hadi kalo nak berUG ni senang je. tak payah mesyuarat. veto je tp....
takde pun berita. kalo ikut blogger2 dan geng2 anti UG yg suci, murni, adil dan mengaku takut Allah, patutnya dah berlaku. takkan diorg tipu. diorgkan takut Allah, haji hadi menurut diorg tak takut Allah.
Harap2 by next week dah berUG la ye. kalo tak aku doa diorg ni putus jari. sorry ar aku ni memang sadis sket. pantang aku org yg memfitnah ulama ni

pemuda parit kings berkata...

Tunggu dan lihat kawan2 wala'...PRU akan datang....hihihi...

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...