Translate

Mesti Baca

Ahad, 13 November 2011

Syabas Gua Ucapkan Kepada Ahli PAS Yang Berani Nih.

 
 Penyokong Perkosa, Jamil Hussain yang cedera akibat pukulan kerana mengatal dengan laki orang.

Kesabaran ahli-ahli PAS ada batasnya, selama ini ahli PAS cukup sabar dengan gelagat Perkosa (separuh Melayu yang mudah lupa sebagai penasihatnya) dan Pukida (pemilik Islam Hadhari sebagai penaungnya) yang sentiasa cuba cari pasal dengan PAS. Sikap ahli PAS masih cool dan tidak terikut-ikut provokasi yang dilakukan oleh dua ekor NGO Melayu tulen nih hasil daripada tarbiah yang diberikan oleh pihak pimpinan yang diterajui oleh para ulama. Kerana itulah tahap disiplin ahli PAS cukup tinggi berbanding dengan mana-mana parti politik di Malaysia dan PAS juga mempunyai 'Unit Amal' yang bertindak untuk menjaga tingkah laku para ahlinya.

Gua sendiri mengakui bagaimana disiplin para ahli-ahli PAS dalam menjaga keselamatan para pemimpinnya dan mengawal keadaan setiap kali diadakan ceramah. Bagi gua, ceramah PAS akan lebih aman jika tiada campur tangan polis kerana ahli PAS bukan macam Umno, MCA, MIC, Perkosa mahu pun Pukida. Sorry bro, gua susah sikit sebut Perkkkkaase dan Paakiiiiddda kerana itulah gua lebih selesa menyebut Perkosa dan Pukida. Lu baca sini Pengalaman Gua Dengan Pukida.

Apa yang berlaku di Pasir Gudang ada hikmahnya yang mana kesudahannya seekor cedera dibelasah dan sekor lagi pura-pura pengsan (takut kena belasah lagi) oleh ahli-ahli PAS yang kesabaran mereka telah disangkut kat pagar kawasan ceramah. Utusan Meloya tidak berani menyebut nama NGO taik kucing itu kerana takut nama gah NGO itu dimalukan. Gua rasa selepas ini para pendekar-pendekar NGO taik kucing akan berfikir sepuluh kali untuk melakukan provokasi disetiap ceramah-ceramah PAS.

Selama ini pendekar Umno, Perkosa, Pukida dan yang sewaktu dengannya cuba mendabik dada kerana segala provokasi mereka dilindungi oleh pihak polis. Disebabkan polis selalu memberi muka kepada puak-puak inilah maka insiden ini berlaku. Mungkin mereka tidak mengetahui yang didalam PAS sendiri ada puak yang dipanggil 'Taliban', bukan Taliban macam kat Afganistan tuh tetapi para pendekar PAS yang disimpan dalam peti besi. Mereka akan keluar apabila keadaan sudah tidak dikawal lagi oleh pihak polis dan FRU. Lu sendiri fikir ler....

Ulasan bangang dari seorang menteri yang juga ahli parlimen kawasan tersebut amat memalu dan meloyakan gua. Beliau (Mohd Khaled Nordin) mengatakan kedatangan Mat Sabu tidak dialu-alukan apatah lagi dalam situasi politik masa kini yang kononnya Mat Sabu telah menimbulkan kontraversi (Mat Indera ler tuh). Lu sape nak kata tak alu-alukan, kalau Mat Sabu tak dialu-alukankan takkan ribuan yang hadir..... Bodoh punya menteri, bukan ker lu diantara 3 menteri yang terlibat dalam 'Gerakan Bersihkan Najib', betul ker nih.

Kehadiran Mat Sabu semata-mata untuk memperbetulkan sejarah yang telah diputar belitkan oleh puak-puak celaka lu ler. Lu boleh sebar dengan menggunakan segala media massa milik kerajaan dan milik pencacai lu agar rakyat dihidangkan dengan cerita-cerita putar alam lu. Seperti mana lu keluar statement yang Mat Indera mengaku seorang komunis bersumberkan daripada arkid polis British, boleh percaya ker atau lu nih memang bodoh tahap sial.

Polis akan melakukan apa sahaja untuk mengabui mata rakyat Malaysia dengan bukti-bukti yang boleh dipertikaikan, nama pun polis. Gua bukan nak tuduh polis kerana gua tahu majoriti abang polis baik orangnya tetapi yang segelintir inilah yang celakanya.

Gua ambil contoh kes dimahkamah apabila tuduhan dibacakan oleh jurubahasa mahkamah yang menyebut, "Bahawa kamu telah dituduh memasukan dadah jenis heroin kedalam tubuh kamu dibalai polis........" Lu baca, baru dihadap kemahkamah OKT sudah di'tuduh' dan ayat yang sebetulnya ialah di'dakwa'. Malah polis buat tuduhan yang OKT telah memasukkan dadah tersebut dibalai polis pulak, ada akal ker. Ini adalah kenyataan semasa gua berada dimahkamah sebagai pemerhati untuk kes pengambilan dadah dan kerana itulah gua cukup tidak percaya 100 peratus statement pengakuan Mat Indera sebagai komunis jika melihat pendidikan agamanya. Bak kata-kata orang tua dan gua sendiri....
'kerana setitip nila, habis susu sebelangga'
'kerana umno celaka, habis tergadai negara'
'kerana Rosmah/Najib kesayangan gua, habis rombongan Haji dipanggil Haji Kepong'
'Kerana Rosmah seorang, semua tauke belian senyum'.

Tiada ulasan:

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...