Translate

Mesti Baca

Khamis, 28 Julai 2011

BERSIH: Kertas Siasatan Anwar Dan Ambiga Diserah Kepada Peguam Negara.


Pejabat Peguam Negara hari ini mengesahkan telah menerima kertas siasatan daripada polis ke atas bebeberapa pemimpin pembangkang dan BERSIH 2.0 berhubung pembabitan mereka pada perhimpunan 9 Julai lalu yang menuntut pembaharuan dalam sistem pilihan raya negara.

NONEKetua pendakwaraya di pejabat Kuala Lumpur, Raja Rozela Raja Toran, ketika dihubungi berkata senarai nama itu termasuk ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, ahli parlimen Batu Tian Chua dan juga pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan.

"Ya, mereka sebahagian daripada pemimpin utama (yang kertas siasatan telah diterima),” katanya kepada Malaysiakini.

Raja Rozela bagaimanapun enggan mendedahkan jumlah kertas siasatan yang diterima pejabatnya daripada polis.

"Ada beberapa. Kami juga menerima beberapa kertas siasatan (berhubung perhimpunan) itu,” katanya,

NONETimbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar hari ini dilaporkan berkata polis telah selesai menjalankan siasatan berhubung perhimpunan 9 Julai itu dan telah menghantar kertas siasatan kepada Pejabat Peguam Negara untuk tindakan selanjutnya.

Awal minggu ini, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata kertas berkenaan dijangka siap hujung minggu ini dan akan dihantar ke Pejabat Peguam Negara.

Lazimnya, pihak peguam negara akan mengambil masa bagi menyemak kertas itu dan ada kalanya ia akan dikembalikan kepada polis untuk siasatan lanjut sekiranya ia tidak lengkap.

Pada perhimpunan 9 Julai itu, tidak kurang 1,600 ditangkap. Mereka kemudiannya dilepaskan selepas kenyataan mereka dirakamkan. MK

Rabu, 27 Julai 2011

Gua Dah Kata Lu All Tak Dapat Baiki Umno...!!!!



Gua dah awal-awal lagi dah bagi tahu tentang kemasukan 40 ulama muda kedalam Umno celaka yang kononnya untuk menegur Umno dari dalam. Jangan kata lu nak nasihat Umno celaka , malah Umno celaka yang bagi nasihat kat lu all. Jangkaan gua masa lu all serah borang keahlian Umno celaka, gua agak Umno celaka akan letak lu all dalam peti sejuk, rupa-rupanya Umno celaka letak lu all dalam tong taik. Siapa yang susah, keluarga lu all juga yang susah.

Lu macam tak ambil iktibar dengan kemasukan Anwar ke dalam Umno celaka yang ideanya sama ler dengan lu all yang pada nawaitunya nak didik Umno celaka dengan nilai-nilai Islam. Lu takkan tak tahu macam mana kehidupan para pemimpin Umno celaka yang mana hati mereka dah hitam dah tentang Islam nih.

Kalau lu sental dengan berus besi sekali pun dah tak jadi apa dah kerana mereka takkan nak tinggal segala kehidupan ala barat mereka. Jika dulu, rumah para pemimpin Umno celaka siap ada mini bar lagi. Itu dulu ler, sekarang mungkin dah ada kesedaran sikit tetapi ada segelintir yang masih memilikinya.

Bagi gua senang jer dengan Umno celaka nih, lu ibaratkan Umno celaka tu ialah tong taik. Walau bagaimana teliti mana pun selak jubah lu, walau sedikit pun tetap akan terpalit taik tu kat lu. Jika lu betul-betul jenis nak jual agama, parti Umno celakalah tempat yang paling sesuai untuk lu berniaga. Lu tengok sendiri ler ularmamak yang ada dalam Umno celaka, semuanya jadi tukang angguk. Kalau ularmamak yang ada dalam Umno celaka berani menegur Bik Mama agar menutup aurat, memang gua tabik spring. Gua ada petik artikel dari MInsider kat bawah nih, lu baca sendiri ler.

Dewan Pemuda PAS pusat melahirkan rasa simpati terhadap 40 ulama muda Umno yang dikaitkan dengan fahaman Wahabi dan aktiviti pengganas walaupun “gigih mempertahankan kerajaan.”

Ketuanya Nasrudin Hasan berkata langkah Putrajaya melalui Majlis Keselamatan Negara (MKN) mengaitkan ulama muda Umno itu membuktikan usaha yang dilakukan kumpulan itu selama ini tidak dihargai.

“Tidak semena-mena setelah ulama muda Umno mengerahkan segala keringat, ilmu dan masa untuk mempertahankan kerajaan dan memburukkan Himpunan Bersih 2.0 kini mereka pula disenaraikan sebagai Wahabi dan lebih malang dikatikan pula sebagai pengganas.

“Ternyata usaha ulama muda Umno langsung tidak dihargai, kedudukan mereka kini seperti habis madu sepah dibuang merata-rata dan saya tidak pasti apakah benar matlamat mereka menyertai Umno ini adalah untuk menyelamatkan diri mereka daripada terus dilabel sebagai Wahabi dan pengganas atau tidak,” katanya dalam satu kenyataan.

Jelas Nasrudin, sekiranya benar MKN telah mengarahkan para mufti dan agensi agama untuk memantau pergerakan ulama muda Umno, kumpulan itu boleh disifatkan sebagai sangat malang.

“Andai benarlah bagai yang dikata saya sungguh bersimpati dengan nasib 40 ulama muda Umno ini, sudahlah mereka jatuh terperosok dalam perangkap Umno kini mereka pula tertimpa tangga yang mereka panjat sendiri untuk mencari ruang selesa dalam Umno parti yang mereka sangka mampu menyelematkan kedudukan mereka.

“Andai maklumat umum yang saya terima itu tiada kebenarannya, maka atas dasar dan asas apa sekalipun 40 ulama muda yang menyertai Umno tempoh hari, setelah dipuja dan dijulang sebagai pembawa rahmat dan manisan buat Umno, kini usaha mereka dibalas racun berbisa apabila mereka terus dilabel sebagai Wahabi dan pengganas,” katanya.

Selain 40 ulama muda yang menyertai Umno tahun lalu, bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin juga disenaraikan sebagai pihak yang perlu dipantau oleh para mufti dan agensi agama.

Bagaimanapun sehingga kini belum ada pengesahan rasmi daripada MKN berhubung perkara itu.

Nasrudin juga menyindir Pemuda Umno kerana tidak membela tidak membela kumpulan itu walaupun dalam masa sama mempertahankan Asri.

“Apakah Pemuda Umno merasakan ulama muda Umno ini menjadi saingan mereka lalu membiarkan mereka dipalit label pengganas?” soalnya.

Bagaimanapun, Nasrudin yang mengakui mengenali sebahagian anggota ulama muda Umno berkata, melalui raut wajah dan sosok tubuh, tidak tergambar di fikirannya bagaimana mereka boleh tersenarai sebagai pengganas.

“Kini saya termenung di anjung musolla sambil mengenang isu ini dan hati saya berdetik, kalaulah 40 ulama muda itu menyertai PAS lalu berganding memperjuangkan Islam, membasmi kejahilan, menentang kezaliman, membenteras kemungkaran dan menegakkan syariat, alangkah manis dan indahnya.

“Berbaloi digelar ‘pengganas’ oleh kerajaan Umno dan BN kerana menentang mereka,” katanya.

Beliau juga bersyukur apabila Asri tidak “terpedaya” walaupun dihulur “bantal empuk” menyertai Umno bersama kumpulan ulama muda Umno.

Isnin, 25 Julai 2011

BERSIH 2.0: Pemimpin Bersih Akan Didakwa dan Tuhan Bakal Disaman ???..... Biar Betul Lu...!!!!

Siapa kata polis zalim, lu tengok sendiri ler betapa berhemahnya polis menjalankan tugas.

Siapa kata polis tangkap secara kasar, lu tengok sendiri ler bagaimana lemah lembutnya polis membuat tangkapan.

Mat Sabu bakal disaman kerana menuduh pihak polis melanggar beliau dengan kereta peronda proton waja sehingga terpaksa dibedah untuk meletakkan plak besi dikakinya. pihak polis pula memberi alasan  motosikal yang ditunggang oleh Mat Sabu terlanggar bamper pajero, malah menuduh pembedahan kaki beliau hanyalah lakonan semata walau pun gambar x-ray menunjukkan terdapat skru dipasang dikakinya.

Kuat betullah Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri (JKDN) Bukit Aman mengampu, ada cam ler dapat habuan duniawi. Lu jangan bimbang ler, pasti banyak lagi pingat akan tergantung kat baju lu nanti sampai terpaksa dipapah, bukan kerana sakit tetapi kerana beratnya pingat-pingat tuh. Jika dah pencen pun, masih ada peluang untuk menjadi pengerusi mana-mana syarikat milik kerajaan. Itu pun jika Umno celaka masih berkuasa jika tidak, lu boleh agak sendiri ler lu punya nasib. Tetapi gua gerenti, kerajaan rakyat yang akan mengantikan Umno/BN celaka bukan jenis kerajaan yang berdendam.

 Perhimpunan BERSIH 2.0 - 9 Julai 2011
A policeman films an injured supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition as he is detained by policemen during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
An injured supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition is detained by policemen during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim (C) is surrounded by supporters, one of whom is injured, as he attends a mass rally for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and water cannon, making at least 1,400 arrests during clashes with protesters who defied government warnings to rally in the capital for electoral reform. Opposition leader Anwar Ibrahim was injured during the protest when he fell onto the pavement after a tear gas attack and was taken to a hospital as he was feeling unwell, an aide said.
Siapa kata polis pukul orang, mereka yang cedera ni kerana mereka hantuk kepala mereka kat tiang.
 
Tak menang mulut Datuk Salleh Mat Rashid mempertahankan tindakan pihak polis dalam kes perhimpunan Bersih yang lalu. Beliau berkata yang pihak polis akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak-pihak yang menyiarkan gambar-gambar kekerasan yang pihak polis lakukan terhadap orang awam dan juga laporan-laporan 'PALSU' tentang perhimpunan Bersih melainkan jika lu letak gambar bagaimana bagusnya layanan pihak polis. Tapi lu kena ingat, secara tidak langsung lu akan dipanggil balaci Rosmah puaka, jadi lu fikir ler mana satu gambar yang lu nak siarkan.

Gua tak tahulah gambar Hospital Tung Shin disembur air ni dilakukan oleh pihak polis atau pun bomba, lu sendiri fikir ler.

Tentang tuduhan gas pemedih mata yang ditembak kedalam kawasan Hospital Tung Shin pula, pengerusi lembaga pengarah hospital tersebut telah awal-awal lagi menafikan tindakan polis walau pun ketika itu beliau mungkin sedang duduk di atas sofa import yang empuk kat banglo beliau. Tajam betul ler mata balaci sekor ni, duduk berpuluh km dari hospital Tung Shin pun beliau boleh nampak apa yang berlaku. Kesudahannya para doktor-doktor yang bertugas terpaksa menyanggah kenyataan bos mereka. Gua harap para doktor-doktor semua tu tidak akan dipencenkan. Lu apa takut, rezeki lu bukan Rosmah puaka atau Najib atau Umno/BN celaka yang bagi, Allah s.w.t. yang bagi. Rezeki ada di mana-mana sahaja di bumi Allah s.w.t.

'Lu duduk kat banglo lu, gua semua yang bertugas kat sini terpaksa menahan kepedihan kerana semburan dari meriam air dan pemedih mata pihak polis, memang sial betullah lu nih, hidup menyusahkan orang ajer'. lu all jangan salah faham pulak pasal ini gua kata bukan para doktor yang kata. biasa ler gua jadi nasik tambah.

Malaysian police officers detain activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) during a rally calling for clean and fair elections in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.
Malaysian police drag away an injured protester as photographers take pictures during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police arrested more than 400 people and used tear gas as a massive lockdown was imposed on the capital to thwart an opposition-backed rally demanding reform to the electoral system. The demonstrators want reform to prevent some people being allowed to vote several times during elections.
Malaysian police take away an arrested protester during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police used tear gas and water cannon in clashes with protesters who defied government warnings to take to the streets in an outlawed rally for electoral reform attended by 8,000 demonstrators.

Malaysian police handcuff a detained protester at a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police arrested 500 people and used tear gas and water cannon in the capital as part of a massive security operation to thwart an opposition-backed rally for electoral reform. The demonstrators want reform to prevent some people being allowed to vote several times during elections.
A detained protester is led away by plainclothed Malaysian policeman at a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police arrested 500 people and used tear gas and water cannon in the capital as part of a massive security operation to thwart an opposition-backed rally for electoral reform. The demonstrators want reform to prevent some people being allowed to vote several times during elections.
Siapa kata polis gari tangan mereka, guna tali pengikat ala Israel untuk mengikat tangan mereka tidak dikatogerikan sebagai gari, lu apa tahu...!!!u t


Selepas penafian demi penafian dilakukan oleh pihak lembaga hospital Tung Shin dan pihak polis, akhirnya kebenaran mula terserlah dengan pengakuan para doktor-doktor yang bertugas semasa kejadian tersebut dan Salleh mula mengeluarkan kenyataannya, itu pun masih lagi tidak menyalahkan pihak polis. Semua tindakan polis betul, beliau betul, Amar Singh betul, KPN betul, timbalan KPN betul, Najib betul, Rosmah puaka betul, Umno celaka betul dan para pencacai celaka tahap sial pun betul, hanya rakyat yang berhimpun ajer yang salah.

Beliau berkata, “(Memang) meriam air ada buat semburan di kawasan laluan masuk ke Hospital Tung Shin tetapi gas pemedih mata berlaku di kawasan berhampiran (laluan sebelah Hospital Tung Shin).

“Kejadian di Hospital Tung Shin kata polis menggunakan meriam air dan gas pemedih mata memang tidak boleh dinafikan sebenarnya, mungkin angin yang tiup masuk,” katanya. Masih lagi nak pusing 360 darjah dan angin pula yang disalahkan.

'Angin yang tiup masuk', jadi lu nak nak salah sape, nak salahkan orang ramai yang dok pakat tiup dengan mulut ramai-ramai agar gas pemedih mata masuk kedalam kawasan hospital tersebut. Jika lu sebut angin maka siapa lagi yang dapat mengadakannya melainkan Allah s.w.t. sahaja Maha Pencipta dengan Rahmatnya. Jika begitu, lu kena dakwa dan saman Allah ler kerana menyusahkan dan mengaibkan kerja pihak polis.

Lu saman jer Allah s.w.t., pasti Najib dan Rosmah puaka akan balas jasa lu kerana menjadi balaci mereka. Lu jangan marah gua bila gua tulis macam ni kerana lu sendiri yang menyalahkan angin dan angin pula Allah s.w.t. yang ciptakan. Jika lu marah kat angin bermakna secara tidak langsung lu marahkan Allah s.w.t. Lu nak jadi balaci atau barua Najib dan Rosmah puaka lantak lu ler tapi jangan sampai tahap Allah s.w.t. pun lu tuduh. Gua tahu ler lu ada kuasa dan pangkat kat dunia yang fana nih, tetapi sanggupkah lu nak berhadapan dengan Allah s.w.t. di Padang Mahsyar nanti. Kalau Pengarah JKDN nak lagi gambar-gambar bagaimana mesranya polis meleraikan perhimpunan Bersih, gua boleh tolong carikan lagi. Jangan kata sepuluh keping, seribu keping pun gua boleh tolong carikan kerana gua adalah rakyat yang prihatin.
Lu sendiri tengok ler betapa baiknya polis, nak solat pun ikatan masih tidak dibuka agar senang untuk mengangkat Takbir, Ruku' dan Sujud.
Inilah pahlawan agung perkosa yang sempat bersembunyi didalam kain si dara yang bermulut becok, bagi gua..... macam celaka tahap sial.

Gua pun hairan dengan pegawai-pegawai tinggi kerajaan yang menjadi barua dibawah rejim Umno/BN nih kerana pangkat dan harta mereka rasa begitu megah bagaikan tiada kematian bagi mereka dan jika mati pun mungkin tiada lagi kehidupan selepas mati. Atau pun kehidupan di dunia selama 80 tahun itu adalah satu perjalanan yang panjang sedangkan di sisi Allah s.w.t., ianya hanya sesaat sahaja. Lu jangan ambil kira tentang Rosmah puaka kerana bagi beliau, semua keborosan yang beliau lakukan semasa nyawanya masih ada adalah untuk dibawa mati dan lebih hebat dari Firaun kerana bini dia kan pemegang kunci Qarunrajaan yang menjadi barua dibawah rejim Umno/BN nih kerana pangkat dan harta mereka rasa begitu megah bagaikan tiada kematian bagi mereka dan jika mati pun mungkin tiada lagi kehidupan selepas mati. Atau pun kehidupan di dunia selama 80 tahun itu adalah satu perjalanan yang panjang sedangkan di sisi Allah s.w.t., ianya hanya sesaat sahaja. Lu jangan ambil kira tentang Rosmah puaka kerana bagi beliau, semua keborosan yang beliau lakukan semasa nyawanya masih ada adalah untuk dibawa mati dan lebih hebat dari Firaun kerana bini dia kan pemegang kunci Qarun. Mungkin keranda beliau akan diperbuat dari emas bertatahkan permata.
Gelang ni murah jer tak sampai USD 2 juta pun, I shoping kat Chow Kit. I ingat nak selit sekali masa buat demo cincin I yang harga USD 24.4 juta di rumah VVVVIP tempoh hari, tapi nampak tak ada class pulak. I ingat nak juallah gelang I nih, pasal I dengar ada lagi gelang yang lebih murah lagi kat Padang Besar, mungkin sekitar USD 7.3 juta.

Bila sebut permata nih, gua tak kata ianya permata termahal yang pernah dimiliki oleh Rosmah puaka. Apa yang nak dihairankan dengan cincin yang bernilai RM 73 juta kerana pada bajet 2011 yang lepas, Najib awal-awal lagi dah hadiahkan Rosmah puaka dengan Permata yang bernilai RM 111 juta, tak kecoh pun...!!!!!

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...