Translate

Mesti Baca

Khamis, 31 Julai 2014

Bodoh + Bangang - Sombong x Celaka = Tanya Nuar.


Hari ini dari pagi sampai malam gua gi beraya dan baru sekarang gua ada masa buka internet untuk membaca isu-isu semasa. Sungguh gua tak sangka rupa ada isu besar dipaparkan oleh kebanyakkan blog-blog berkaitan kebocoran dalam perbincangan dilaman WhatsApp yang dimiliki AJK PAS Pusat. 

Gua sendiri pun tak tahu bagaimana perbincangan-perbincangan sensitif berkaitan PAS hanya dilakukan melalui WhatsApp sahaja. Adakah gua terlalu jahil untuk mengatakan bahawa AJK-AJK PAS Pusat sanggup bersembang melalui WhatsApp yang boleh membawa kepada kerahsiaan parti kerana WhatsApp cukup mudah untuk diekses walau pun ia untuk ahli-ahli sahaja atau pun mana-mana kumpulan.

Maka bermacam-macam kutukan, makian, fitnah-fitnah jahat dikejutkan dari tidur. Dendam yang sudah lama tersimpan dihati untuk menghentam TG Haji Hadi mula dijadikan modal apabila kenyataannya menyokong TS Khalid dizahirkan lalu satu kenyataan dikeluarkan oleh Mat Sabu bahawa sokongan bosnya, TG Haji Hadi adalah bersifat peribadi sahaja dan beliau menyatakan isu ini akan dibincangkan oleh PAS selepas Raya. 

Maka bersoraklah para macai-macai dengan kenyataan Mat Sabu itu kerana usaha mereka untuk memecat TS Khalid akan menjadi kenyataan. Apa tidaknya bila Timbalan Presiden PAS sendiri memberi jaminan tetapi semua menjadi kelu, sawan khinzir dan naik gila tanpa disangka-sangka TG Nik Aziz senada dengan TG Haji Hadi menyokong TS Khalid.

Bukannya gua tak tahu dalam JK PAS Pusat ada barua Anwar yang cuba mengheret PAS dalam kemelut untuk menyingkirkan MB Selangor itu. Barua-barua inilah yang paling celaka kerana mereka memang mempunyai impian yang cukup besar dan merekalah yang memainkan peranan untuk melaga-lagakan TG Haji Hadi Dengan TG Nik Aziz. 

Mereka ini adalah daripada warisan IRC yang menyusup masuk kedalam PAS pada pertengahan 80an dulu tetapi berjaya dikesan lebih awal oleh pimpinan PAS Pusat sebelum berakar umbi. Antara pimpinan PAS yang lantang menentang kumpulan IRC ialah Al-Marhum TG Harun Taib sehinggakan satu perdebatan diadakan pemimpin IRC disebuah universiti anjuran mahasiswa. Selepas itulah para pemimpin dan pendokong kuat IRC keluar dari PAS dan menubuhkan  sebuah NGO yang takyah gua namakan.

Tuduhan PAS akan keluar dari Pakatan dan bersama dengan Umno dengan mendendangkan semula ratib UG amat-amat meloyakan tekak gua. Apatah lagi dengan membawa sama cerita berkaitan Terengganu dan Kedah yang PAS hanya bertahan sepenggal sahaja adalah sebagai penambah perisa untuk menyalahkan TG Haji Hadi 100 peratus. Betapa TG Haji Hadi tidak layak menjadi pemimpin kerana dalam ratib mereka hanya Anwar sahaja yang layak dan hebat. 

Untuk barua Anwar yang bersarang dalam parti PAS, jika lu rasa butuh Anwar lebih hebat dan bertaraf dunia lebih baik lu berambus lagi bagus. Adakah PKR sudah merasakan yang mereka hebat dan boleh membuli PAS, gua minta lu kirim salam kat Nuar. Gua nih bukan sokong mana-mana parti apatah menjadi ahli tetapi gua lihat sejak PKR dah ada ramai Adun dan MP dengan sedikit kekuatan, mereka semakin sombong nak mampus.

Hebat sangat ker PKR tanpa sokongan PAS dan DAP?. Kalu dah jenis biasa duduk dalam tong taik, jika tak boleh duduk boleh hidu pun cukup dah. Kalu tengok sesetengah pemilihan cabang-cabang pun boleh lihat kerusi-kerusi terbang, sebijik macam MIC maa. PAS sanggup hilang kerusi kerana perkara ini telah dijadikan rujukan sejak 1500 semasa Rasulullah s.a.w. ditawar jawatan Raja dan kekayaan dengan janji jangan ganggu urusan pihak Abu Jahal dan yang sewaktu dengannya. Ada faham ker wahai talibarut PKR yang berada didalam PAS. Kalu lu tak cayer gua sila BACA SINI

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bahasa hang macam celaka..bodo tak mau nak mampuih..baghal padang pasiaq

Gerakan Anti Najib/Rosmah berkata...

Ini gua punya bahasa dan hujah, jika tak setuju boleh pergi berambus

Tanpa Nama berkata...

nilah masalahnye bila PAS merasakan diri mereka kuat...

Tanpa Nama berkata...

Apa yang ada dlm kalau busuk yg keluar jg busuk...sedar2 lah admin hang mmg busuk..

FZT berkata...

hahaha, hang kena marah akhirnya kerana kutuk god father pkr wakakka .. ada jugak mamat pencacai komen hahhahahahaa

Tanpa Nama berkata...

Dua dua bangang....

Tanpa Nama berkata...

Bodoh + Bangang + Sombong x Celaka ganda 2 = pas/pkr/dap = juga admin bodoh sombong = juga plan ug pas/umno...kalu prangai hampa mcm Ni smpi kiamat takkan dpt putrajaya....sembang dlm ceramah habis 30 juzuk ayat suci hampa ulas mcm hampa smua betui...pirrrrah..smua 2x5 mcm hampehh...lbih baik hampa smua ambil borang keahlian umno...jgn rakyat marhaen panggil hampa munafiq tahap celaka...

Tanpa Nama berkata...

Cont....lebih baik bubarkan Parti keadilan...tengok sape yg sombong+bodoh+baghal..

Gerakan Anti Najib/Rosmah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Gerakan Anti Najib/Rosmah berkata...

Gua nih kalu masuk politik, Nuar kesayangan lu tuh boleh mimpi jer ler nak jadi PM. Apa lu ingat gua tak kenal sape Nuar yang lu puja tuh. Dh 40 tahun gua kenal dan bagaimana dia lakukan terhadap PAS masa jadi PM. Oooiii bodoh... mai nak habaq sikit kat lu bak politik. Musuh kepada musuh gua adalah member gua tapi gua dah lama sumpah Umno, pasal itu ia jadi Umno baru. Gua bukan bodoh dengan projek celaka 16 september beberapa tahun yang lalu sampai muka tak malu hantar macai ikut butuh MP BN.

nyo komeng berkata...

Salam bro,,,

lain kali sekatlah mana-amana pengkomen tanpa nama tu.

Puak-pauk baghal tu mana ada otak!..

XUMNO berkata...

Syabas Bro. Jangan pedulikan komen2 bodoh penyokong2 totok PKR kerana mereka adalah keturunan umno. Perangai dan nafsu masih macam umno, cuma tukar nama saja.Budak2 ni baru kenal politik tapi berlagak sombong; sebijik macam macai2 umno.Suruh macai2 ni baca http://din.huluselangor.net/?p=52041 nak tahu perangai pemimpin2 sanjungan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Tuan, admin bagaimana nak berhubung tuan dgn. talipon sesuatu yg.penting.

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...