Translate

Mesti Baca

Isnin, 14 Mac 2011

Tsunami: Rakyat Malaysia Di Saran Berjimat Cermat Untuk Agar Rosmah Boleh Berjoli.

 
Gua banyak suka ini gambar pasal gua tengok dia punya derajat sudah naik, macam raja

Kesan daripada Tsunami yang melanda Jepun, ekonomi global akan lebih parah selepas krisis ekonomi yang melanda dunia masih lagi belum pulih. Rakyat Malaysia disaran berjaga-jaga kerana tempiasnya pasti akan melanda Malaysia.

Lu jangan dengar sangat janji-janji manis pemimpin-pemimpin Umno yang ada kilang gula kat mulut-mulut mereka. Jika lu dengar mereka kata Malaysia sudah bersiap sedia menghadapi segala kemungkinan, gua boleh cakap lu sudah kena tipu.

Kalau mereka suruh lu supaya bijak berbelanja, maka lu sendiri boleh fikir apa makna yang tersirat. Lu pun sudah tahu bagaimana Rosmah Puaka berbelanja setiap kali beliau keluar negara. Itu jaga parlimen punya orang pun sudah kasi tahu, tiada peruntukkan khusus buat 'First Lady' dari segi kewangan. 
Setiap kali itu Rosmah Puaka belanja pakai duit kerajaan walau apa pun aktiviti pun, bermakna itu Rosmah Puaka sudah dikira rompak duit rakyat. Itu Nazri cakap, "Ini adalah amalan lama dalam politik antarabangsa. Sebagai contoh di United Kingdom, Ratu Elizabeth bukan dianggap Wanita Pertama kerana beliau digelar sebagai Ratu".(Baca Sini)

Bodoh punya itu Nazri, kalau dia raja takkan mahu panggil 'First Lady'. Lu mahu ambil kira law lu punya Bapak Penjajah, apakah isteri Perdana Menteri Britian orang panggil 'First Lady' sedangkan dia punya sistem sama dengan anak jajahannya Malaysia iaitu sistem Raja Berperlembagaan. Itu hari Najib sendiri cakap dia punya bini 'First Lady' selepas Pemaisuri Agong, jadi lu kena panggil Rosmah Puaka 'Second Lady' la. 

Lu sama Najib dua kali lima aje, cuba kelentong rakyat sampai ke negara Jepun lu libatkan pasal lu mau tegakkan benang yang basah. Sedangkan dalam protokol negara pun itu PM duduk nombor enam, Agong nombor satu dia bini nombor dua tetapi itu Rosmah Puaka langsung tiada dalam kedudukkan protokol walau pun dia bini Najib.(Baca Sini)

Mai kita cakap tentang itu harta yang Rosmah Puaka rompak sama rakyat punya harta. Itu Nazri sendiri cakap tiada peruntukan kewangan untuk membiayai kegiatan 'First Lady' pada tahun 2011, kalau tak ada mana Rosmah Puaka dapat itu duit. Lu ingat itu duit jatuh dari langit terus masuk poket Rosmah Puaka, kalu itu macam patutlah Rosmah berbelanja macam orang hilang akal.

Mai sini gua kasi tahu mana itu duit datang. First, itu duit taukey-taukey kaya kasi hantar sama Rosmah, lia cakap lu mau beli apa pun gua kasi, tarak cukup lu cakap sama gua, nanti gua hantar lagi berapa banyak lu  mau. Jangan cakap 1 juta sepuluh juta pun gua boleh kasi, tapi lu mesti faham-faham la, 'Gua tolong lu, lu tolong gua'.

Itu pasal projek PKFZ runding terus dari 2 bilion jadi 4.5 bilion, lu mau pakai gua punya jet peribadi lu kasi tahu je. Jangan kata lu mahu pergi Perancis, lu mau pergi Mongolia pun gua boleh hantar. Sorry la Rosmah, itu dua-dua negara lu tak boleh masuk, nanti lu kena tangkap ma.

Jadi gua nasihatkan lu rakyat Malaysia, mulai sekarang lu orang kena ikat perut pasal, kasi jimat cermat. Kalu tarak cermat nanti malulah Malaysia kat mata dunia kerana 'Second Lady'  tidak dapat menunjukkan kebijaksanaan bagai cara terbaik untuk bershooping dengan menggunakan harta rakyat....... Sial lu Rosmah.

1 ulasan:

Isa berkata...

memang sial pun itu pompuan...

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...