Translate

Mesti Baca

Rabu, 8 Januari 2014

Masih Belum Terlambat Buat Umno, Celaka dan Lahanat Buat Hishamudin Rais (TT).


Isu serbuan oleh JAIS terhadap Persatuan Bible Malaysia (BSM) telah mengundang kecaman berbagai pihak yang mana isu ini ada pro dan kontranya. Sebenarnya masalah kalimah 'Allah' yang menjadi duri dalam daging dalam hubungan di antara masyarakat Islam dan Kristian masih belum terlambat untuk mencari jalan penyelesaiannya sekira Umno benar-benar kembali kepada Al-Quran dan As-Sunnah. Masalahnya ialah kerana keegoan dan keangkuhan yang masih menebal pada pemikiran para pemimpin Umno yang kononnya hebat seperti mana pengakuan Najib di atas pujian pemimpin asing tentang kerukunan negara. Hakikatnya para pemimpin dunia tidak mendapat maklumat yang tepat tentang keadaan negara ketika ini.

PAS sudah berkali-kali mengajak Umno untuk kembali kepada Al-Quran dan As-Sunnah ketika Umno Melayu yang mengaku Islam masih memiliki kuasa. Di situlah terletaknya jalan penyelesaian yang sebaik-baiknya kerana ia sudah terbukti oleh sejarah malah Rasulullah s.a.w. sendiri menyeru agar kembali kepada dua perkara ini sekiranya kamu berpecah belah. Adakah dengan adanya Tok Pati dengan fatwa songsangnya, Umno merasakan yang mereka adalah di pihak benar dan barang siapa yang berdemo maka halal darahnya. 

Hukum Allah adalah sebagai pedoman buat semua walau pun ada Melayu Sosialis yang mempersendakan-sendakannya tetapi Peristiwa Baling, yang mengaku bijak inilah yang mula-mula melarikan diri keluar negara dengan tajaan kerajaan Australia. Gua cukup terasa akan kebiadapan beliau yang mempersendakan tentang janji 72 bidadari oleh Allah s.w.t. yang mati berjihad dijalannya Baca Sini

Masalah anak rajagopal nak buat maksiat lantak dia ler walau pun si bapa telah berjanji untuk melaksanakan Hukum Hudud di negaranya. Bila pemikiran sosialis yang berpaksikan Yahudi Karl Mark maka  benarlah akan ayat 'Bagi kamu agama kamu bagiku agamaku' dan lu sendiri boleh menilai bagaimana pegangan Hishamudin Rais atau TT Saksikan. Gua dulu memang mengagumi beliau walau pun gua tahu yang beliau seorang pengecut dan dengan kenyataan beliau ini maka gua terpaksa berbalah. Lahanat baginya yang hanya melihat kelemahan pemerintahan Islam tanpa mengambil kira kebaikan yang banyak di mana mungkin Salman Rushdie lebih jantan dari Tukar Tiub yang lebih berani menyerang secara berhadapan.

ADUN DAP pertahan cadangan pinda  enakmen Selangor

Seorang daripada tiga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN), yang dikecam pelbagai NGO, termasuk ketua pembangkang kerana mencadangkan Enakmen Ugama Bukan Islam 1988 di Selangor dipinda, tetap mempertahankan pendiriannya.

ADUN Damansara Utama Yeo Bee Yin (kiri) berkata, perkara itu pandangan peribadi mereka, ekoran serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap Persatuan Bible Malaysia (BSM).

“Ia pandangan peribadi kami dengan harapan menyelesaikan perkara ini supaya undang-undang selaras, dan ia bukan pandangan Pakatan Rakyat.

“Kami tidak berunding dengan pemimpin lain Pakatan sebelum mengeluarkan kenyataan,” katanya kepada Malaysiakini.

“Saya pertahankan kenyataan dan pendirian kerana kami bekerja sebagai satu pasukan, tetapi tetap menghormati pandangan yang menentang cadangan sebegitu.”

Pada Jumaat, Yeo bersama ADUN Kampung Tunku Lau Weng San dan ADUN Bukit Gasing Rajiv Rishyakaran mengeluarkan kenyataan yang mencadangkan enakmen itu dipinda supaya selaras dengan Perlembagaan Persekutuan.

Tiada ulasan:

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...