Translate

Mesti Baca

Sabtu, 23 Mac 2013

PapaGomo: Dari Zaman Kegermilangan Kepada Zaman Kejatuhan.


Di alam siber beliau cukup terkenal akan kehebatan beliau menabur fitnah terhadap pihak yang beliau musuhi dan juga pihak yang beliau tidak memusuhi tetapi kerana bayaran yang tinggi, bukan musuh pun dimusuhi atas arahan pihak yang membayar segala fitnah-fitnahnya. Bagi pihak blogger mesra Pakatan Rakyat beliau adalah musuh yang patut diperangi 100 peratus tetapi di pihak blogger mesra Umno sendiri pula  dalam 10 blogger, mungkin 6 blogger mesra Umno tidak menganggap beliau adalah rakan mereka walau pun tinggal bersama.

Kenapa beliau yang suka menabur dan mereka-reka fitnah terhadap pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat tidak diambil tindakan walau pun sudah beribu laporan polis dan SKMM telah dibuat. Dari sini pun kita yang kurang cerdik pun boleh berfikir jika tiada tindakan susulan dari pihak polis dan SKMM, pasti ada pihak tertinggi dalam kerajaan telah mengikat tangan pihak polis dan SKMM. Kita tidak boleh menyalahkan pihak berkuasa 100 peratus dalam isu ini kerana kita tahu yang blogger jahanam Papagomo sememangnya kebal daripada undang-undang. Dengan arahan pihak atasan, fail yang berkaitan dengan blogger jahanam Papagomo mesti dibangkul sampahkan walau pun bukti-bukti untuk mendakwa si celaka ini dah cukup untuk dibawa ke muka pengadilan.

Andainya apa yang dipaparkan oleh si celaka Papagomo dalam blognya itu dilakukan oleh blogger mesra Pakatan Rakyat, dah lama blogger itu meringkuk dalam penjara dengan berbagai dakwaan. Hanya blog si celaka Papagomo dan beberapa ekor lagi blogger celaka yang berani memaparkan klik video lucah tanpa dikenakan tindakan jika menurut akta SKMM, ia adalah satu kesalahan dan pihak SKMM boleh menyekat blog itu di alam siber dari dipaparkan. Ada sesetengah blogger mesra Umno cukup malu dengan fitnah-fitnah si celaka Papagomo kerana secara tidak langsung mereka pun terpalit sama dengan tindakan si celaka Papagomo. Ramai yang tidak mengetahui si celaka Papagomo bukan sahaja menghina TGNA dengan gelaran yang tidak sepatutnya, malah beliau turut menuduh Paduka Sultan Kelantan merampas kuasa dengan pertolongan TGNA. Gua tahu tentang perkara ini kerana gua sendiri mencabar si celaka Papagomo untuk berdiskusi tentang isu ini.

Zaman kegemilangan dan kehebatan si celaka Papagomo telah mula menampakkan keruntuhannya dan para pemimpin Umno yang selama ini membela, menyogok dan membayar untuk melakukan kerja-kerja kotor mereka telah mula menjauhkan diri mereka dari dikaitkan dengan si celaka Papagomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris. Mungkin jika tidak kerana pendedahan yang dilakukan oleh pimpinan Pakatan Rakyat, pemimpin Umno sendiri tidak mengetahui si celaka yang mereka bela selama ini untuk melakukan kerja-kerja kotor mereka ialah seorang bekas banduan yang telah disabitkan kesalahnya oleh mahkamah. Seorang penjawat awan (bekas polis) yang dilucutkan jawatannya kerana meminta sogokan dari seorang penagih dadah. 

Mungkin ini adalah doa-doa orang atau keluarga mereka yang telah dianaiya, difitnah, diaibkan oleh si celaka Papagomo. Tidakkah si celaka ini tidak mengetahui atau buat-buat lupa demi sedikit imbuhan dunia bahawa doa-doa mangsa dan keluarga mereka yang beliau aniaya dengan fitnah-fitnah jahat lagi kotor demi mengaibkan mereka di khalayak ramai langsung diangkat kepada Allah S.W.T tanpa melalui jabatan atau protokol seperti yang kerajaan sekarang lakukan.

Lu cakap yang lu memang mengikut jejak idola lu sendiri, iaitu Mahathir apabila lu cakap tentang saman RM100 juta dari Anwar. Maka nasib lu sama ler dengan lu punya idola yang didoakan oleh seorang ulama yang tinggi ilmu agamanya agar idola lu dipanjangkan umur untuk idola lu melihat sendiri kerosakan yang lu punya idola lakukan terhadap Islam, rakyat dan negara. Walau pun memang anti dan cukup benci kat lu, gua tetap ada sikap berperikemanusiaan, kerana itulah gua ada rasa simpati kat lu. 

Zaman kehebatan lu sudah mula berakhir dan kawan-kawan dan penaja-penaja lu sudah mula menjauhkan diri dari dikaitkan dengan lu. Hakikatnya apa yang lu lakukan demi imbuhan dunia, kekebalan undang-undang, nama yang hebat dan pelindungan yang tiada batasnya yang jarang-jarang orang mendapatnya sudah mula dibalas. Nampaknya Allah S.W.T membayar secara tunai semasa lu masih lagi bernyawa macam idola lu sendiri. Gua tak minta tetapi gua pasti lu akan mengalami tekanan jiwa atau mungkin lu sendiri akan menjadi gila dengan keadaan sekarang ini kerana apabila gua membaca artikel-artikel terbaru lu, ianya lebih kepada untuk menyedapkan diri lu sendiri. 

Lu porak perandakan keluarga orang, sekarang keluarga lu sendiri porak peranda dan gua cukup kasihan pada anak isteri lu ketika ini disebabkan emosi lu yang semakin tertekan. Gua andaikan jiwa lu tertekan kerana lu sedang menghadapi cabaran-cabaran yang lu sendiri cari. Sebelum ini lu mencabar orang yang lu fitnah agar menyaman lu tetapi ramai yang tidak melayan kehendak lu. Lu lakukan semua itu kerana ketika itu lu merasakan yang lu cukup kebal dari undang-undang kerana lu sangka lu mempunyai kekebalan. Sekarang ini apa yang lu cabar agar menyaman lu telah mula dilakukan dan lu mula naik angau disebabkan sangkaan lu tentang janji-janji pertolongan dari penaja-penaja lu yang akan membantu lu jika disaman mula melarikan diri. 

Lu sendiri fikir ler, sekarang ini bukan zaman Umno kuat kerana pemimpin mereka sendiri sedang mencari pelampung untuk menyelamatkan diri. Bagi mereka tiada faedahnya untuk mereka membantu lu kerana mereka sendiri pun sedang mencari pelindungan dari pemimpin Pakatan Rakyat. Mereka semua tahu yang kapal Umno Baru sudah mula bocor dan hampir tenggelam, jika dulu kebocorannya masih boleh di sumbat dengan kain batik tetapi bila lubang dah besar nak sumbat apa lagi, cari pelampung ler.

Kita sebagai umat Islam telah diajar akan ketentuan Allah S.W.T itu pasti kerana kita hanya merancang tetapi Allah S.W.T yang akan menentukannya kerana Allah S.W.T yang Maha Berkuasa lagi Maha Merancang. Kejahatan yang dilakukan pasti akan di hukum, jika ia terlepas di dunia tetapi ia akan tetap diadili dengan seadil-adilnya apabila kita semua di bangkitkan kembali di Padang Mahsyar nanti selepas kita melalui tidur yang panjang, iaitu mati. Tidakkah mati pasti, di bangkitkan kembali itu pasti, diadili segala yang baik mahu pun yang buruk itu pasti, syurga itu pasti. neraka itu pasti, maka berbendung-bendunglah kita semua di Padang Mahsyar tanpa mengira siapa kita, apa darjat kita, apa keturunan kita. Walau sebesar zarah pun akan kebaikan atau kejahatan kita, kita tetap akan diadili dengan seadil-adilnya kerana tidakkah Allah S.W.T itu adalah Hakim yang paling adil./GANR

Jumaat, 22 Mac 2013

PapaGomo: Dari Zaman Kegermilangan Kepada Zaman Kejatuhan.



Di alam siber beliau cukup terkenal akan kehebatan beliau menabur fitnah terhadap pihak yang beliau musuhi dan juga pihak yang beliau tidak memusuhi tetapi kerana bayaran yang tinggi, bukan musuh pun dimusuhi atas arahan pihak yang membayar segala fitnah-fitnahnya. Bagi pihak blogger mesra Pakatan Rakyat beliau adalah musuh yang patut diperangi 100 peratus tetapi di pihak blogger mesra Umno sendiri pula  dalam 10 blogger, mungkin 6 blogger mesra Umno tidak menganggap beliau adalah rakan mereka walau pun tinggal bersama.

Kenapa beliau yang suka menabur dan mereka-reka fitnah terhadap pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat tidak diambil tindakan walau pun sudah beribu laporan polis dan SKMM telah dibuat. Dari sini pun kita yang kurang cerdik pun boleh berfikir jika tiada tindakan susulan dari pihak polis dan SKMM, pasti ada pihak tertinggi dalam kerajaan telah mengikat tangan pihak polis dan SKMM. Kita tidak boleh menyalahkan pihak berkuasa 100 peratus dalam isu ini kerana kita tahu yang blogger jahanam Papagomo sememangnya kebal daripada undang-undang. Dengan arahan pihak atasan, fail yang berkaitan dengan blogger jahanam Papagomo mesti dibangkul sampahkan walau pun bukti-bukti untuk mendakwa si celaka ini dah cukup untuk dibawa ke muka pengadilan.

Andainya apa yang dipaparkan oleh si celaka Papagomo dalam blognya itu dilakukan oleh blogger mesra Pakatan Rakyat, dah lama blogger itu meringkuk dalam penjara dengan berbagai dakwaan. Hanya blog si celaka Papagomo dan beberapa ekor lagi blogger celaka yang berani memaparkan klik video lucah tanpa dikenakan tindakan jika menurut akta SKMM, ia adalah satu kesalahan dan pihak SKMM boleh menyekat blog itu di alam siber dari dipaparkan. Ada sesetengah blogger mesra Umno cukup malu dengan fitnah-fitnah si celaka Papagomo kerana secara tidak langsung mereka pun terpalit sama dengan tindakan si celaka Papagomo. Ramai yang tidak mengetahui si celaka Papagomo bukan sahaja menghina TGNA dengan gelaran yang tidak sepatutnya, malah beliau turut menuduh Paduka Sultan Kelantan merampas kuasa dengan pertolongan TGNA. Gua tahu tentang perkara ini kerana gua sendiri mencabar si celaka Papagomo untuk berdiskusi tentang isu ini.

Zaman kegemilangan dan kehebatan si celaka Papagomo telah mula menampakkan keruntuhannya dan para pemimpin Umno yang selama ini membela, menyogok dan membayar untuk melakukan kerja-kerja kotor mereka telah mula menjauhkan diri mereka dari dikaitkan dengan si celaka Papagomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris. Mungkin jika tidak kerana pendedahan yang dilakukan oleh pimpinan Pakatan Rakyat, pemimpin Umno sendiri tidak mengetahui si celaka yang mereka bela selama ini untuk melakukan kerja-kerja kotor mereka ialah seorang bekas banduan yang telah disabitkan kesalahnya oleh mahkamah. Seorang penjawat awan (bekas polis) yang dilucutkan jawatannya kerana meminta sogokan dari seorang penagih dadah.

Mungkin ini adalah doa-doa orang atau keluarga mereka yang telah dianaiya, difitnah, diaibkan oleh si celaka Papagomo. Tidakkah si celaka ini tidak mengetahui atau buat-buat lupa demi sedikit imbuhan dunia bahawa doa-doa mangsa dan keluarga mereka yang beliau aniaya dengan fitnah-fitnah jahat lagi kotor demi mengaibkan mereka di khalayak ramai langsung diangkat kepada Allah S.W.T tanpa melalui jabatan atau protokol seperti yang kerajaan sekarang lakukan.


Lu cakap yang lu memang mengikut jejak idola lu sendiri, iaitu Mahathir apabila lu cakap tentang saman RM100 juta dari Anwar. Maka nasib lu sama ler dengan lu punya idola yang didoakan oleh seorang ulama yang tinggi ilmu agamanya agar idola lu dipanjangkan umur untuk idola lu melihat sendiri kerosakan yang lu punya idola lakukan terhadap Islam, rakyat dan negara. Walau pun memang anti dan cukup benci kat lu, gua tetap ada sikap berperikemanusiaan, kerana itulah gua ada rasa simpati kat lu.

Zaman kehebatan lu sudah mula berakhir dan kawan-kawan dan penaja-penaja lu sudah mula menjauhkan diri dari dikaitkan dengan lu. Hakikatnya apa yang lu lakukan demi imbuhan dunia, kekebalan undang-undang, nama yang hebat dan pelindungan yang tiada batasnya yang jarang-jarang orang mendapatnya sudah mula dibalas. Nampaknya Allah S.W.T membayar secara tunai semasa lu masih lagi bernyawa macam idola lu sendiri. Gua tak minta tetapi gua pasti lu akan mengalami tekanan jiwa atau mungkin lu sendiri akan menjadi gila dengan keadaan sekarang ini kerana apabila gua membaca artikel-artikel terbaru lu, ianya lebih kepada untuk menyedapkan diri lu sendiri.

Lu porak perandakan keluarga orang, sekarang keluarga lu sendiri porak peranda dan gua cukup kasihan pada anak isteri lu ketika ini disebabkan emosi lu yang semakin tertekan. Gua andaikan jiwa lu tertekan kerana lu sedang menghadapi cabaran-cabaran yang lu sendiri cari. Sebelum ini lu mencabar orang yang lu fitnah agar menyaman lu tetapi ramai yang tidak melayan kehendak lu. Lu lakukan semua itu kerana ketika itu lu merasakan yang lu cukup kebal dari undang-undang kerana lu sangka lu mempunyai kekebalan. Sekarang ini apa yang lu cabar agar menyaman lu telah mula dilakukan dan lu mula naik angau disebabkan sangkaan lu tentang janji-janji pertolongan dari penaja-penaja lu yang akan membantu lu jika disaman mula melarikan diri.

Lu sendiri fikir ler, sekarang ini bukan zaman Umno kuat kerana pemimpin mereka sendiri sedang mencari pelampung untuk menyelamatkan diri. Bagi mereka tiada faedahnya untuk mereka membantu lu kerana mereka sendiri pun sedang mencari pelindungan dari pemimpin Pakatan Rakyat. Mereka semua tahu yang kapal Umno Baru sudah mula bocor dan hampir tenggelam, jika dulu kebocorannya masih boleh di sumbat dengan kain batik tetapi bila lubang dah besar nak sumbat apa lagi, cari pelampung ler.

Kita sebagai umat Islam telah diajar akan ketentuan Allah S.W.T itu pasti kerana kita hanya merancang tetapi Allah S.W.T yang akan menentukannya kerana Allah S.W.T yang Maha Berkuasa lagi Maha Merancang. Kejahatan yang dilakukan pasti akan di hukum, jika ia terlepas di dunia tetapi ia akan tetap diadili dengan seadil-adilnya apabila kita semua di bangkitkan kembali di Padang Mahsyar nanti selepas kita melalui tidur yang panjang, iaitu mati. Tidakkah mati pasti, di bangkitkan kembali itu pasti, diadili segala yang baik mahu pun yang buruk itu pasti, syurga itu pasti. neraka itu pasti, maka berbendung-bendunglah kita semua di Padang Mahsyar tanpa mengira siapa kita, apa darjat kita, apa keturunan kita. Walau sebesar zarah pun akan kebaikan atau kejahatan kita, kita tetap akan diadili dengan seadil-adilnya kerana tidakkah Allah S.W.T itu adalah Hakim yang paling adil./GANR

Khamis, 21 Mac 2013

Semakin Hari Semakin Terserlah Penipuan Rosmah.

 

Baru tahu rupa-rupanya cincin itu berada di Malaysia selama satu tahun tetapi benarkah yang cincin itu sudah tiada di dalam negara. Semakin hari semakin terang dan jelas penipuan yang dilakukan oleh Rosmah kerana beliau sendiri mengatakan yang cincin itu dibawa masuk untuk dipamerkan kepada VVIP dan hanya beberapa minggu sahaja berada di Malaysia sebelum ianya dibawa keluar ke Singapura. Apakah lu all sudah lupa akan cerita tentang cincin keramat ini yang mana hikayatnya berbelit- belit kerana sang pengarangnya ialah Rosmah Mansor.

Jauhnya sungguh bakal besan Rosmah datang untuk menatap cincin semahal itu dan bergilir-gilirlah Rosmah dengan bakal besannya mengadap cincin belian yang antara termahal di dunia. Apa ni Rosmah, sekejap lu kata cincin itu pameran untuk VVIP sahaja, sekejap keluar berita yang cincin itu milik bakal besan lu bila lu cuba  menyelamatkan diri dari tuduhan yang cincin itu milik lu. Sekejap lu kata kata lu menabung dari kecil untuk membeli cincin itu, gua pun naik gila. 

Sekarang nih lu duk jaja cerita tentang perhiasan mewah yang lu duk pakai hari-hari kononnya adalah hadiah daripada individu yang lu tak mahu sebut namanya demi menjaga hati individu tersebut. Betul ker wujud individu yang lu katakan itu atau lu memang cuba menipu orang ramai untuk menutup sikap boros lu. Gua tahu dan ramai tahu akan sikap lu tentang perhiasan mahal yang lu miliki bukan sumbangan dari individu yang lu sebutkan itu tetapi memang lu sendiri yang beli dar hasil komisen-komisen yang lu dapat dari syarikat yang mendapat projek kerajaan.

Jika nak bandingkan komisen kapal selam yang lu dapat, jangan kata satu malah lu boleh beli 20 bentuk cincin belian yang bernilai 24 juta itu. Lu kena ingatlah yang lu tu bukan isteri orang kampung yang tidak dikenali tetapi lu adalah isteri Perdana Menteri Malaysia dan siap dengan gelaran 'First Lady Of Malaysia'. Maka marilah kita mengambil kata-kata Sifu Mahathir, 'lebih baik berkawan dengan syaitan yang dikenali daripada berkawan dengan malaikat yang tidak dikenali', akhirnya kita berjumpa dengan syaitan yang dikenali berkeliaran merompak, menyamun, membunuh, menipu dan segala-galanya. Gua ada kutip cerita tentang lu di Malaysiakini, so mailah kita pakat-pakat baca........

Rosmah: Tak manis tolak hadiah mahal


Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor menjelaskan bahawa beliau kelihatan mewah kerana memakai perhiasan yang dihadiahkan oleh para tetamunya, demi menjaga hati individu berkenaan.

Katanya, tidak manis sekiranya pemberian mahal ditolak, dan ia menjadi pembaziran sekiranya barang kemas tersebut, termasuk cincin, jam dan perhiasan diri itu disimpan dalam peti besi.

"Kita mesti menjaga hati mereka apatah lagi kita adalah tetamu. Bagaimana perasaan kita apabila pemberian kita ditolak orang lain? Tentu kita akan tertanya-tanya dengan pelbagai soalan dan berasa kecil hati," katanya.

Rosmah dalam buku biografinya terbitan Yayasan Amanah Perdana itu juga mendakwa tidak mahu bermegah-megah dengan pemberian tersebut.

"Takkanlah saya mahu menghebohkan kepada semua orang bahawa orang itu beri saya jam, orang itu beri saya beg tangan dan sebagainya. Itu sudah riak namanya, seperti mahu menunjuk-nunjuk," katanya.

Jelasnya, sebagai isteri perdana menteri mahu kelihatan kemas dan terhias apabila mengenakan perhiasan berkenaan, yang turut melibatkan barangan yang dibelinya sendiri.

"Saya tidak mahu kelihatan selekeh kerana apabila saya selekeh akhirnya saya dikritik," tambahnya yang bimbang akan diejek apabila masyarakat melihat penampilannya seperti itu.

Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor berkata cincin kontroversi berharga RM24 juta yang dibawa masuk ke negara ini pada April 2011 untuk dilihat bakal bisannya Maira Nazarbayev, dikembalikan kepada syarikat penjual barang kemas itu setahun kemudian.

Katanya, cincin itu sampai ke Malaysia pada 16 April 2011 dengan satu penerbangan dari New York, dan dikembalikan semula ke ibu pejabat syarikat tersebut pada 13 Mei 2012.

"Kisah saya membeli cincin berlian berharga RM24 juta itu adalah tidak benar sama sekali. Ia adalah fitnah.
Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor menjelaskan bahawa beliau kelihatan mewah kerana memakai perhiasan yang dihadiahkan oleh para tetamunya, demi menjaga hati individu berkenaan.

Katanya, tidak manis sekiranya pemberian mahal ditolak, dan ia menjadi pembaziran sekiranya barang kemas tersebut, termasuk cincin, jam dan perhiasan diri itu disimpan dalam peti besi.

"Kita mesti menjaga hati mereka apatah lagi kita adalah tetamu. Bagaimana perasaan kita apabila pemberian kita ditolak orang lain? Tentu kita akan tertanya-tanya dengan pelbagai soalan dan berasa kecil hati," katanya.

Rosmah dalam buku biografinya terbitan Yayasan Amanah Perdana itu juga mendakwa tidak mahu bermegah-megah dengan pemberian tersebut.

"Takkanlah saya mahu menghebohkan kepada semua orang bahawa orang itu beri saya jam, orang itu beri saya beg tangan dan sebagainya. Itu sudah riak namanya, seperti mahu menunjuk-nunjuk," katanya.

Jelasnya, sebagai isteri perdana menteri mahu kelihatan kemas dan terhias apabila mengenakan perhiasan berkenaan, yang turut melibatkan barangan yang dibelinya sendiri.

"Saya tidak mahu kelihatan selekeh kerana apabila saya selekeh akhirnya saya dikritik," tambahnya yang bimbang akan diejek apabila masyarakat melihat penampilannya seperti itu.

Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor berkata cincin kontroversi berharga RM24 juta yang dibawa masuk ke negara ini pada April 2011 untuk dilihat bakal bisannya Maira Nazarbayev, dikembalikan kepada syarikat penjual barang kemas itu setahun kemudian.

Katanya, cincin itu sampai ke Malaysia pada 16 April 2011 dengan satu penerbangan dari New York, dan dikembalikan semula ke ibu pejabat syarikat tersebut pada 13 Mei 2012.

"Kisah saya membeli cincin berlian berharga RM24 juta itu adalah tidak benar sama sekali. Ia adalah fitnah.

"Saya berani bersumpah, cincin itu tidak ada di tangan saya," katanya dalam tulisan berbentuk soal jawab dalam buku biografinya yang dilancarkan hari ini.

Buku biografi Rosmah berharga RM150 terbitan Yayasan Amanah Perdana itu ditulis oleh Siti Rohayah Attan dan Noraini Abdul Razak.

"Saya berani bersumpah, cincin itu tidak ada di tangan saya," katanya dalam tulisan berbentuk soal jawab dalam buku biografinya yang dilancarkan hari ini.

Buku biografi Rosmah berharga RM150 terbitan Yayasan Amanah Perdana itu ditulis oleh Siti Rohayah Attan dan Noraini Abdul Razak.

Ahad, 17 Mac 2013

Jerat Mengena: Najib Dikhianati Oleh Orang Yang Berada Disekelilingnya.


Najib bukan seorang yang hebat dalam berpolitik walaupun beliau seorang pemidato yang bagus dan bahasa Inggerisnya cukup baik jika di bandingkan dengan pemimpin-pemimpin Umno yang lain. Jika mengikut pemerhatian gua tentang ilmu gerak badan, beliau bukan seorang pemimpin yang tegas dan beliau boleh diketogerikan sebagai seorang yang dikawal dan bukannya seorang yang mengawal. Beliau boleh dikatakan sebagai boneka kepada Mahathir, seorang yang menganggap dirinya masih berkuasa walau pun beliau hanyalah ahli biasa dalam parti Umno Baru.

Kejatuhan pemerintah Barisan Nasional yang diterajui oleh Najib sudah nampak pada tanda-tandanya. Najib dilihat sebagai pemimpin yang cukup lemah sehinggakan wang rakyat terpaksa digunakan untuk membayar kepada syarikat perunding APCO untuk menaikkan imej beliau yang teruk tercalar kerana beliau bukannya seorang ahli politik sejati seperti bapanya. Beliau adalah ahli parlimen paling muda yang mana sokongan itu disebabkan karisma bapanya dan PAS ketika itu berada dalam Perikatan. Ayat paling mudah ialah beliau adalah bidang terjun selepas kematian bapa, Tun Abdul Razak.

Dilantik sebagai Menteri Besar Pahang yang paling muda dalam sejarah dan dari sini timbullah manusia yang bernama Rosmah Mansor. Rosmah Mansor berjaya mencairkan hati Najib sehinggakan beliau menceraikan isteri pertamanya yang berasal dari kerabat diraja Terengganu. Ada khabar-khabar angin mengata yang Najib telah dibomohkan oleh Rosmah yang gila kepada kemewahan dan pangkat. Sudahlah sang isteri diceraikan dek kerana Rosmah Mansor, tidak cukup dengan itu beliau dituduh hilang akal/gila untuk mengesahkan yang perceraian Najib itu adalah betul kerana pemimpin besar takkanlah beristerikan orang hilang akal. 

Jarum Rosmah Mansor benar-benar mengena sedangkan ketika itu beliau masih bergelar isteri orang. Dikatakan yang Najib membayar satu jumlah yang cukup besar agar sang suami menceraikan isterinya Rosmah Mansor. Orang boleh menipu tetapi sejarah tidak akan menipu melainkan ia memakan masa sikit untuk mendengar kebenarannya. Umpama orang mengantuk disorongkan bantal apabila sang isteri yang suka berboros memegang kunci peti besi sang suami maka beraya sakanlah beliau.

Selepas Najib beristerikan Rosmah, perjalanan politik Najib boleh dikata diolah oleh Rosmah sendiri kerana Najib memang seorang yang lemah. Rosmah sanggup ke Hong Kong membeli berutas-utas jam tangan berjenama yang bernilai ratusan ringgit semata-mata untuk menyogok pemimpin-pemimpin tertinggi Umno agar nama Najib mesti didahulukan untuk jawatan yang Najib tandingi. Apa yang Rosmah inginkan memang berjaya walaupun jika mengikut percaturan politik, beliau belum lagi layak untuk memimpin. 

Adakah Najib yang menjadi Perdana Menteri ke 6 betul-betul dari mandat rakyat?. Umum mengetahui mandat yang Najib pegang adalah mandat daripada Pak Lah walau pun beliau dikatakan lemah tetapi beliau lebih bermaruah daripada Najib, malah Mahathir sekali pun. Kerana itulah Najib bermain teka teki untuk pembubaran parlimen. Beliau tahu pada pilihan raya umum kali ini adalah yang terakhir untuk Umno memerintah. Adakah lu ingat Najib mendapat kajian-kajian ini dari orang yang berada disekelilingnya, jawabnya tidak. Setiap pemerintah kuku besi di dunia akan mendapat risikan daripada pihak polis dan tentera kerana risikan dari dua agensi ini boleh dikatakan cukup tepat.

Sekarang ini semua arahan mesti datang dari Mahathir walau pun beliau hanya ahli biasa. Najib benar-benar telah dijerat oleh orang-orang yang berada disekelilingnya siang dan malam. Sebagai contoh mudah, banyak program-program beliau di sabotaj oleh kakitangan beliau sendiri. Baik dari segi berpakaian dalam satu-satu acara mestilah bersesuai dengan programnya. Jika acara berbasikal tak kan Najib pakai baju Melayu, mestilah beliau bertreksut baru betul. Kerajaan bayar gaji beribu-ribu sebulan kepada pegawai perunding imej untuk PM, tapi kerja macam bangsat. Lu kena ingat sikit Najib, orang yang ada di sekeliling lu yang tahu segala pergerakan lu akan tikam lu dari belakang. 

Gua memang anti Umno/BN tetapi gua tetap hormat lu sebagai PM gua dan gua sendiri kasihan kat lu dengan apa yang telah orang-orang yang lu percayai lakukan kat lu. Lu kena ingat yang mereka itu sekarang ini menerima arahan langsung dari Mahathir untuk mengkambing hitamkan lu. Teknik yang Mahathir cukup suka lakukan pada musuh-musuhnya. Lu sendiri tengok dengan fitnah-fitnah yang melampau terhadap pembangkang dan pemimpinnya, adakah lu yang arahkan. Semuanya untuk meletakkan lu di kandang orang salah, jika lu memang dianaiya gua tetap akan tolong lu walau pun parti lu adalah musuh gua kerana gua bukan seperti cybertroop yang mengharapkan imbuhan untuk melakukan perkara-perkara fitnah.

Lu all jangan bermain di fikiran lu tentang benarkah BN akan kalah pada PRU13 kali nih, jawabnya memang betul BN akan bungkus. Sebab itulah pertama kali dalam sejarah negara, pemerintah cukup takut untuk membubarkan parlimen. Lu tengok dulu-dulu dengan sekarang, Umno/BN cukup seronok untuk mengadakan pilihan raya umum mahu pun pilihan raya kecil. Gua tak mau main teka teki kerana apa yang ada dalam fikiran gua, sudah berada banyak aset-aset pemimpin-pemimpin Umno/BN telah dibawa keluar dari negara. Kenapa sempadan negara begitu longgar kawalannya sehinggakan pengganas-pengganas dari kesultanan Sulu berjaya melepasinya dengan begitu mudah sekali. Bagi gua inilah antara klu-klu yang sedang berlaku di negara sekarang ini.


Siapa sebenarnya Mahathir

Kerana perwatakan yang ada pada Najib membuatkan Mahathir cukup selesa untuk menaikkan karier politik anaknya, Mukhriz. Walaupun Mukhriz dicanangkan oleh Umno sebagai calon Menteri Besar Kedah jika BN dapat menawannya kembali daripada PR tetapi berita itu memang tidak disenangi oleh Mahathir. Jika menjadi MB Kedah, bermakna Mukhriz terpaksa bertanding di DUN sedangkan itu bukan kemahuan Mahathir kerana beliau mahu Mukhriz bertanding di kawasan parlimen. Cita-cita besar Mahathir ialah untuk menjadikan anaknya kejawatan yang lebih tinggi sekurang-kurangnya berjawatan Menteri penuh jika tidak sebagai calon Perdana Menteri.

Semua orang politik tahu akan cara Mahathir berpolitik, beliau akan terus menyerang jika sesuatu perkara yang dilakukan oleh kerajaan tidak disenanginya. Perletakkan jawatan Perdana Menteri oleh Tunku, Hussein Onn dan Pak Lah adalah kerja tangan Mahathir semuanya, baik secara terus terang mahu pun cara berselindung. Beliau cukup tahu tentang skandal-skandal yang dilakukan oleh Rosmah Mansor, tetapi kenapa beliau tidak menyerang dan beliau boleh dikatakan langsung tidak menyebutkannya. Apa yang beliau lakukan mesti ada sebab-sebabnya.

Sebagai contoh tentang perilaku bekas Sultan Johor yang mana beliau cukup tahu dan arif, beliau langsung tidak menegur akan salah laku Al-marhum. Bukan sahaja tidak menegur, malah beliau menuruti segala kehendak Al-marhum tanpa sedikit pun membantahnya. Tetapi apa kesudahannya, beliau mengerahkan para jeneral-jeneralnya dengan menyerang Raja-Raja Melayu dan menggubal akta di parlimen dengan menarik balik semua kekebalan Raja-Raja Melayu termasuk juga mengecilkan gelaran Yang Dipertuan Agong.

Jika di zaman Pak Lah beliau menyerang Pak Lah, anak menantunya dan kekuasaan budak-budak di tingkat empat yang dikaitkan dengan KJ. Jika di bandingkan dengan KJ yang berjawatan Naib Pemuda Umno, tetapi Mahathir pula mantan Perdana Menteri yang hanya berjawatan sebagai ahli biasa Umno. Beliau boleh memerintahkan semua setiausaha-setiausaha Najib untuk mengadap beliau di Putrajaya dan semua ketua-ketua bahagian Umno seluruh negara telah dipanggil dengan notis 24 jam. Siapakah Mahathir yang begitu berkuasa walau pun tidak mempunyai apa-apa jawatan dalam Umno. 


Di mana perginya kejantanan Najib yang dikelaskan sebagai orang nombor satu dan Rosmah Mansor yang dikatakan lebih berkuasa sehinggakan Mahathir pun tidak berani menegur segala perbuatannya dan mengikut protokol negara, Rosmah Mansor tiada apa-apa peranan pun melainkan hanya sebagai isteri Perdana Menteri. Adakah Mahathir menegur Rosmah Mansor yang mengambil gelaran yang dimiliki Permaisuri Agong sebagai 'First Lady Of Malaysia' malah mempunyai jabatan beliau sendiri di Putrajaya dibawah seksyen FLOM dan mempunyai kakitangan sendiri yang digajikan oleh kerajaan. Mereka-mereka yang berkuasa mesti ingat, diam-diam Mahathir mesti ada agenda yang cukup besar.

Lu tanya gua tentang Mahathir, gua pasti akui yang Mahathir adalah seorang politikus yang cukup licik dan bagi gua jika gua jumpa ular dan Mahathir, pasti gua akan pukul Mahathir dahulu sebelum gua pukul ular. Gua cukup masak dengan Mahathir walau pun gua tidak cukup rapat dengannya. Mahathir adalah manusia yang tidak boleh dibantah apa yang beliau katakan dan apabila beliau bercakap, tiada siapa yang berani membantah kerana semua telur-telur pemimpin Umno/BN akan tenggelam. Lu cakap, lu kutuk, lu maki apa pun kat beliau, umpama lu bercakap dengan tiang lampu ler.

Kalau Mahathir berjanji, lu jangan terlalu berpegang pada janjinya kerana mungkin ia akan U-Turn 360 darjah. Sebagai contoh mudah apabila Mukhriz dicalonkan untuk bertanding di parlimen Jerlun pada PRU12, apa Mahathir kata..!!! Beliau tidak akan sesekali berkempen untuk Mukhriz kerana beliau ingin anaknya berdiri di atas kaki sendiri tetapi kesudahannya, Mahathir sendiri berkampung di parlimen Jerlun sehingga keputusannya di isytiharkan. Beliau berceramah siang dan malam semata-mata untuk melihat Mukhriz menang dengan menolak semua jemputan ceramah selain daripada parlimen Jerlun. Inilah manusia yang munafik, yang mudah lupa, penghidap sindrom penafian, anti Islam, menghina Allah dan Rasul Nya. Sekarang kita dipertontonkan 'Projek IC Mahathir' di Sabah dan kesannya mula menampakkan hasilnya dengan kematian 10 perajurit kita ditangan pengganas Sulu. Inilah perbuatan secara langsung Mahathir terhadap rakyat Malaysia, pasti beliau akan menggunakan salah satu senjatanya iaitu 'sindrom penafian'.

Ya Allah....... Panjangkan umur si munafik ini agar ia melihat kejahatan yang telah beliau lakukan.

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...