Translate

Mesti Baca

Rabu, 29 Mei 2013

Apa Maksud Yang Tersirat Bila TGNA Kata Tiada Hubungan Dengan Umno Selagi Beliau Hidup.


Saya ingin sangat nak mengetahui tentang kenyataan terbaru Tok Ayah tentang tiada hubungan politik antara PAS dengan Umno selagi beliau hidup. Adakah kenyataan untuk perjanjian Anwar dengan Najib yang mana PKR adalah rakan PAS dan DAP dalam PR. Dan yang pasti sudah ada suara-suara sumbang dengan mengatakan tak kan pokok bergoyang sendirinya atau ada yang menggoncang pokok itu sehinggakan Tok Ayah berkata begitu.

Apa yang boleh saya simpulkan ialah ia seperti satu tuduhan daripada blogger jahat untuk mengaitkan Haji Hadi dan Geng Terengganu untuk menghidupkan kembali UG. Bagi saya ia lebih kepada pertemuan tanpa berjumpa antara Anwar dan Najib dengan Yusof Kalla sebagai orang tengah. Jika nak menuduh ada pemimpin PAS yang masih teringin tidur sebantal dengan Umno, mereka sudah lama dibuang dari PAS.

Jika hendak buat tuduhan terhadap kepimpinan PAS Terengganu yang diketuai presiden PAS, maka simpan sahaja tuduhan itu kerana walau hebat mana pun blog kamu yang hitnya tinggi melangit baik datang sendiri ke Terengganu. Tanya ahli/pendokong PAS Terengganu pandangan mereka tentang menyatu kembali PAS dengan Umno Kalau tak dihumban, mungkin kamu akan lari lintang pukang menyelamatkan diri. Betapa ahli/pendokong PAS bencinya mereka terhadap Umno dan bagaimana kamu masih lagi menjaja Kerajaan Perpaduang demi menghentam Haji Hadi.

Duduk Selangor, Penang atau Johor tetapi angin nak melaga-lagakan PAS Terengganu dengan Umno, datanglah dan banyak bertanya jangan duk harap berita-berita blogger jahat jer. Nak kaji pokok masuk hutanlah jangan duk kat bandar jer lepas tu dok tunjuk pandai merekalah pengkaji yang ulung. Memang saya tidak nafikan ada tangan-tangan gatal yang gilakan jawatan tetapi jauh api dari panggang jika Haji Hadi ingin bersama dengan Umno.

Kenapa sya menyatakan begitu kerana saya mengenali siapa manusia yang bernama TGHH dan pegangan beliau terhadap Islam. Jika beliau nak jawatan dah lama beliau dapat jawatan, mungkin dah bergelar Tan Sri tetapi itu bukan agenda beliau, agenda beliau untuk melihat tertegaknya Islam di bumi bertuah ini. Dulu saya ada kala bila balik ke kampung, kami ada bercerita dilambu rumah kayu beliau di belum dibaik pulih. Saya lebih mesra memanggil beliau Ayah Chik.

Ayah Chik ada bercerita tentang kepulangan beliau selepas melanjutkan pelajaran diluar negara dan ketika itu Wan Mokhtar adalah MB Terengganu. Selepas pulang beliau memegang jawatan sebagai Yang Dipertua Abim Terengganu di mana Al-Marhum Ustaz Fadhil Noor adalah timbalan kepada Anwar Ibrahim ketika Anwar adalah pemimpin No.1 Abim Malaysia. saya tidak menafikan yang Anwar adalah idola saya.

Selepas pulang dari belajar, Ayah Chik ada menceritakan bagaimana Wan Mokhtar telah memberi beliau satu jawatan (jika tidak silap saya di Yayasan Terengganu) di mana Ayah Chik diberi satu meja dan satu kerusi tanpa melakukan apa-apa kerja. Pagi masuk petang balik, cukup bulan terima gaji dan itulah rutin harian beliau. Sebenarnya Wan Mokhtar ingin menyekat Ayah Chik daripada berpolitik kerana semua penduduk Marang tahu pengaruh yang dimiliki Haji Awang sehinggalah sampai satu masa Ayah Chik meletak jawatan dan bergiat aktif dalam PAS.

Adakah Ayah Chik ingin menjadi Perdana Menteri seperti apa yang berlaku dalam PR sekarang nih, Ayah Chik lebih suka menjadi nelayan dari menjadi PM yang mana bagi orang alim ia adalah satu amanah yang kuat berat untuk dipikul. Oleh itu jika ada pemimpin PAS yang mempunyai cita-cita untuk jawatan presiden PAS, anda dipersilakan kerana PAS tidak memerlukan kuota seperti Umno. Saya rasa Ayah Chik lebih suka jika ada pemimpin yang layak untuk mengantikan beliau supaya beliau meneruskan usaha dakwahnya.

Tentang UG pula, berapa lamakah pemimpin yang nak tidur sebantal dengan Umno menjadi ahli PAS kerana daripada pengamatan saya, semua yang tergila-gilakan Umno adalah pemimpin yang baru dibawa masuk ke dalam PAS. Tiada seorang pun veteran PAS yang betul-betul terlibat. Kepada blogger yang mereka diri mereka hebat sangat, cermin diri anda dulu sebelum mengeluarkan kenyataan-kenyataan bodoh. Kebanyakan pengkritik PAS, bukannya ahli PAS kerana mereka sebenarnya adalah pencacai PKR yang mengaku serba-serbi tahu tentang PAS sehingga dalam kelambu. Tolonglah jangan perbodohkan diri anda yang sememangnya dah bodoh./GANR

10 ulasan:

cik zura berkata...

Bila artikel hantam anwar mesti backing hadi awang,begitulah sebaliknya...wahai para bloger kerana artikel begini pr makin renggang,ntah mungkin ini percaturan politik pr yg sengaja dreka...wallahualam

Yg naif

FZT berkata...

pergi mampuslah sama pencacai pencacai ... lawak bengong biasalah

Tanpa Nama berkata...

Pegi pelingkup PAS. Kalau x ikhlas bersama PR. Jln sendiri je. Nyesal aku undi PAS PRU13 baru ni.

DinAyamPAS berkata...

Siapa TGHH kepada PAS tiada siapa yang dapat menafikannya. Jika diKelantan TGNA menjadi sumber perjuangan kepada pendokong PAS, maka diTrengganu TGHH adalah sumbernya.
Setelah lama bersama PAS dan bergurukan TGNA dan TGHH, aku rasa bertuah kerana bimbingan mereka tetap berjaya mentarbiyyah dan mendidik aku sebagai pejuangan Islam. Mungkin terdapat kelemahan dalm tindakan TGNA dan TGHH, namun kelemahan tersebut merupakan ijtihad politik yang tidak sedikit pun mengugat ketokohan dua ulamak kembar ini.
Mungkin TGNA seorang yang kelihatan lemah lembut peribadinya, namun tegas dalam mempertahankan dasar parti. TGHH pula kelihatan lebih gagah dan perkasa, namun lemah lembut dalam tindakannya. Pasangan dua ulamak ini telah meninggalkan jasa yang besar kepada perjuangan PAS dan Islam diMalaysia.
Bila TGNA menyuarakan sesuatu yang kelihatan keras pada setengah pihak, maka TGHH akan bertindak memurnikan keadaan. Bila TGHH kelihatan berlembut dengan pihak tertentu, maka TGNA akan menyuarakan ketegasannya.
Usaha untuk menjauhkan jarak kedua pemimpin ini mungkin dilakukan musuh dengan tujuan tertentu. Namun perasaan sayang penyokong PAS kepada keduanya juga merupakan sebab yang menampakkan kedua-duanya tidak sehaluan. Panggilan UG merupakan suatu keraguan yang mungkin tertanam didalam hati penyokong PAS kepada TGHH. Namun keraguan ini terhasil kerana mereka sayangkan PAS.
Kelemahan yang terdapat dalam ijtihad politik TGHH boleh diatasi bila orang-orang bersama beliau bersedia memberi nasihat yang baik dan tepat. Mungkin TGNA mempunyai kelebihan dari segi ini, namun pengalaman politik TGHH lebih meluas.
Setelah TGNA menawarkan diri untuk bersara dalam pimpinan PAS Kelantan, maka TGHH mesti bersedia untuk mengantikan beliau sebagai mursyid am. Jawatan ini memasuki marhalah kedua, dimana menyesuaikan dasar-dasar parti dengan politik semasa.
TGNA telah menyediakan tapak yang kukuh untuk meletakkan ulamak sebagai seorang pemimpin politik yang diterima semua pihak. Maka TGHH mesti membangunkannya denganjaya-, setelah dewan ulamak pimpinan Harun Taib gagal melaksanakannya.

Tanpa Nama berkata...

well said bro...setuju dan fhm ape yg disampaikan...

Gerakan Anti Najib/Rosmah berkata...

Satu komen yang cukup bernas dari DinAyamPas dan gua cukup sokong diatas pemikiran lu. Kita mesti faham yang ulama-ulama dalam PAS maksum yang dianggap tidak boleh ditegur. Salah dan silap adab dalam berpolitik tidak seperti sesetengah yang meletakkan TGNA dan TGHH tidak boleh ditegur sedang mereka hanyalah manusia biasa tetapi Allah memberi kelebihan kepada mereka dengan Islam. Apabila mereka mengeluarkan kenyataan tentang Islam mereka memang layak dan apa yang dikatakan kerana ilmuan yang dimiliki mereka.
Tidakkah ulama diberi dua pahala apabila istijah mereka betul dan satu pahala jika ianya salah diatas penafsirannya. Mereka bercakap tentang agama kerana mereka berilmu, bukan pakai langgar jer kerana mereka menrujuk kepada sarjana islam yang terdahulu.
Jika gua yang marhaen nih pun boleh menegur TGHH dihadapan badan tubuhnya sendiri, apatah lagi dengan para bijak pandai.

Tanpa Nama berkata...

The articleice Machines introduces:This article about How To Buy Commercial Ice Machines For Restaurant,With the introduction of cutting edge and innovative technologies, a commercial ice machine is no longer a bulky device producing insanitation, consuming a lot ...

If you need more ice Machines infomation about How To Buy Commercial Ice Machines For Restaurant, Click here to find.

With the introduction of cutting ice Machines edge and innovative technologies, a commercial ice machine is no longer a bulky device producing insanitation, consuming a lot of energy, making noise, and taking a lot of time to make the needed supply of ice. As a result of high end technologies, commercial ice machines are able to achieve “being green” the highest levels of energy and water conservation. Now a commercial ice machine can easily produce from 65 pounds to 2,000 pounds of ice cubes in a day. You can find varied shapes of ice cubes such as dice, half dice, octagon, crushed, nugget, and flake.

Commercial ice machines are the standalone units,ice Machines designed to produce large quantities of ice for various commercial purposes. Once installed, these commercial ice makers are pretty automatic and do not need much attention from you or your staff. These factory-made machines consist of a condensing unit and ice-making section that operates as an integrated unit to make ice, an ice bin or a storage unit to store the created ice and a dispensing unit to dispense the ice out of the machine. Many automatic ice machines use moving water to create an improved quality of ice cubes. They work on the principle of “faster the water moves the better the ice quality becomes”. In this process, the air and un-dissolved solids get washed away. This results in pure and clear ice production.

Large amounts of ice are demanded for various purposes in many ice Machines commercial entities such as Restaurants, Bars, Ice Cream Parlors, Bakeries, Country Clubs and Golf Courses. A commercial ice machine is the perfect choice for such places as the large quantity of ice also needs to be a certain quality as well. Automatic commercial ice machines will make plenty of ice of equal size in a short span of time. All you need to do is just start the machine and set the required functions, and leave the rest up to the machine. You will get good quantity of quality ice in a short amount of time. In addition, many commercial ice machines come with a self cleaning function. This will help maintain the quality and quantity if the produced ice while decreasing the time that you and or your staff must spend with the machine.

Keep in mind that there are two varieties of ice machines: air cooled and waterice Machines cooled. Air cooled ice machines use air to disperse the heat, whereas water cooled ice machine uses water to do the same function. Air cooled ice machines use more energy and also are much noisier than water cooled ice machines. However, they are more affordable than water cooled ice machines.

An assorted collection of wonderful, fast and energy efficient commercial ice makers are readilyice Machines available in the market. Various renowned and reliable manufacturers have come up with their unique range of these amazing machines. Numerous models that create different types and sizes of ice are available in the local and online market. A competitive urge of creating more efficient and cost effective ice machines, has left the customers and consumers with a distinctive variety of these units in which to choose.

Widuri berkata...

Engkau punya bahasa stdard blogger umno. Blog engkou pun aku dah tak baca. Lebih baik la engkau usah ngaku pengikut tuan guru/ahli Pas. Batu api!

Tanpa Nama berkata...

Boleh setuju dgn DinAyamPas, harap bukan din ayam yg satu lagi... UG ni dah lam ceritanye sebelum 2008, mungkin semasa Pak Lah baru 2-3 tahun jadi PM. Kalau rajin ikuti cerita dlm blog mungkin dapat gambaran lebih jelas. Bila timbul isu ug kecoh semua lepas tu senyap ... timbul balik kecoh semula.. senyap balik ..lepas tu timbul balik... Semasa timbul isu ni sy beritahu sahabt2 isu ni tak habis.. walaupun 2 tokoh terlibat dah keluar n tersisih. masih ada lagi yg lain. Selagi ada saki baki ni selagi tu akan timbul juga isu UG mungkin dlm bentuk yg lain .... sy pernah berdebat dlm mesy dgn penyokong UG ... orang ni dan ketua-ketua dia masih lagi dlm PAS dlm mungkin berdegar-degar cakap diluar tetapi dlm hati rasanya masih ada sikit syg kat UG/perpaduan/g melayu ..

srz lya berkata...

golongan yg tidak faham uslub dan kaedah para ulamak berpolitik ..lebih diam dari menjadi seperti golongan syaitan yg tidak di kenali...ulamak berpolitik tidak mengikut kepala org politik berpolitk...harap fahammm

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...