Translate

Mesti Baca

Khamis, 6 Februari 2014

Laungan Strategi Rupanya Hanya Untuk Penambah Perisa Sate Kajang.



Sebenarnya artikel ini adalah satu komen yang gua lontarkan pada blog FZT tetapi sebaik gua klik komen ini baru gua perasan yang komen gua nih terlebih panjang. Oleh itu gua salin semula komen gua ini menjadi satu artikel dengan sedikit perasa (gua tak pakai Aji-Naik-Moto) dan sebelum lu all nak tendang terajang gua, gua nak bagi tahu kat lu yang gua berpendirian bersama-sama rakyat.

Lantak ler lu nak tuduh aper-aper kat gua, gua peduli aper pasai gua bukan dibayar atau macai mana-mana pemimpin. Gua pun satu sen pun belum makan duit dari mana-mana pemimpin politik. Bila ader jer PRU atau PRK, semua gua pakai duit sendiri maa dan kalau bak makan-makan yang berkampung ajak gua tak nafikan memang gua makan tapi gua tetap menghulurkan sedikit sumbangan untuk membeli barang-barang memasak.

Kerja-kerja sial demi nafsu seekor dua yang duk giler kuasa, takleh jadi PM pun jadi MB boleh jugak. Memang kerusi itu milik PKR atas muafakat pemimpin tertinggi PR tetapi persetujuan itu pun bersyarat dengan TS Khalid jadi MBnya. Lantaklah lu nak letak saper-saper pun kerana kerusi tu milik lu tetapi bila melibatkan jawatan MB, suara PAS dan DAP mesti didengar. Tidakkah dalam perjanjian itu TS Khalid hanya diberi dua penggal sahaja untuk mentadbir kerajaan Selangor dan selepas itu lantak kamulah nak beri kat saper-saper yang kamu suka.

Masalahnya ada yang jenis tak boleh bersabar dah ler jadi MP, Adun dan jawatan dalam GLC pun masih tak cukup-cukup. Gua rasa lontaran oleh Feakah Husin ada logiknya walau pun beliau bukan lagi SU politik kepada TS Khalid. Namanya bukan isu "Kajang Pak Malau Kajang Berlipat" tetapi bekas-bekas SU TS Khalid yang sedang berlipat lengan sesama mereka. Sehinggakan ada blogger yang mengeluh kerana Faekah lambat buka silat walau pun mereka tahu yang Faekah bukan lagi SU politik TS Khalid kerana mereka tahu yang Feakah tidak akan berdiam diri melihat bekas bossnya dilanyak. Ada kala gua respek jugak dengan Feakah nih kalau bab-bab perang mulut, kerana beliau pun bukan calang-calang orangnya.

AMK jangan duk kutuk-kutuk kat Pemuda PAS dan cermin muka dulu kerana lu kena ingat tanpa jentera PAS dan DAP pasti bilik gerakan akan sunyi sepi kerana gua tak pasti berapa banyak ranting yang dimiliki PKR Kajang. Gua tak nafikan hasil kerjasama politik (Tahaluf Siyasi) PAS semakin kuat walau pun terlepas negeri Kedah dan Perak tetapi bilangan kerusi Dun makin bertambah. 

PAS pun bukan ingin sangat jawatan MB Selangor macam Hassan Beras Jati seperti yang di canang-canangkan itu kerana sejarah telah tertulis bahawa PAS adalah parti yang paling kuat setiakawan berbanding dengan PKR. Yang kedengaran tentang kerusi itu pun jika TS Khalid dipaksa melepaskan jawatan yang telah di persetujui oleh PAS, PKR dan DAP maka adalah suara acah-acah jika begitu baik bagi kat PAS ajer kerana ada sumber menyatakan yang Sultan Selangor berkenankan calon dari PAS.

Okeylah... bagaimana jika PAS tidak mengerakkan jentera parti tetapi sekadar memberi sokongan sahaja bila hari mengundi, adakah PKR mampu melakukannya sepertimana peristiwa PRK Hulu Selangor yang mana PAS terpaksa membuka dan mengerahkan tenaga pendokong mereka 100 peratus kerana PKR sudah jadi separuh giler.

Jika PKR bertanding tanpa menggunakan jentera PAS, DAP dan mereka menang dengan undi majoriti yang lebih tinggi maka gua akan respek mereka 101 peratus. Ketika itulah mereka boleh bercakap besar dan membuang TS Khalid dari jawatan MB.

Nampaknya cara berfikir mereka yang giler jawatan masih tidak memahami akan pendirian dan kata-kata pemuda PAS yang mana gua yang tak mengaji politik pun boleh faham antara calon dengan jawatan MB Selangor. 

Bodoh betul ler bangang-bangang nih, Dun Kajang sentiasa akan menjadi milik PKR maka lantaklah lu nak letak siapa yang lu suka di mana PAS dan DAP tidak akan masuk campur tetapi..... tetapi..... tetapi lah bangang, jawatan MB Selangor pula adalah lantikan di peringkat Majlis Presiden Pakatan  yang sebulat suara menyokong TS Khalid sebagai MB Selangor kerana tiada parti dalam Pakatan yang memegang undi majoriti berbanding dengan P.Pinang, Kelantan dan Kedah. 

So... bila melibatkan jawatan MB maka PAS dan DAP boleh campur tangan berlainan dengan jawatan Dun Kajang. Apa pun gua tengok ada seekor dua blogger yang mengaku sebagai blogger PAS yang terang lagi bersuluh sedang mencari kesilapan dari TG Haji Hadi walau sekecil mana pun mereka akan menjadikannya modal untuk menyerang. 

Blogger-blogger inilah yang dikatakan enam jahanam yang bertuhanayah dan lu sendiri boleh teka... bro kerana lu cukup dimusuhi. Bagi gua pergi mampus dengan mereka yang bertopeng warak tetapi hati hitam melebihi arang..... Celakalah bagi mereka ini semua tanpa mengira dari mana asal usul mereka. Apa yang gua tulis adalah dari pemerhatian gua yang berada diluar kotak walau pun gua pernah tidur atas kotak. Politik cacamarba ini bukannya baru dan ia akan membarah apatah lagi dalam keadaan zaman maklumat di hujung hari dan laman-laman sosial. /GANR

2 ulasan:

mountdweller berkata...

Betul-betul...gua setuju!

Tanpa Nama berkata...

Mendulang paku serpih..kih..kih..kih

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...