Translate

Andainya Gua Mampu ......

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Tuhan Yang Maha Esa Lagi Maha Perkasa. Bantulah saudara-saudara kami dibumi Palestin dan diseluruh dunia. Hancurlah Israel dan sekutu-sekutunya sebagaimana Engkau menghancurkan tentera Abraham dengan Burung Ababiil. Berilah kemenangan kepada hamba-hambaMu yang berjihad dijalanMu tanpa merasa gentar kerana janji keSyahidan sedang menanti mereka. Lahanat buat mereka yang berfatwa bahawa tiada Jihad dibumi Palestin



Mesti Baca

Rabu, 25 Julai 2012

Farid Ismet Bukan Suami Pertama Rosmah Tetapi.....

Isu tentang perkahwinan pertama isteri Najib Razak, Rosmah Mansor sudah lama di perkatakan oleh orang ramai. Maka nama pembaca berita Dunia Jam 10 RTM, Farid Ismeth telah dikaitkan sebagai suami pertama beliau. Beliau sebenarnya tiada hubungan langsung dengan Rosmah Mansor dan perkara ini patut di perbetulkan untuk pengetahuan orang ramai.

Suami pertama Rosmah Mansor adalah seorang individu yang bernama Abdul Aziz Nong Chik yang berasal dari negeri Perak dan mereka dikatakan mempunyai tiga orang anak yang salah seorangnya bernama Azrene Soraya. Tetapi berita yang beliau memikat Najib sewaktu beliau masih berstatus isteri orang adalah benar dan Najib sendiri masih suami kepada Tengku Puteri Zainah

Memang Rosmah seorang yang bercita-cita besar sebesar nafsu yang beliau miliki dan beliau juga seorang yang mempunyai kelulusan. Beliau memiliki ijazah dalam bidang antrapologi dan sosiologi dari Universiti Malaya dan mendapat Sarjana Sains dalam bidang sosiologi dan pertanian dari Universiti Lousiana, Amerika Syarikat. Rosmah juga seorang yang suka kepada hiburan sepertimana yang selalu kita lihat dan dengar sehinggakan beliau sanggup memendekkan upacara rasmi yang dihadiri oleh Agong semata-mata tidak ingin terlepas bersama dengan bintang Bollywood satu ketika dulu.

Beliau termasuk antara orang yang suka berbelanja atau bahasa mudahnya seorang yang cukup boros dan hanya berminat kepada barang-barang yang berjenama. Harga bukan satu masalah buat beliau kerana Najib memegang kunci khazanah negara. Beliau suka kepada perhatian orang ramai malah beliau selalu mendahului Najib dalam setiap majlis-majlis rasmi sehinggakan mencetuskan kritikan orang ramai yang menganggap tindakan beliau adalah tidak sopan bagi isteri kepada pemimpin. Selepas kritikan demi kritikan, beliau terpaksa akur dengan berat hati berada di belakang Najib dan tidak melangkauinya.
Farid mengakui beliau tidak berjumpa dengan PM secara peribadi.

Isu sebenar ialah bagaimana seorang pembaca berita boleh mengeluarkan kata-kata yang beranggapan Rosmah Mansor adalah Perdana Menteri Malaysia. Kalau kata-kata itu terpancut dari mulut orang buta yang pekak tidak timbul masalah tetapi ianya keluar dari seorang yang arif tentang negara dan setiap hari melaporkan perkembangan dunia.

 Nama Rosmah Mansor tertera sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Mungkin di RTM dan TV3 hanya tergantung foto Agong, Permaisuri Agong dan Rosmah Mansor sebagai PM Malaysia, gambar Najib tiada sebab beliau hanya suami kepada Perdana Menteri.  Nampaknya Rosmah sudah kawal semua media dan beliau dilihat benar-benar memain peranan sebagai orang paling berkuasa di Malaysia.Mungkin beliau lebih hebat daripada Najib sehinggakan beliau dapat mengawal Najib setanding dengan ilmu yang beliau miliki. Gua nak dengar komen daripada Mahathir tentang perkara ini dan mungkin Mahathir pun takut kat Rosmah Mansor.  Gua ingat Mahathir cukup hebat dalam politik dan tadbir urus, rupa-rupanya beliau adalah seorang diktator tua yang kalah dengan perempuan bernama Rosmah Mansor, Perdana Menteri Malaysia a.k.a. First Lady of Malaysia......

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jatuhkan rosmah... Aku rasa hang ni jelous... kalu cinta sama rosmah pikatlah dia jgn buat ni blog... Geli den baca...

YeopJackJr berkata...

jng baca kalu gitu HANNJINGG.PEnakut buh nama hang mak pak hang x bagi nama kar

Tanpa Nama berkata...

sekalipun seseorang itu buruk akhlaknya. jangan kita perbesarkannya lagi2 menokok tambah.fitnah tu.. #sekadar peringatan bersama :)

heder satilan berkata...

UBAHSUAI RUMAH area kajang, bangi, cheras, serdang, puchong, subang, shah alam, kepong, nilai, ampang, gombak (Selangor/KL) Sambung dapur, parking, ikat batu, pasang tile, mengecat, plaster, plaster siling, kayu, meja dapur/table top, paip DLL. Hubungi: 0182233854 khaidir click → FACEBOOK atau → BLOGGER

MY CJ berkata...

Ingin melawat Terengganu anjung ilmu, dtglah menginap di Penginapan mycj. Bilik berhawa dingin yg ungguh selesa. Nak dftr dekat dgn 2,2 universt. Dan pusat pmbljrn lain. Ikan celup tepung pun dkt. Berminat!!!! Hubungi no ini 0199106961

MY CJ berkata...

Ingin melawat Terengganu anjung ilmu, dtglah menginap di Penginapan mycj. Bilik berhawa dingin yg ungguh selesa. Nak dftr dekat dgn 2,2 universt. Dan pusat pmbljrn lain. Ikan celup tepung pun dkt. Berminat!!!! Hubungi no ini 0199106961

Tanpa Nama berkata...

Helo, saya nama Jo dari Nepal. Saya suka laki melayu.

Call saya 0122-816971.

IBU HAYATI berkata...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Ibnuhajar Nurdin berkata...

Gila

Cakap Siang Pandang-pandang berkata...

Kpd pembaca2 semua: Ibu Hayati tujukan cerita dia tu kpd Non-muslims shj sebenarnya. Jangan terpengaruh dengan alhamdulillah dan in sya Allah nya tu. Orang2 Kristian di Indonesia faseh dgn ucapan2 begitu.

Cakap Siang Pandang-pandang berkata...

MY CJ, saya tak berminat utk menginap di tempat saudari sbb saya takut terkena! Melihat pada cara saudara menulis iklan tu, saya nampak tempat penginapan saudari tu selekeh! Cuba lihat: "Ingin melawat Terengganu anjung ilmu, dtglah menginap di Penginapan mycj. Bilik berhawa dingin yg ungguh selesa. Nak dftr dekat dgn 2,2 universt. Dan pusat pmbljrn lain. Ikan celup tepung pun dkt. Berminat!!!! ". Terlalu banyak perkataan yg disingkatkan. Boleh mengelirukan. Nama khas dimulakan dgn huruf kecil. Ayat ini apa maknanya? "Nak dftr dekat dgn 2,2 universt."? Yg ini pula tak kena langsung: "Berminat!!!!" Sepatutnya: "Berminat????" Sebenarnya satu tanda soal pun dah memadai. Dari sini nampak sangat selekehnya pengurusan awak cik MY CJ. Saya bimbang tempat penginapan awak juga itu pun begitu juga, tak class! Cuba yakinkan saya dan bakal pelanggan2 awak yg lain. Kita mahu Melayu progresif, bukan Melayu lbh kurang dan ala kadar. Kita mahu Melayu bertaraf dunia, main duit juta juta yg dihormati satu dunia. Utk itu jaga kualiti dari gate depan sampai gate belakang. Dari atap sampai lubang jamban. Kalau MY CJ jaga kualiti saya sendiri yg akan rekomen penginapan MYCJ kpd kenalan2 saya, termasuk Cik MY CJ sendiri. Jangan maré...

Cakap Siang Pandang-pandang berkata...

Ello Hantu, awak ni jantan ke betina?

Tanpa Nama berkata...

Toyol..dia jual TOYOL!! gila.. saya suda klik... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Paling Popular