Translate

Mesti Baca

Rabu, 4 Julai 2012

Gua Semakin Pening

Gua pun semakin berbulu melihat kemewahan yang sengaja untuk tontonan rakyat betapa kayanya Kerabat mereka dalam keadaan rakyat marhaen semakin hari semakin tersempit dengan sara hidup yang melampau. Bila elektrik yang gua gunakan dari RM120 sebulan dan bila sampai bil baru dah jadi RM160. Gua mula melakukan penjimatan dalam penggunaan elektrik secara total, ingatkan turun ler ke angka RM100-120 tetapi yang terbaru kurang beberapa RM sahaja untuk mencecah RM200. Apa hal nih wahai kerajaan yang semakin celaka menganaiya rakyat. Sudah ler segala perbelanjaan lu all rakyat yang tanggung sampai nak mampus, lu senang-senang nak tunjuk kekayaan lu. Lu ni apa hal nih jika nak tolong rakyat, tunjukkanlah sikap yang terpuji. Gua tahu lu ada Darjat tetapi lu kena ingat Darjat lu akan dikira kerana sekarang ini pun lu punya kaki sebelah dah kat neraka. Kalau nak menunjuk atau berlagak, agak-agak ler. Gua sound tak kira sape le PM ker, lu Rosmah ker atau pun lu berketurunan darah putih.

uncleseekers: Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 64): Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 64) Tan Sri Abdul Gani bin Patail Apa dah jadi.... Semua yang dibuat dan dirancang tak menjadi? Letak ...

1 ulasan:

rojakpasembor berkata...

Salam perjuangan.

Mohon bertukar pautan dengan tuan. Blog ini telah dipautkan di http://rojakpasembor.blogspot.com/

Terima kasih.

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...