TUNJUK SOKONGAN ANDA

GERAKAN BEBASKAN MEJAR ZAIDI AHMAD
MejarZaidi

Mesti Lihat

Rabu, 23 Januari 2013

Najib Memang Tidak Layak Menjadi Pemimpin Umat Islam.

Bila gua kata celaka pencacai marah, bila gua kata sial pencacai melenting dan siap dengan hujah bangang lu sape nak hukum-hukum orang. Lu tak boleh kata pasal dia kan First Lady Off Malaysia (FLOM) dan jasanya besar memertabatkan Islam. Ada laki, laki pun tak guna pasal memalukan rakyat Malaysia yang beragama Islam. Bila bak bersumpah kalah Saiful, 'Wallah mana ada cincin kat tangan gua' pasal gua tak mampu nak beli maka gua yang tak berduit nih tengok sajer leh. Dulu bergegar satu Malaysia yang beliau beli cincin dengan menambung dari mula lahir sampai berlaki, berjanda lepas tuh berlaki pulak dengan merampas laki orang.

Gua nak suruh para pencacai tahap celaka baik media massa atau pun para blogger, aurat wanita tahap mana gak. Gua tak nak tanya Rosmah pasal gua dah boleh agak jawapannya ialah selgi kita berpegang kepada kitab Umno Baru yang maka kita hanya wajib menutup bahu sahaja kerana rambut wanita Umno bukannya aurat mengikut mazhad Iman Mahathir dan disokong oleh ulama-ulama muda yang berada didalam Umno Baru.

Memang benarlah mengikut satu cerita tentang perbalah antara anjing dengan babi, anjing kata dia lebih mulia dari babi kerana hukum babi mengikut hukum adalah berat berbanding babi tetapi babi pulak jawab sebenarnya walau pun aku nih hina tetapi ada lagi yang lebih hina daripada aku. Anjing bertanya siapa yang babi maksudkan, lalu jawab babi yang paling hina ialah manusia yang mempermainkan-mainkan hukum Allah s.w.t. kerana mereka diberi akal tetapi mereka meletakkan nafsu lebih tinggi daripada akal. 


Nasib baiklah Allah s.w.t. tidak membayar setiap dosa secara tunai, jika tidak pasti Najib tidak mahu memegang amanah sebagai PM dan Rosmah pasti akan memakai burga dengan tangan membilang tasbih. Apa tidaknya jika umat manusia buat dosa ajer jatuh sekilo dosa beserta dengan bayangan azab neraka. nasib baiklah meja atau TV tidak pandai berkata-kata, andainya ia boleh berkata-kata, pasti Rosmah, Wanita dan Puteri Umno akan dikutuk kaw-kaw, aku pandai pulak kamu meletakkan alas diatas aku tetapi alas kepala sendiri pun tak pandai nak tutup. Kamu nih manusia ker atau beruk, rezeki Allah kamu mahu tetapi apa yang Allah suruh kamu lawan siap dengan hujah lagi.

Ada laki, laki dayus kerana sanggup membiarkan isteri menayangkan jambulnya sedangkan muslimah-muslimah yang berada disekeliling semuanya menutup aurat. Kerana itulah gua kata yang Najib tidak layak menjadi pemimpin atau contoh pemimpin kerana aurat Rosmah pun tak berani nak beri teguran. Hukum Allah jangan kata ler, bukan setakat tak nak ikut malah secara terang dan nyata melawan dengan mempermain-main dan mempersenda-sendakan. Bagi mereka Allah itu hanya pada nama sahaja tetapi bila orang Kristian ingin menggunakan kalimah itu pandai pulak kata itu hakmilik umat Islam. Jika hukum Allah kamu tolak dan persendakan, kenapa lu menyibukkan diri untuk mempertahankannya. 

Gua tak kata gua sokong perkara ini tetapi gua sendiri malu dengan pemimpin yang bermuka-muka. Jumpa kaum Melayu dok kutuk PKR, DAP, jumpa kaum Cina dan India kutuk pulak PAS. Memang dari segi terjemahannya 'God' itu bermaksud 'Tuhan' dan ia akan janggal apabila 'God' ditafsirkan dengan perkataan 'Allah' dari segi bahasanya ianya pun sudah bersalahan kerana 'Allah' bermakna 'Tuhan tetapi 'Tuhan' pula bukan bermakna 'Allah'.

Bab-bab nih Umno ker, Perkasa ker atau Jati ker, usahlah nak menyibuk kerana agama kamu sendiri pun kamu tak boleh mempertahankan apatah lagi nak pertahankan kalimah suci 'Allah Yang Maha Esa' yang tidak beranak mahu pun diperanakkan. Jika maksiat mata pun kamu tidak boleh menghalang sedangkan kamu mempunyai kuasa untuk melakukannya, jangan nak jadi jaguh kampung pulak. Dahlah jumpa pemimpin Islam pun tidak menutup aurat, apatah lagi perkara-perkara yang berat tentang agama. 

Takkan 40 ulama muda Umno tak boleh tegur kelakuan Rosmah sorang atau mereka sendiri telah ditarbiahkan oleh Rosmah kerana Umno nih ibarat 'tong taik', kamu selak setinggi mana pun jubah kamu, pasti walau sedikit pun akan terkena taiknya. Pengerusi ulama muda Umno (ILMU) pun kahwin kat Siam pasal dia kata banyak birokrasi tentang nikah dua kat Malaysia, baru kamu tahu perkara macam nih pun kamu dah rasa susahnya. 

Bagaimana pula dengan angan-angan puak-puak ILMU untuk meperbaiki Umno dari dalam, bagi gua baik lu all gulung tikar awal-awal sebelum agama yang lu all berlajar bertahun-tahun kat luar negara akan menjadi sia-sia. Terang lagi bersuluh, semua ahli agama yang berada dalam Umno sudah berjaya dirosakkan oleh Umno, lu sape nak ubah Umno./GANR

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Paling Popular