Translate

Mesti Baca

Rabu, 5 Oktober 2011

Sewa Jet RM 9.1 Juta Dan Kediaman RM 50 Juta. Memang Lu Penyamun Ler Najib.


Ketika Datuk Seri Najib Razak cuba menonjolkan imejnya berjiwa rakyat termasuk ‘menaiki bas’ dan berbasikal, Perdana Menteri itu masih gagal menjawab kos selenggara kediaman beliau dan timbalannya yang menelan belanja RM50 juta setahun.
Kediaman rasmi Najib dan Tan Sri Muhyiddin Yassin- masing-masing di Sri Perdana dan Seri Satria- dimiliki Putrajaya Holdings Sdn Bhd dan disewa kerajaan Malaysia.
Menurut Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail, beliau mempersoalkan mengapa kos selenggara kediaman PM dan TPM menelan belanja jutaan ringgit.
“RM200 juta diguna untuk membina kediaman PM dan kenapa akhirnya terpaksa menyewa daripada Putrajaya Holdings. Maintainence (elektrik dan air) sebenarnya tak boleh dari 10 peratus dari kos pembinaan. (Tetapi) Ini RM10 juta setahun, satu angka yang tidak masuk akal,” katanya.
Katanya, ia menyerlahkan sikap boros pentadbiran Najib yang gemar berbelanja mewah, tetapi pada masa yang sama cuba menonjolkan imejnya yang berjiwa rakyat.
“Najib dilahirkan dari keluarga yang mewah dan sesungguhnya tidak tahu menahu kesusahan rakyat. Oleh sebab itu pembaziran menjadi sebahagian hidup beliau,” katanya yang turut mengaitkan isu pembelian cincin bernilai RM24 juta oleh oleh isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.
Justeru itu katanya, Ketua Audit Negara perlu memberikan penjelasan.
Menurut Ahli Parlimen Kota Raja, Dr Mariah Mahmud yang membangkitkan soalan itu di parlimen sebelum ini, Najib sehingga kini masih belum menjawab isu berkenaan.
“Selepas kita membuat sidang media, tidak ada pihak bagi jawapan balas menjelaskan kepada kita kenapa kos begitu tinggi, macam isu tu disenyapkan begitu sahaja. Itu lah realiti pengurusan di peringkat tertinggi sedangkan Najib mengarahkan rakyat supaya berjimat cermat,” ujarnya.
Beliau juga mempersoalkan mengapa kerajaan menyewa dari Putrajaya Holding yang memerlukan kerajaan membayar secara komited kepada pemaju itu setiap bulan.
“Yang kita tahu, kediaman ini disewa dari Putrajaya Holdings bermakna kerajaan mempunyai komitmen bulanan kerana ia bukan aset kerajaan. Jika dibuat kos analisis jangka panjang, saya rasa kerajaan rugi,” katanya.
Dalam jawapan bertulis menteri di Jabatan perdana Menteri pada Jun lalu, sejumlah RM48.8 juta dibelanjakan termasuk kos sewa, kos baik pulih, bil elektrik dan bil air.
Kos sewa untuk dua kediaman rasmi itu didedahkan berjumlah RM33 juta sementara kos baik pulih pula RM3.6 juta setahun.
Lebih memeranjatkan, bil elektrik bagi kediaman perdana menteri dan timbalannya sahaja berjumlah RM10 juta dan bil air pula mencecah RM1.9 juta untuk tempoh yang sama.
Pada Disember 2008, iaitu pada masa pentadbiran perdana menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, kerajaan menjelaskan sewa bagi kediaman PM di Seri perdana hanya pada sekitar RM4.15 juta. Manakala RM2.74 juta lagi dibayar bagi sewa kediaman TPM di Seri Satria.

Isnin, 3 Oktober 2011

Umno Yang Menyesatkan: Antara 'Negara Islam' Dengan 'Hukum Syariah'.


Inilah contoh Islam yang sempurna bagi SIS dan Bik Ma.
 Peluk Bik Ma, peluk puas-puas kerana waktu lain tak boleh peluk anak muda yang masih bergetah nih.
Antara sebab Umno, SIS dan yang sewaktu dengannya takut pada Hukum Syariah.

Negara Islam yang mengunapakai undang sekular dengan Negara Sekular yang melaksanakan Hukum Syariah di mahkamah syariah yang mana lebih bagus?. Semua penganut agama Buddha, Kristian, Hindu dan lain-lain tahu bahawa mahkamah syariah tidak pernah menghukum orang bukan  Islam kerana ia hanya untuk orang Islam sahaja. Kenapa para pemimpin parti politik dari pihak Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional melainkan parti PAS kalut sangat dengan isu ini.

Semua rakyat Malaysia sedar bahawa halangan utama kepada perlaksanaan 'Hukum Syariah' adalah Umno, parti yang melebalkan 'Melayu itu Islam, Islam itu Melayu. Kenapa Umno terlalu takut sangat-sangat 'Hukum' dari agama yang mereka anuti (Islam) itu. Bagi Umno, tiada parti yang lebih Islamik melainkan Umno dulu, kini dan selama-lamanya. Dengan alasan realiti keseimbangan penduduk tidak mengizin undang-undang (Hukum Syariah) sebegitu dikuatkuasakan biar pun penganut Islam mewakili 61.3 peratus dari 28.6 juta rakyat Malaysia, kata Najib 1 MalaySial (Umno ler tu).
Hukuman gantung, mati yang menyeksakan.
Hukuman mati dikerusi elektrik, cara bunuh yang menyeksakan.
Hukuman mati melalui tembakan, mati yang amat menyeksakan.
Guillotine, untuk hukuman pancung.
Hukuman pancung, walau pun nampak ngeri tetapi mengikut kajian saintis ia sebenarnya lebih mempercepatkan kematian berbanding dengan cara tembak, gantung, elektrik, suntikan dan lain-lain. Semua mati adalah mengazabkan tetapi Allah s.w.t. Maha Mengetahui dan kerana itulah didalam Islam, hukuman mati ialah dengan memancung kepala. Kerana itulah Allah s.w.t. menyuruh umat Islam dan ahli kitab (Yahudi dan Nasrani) menyembelih binatang dengan pisau yang tajam.
Tidakkah Allah itu Maha Mengetahui lagi Maha Mengasihani.

Kenapa DAP, MCA, MIC dan parti-parti komponen yang mewaliki bukan Islam dalam Barisan Nasional dok bising sangat. Undang-undang Islam langsung tidak melibatkan lu all kerana ia hanya untuk orang Islam sahaja. Gua cukup kasihan dengan puak-puak dalam Umno yang solat, puasa, khatan al-Quran, mengerjakan haji tak pernah tinggal dan bila buat derma bukan main besar mockchequenya, tapi bila sebut 'Hudud' jer habis terketar-ketar kepala lutut. Pasal itulah parti kompenen dalam BN tidak setuju dengan hukum ini pasal depa dok dengar Umno kata 'Hudud' itu zalim, jika tak percaya lu tanya itu Mahathir yang mengaku ada membaca tafsir al-Quran dalam bahasa Inggeris.

Gua nih bukannya belajar tinggi sangat macam para pemimpin Umno tetapi gua boleh bezakan mana yang zalim dan mana adil. Gua pun nak tanya kat pemimpin-pemimpin Umno yang mengaku bijak, dimanakah keadilan yang ada pada undang-undang penjajah yang lu all duk pertahankan tuh, tolong bagi gua satu contoh yang berkenaan dengan 'kanun keseksaan'. Pasal undang-undang penjajah yang zalim inilah telah menghumban gua sebanyak tiga kali kepenjara dengan cara yang salah. Buat pencacai Umno, lu jangan lorat sangat kerana lu tak pernah merasainya dan kerana itu jugalah gua langsung tak hairan dengan ugutan bunuh dan bakar hidup-hidup yang lu lemparkan kat gua tempoh hari.
Pemimpin Umno dulu, kini dan selama-lamanya dan mungkin sekarang dah insaf. Apa guna keinsafan jika hukum Allah s.w.t. ditolak malah memberi amaran akan mengambil tindakan kepada sesiapa yang ingin melaksanakannya.

Kerana itulah gua tetap dengan pendirian gua bahawa sesiapa sahaja yang masih memberi undi dan sokongan kepada Najib atau lebih-lebih lagi Mahathir 'separuh Melayu yang mudah lupa', maka jatuh ler 'Iman' lu walaupun lu bertaraf ularmamat. Sudahlah lu sesat, lu menyesatkan lagi ahli-ahli Umno (yang masih lagi jahil tentang Islam) dan ini berpandukan kepada kenyataan Najib yang menolak bulat-bulat kerana Islam tidak dapat menyelesaikan masaalah dan Mahathir 'separuh Melayu yang mudah lupa' dengan surat ugutan beliau terhadap kerajaan Kelantan. Pasal apa, pasal Mahathir kata itu adalah 'Hudud PAS'.
Kerosakan yang dibawa oleh RM terhadap umat Islam.

Jika benar itu adalah 'Hudud PAS' maka gua setuju ia tidak boleh dilaksanakan tetapi mana 'Hudud Umno' dan tolong keluarkan kerana gua pasti akan menyokongnya. Tapi lu jangan bagi kat gua 'Undang-Undang Syariah 356', iaitu jika didapati bersalah hukuman maksimum hakim mahkamah syariah boleh jatuhkan ialah 3 tahun penjara, denda RM 5,000, 6 sebatan dan kebiasaanya dengan denda dan penjara 3 bulan sehingga 1 tahun penjara.

Gua akan tunjukkan gambar bagaimana zalimnya undang-undang yang Umno dok junjung berkaitan dengan hukum sebat.
 Lu sendiri boleh lihat bagaimana tukang sebat yang menyebat dengan menggunakan seluruh kekuatannya.

Inilah kesan dari hukuman sebat yang dijalankan dinegara ini. Apakah ini diketogori tidak zalim walau apa pun kesalahannya.
Lu bezakan sebatan cara undang-undang penjajah yang menjadi kesayang Umno dengan sebatan mengikut Hukum Syariah.
Ini adalah hukum sebat mengikut Islam, lu tengok betul-betul ada kecederaan ker kat belakang pesalah.

Dimanakah keadilan hukum penjajah yang dipuja-puji oleh manusia yang mengaku Islam jika dibandingkan dengan hukum yang diperintahkan kepada Maka celakalah orang-orang yang menghina hukum Allah s.w.t. Sebagaimana penghinaan terbaru oleh pengasas SIS yang tanpa rasa takut mempertikaikan keadilan yang ada pada hukum Allah.s.w.t.

Zainah Anwar Hina Allah s.w.t.


  • Hukum potong tangan brutal dan tak adil pada rakyat Malaysia.
  • Hukum rejam pada penzina tak sempurna dan tidak adil pada wanita yang kena rogol.
  • Apa kata kalau selepas pencuri yang dipotong tangannya kemudiannya dengan pantas ambil tangan dan terbang ke KL dan doktor sambung balik tangannya.
  • Bagaimana pulak jika seorang Muslim seorang India dan seorang Cina sama-sama bersepakat mencuri dan tertangkap. Si Muslim akan berakhir dengan tangannya terpotong dan akan gelap hidupnya dan si Cina dan juga India pulak akan selamat dengan hukuman yang ringan dan mampu bekerja semula selepas itu tanpa rintangan.
  • Apa kata seorang wanita yang tak kahwin, tetiba mengandung kerana di rogol, Sudah tentu dia akan dihukum zina sedangkan dia dirogol.
  • Kenapa orang bukan Islam perlu diam dan tak layak komen tentang hudud sedangkan dia berjiran dengan mereka yang dikenakan undang-undang yang kejam.

Semua yang tersebut di atas adalah alasan kenapa rakyat Malaysia perlu menolak Hudud yang mahu dilaksanakan oleh Pas di Kelantan mengikut pemahaman Zainah Anwar dari Sister In islam yang merupakan organisasi yang sejak dulu giat membantah perlaksanaan hukum tersebut yang dilihatnya amat pincang dan tidak sesuai untuk rakyat Malaysia.


Wahai perempuan sundal, jika lu jahil bagitau ajer yang lu nih memang jahil dan pertubuhan lu (SIS) tidak layak menggunakan perkataan Islam (Sister Is Islam) dan cerminkan diri lu dahulu sebelum bercakap tentang perkara yang bukan bidang kamu. Lu dan pertubuhan jahanam (SIS) lu memang lama gua sudah mark sebagai pertubuhan sesat dan kerana dari segi aqidah lu and the gang, lu jawab ler kat akhirat nanti.
  • Betul ker Allah itu brutal dan tidak adil pada makluknya?. Jika lu cipta sebuah kereta, lu mesti tahu mana satu yang baik mana satu yang tak baik untuk kereta lu. Bagaimana kalau orang letak pasir dalam enjin kereta lu sedangkan apa yang sepatutnya diletak ialah minyak hitam, apa lu akan cakap?. Orang itu tetap tidak mahu  mengikut arahan lu dengan meletakkan pasir juga dan gua gerenti lu akan sound, 'gua yang reka kereta ini, maka gua tahulah apa yang untuk kereta ini.
  • Lu cakap hukuman rejam kepada penzina tidak sempurna dan tidak adil pada wanita yang dirogol. Lu boleh bagitau gua dimanakah yang dikatakan tidak sempurna dan tidak adil bagi yang dirogol tuh kerana lu ingat perogol akan bebaskah tanpa mengambil apa tindakkan. Gua rasa lu cakap tak adil bagi perempuan yang dirogol kerana mungkin tiada saksi. Lu jangan bimbang ler perempuan sundal kerana dalam hukum Islam, semua ada jalannya.
  • Soalan no.3 telah menunjukkan betapa lu seorang yang bodoh dan bangang dan gua tambah sikit, celako lu nih pasal buat lawak antarabangsa. Gua sangka lu all pandai tetapi hampassssss.
  • Lu ingat dalam hukum Islam senang-senang jer nak potong tangan, asal mencuri potong tangan, curi jer potong tangan dan lu ingat si India dan si Cina akan terlepas begitu sahaja tanpa diadil kerana Islam memberi kebebasan kepada penganut agama lain untuk memilih undang-undang penjajah yang lu dok sanjung sangat tuh. Gua bagi faham sikit kat lu dan yang sewaktu dengan lu, Hudud ini untuk orang yang betul-betul-betul jahat sahaja. Adakah pencuri tersebut tersangat jahat  dan andainya dia dipotong tangan, kerajaan yang memerintah akan membantu jika dia tiada kemampuan disebabkan ketiadan tangan. Bukan pemerintah yang ada sekarang ni, mereka memang bantu...... bantu keluarga dan kroni rompak wang negara kerana itulah mereka takut dengan hukum Allah s.w.t. 
  •  Memang lu nih jenis bangang betul, kalau dah kena rogol takkan nak tuduh berzina pula dan wanita itu akan dibela oleh pemerintah. Mungkin lu dan puak-puak lu takut sangat-sangat jika hukum Allah dilaksanakan, pasal ramai dikalangan lu hidup dengan penuh kemaksiatan dan ahli-ahli SIS dan mungkin juga yang sampai hamil diluar nikah atau makan 'luar' kot...... tidak mustahil bagi gua.
  • Lagi soalan bodoh dari makluk yang mengaku intelek tetapi lebih hina dari babi kerana mengatakan undang-undang Islam zalim. Lu pernah tengok ker bagaimana 'Hukum Syariah' dilaksanakan sehingga kamu menuduh Allah s.w.t. itu zalim (jika lu kata hukum Allah zalim bermakna lu menuduh Allah itu zalim) kenapa bukan Islam nak komen tentang hukum Syariah sedangkan mereka belum melihat dan merasainya. Lu tengok sebagai contoh, kat Arab Saudi ramai ker yang kudung tangannya kerana dalam satu tahun tiada dengar warganya dipotong tangan. Jika ada pasti dah heboh satu dunia kerana musuh-musuh Islam pasti akan menjadikannya modal dengan menuduh hukum Islam zalim termasuk lu dan puak-puak celaka lu.
Lu memang betul-betul perempuan-perempuan sundal yang tidak layak mendiami bumi Allah s.w.t. Lu tahukah setiap langkah lu akan dilaknat oleh bumi kerana itulah Allah s.w.t. menutup pendengaran manusia dari mendengar percakapan alam ini seperti tanah, angin, air, burung-burung, binatang-binatang, gunung ganang dan sebagainya. Gua rasa lu masih ada masa untuk bertaubat dengan apa yang lu all lakukan kerana Allah s.w.t. Maha Pengampun.

Ahad, 2 Oktober 2011

Mahathir Kata BN Umno Celaka Akan kalah Besar Jika PRU 13 Diadakan Sekarang. Bagi Gua, Cepat Atau Lambat Umno Celaka tetap Akan Bungkus.


Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Umno perlu balik kepada perjuangan asal parti demi agama, bangsa dan tanah air dengan mengetepikan kepentingan diri untuk memenangi pilihan raya umum ke-13 yang disebut-sebut akan diadakan tidak lama lagi.

Malah, bekas perdana menteri menegaskan Umno boleh kalah teruk jika pilihan raya umum diadakan pada masa sekarang kerana semangat telah pudar dan “perpecahan masih kritikal.”

Justeru katanya, hanya dengan cara itu penyakit yang menjadi ‘duri dalam daging’ iaitu mencantas atau menikam belakang dalam diri orang-orang Umno akan terhapus.
“Dulu orang Umno berkorban apa saja untuk parti, sanggup gadai barang kemas dan sebagainya untuk bantu parti tetapi sekarang mereka pegang jawatan sebab hendak dapat kontrak, jadi calon atau sebab tertentu.
“Jika diadakan PRU waktu ini, Umno boleh kalah besar kerana sokongan dan semangat mereka telah pudar,” kata Dr Mahathir (gambar) kepada pemberita selepas menyampaikan ‘Bicara Negarawan’ pada perhimpunan perdana Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) siri kedua peringkat negeri di sini, hari ini.
Dr Mahathir berkata Barisan Nasional (BN) bagaimanapun boleh menang besar pada pilihan raya umum ke-13 sekiranya penyakit dalam diri orang Umno ini terhapus.
Beliau yang ditanya adakah sesuai pilihan raya umum diadakan sekarang, menjawab: “Pada pendapat saya sekarang belum sesuai. Banyak lagi yang perlu dilakukan lagipun Umno belum cukup kuat.”
“Dalam Umno masih ada puak. Saya fikir perpecahan masih kritikal. Kalau ada kesedaran dan perasaan syukur dan terus bersatu, BN boleh menang. Orang Umno seharusnya buang sifat tidak puas hati. Walaupun tidak dapat apa yang dihajati mereka tetap menikmatinya dalam bentuk lain,” katanya dipetik Bernama Online.
Mengenai parti PAS yang mengulangi hendak melaksanakan hukum hudud, beliau berkata: “Mereka buat begitu kerana rasa nak kalah.”
“Negara ini mengandungi penduduk berbilang agama dan bangsa. Kalau 100 peratus Islam tiada masalah. Hudud yang hendak dilaksanakan terhadap orang Islam sahaja seperti kata (Datuk) Nik Aziz Nik Mat (Mursyidul Am Pas), itu betul... tidak adil. Islam menuntut keadilan dalam semua perkara.
“Dalam satu kes melibatkan seorang Islam dan seorang bukan Islam, orang Islam dihukum potong tangan dan bukan Islam dijel... adilkah itu. Bagi Nik Aziz adillah, bagi saya tidak adil.
“Kalau nak potong tangan, sama-sama kena potong tangan, kalau jel, sama-sama masuk jel. Jenayah sama hukuman pun patut sama,” kata beliau lagi.
“Kerajaan bukan tidak setuju dengan hukum hudud tetapi keadaan dalam negara kita tidak sesuai. Berapa banyak negara Islam yang benar-benar melaksanakan hukum hudud,” soal Dr Mahathir.
Beliau yang ditanya seorang wartawan akhbar Cina mengenai sama ada kerajaan akan membenarkan Chin Peng yang dilaporkan sakit untuk balik ke Malaysia, Dr Mahathir berkata, rakyat masih marah pada komunis.
“Dia pilih untuk mengkhianati negara... kita kena ambil kira perasaan orang kerana ramai jadi mangsa komunis, kehilangan keluarga, putus kaki. Ramai orang tidak maafkan dia. Kita kena fikir perasaan mereka bukan Chin Peng,” tambahnya.
Dr Mahathir menegaskan, Chin Peng berjuang kerana hendak mendirikan kerajaan komunis bukan menuntut kemerdekaan, berlainan dengan perjuangan Datuk Onn Jaafar, Tun Sambanthan dan beberapa lagi tokoh yang memperjuangkan kemerdekaan.Sumber

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...