Translate

Mesti Baca

Sabtu, 16 Julai 2011

Tas Tangan RM 1 Juta Rosmah.

Tas tangan RM1juta Rosmah Mansor 
Inilah dikatakan tas tangan Rosmah Mansor jenama Hermes berharga RM1 juta yang menjadi isu baru-baru ini. Semalam dah tengok cincin permata berlian, gelang berlilit berlian berharga puluhan jutaan ringgit sepertimana dilaporkan media maya.
Tas Tangan ni cuma RM1 juta je dan cincin belian RM 73 juta jer.  SPRM tak siasat ker?
Naib Presiden PAS Dato Mahfuz Omar berkata bagaimanakah Rosmah begitu mampu berbelanja membeli tas tangan semahal itu. Ia isu serius kerana amaun sebanyak itu lebih baik digunakan untuk membantu masyarakat luar bandar yang lebih memerlukan, khususnya,  kata Mahfuz.
RM 1 juta bagi celaka yang mempunyai aset lebih daripada RM 1 bilion adalah laksana RM 10 bagi yang mempunyai RM 1,000 hari ini. Seorang ayah yang memberi makan isteri dan anak-anaknya dengan nilai sebanyak RM 10 sehari adalah lebih mulia daripada seorang yang mempunyai berbilion-bilion hasil rompakan duit rakyat marhaen dan inilah keegoan seorang yang bernama Rosmah binti Mansor.

 Jika lu ingin tahu dimana Rosmah Mansor dapat duit, klik disini

Selongkar Kembali: Memo Taubat buat Rosmah.



1. Astaghfirullah.... satu tindakan yang cukup memalukan, jahil lagi berniat jahat terhadap ajaran Islam yang suci ini. Lebih-lebih lagi penganjurannya dinaungi oleh orang besar negara.

2. Islamic Fashion Show atau Islamic Fashion FestiVal [ IFF ] ini memang berasal dari Malaysia dan ianya diasaskan oleh Dato' Raja Rezza Shah sementara Datin Rosmah Mansur bertindak sebagai penaungnya [ founding patron ].
 

3. Bukan sahaja pakaian yang diperagakan ini bertentangan dengan prinsip pakaian Islam, lebih malang mereka berani menghina Rasulullah saw dengan melakarkan nama baginda di pakaian yang sedemikian.

4. Jika bukan niat menghina Islam, tindakan apakah seperti ini? sungguh memalukan. Saya tidak jangka mereka sejahil itu, sehingga tidak mengetahui bagaimanakah bentuk pakaian Islam yang sebenarnya, sebagaimana yang dikehendaki oleh Allah swt. Firman Allah swt di dalam surah an Nuur ayat : 31

[ Katakan kepada orang - orang perempuan yang beriman , supaya mereka merendahkan pandangannya dan menjaga kehormatannya dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasannya kecuali apa yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka melabuhkan tudung hingga ke bawah dadanya. 

Janganlah mereka memperlihatkan perhiasannya kecuali kepada suaminya, bapanya, bapa suaminya, anaknya, anak suaminya, saudaranya, anak saudaranya yang lelaki, anak saudaranya yang perempuan, perempuan muslimah, hamba sahayanya, orang-orang yang mengikutnya dari kalangan lelaki yang tiada syahwah kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti tentang aurat perempuan.
 

Jangan mereka berjalan sambil menggoyangkan kakinya supaya diketahui orang perhiasan yang tersembunyi. Bertaubatlah kamu sekelian kepada Allah wahai orang-orang yang beriman mudah-mudahan kamu beroleh kejayaan. ]
 

5. Datin Seri Rosmah telah diberikan peluang oleh Allah swt menjadi orang penting dan berpengaruh dalam negara ini. Suami Datin Seri adalah orang bertanggungjawab memimpin negara sebagai Perdana Menteri. Malang jika kedudukan yang dimiliki itu membawa Datin Seri jauh daripada Allah swt. apalagi secara terbuka menentang syariat Allah swt.

6. Baru-baru ini Datin Seri Rosmah berjaya mempengaruhi suami untuk menganugerahkan RM 111 juta bajet negara kepada PERMATA sebagai satu badan yang dipimpin oleh Datin Seri. Kini Datin Seri memiliki segalanya selain suami, iaitu harta dan takhta. Kemungkinan juga ia menjadikan Datin Seri Rosmah sebagai orang paling berkuasa di negara ini .

7. Namun kuasa bukanlah tiket untuk Datin Seri berbuat sesuka hati terutama terhadap agama Islam yang suci ini kerana ia adalah agama milik Allah swt Tuhan yang Maha Berkuasa. Tuhan yang memberi sedikit harta dan takhta kepada Datin Seri. Allah swt berhak dan mampu pada bila-bila masa sahaja menarik kembali segala nikmat yang dikurniakan justeru segala nikmat itu hanya ujian untuk melihatnya hambaNya bersyukur kepadaNya atau kufur .

8. Datin Seri Rosmah boleh memilih untuk bersyukur kepada Allah swt disamping segala keistemewaan dan kemewahan yang dimiliki, tetapi kenapa Datin Seri memilih untuk ingkar dan mempersenda Nabinya saw melalui tindakan Datin Seri menaungi Islamic Fashion Show yang jelas bertentangan dengan Islam? dan pula menghina Rasulullah saw melalui satu khat nama Rasul yang ditulis secara terbalik pada pakaian murahan sebagaimana yang terdapat di dalam gambar di atas.

9. Tindakan Datin Seri Rosmah cukup meninggalkan kesan jengkel dan kesal dalam jiwa ummat Islam yang perihatin. Memandangkan Datin Seri Rosmah cukup berkuasa dalam negara ini, kenapalah tidak dijadikan kuasa yang dimiliki itu benar-benar memartabatkan Islam. Islamic Fashion Show adalah satu idea yang bijak tetapi malang salah pakaian yang di peragakan. Bukan begitu pakaian Islam. Jika Datin Seri keliru, bagaimanalah pakaian Islam yang sebenarnya, Datin Seri boleh merujuk kepada para mufti yang ramai dalam negara kita atau paling tidak Datin Seri boleh merujuk kepada 40 ulama' Muda yang baru-baru telah dirai dengan hebat lagi berprestij dikala mereka menyertai parti yang dipimpin oleh suami Datin Seri .

10. Justeru itu saya melihat jahil bukan alasan dan isunya di sini. Saya bimbang benar Datin Seri bersekongkol dengan pihak musuh-musuh Islam untuk menghina dan mempersendakan Islam lalu menjadikan Datin Seri sebagai boneka. Namun saya harap tidak begitu, sebaliknya apa yang saya harap ialah Datin Seri kembali kepangkal jalan dan bertaubat kepada Allah Azza wa Jalla terutama saat usia kita telah hampir ke penghujung.

11. Biarpun Datin Seri kelihatan masih sihat, muda, kaya dan berharta, namun suka saya mengingatkan kata-kata hikmah yang selalu dilafazkan oleh Tuan Guru Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man bahawa mati tidak syarat sakit dan mati juga tidak syarat tua. Sementelah jika kita selalu sakit dan usia pula telah meningkat tua.

12. Datin Seri berdepan dengan amanah ummah. Datin Seri masih ada ruang dan peluang untuk berbakti kepada ummah dan mentaati Allah Azza wa Jalla. 

Pertama, janganlah diulang lagi kesilapan serupa. Tarik diri dari terus menaungi program mungkar seperti penganjuran islamic Fashion Show yang menghina Islam dan mengelirukan ummah.
 

Kedua, melalui PERMATA yang dipimpin oleh Datin Seri, setelah memiliki peruntukan sedemikian banyak dari bajet negara [ RM 111 juta ], mengatasi peruntukkan Sekolah Agama Rakyat [ RM 95 juta ] dan peruntukan rakyat marhain, Datin Seri sewajarnya manafaat kan anugerah tersebut untuk berbakti kepada agama , negara dan bangsa seperti mempertingkatkan bantuan pendidikan kepada pelajar luar bandar yang rata-ratanya tidak bernasib baik kerana faktor kemiskinan.

Juga membantu ibu tunggal dan anak-anak yatim di seluruh negara tanpa mengira dari parti manakah mereka warisi kemiskinan itu. Jadilah ibu kepada semua rakyat bukan hanya ibu kepada golongan bangsawan dan kenamaan. Rendahkan sayap untuk turun bersama rakyat, bukan hanya singgah dan berpaut di istana hinggap .

13. Andai Datin Seri terbaca atau membaca Memo Taubat yang saya hantar buat tatapan Datin Seri di alam cyber lalu ini, saya harap Datin Seri tidak marah kepada saya. Justeru saya hanya menyeru agar Datin Seri kembali kepangkuan Islam dengan melaksanakan suruhan Allah swt seperti menutup aurat lalu bertaubat kepada Allah swt atas kesalahan lsilam. Lantas pimpinlah tangan suami Datin Seri ke arah jalan yang betul agar ia menjadi Perdana Menteri yang juga taat kepada Allah swt.

14. Bicara atau Memo Taubat yang saya nukilkan ini memang tidak sedap di dengar oleh Datin Seri berbanding bisikan-bisikan para penasihat istana Datin Seri yang senantiasa mengampu dan memuji. Percayalah, kata-kata itu bukan kerana mereka kasihkan Datin Seri tetapi menjadikan Datin Seri lupa diri dan semakin angkuh di puncak bumi.

15. Saya mewakili Dewan Pemuda PAS Malaysia bahkan seluruh ummat Islam yang terkilan dengan tindakan yang diambil oleh Datin Seri dalam menaungi program mungkar ini sangat berharap agar Datin Seri kembali menyusur pulang ke pangkal jalan dan insyaalah tidak hilang bisa ular dek kerana menyusur akar sebaliknya tawar ilmu sang pendita dek kerana menyusup laku.

NASRUDIN HASSAN TANTAWI
KETUA PEMUDA PAS MALAYSIA

Jumaat, 15 Julai 2011

Selongkar: Sejarah kejahatan Umno


Marhaen dan dunia menyaksikan tahun 2009 adalah tahun dimana Barisan Nasional yang diterajui oleh UMNO diambang keruntuhan dan penuh kejahatan.

Ia bukan dicanang oleh pencatat tetapi dilakukan sendiri oleh tangan-tangan jijik UMNO-BN :

1. Setelah BN kalah PRU 12 bagi DUN Perak. UMNO-BN mengunakan wang dan Istana untuk merampas DUN Perak dari Pakatan Rakyat.

2. Datuk Seri Najib Razak mengunakan taktik kekalahan Pilihanraya kecil untuk merampas tahta Perdana Menteri daripada Tun Abdullah Badawi.

3. Pembunuh Altantuya iaitu Razak Baginda mengunakan bom C4 . Razak dibebaskan kerana mempunyai hubungan dengan Perdana Menteri .

4. Hilangnya enjin jet F5E bernilai RM100 juta. Langkah pertama untuk Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjatuhkan Najib Razak.

5. Tan Sri Isa Samad yang mengaku melakukan jenayah wang untuk pemilihan UMNO. Sayugia dilantik calon pilihanraya Kecil .

6. Orang dalam UMNO Negeri Sembilan menyalurkan maklumat tentang wang yang diseludup oleh MB N.Sembilan dan Datin Seri Rosmah Mansor dengan tujun mencantas satu sama lain.

7. Robohnya Stadium di Kuala Terengganu. "Satu lagi projek Barisan Nasional ".

8. Rebutan kuasa MCA berpunca skandal sex dan PKFZ. BN-MCA yang melakukan jenayah, malangnya pegawai syarikat pengendali yang didakwa.

9. Khairi Jamaluddin telah dibuktikan mengunakan wang semasa Pemilihan Agung UMNO tetapi dibiarkan memegang jawatan Ketua Pemuda.

10. Ketua Menteri UMNO Melaka, Datuk Seri Ali Rustam dan ramai pemimpin UMNO didapati mengunakan wang dalam pertandingan Naib Presiden dan jawatan lain dalam UMNO. Tetapi 'dibiarkan' sahaja.

11. Sembilan Pilihanraya Kecil berlaku. UMNO-BN gagal disebabkan kejahatan dan masih melakukan jenayah secara terang.

12. Akhirnya Ketua Pengarah SPRM, Datuk Seri Ahmad Said Hamdan meletakkan jawatan kerana tidak mahu lagi bersetongkol dengan kejahatan UMNO-BN.

13. UMNO mengunakan taktik pendakwaan liwat sekali lagi untuk menjatuhkan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kes liwat tersebut diseliakan oleh Najib Razak.

14. UMNO-BN mengunakan wang untuk 'membeli' wakil rakyat Pakatan Rakyat. Dibuktikan dengan beberapa wakil rakyat disimpan dirumah Najib Razak.

15. Teoh Beng Hock dibunuh atau bunuh diri ? Yang pasti dia terbunuh didalam jagaan SPRM. Ada yang mengatakan ada rakaman video Teoh dibunuh semasa soal-siat dan tahanan SPRM.

16. Rosmah Mansur mengatakan rakyat memfitnahnya. 'Big Mama' berkata semua tuduhan adalah fitnah dan gosip.

17. Rakatan Rakyat menerima keahlian baru yang mendadak sepanjang 2009 termasuk beberapa tokoh UMNO-BN meninggalkan UMNO-Bn dan menyertai PKR.

18. Tun Abdullah Badawi melepaskan jawatan PM dalam keadaan dihinakan oleh bekas PM dan orang-orang UMNO sendiri.

19. Dewan Rakyat hampir 'menguburkan BN' kerana gelombang rakyat dan sikap semulajadi pemimpin BN-UMNO yang sentiasa cuai.

20. Pengajian dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) - terus mendapat tentangan daripada rakyat. Namun pemimpin UMNO masih berkeras kepala tanpa penyelasian. Sumber

Selongkar Kembali: Siapa Rosmah Mansor.

Rakyat Malaysia kini semakin ternanti-nanti seorang manusia yang bakal ditabalkan sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru. Jika dulu ayahandanya Tun Razak menjadi Perdana Menteri Ke-2 selepas Tunku Abd Rahman Putra Al-Haj dan bergelar “Bapa Pembangunan”, maka tidak lama lagi anakandanya iaitu Najib Tun Razak bakal menjadi orang nombor satu negara. Biarpun pedih dihati, namun hakikatnya perlu ditanggung juga. Najib bakal mengambil alih kepimpinan negara menerusi agenda “peralihan kuasa” Pak Lah yang dijangka bermula Mac 2009 ini. Maka itu, hebohlah rakyat Pahang memperkatakan hal ini. Ada yang seronok dan berbangga dengan kenyataan ini, malahan ada pula yang mencemuh dan tidak tergamak menerima Najib sebagai seorang Perdana Menteri Malaysia yang baru. Namun begitu, dalam ramai-ramai rakyat Malaysia yang menantikan detik bersejarah ini namun terdapat seorang manusia yang khabarnya sudah tidak dapat tidur lena.

Siapa lagi kalau bukan Rosmah Mansor, wanita yang senantiasa mendampingin Najib walau dalam apa jua keadaan sekalipun. Jarang benar kita melihat Rosmah, meninggalkan Najib hatta dalam majlis-majlis rasmi sekalipun. Malahan kita juga selalu melihat kelibat beliau ketika majlis sidang media ataupun ketika Najib menyampaikan hadiah dan cenderahati di atas pentas. Rosmah seolah-olah menbayangi Najib. Beliau seakan takut Najib tersilap langkah, maka buruk padahnya. Umum mengetahui bahawa Rosmah terlalu “boros berbelanja”, bahkan ada yang menyamakan beliau dengan bekas Presiden Filipina Imelda Marcos. Sikap beliau yang senantiasa disisi Najib membuatkan ramai yang mengganggap bahawa beliau “queen control”. Apapun hanya Najib sahaja yang tahu sikap sebenar isteri kesayangannya itu.

Ramai yang tidak tahu kisah sebenarnya bagaimana Rosmah berjaya mendapatkan Najib dari bekas isterinya Tengku Puteri Zawiah iaitu seorang kerabat raja sebuah negeri di Pantai Timur. Ketika itu Najib adalah MB Pahang pada usia mudanya. Menurut maklumat Rosmah senantiasa berkunjung ke pejabat MB untuk bertemu Najib. Beliau dibawa oleh rakan karibnya iaitu Maznah Mazlan yang kini menjadi Timbalan Menteri dan ADUN Muadzam Shah. Khabarnya, boleh dikatakan setiap hari Rosmah mengadap Najib, dan setiap kali itulah hanya Rosmah yang dibenarkan naik ke Pejabat MB, lain-lain orang tidak dibenarkan. Kejadian itu berlaku agak lama, hinggakan MB Najib ketika itu terpaksa mengarahkan pihak-pihak tertentu mengalihkan kenderaan MB untuk membuktikan beliau tiada di pejabat setiap kali Rosmah datang. Peliknya, Maznah hanya menunggu di lobi Wisma Sri Pahang tempat kejadian ini berlaku.
Hubungan pelik Rosmah yang datang ke Pejabat inin berlarutan agak lama, hinggalah ditemui isteri Najib dikatakan terkena penyakit misteri yang sukar diubati. Maka itu akhirnya, Najib menceraikan isterinya dan sanggup berkahwin dengan Rosmah setelah membayar sekian harga kepada pemilik Rosmah ketika itu (seorang selebriti terkenal-pembaca berita RTM ). Entah berapa harga yang dibayar kita pun tidak pasti, mungkin ratus ribu atau juta agaknya. Akhirnya berjayalah Rosmah memiliki Najib, dan menurut maklumat maka bermulalah agenda Rosmah untuk menjadi orang nombor satu. Ini didedahkan kepada rakan-rakan rapatnya dan juga Maznah Mazlan. Berbanggalah Rosmah kerana memiliki lelaki seperti Najib Razak, seorang anak bekas Perdana Menteri yang amat disayangi rakyat dulu.

Hasratnya menjadi nombor satu tercapai seketika tatkala isteri Perdana Menteri Pak Lah, iaitu Hindon meninggal dunia akibat penyakit barahnya. Namun, perjalanan Rosmah sedikit terhalang selepas Pak Lah berkahwin kali kedua dengan Jeane Abdullah. Akhirnya hajat itu terbantut, namun usahanya tetap berjalan. Beliau terus melangkah dan melangkah, segala yang menghalang Najib pasti akan diketepikan. Maka wujudlah berbagai skandal yang mengaitkan namanya seperti kes Altantunya, isu pembelian kapal selam dan jet sukhoi, isu pakaian seragam pelatih PLKN dan banyak lagi. Perjalanan Rosmah sedikit terencat dengan isu-isu ini. Namun, baginya perjalanan semakin hampir cuma masanya belum tiba.

Akhirnya kini, Rosmah sudah hampir berada dikemuncaknya. Kelibat beliau lebih hebat dari mana-mana isteri raja-raja Melayu atau Perdana Menteri sebelum ini. Kemana Najib pergi, maka beliau tetap akan mengekorinya. Beliau terlalu marah jika wajahnya tidak dipaparkan dimedia ketika beliau berada bersama Najib dalam mana-mana acara rasmi. Pernah terjadi sebuah stesyen televisyen swasta di beri surat “tunjuk sebab”, gara-gara mengambil gambar Najib dengan ternampak hanya tangannya sahaja di kaca TV. Rosmah tidak suka ini terjadi, beliau memberi amaran “tunggulah beliau jadi wanita nombor satu negara nanti”. Katanya itu masih terpahat dikalangan wartawan media terbabit. Mereka takut dengan amaran Rosmah. Beliau kini sedang mengatur strategi agar tidak ada orang yang menggagalkan rancangannya itu. Jika ada pasti “dipastikan” mereka akan gagal termasuklah Pak Lah, Anwar dan lain-lain lagi. Masa semakin tipis dan beliau harus berwaspada. Khabarnya beliau sudah mula berangan-angan untuk berada di Pejabat Perdana Menteri, bukannya Najib.

Bagi memastikan semua pihak berbuat baik dengannya, maka itulah beliau telah membelikan jam-jam tangan yang nilainya jutaan ringgit untuk diberikan kepada isteri-isteri pembesar negara dan raja-raja Melayu. Beliau sanggup lakukan semua ini demi mendapat sokongan dan yakin Najib akan menjadi orang nombor satu negara dan beliau bakal ditabalkan sebagai “wanita nombor satu”. Apakah hasratnya itu akan tercapai?. Rakyat dapat membayangkan, apakah akan terjadi jika beliau berjaya dengan impiannya ini?. Ada yang gusar dan takut apakah yang akan berlaku kepada rakyat terutamanya musuh Najib dalam pakatan pembangkang. Semua ini bakal terjawab dalam masa terdekat ini. Apapun, tidurnya sedikit “tidak lena” bila melihat mahkamah membicarakan Kes Hasutan Raja Petra yang kini ditahan ISA. Apakah ini maknanya Rosmah dan Najib akan dipanggil sebagai saksi selepas ini?. Terdapat juga khabar angin, Mahathir ada memberi “kata dua” kepada Najib, jika beliau ingin mengejar impiannya itu beliau harus “lepaskan Rosmah”. Ini kerana Mahathir tahu siapa Rosmah dan apakah kaitannya dengan skandal-sakandal yang dimaksudkan. Apapun, sama-samalah kita nantikan perjalanan Rosmah sebagai “wanita nombor satu” selepas ini.

[Terkadang kita naik hairan dan pening melihat kelibat Rosmah yang senantiasa disisi Najib. Beliau seolah-olah takut najib akan meninggalkannya atau melakukan sesuatu yang akan menggagalkan hasratnya itu. Sama-samalah kita berdoa agar Rosmah akan diberikan kesedaran untuk kembali ke pangkal jalan dan mengenali dirinya sebelum beliau menjaga perasaan rakyat. Bagaimana harus Najib dan Rosmah menjadi "nombor satu" sedangkan dalam masa yang sama rakyat diseluruh pelusuk negara baik di kampung, di bandar dan di desa mula sangsi akan penglibatannya dalam kes-kes berkenaan. Beliau tidak mahu ke mahkamah, hanya ahli parlimen BN sahaja yang mempertahankan bahawa Najib sudah mengaku tidak bersalah maka kenapa lagi mahu dituduh !. Punyalah bangangnya ahli parlimen BN ini. Jika begitu Anwar pun kata dia tak bersalah, kenapa pula mahkamah mendakwanya? Bezanya rakyat tak percaya kes Anwar tetapi yakin dan percaya kes Najib]

Khamis, 14 Julai 2011

Mai Blogger Celaka Tolong Pakat Jawab, Rosmah Pakai Cincin Bebas Cukai RM 73 Juta.


Dalam rakyat duk sibut ikat perut pasal semua barang naik, tiba-tiba Rosmah kesayangan para blogger celaka lagi sial heboh import cincin belian yang belum lagi dicukaikan. Malang sungguh malang, sial cukup sial bila sebatang jari diselitkan dengan cincin belian yang bernilai Rm 73 juta. 
 
Lu nak kata apa, duit komisen kapal selam yang kurang boleh menyelam masih banyak lagi dan belum masuk duit helikopter yang belum terbang lagi. Lu apa perduli, anak gua nak kahwin dengan anak bangsawan dari Kazakhstan. Siapa akan malu nanti bila gua bersalam dengan first lady-first lady dari seluruh benua Afrika, tiba-tiba jari gua hanya pakai cincin ratusan ribu ajer, gua jugaaaa yang malu.

Bukan maruah gua sajer kena jaga, maruah suami gua pun kena jaga juga, lu apa tahu. Nanti apa mereka kata bila lihat gua pakai cincin murah, nanti sok sek sok sek mereka kata buat malu ajer, suami pegang kunci Qarun tapi kedekut tahi hidung masin. 
 
Apa yang gua buat ini semata-mata untuk menaikkan nama 1Malaysia supaya mereka-mereka yang dari benua Afrika dengki kat gua, oooopppp silap, kat 1Malaysia. Mereka pasti akan kata bertuahnya rakyat 1Malaysia kerana mempunyai first lady yang pandai bergaya, anggun dan pandai bermewah-mewah. Jadi, lu sendiri ler adili gua apa yang dikatakan oleh SAMM kat bawah ni...

Sebuah kumpulan yang menamakan diri mereka sebagai Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia cawangan Pulau Pinang berhubung dakwaan pembelian sebentuk cincin oleh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Ketua SAMM Badrul Hisham Shaharin berkata beliau juga akan menyerahkan salinan cetakan dokumen itu dari skrin komputer bagi membuktikan pembelian cincin berharga US$24.4 juta (RM73 juta) itu bebas daripada dikenakan cukai import.

Menurut Badrul, yang popular dengan panggilan Chegubard, berdasarkan maklumat yang diterima SAMM pada 16 April lalu, berlian yang dikenali sebagai“Natural Fancy Gray Cushion Cut Diamond” diterbangkan melalaui Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.

Harga barangan itu diletakkan pada US$24,458,400, dakwanya.

Antara maklumat tertera pada cetakan komputer itu adalah:

Nama Barangan: Natural Fancy Blue Gray Cushion Cut Diamond
Nama Pengekspot: Jacob & Co dari New York
Nama Pengimpot: Datin Seri Paduka Rosmah Mansor dan Jeremi Beh Sin Tee
Tarikh Impot: 6-04-2011
Tempat Impot: KLIA

Sehubungan itu, Badrul menggesa SPRM mengadakan siasatan secara terperinci dan telus sebelum menyatakan hasil siasatan.

"Kita mendesak SPRM untuk tampil menyatakan hasil siasatan mereka kepada umum kerana ini melibatkan bukan sedikit jumlah wang rakyat Malaysia."

Beliau berkata cetakan maklumat yang diperolhi "hampir mustahil" untuk dipalsukan.

"Hampir mustahil untuk seseorang membekalkan butiran penerbangan, nama pegawai kastam yang bertugas, nama pengimport dan sebagainya," kata beliau.

"Ini mengingatkan kita kepada negara jiran kita yang pernah dihancurkan oleh seorang wanita pertama yang bernama Imelda Marcos. Kita tidak mahu negara kita jadi begitu.

“Cukuplah rakyat yang terseksa. Kita tidak mahu orang yang bernama sebagai wanita pertama bersikap sedemikian rupa." tambahnya.

Badrul turut menggesa Rosmah tampil memberi penjelasan bersabit dakwaan itu, khususnya mengenai cetakan maklumat pengisytiharaan Kastam yang diperolehinya.

Beliau juga berkata syarikat Jacob dan Co yang dikatakan mengeksport cincin itu, turut dikaitkan dengan barangan perhiasan yang diguna oleh isteri Perdana Menteri.

"Jacob & Co merupakan sebuah syarikat yang berpengkalan di New York. Beberapa barang keluarannya yang terpapar dalam web sitenya, kita dapat padankannya dengan beberapa perhiasan yang sering dipakai oleh Rosmah Mansor," katanya.

Beliau juga mempersoalkan bagaimana pengimport cincin berlian itu mendapat pengecualian cukai bagi membawa masuk perhiasan itu.

"Adakah suami individu yang dinamakan di atas menggunakan kuasanya sebagai Menteri Kewangan untuk memperolehi cukai kosong itu?" soalnya.

malaysiakini/-

Isnin, 11 Julai 2011

Gambar Perhimpunan BERSIH, Umno Melepaskan Anjing-Anjing Mereka Untuk Menyerang Rakyat.

Ramai para pencacai dan blogger celaka tahap sial marah sama gua kerana gua doakan agar bapak-bapak celaka mereka dilaknati oleh Allah s.w.t. di atas kezaliman mereka terhadap rakyat yang berhimpun untuk menuntut keadilan dan melakukan pembersihan keatas SPR. Lu all kalau tak suka gua punya tulisan, lu pergi bertandang kat blog papagomo fasik atau parpukari anak haram atau blog-blog nyamuk yang sudah jadi celaka tahap sial kerana kat situ ler tempat para syaitan dan jin kafir bertengek. Lu tak percaya lu tanya Omardin Mauju pasal dia sama ler macam para blogger sial yang menjadi pencacai Umno celaka dulu, kini dan sampai mampos.

Jika lu tak puas hati, lu pi report kat polis yang cukup mesra dengan gua nih. Buat para-para polis yang melakukan kekerasan terhadap rakyat yang mahukan keadilan, lepas ni banyak-banyak ler buat solat taubat. Gua bukan hentam atau maki semua polis yang terlibat tetapi yang gua maki dan doa laknat hanya kepada segelintir anggota polis yang bodoh sombong dengan sedikit kuasa yang diberikan kepada mereka.

Gua tahu ramai anggota polis yang tidak sanggup melakukannya tetapi kerana paksaan dari yang paku banyak kat bahu, terpaksalah mengikut juga atau dalam bahasa mudahnya paksa rela. Gua tahu ramai polis yang menyokong tuntutan rakyat dalam BERSIH 2.0. tetapi mereka menyokong dalam diam-diam. Bukannya dalam diam yang dimaksudkan oleh si Najib tu, kononnya 1 juta pemuda sokong beliau tapi yang datang 6,000. Itu pun semua kena bayar, bas kena sedia, makan minum dan yang paling penting duit poket. Lu ingat belia sekarang nih bodoh macam blogger-blogger celaka ker, sorry ler pasal lu silap bro.

Dalam dok kecoh-kecoh dengan perhimpunan Bersih, tiba-tiba sampai cerita yang si Rosmah dah bawak masuk cincin belian, ada yang kata nilainya RM 24 juta, ada yang kata RM 18 juta. Gua pun tak tahu mana satu yang betul tetapi citer nih boleh dikatakan hampir-hampir benar bila ianya melibatkan Rosmah puaka nih. Gua tak heran jika angkanya sebanyak itu kerana semasa Najib jadi TPM, untuk melobi agar Najib di percepatkan naik jadi PM, beliau dah shooping kat Hong Kong beli jam tangan bernilai RM 100,000 seunit untuk diagih-agihkan kepada beberapa pemimpin tertinggi Umno.

Gua nak dengar jugak apa hujah para blogger celaka tahap sial akan berikan tentang perkara ini. Lu kan tahu bagaimana blogger celaka tahap sial anggap Rosmah puaka ni siapa, bagi mereka Rosmah puaka ni seorang yang maksum dan dah sampai tahap malaikat ler bro. Marah sangat para pemuja Rosmah puaka bila gua sebut nama beliau, apatah lagi bila gua selongkar segala perbuatan dan salah guna kuasa yang si Rosmah puaka lakukan.

Gua bukan nak tulis banyak sangat kerana point gua hanya untuk menyiarkan gambar-gambar semasa perhimpunan bersih semalam.  Bukan main lagi media cetak dan elektronik memainkan isu yang perhimpunan Bersih gagal, tiada sambutan dan yang hadir hanyalah 6,000 peserta ajer. Inilah berita-berita sial yang dilaporkan oleh Utusan Meloya, Berita Hairan, TV3 suku dan yang sewaktu dengannya. Jika media asing meletakkan angka kehadiran ialah 100,000 peserta, itu pun semua jalan ditutup rapat. Bagaimana kalau semua peserta dapat hadir, gua jangkakan mungkin ia akan mencecah 700,000 sehingga 1 juta peserta. Kat rumah gua ajer semua jalan keluar ditutup, baik oleh pihak polis mahu pun JPJ. So kat sini gua ingin memanjangkan sumpah seranah dan maki hamun gua kepada semua pihak yang terlibat menyekat perhimpunan Bersih. Bagi yang memukul dengan zalim rakyat marhaen, gua pohonkan agar segala titik peluh mereka tidak diberkati. Buat pencacai tegar Umno celaka, gua punya blog, ikut suka gua ler apa yang gua nak tulis, lu ape peduli.

Bersih di luar negara
Khairah, Mesir.
Ottawa, Canada
 New York, AS
 London
Geneva Swiss
Paris, Perancis

Osaka, Jepun

Taipei, Taiwan

Hong Kong

Perth, Australia
 Melbourne, Australia

Adeleide, Australia
Canbera, Australia
Kuala Lumpur, Malaysia
Ucapan diberikan kepada pengikut bersih
Mangsa kezaliman polis pada perhimpunan Bersih yang membawa kesyahidan Baharuddin Ahmad. Al-Fatihah
Tiada kecoh-kecoh, semuanya aman
Dimulai dengan bacaan doa
Doa dilaungkan agar dihindarkan dari perkara-perkara yang tidak diingini.
Media pencacai celaka kata tiada sambutan
kata media pengampu sial, hanya 6,ooo sahaja yang hadir.
Di KLCC
Nampak macam 600 orang ajer.
Orang ramai mula berkumpul.
Kesesakkan bermula
Orang ramai mula bergerak
Macam tak ada orang jer
Anggaran oleh media pencacai celaka ialah 600 orang
Anggaran blogger sial pula 300 orang
Taklimat kepada pihak polis, layan dengan lemah lembut
Ini bukan bom asap tetapi asap rokok
Polis menutup jalan
Malaysian police fire tear gas at protesters during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police arrested more than 400 people and used tear gas as a massive lockdown was imposed on the capital to thwart an opposition-backed rally demanding reform to the electoral system. The demonstrators want reform to prevent some people being allowed to vote several times during elections.
Ini perkara yang paling disukai oleh anjing-anjing Umno celaka, main tembak-tembak.
Malaysian riot police officers fire tear gas during a rally calling for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011.
Seronoknya boleh tembak-tembak
Ada kebakaran ker, polis mengambil tugas bomba
Siraman untuk yang belum mandi
Polis melepaskan tembakan terhadap pengganas
Tembak sebanyak mana yang boleh
Anjing-anjing mula menerkam mangsanya
Najib kata gigit sekuat mungkin
Tanpa mengira tua atau muda, lelaki atau wanita
Renungan seorang pejuang
Dunia ini milikmu wahai anjing-anjing perliharaan Najib/Rosmah
Apa aku perduli kamu tua ker kerana aku punya kuasa
Tangkap dengan lembut
Sekadar mengurut tengkuk
Jika anjing tetap anjing
Malaysian activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) run away from tear gas fired by riot police during a rally calling for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011.
Asap rokok
Malaysian riot police officers fire tear gas at activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.
Inilah saat yang disukai oleh anjing-anjing Najib/Rosmah
A Malaysian activist from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) runs through tear gas fired by riot police during a rally calling for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011.
Lari yoep
A Malaysian activist from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) tries to kick a tear gas fired by police during a rally calling for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011.
Tendangan di World Cup.
A policeman films an injured supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition as he is detained by policemen during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Kesan gigitan anjing
An injured supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition is detained by policemen during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Perjuangan yang terpaksa dibayar dengan harga yang mahal
A Malaysian activist from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih), center facing down, is detained by police officers during a rally calling for electoral reforms in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011.
Sepuluh tangkap seorang, inikah kekuatan polis?
An injured activist from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) is detained by police officers during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. (AP Photo) MALAYSIA OUT.
Ditahan dan dipukul
Malaysian police drag away an injured protester as photographers take pictures during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police arrested more than 400 people and used tear gas as a massive lockdown was imposed on the capital to thwart an opposition-backed rally demanding reform to the electoral system. The demonstrators want reform to prevent some people being allowed to vote several times during elections.
Sungguh berlagak kamu wahai anjing-anjing perliharan
NONE
Ini yang dikatakan tangkap yang mesra
Kesombangan yang tidak terhingga kerana memakai baju biru
Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition are detained by police during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired repeated rounds of tear gas and detained over 1,400 people in the capital on Saturday as thousands of activists evaded roadblocks and barbed wire to hold a street protest against Prime Minister Najib Razak's government.
Pukul jangan tak pukul
Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition lock arms together as police is about to detain them during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. MMalaysian police fired repeated rounds of tear gas and detained over 1,400 people in the capital on Saturday as thousands of activists evaded roadblocks and barbed wire to hold a street protest against Prime Minister Najib Razak's government.
Pemuda-pemudaku
Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition react as a plainclothes policeman detains one of them during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired repeated rounds of tear gas and detained over 1,400 people in the capital on Saturday as thousands of activists evaded roadblocks and barbed wire to hold a street protest against Prime Minister Najib Razak's government.
Walau diasak tetapi masih bertahan
An angry supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition reacts as he recovers after police fired tear gas during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Salah seorang penyokong Bersih diberi rawatan oleh rakan-rakan
Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition are detained by police during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Mai ramai lagi, aku tak larat nak tangkap yang sorang nih
Malaysian police officers detain activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) during a rally calling for clean and fair elections in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.
Sungguh bangga kerana dapat menangkap rakyat
Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim (C) is surrounded by supporters, one of whom is injured, as he attends a mass rally for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and water cannon, making at least 1,400 arrests during clashes with protesters who defied government warnings to rally in the capital for electoral reform. Opposition leader Anwar Ibrahim was injured during the protest when he fell onto the pavement after a tear gas attack and was taken to a hospital as he was feeling unwell, an aide said.
Anwar dan pengawal peribadinya. Sorry, gua kurang fokus terhadapnya kerana gua lebih pentingkan orang ramai.
Malaysian police takes away a protestor from a railway station during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and water cannon and made over 1,600 arrests during clashes with protesters who defied government warnings to rally in the capital for electoral reform.
Tangkapan yang mesra
A Malaysian activist from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) is detained by police officers during a rally calling for clean and fair elections in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.
Lanyak secukup-cukupnya wahai anjing-anjing
Ketawalah kamu didunia ni semahu kamu, ganjaran kamu akan diberi di Padang Mahsyar nanti.
Malaysian riot police officers fire water cannon at activists from Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as demonstrators massed Saturday across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. The "Bersih" means "clean" in Malay.
Siapa serang siapa, wahai Bhai
TGHH ditahan







TGHH didalam Black Maria
Enam jahitan dikepala Khalid Samad
People watch Malaysian riot police spray water cannon at protesters during a rally in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as those demonstrators massed across Malaysia's main city demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years.
Sialan lu wahai baju merah
Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition join arms as they are cornered by police during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Rapatkan saf
Malaysian police take away an arrested protester during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police used tear gas and water cannon in clashes with protesters who defied government warnings to take to the streets in an outlawed rally for electoral reform attended by 8,000 demonstrators.
Tangkapan bermula
Malaysian police lead away a protester holding a national flag during a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police arrested 500 people and used tear gas and water cannon in the capital as part of a massive security operation to thwart an opposition-backed rally for electoral reform. The demonstrators want reform to prevent some people being allowed to vote several times during elections.
Siapa tangkap siapa
Malaysian police handcuff a detained protester at a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police arrested 500 people and used tear gas and water cannon in the capital as part of a massive security operation to thwart an opposition-backed rally for electoral reform. The demonstrators want reform to prevent some people being allowed to vote several times during elections.
Tangkap
A detained protester is led away by plainclothed Malaysian policeman at a mass rally calling for electoral reform in Kuala Lumpur on July 9, 2011. Malaysian police arrested 500 people and used tear gas and water cannon in the capital as part of a massive security operation to thwart an opposition-backed rally for electoral reform. The demonstrators want reform to prevent some people being allowed to vote several times during elections.
Tangkap lagi
Police detain a supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition during a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Tangkap dan pukul
Police detain opposition Parti Keadilan Rakyat (PKR) MP Tian Chua (2nd R in yellow) and supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition during a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Tian Chua
Plainclothes policemen detain a supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition during a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Inilah caranya rakyat ditahan dengan penuh mesra
Supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition shield themselves from a tear gas canister during clashes with police in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Tanpa berganjak
Inilah buktinya bagaimana anjing-anjing menggunakan kekerasan, apa alasan lu bhai
A supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition looks at a policeman as he is detained during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Tangkap... Tangkap..... Tangkap
Police detain opposition Parti Keadilan Rakyat (PKR) MP Tian Chua (3rd L in yellow) and supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition during a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Sumbat dalam Land Rover, jangan tak sumbat
A female supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition reacts as she is detained by police during clashes with police in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Keadilan yang diminta oleh rakyat
A supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition is detained by policemen during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Sombong dan angkuh
An injured supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition is detained by policemen during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Bro yang paling terkenal
A female supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition reacts as she is detained by police during clashes with police in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Mohon belas kasihan
A female supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition reacts as she is detained by police during clashes with police in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired repeated rounds of tear gas and detained over 1,400 people in the capital on Saturday as thousands of activists evaded roadblocks and barbed wire to hold a street protest against Prime Minister Najib Razak's government.
Ugutan pula yang diberi
A supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition spits towards police during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Memang patut pun lu ludah kat anjing-anjing itu bro.
A masked supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition kicks back a tear gas canister during clashes with police in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Tendangan kedua di World Cup
An angry supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition reacts as he recovers after police fired tear gas during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Memberi rawatan kepada rakan
Police detain supporters of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition during a rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Ini gua gerenti sain belum kering lagi
A supporter of the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition is detained in a cloud of tear gas during clashes in downtown Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Lari bro
A supporter of the "Bersih" electoral reform coalition runs after tear gas was fired near him during a rally outside KL Sentral in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Mengelak kebakaran
President of Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) Ambiga Sreenevasan, center, is detained by plainclothes police officers during a rally calling for clean and fair elections in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, July 9, 2011. Police fired tear gas and detained hundreds of activists as demonstrators massed Saturday across Kuala Lumpur, Malaysia's main city, demanding electoral reforms in the country's biggest political rally in years. (AP Photo) MALAYSIA OUT. 
Pengerusi BERSIH 2.0. ditahan
Opposition leader Anwar Ibrahim (C) is greeted by supporters as he arrives to join the "Bersih" (Clean) electoral reform coalition rally in Kuala Lumpur July 9, 2011. Malaysian police fired tear gas and detained more than 500 people in the capital on Saturday in a bid to prevent thousands of anti-government protesters from putting on a massive show of strength against Prime Minister Najib Razak.
Anwar
 Mat Sabu: Land Rover polis rempuh saya.
Marina Mahathir semasa join Bersih
Gambar lakonan KJ ditahan polis.

Cukup ler bhai dengan lu punya putar belit, itu pangkat mesti naik punya macam bekas KP Selangor.

 Omardin Mauju, dari bekas seorang tahanan Pulau Jerjak dan EO kerana mengetuai gengster Melayu, telah dipangkatkan gelaran Datuk dan Tan Sri kerana menjadi pencacai Umno celaka. Beliau menuduh Anwar sebagai pengkhianat negara dan mencabar Anwar berdebat tentang perhimpunan Bersih. Lu sape bhai, lu sendiri pun tidak bersih dengan aktiviti jenayah lu.
Abdul Aziz, pakar putar alam dan ketua strategi Umno/BN dan penipuan yang dilakukan oleh beliau dibawah. Satu nama dua tempat mengundi.




Hishamuddin Awwwww, lu letak jawatan lagi bagus.

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...