Translate

Mesti Baca

Sabtu, 6 Oktober 2012

Pi Mampus, Nama Pun Umno.....


Gua tertarik dengan kes seorang Umno yang mengaku sebagai Ketua Cawangan Umno di parlimen Permatang Pauh yang tak puas hati dengan pemimpin Umno Pulau Pinang. Lu Baca Sini tentang berita beliau membakar baju berlambangkan BN (Barang Naik) dan lu baca kat bawah pulak tentang dakwaan blogger pencacai tentang mahkluk yang bernama Talib nih......

Marah nyamuk bakar kelambu itulah perumpamaan yang bolek MKP katakan pada penipu yang mendakwa dirinya Ketua Cawangan UMNO Cawangan Batu 5 Permatang Tengah Parlimen Permatang Pauh...Talib nie klu kat Permatang Pauh nama gelaran yang selalu orang panggil LID KERA nama gelaran pun dah macam kera haaaa .....Sesudah la Talib dok menipu orang mengatakan hang masih lagi memegang jawatan sebagai Ketua Cawangan...Kalau nak mohong kat orang luar dari Pulau Pinang waima Permatang Pauh mungkin depa boleh Pecaya.....Tapi orang kat Permatang Pauh nie kenal siapa yang menjadi dalang Di Permatang Pauh selama ini.......

Kalah didalam pemilihan Ketua Cawangan pada tahun 2008 tapi masih menipu ke?Jika sebelum 2008 Talib nie memang Ketua Cawangan...Kenapa Talib nie ditolak oleh ahli sendiri didalam cawangan?Jawapannya adalah kerana sikap beliau sendiri yang suka berpoya-poya dan berjudi.....Nak kata teguk air kencing setan boleh dikatakan setiap malam la......Talib Permatang Pauh bukanya besar sangat cerita didalam kelambu pun boleh keluar jika pemimpin mempunyai tabiat buruk serta mempergunakkan jawatan untuk memerah pemimpin serta peniaga yang berpayung padanya.......

Jika seorang pemimpin tidak mampu untuk menjaga rumahtangganya sendiri apa lagi untuk memimpin orang lain...Malahan bini sendiri pun lari malam kerana sikap tidak bertanggungjawabnya....Nak sangat  fitnah orang lain padahal diri sendiri tidak terurus macam mana.Ahli cawangan melihat dan mendengar....Bini hang pun lari bro.....Nak dedah lagi!!!!!! MKP rasa cukup setakat ini....
Sumber

Apa yang boleh gua katakan ialah nama pun Umno dan inilah perangai karat biru. Lu berperang ler sesama puak lu, gua tukang tengok jer kerana boleh gua story kat lu bagaimana perangai puak-puak nih. Dari peringkat atas sampai ke peringkat JKKK(P), hidup atas dasar menipu dan perangai pulak macam bangsat.

Orang-orang macam nih patut diikat ketat-ketat dan dicampak kelaut lagi baik dari hidup menyusahkan rakyat marhaen. Bila sumber dah disekat baru ingat langit nih tinggi atau rendah, jika tidak dialah raja walaupun baru bertaraf JKKK(P). Bagi gua orang macam nih jangan diberi muka sangat apatah lagi bila dah tahu BN akan dikuburkan pada PRU13 nanti. Mereka hanya berlakon sahaja demi menjaga tembolok yang pasti akan disekat jika BN dah mampusssss.

Tiada ulasan:

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...