Translate

Mesti Baca

Sabtu, 5 Mac 2011

Orang Umno Geng Gua Tapi Rosmah Musuh Gua Yang Paling Nyata Di Alam Ini.

 Ini olang tatak baik punye olang ma....mayak sewel ma
Izazil adalah makhluk paling alim diantara malaikat sebelum Allah s.w.t. ciptakan Nabi Adam a.s. walaupun beliau bukan dikalangan malaikat yang diciptakan daripada cahaya. Apabila Allah s.w.t. menyuruh para malaikat sujud kepada Nabi Adam a.s., para malaikat sujud melainkan Izazil (Iblis) engkar akan arahan Allah s.w.t.

Iblis dengan sombong menyatakan Nabi Adam a.s. tidak setanding dengan beliau kerana Nabi Adam a.s. diciptakan daripada tanah yang hitam lagi busuk. Diatas keingkarannya, Allah s.w.t. melaknat Iblis diatas keingkarannya  dan neraka adalah balasannya.

Lalu Iblis Laknatullah memohon kepada Allah s.w.t. supaya dipanjangkan umurnya agar beliau dapat menyesatkan cucu cicit Nabi Adam a.s. dan permintaan beliau telah dimakbulkan oleh Allah s.w.t. dengan berfirman bahawa iblis Laknatullah tidak akan dapat sesekali menggoda hamba-hambaNya yang beriman.

Daripada cerita ini ialah, jika kita digoda dan dihasut oleh Iblis Laknatullah dan bala tenteranya yang terdiri daripada para syaitan-syaitan. Siapa pula yang menghasut Iblis Laknatullah sehingga beliau berani menentang Allah s.w.t. sehingga beliau dilaknat sedangkan beliau adalah seorang yang alim lagi warak.

Kenapa pula setiap kali bulan Ramadhan kita telah diajar/diberitahu bahawa para syaitan dan Iblis laknatullah dibelenggu tetapi kita masih juga melalukan kemungkaran. Jika hendak tahu siapa yang menghasut Iblis Laknatullah, tanya sama Rosmah kerana beliau boleh habaq. Beliau sememangnya seorang yang arif bab-bab ini sehingga bekas isteri Najib dituduh gila dek kerana kehandalan Rosmah.

Beliau memecah tembok sebagai isteri Perdana Menteri yang paling berani sehinggakan beliau memberi amaran sesiapa calon umno celaka yang tak buat kerja, habaq kat dia. Mak Najib (Tun Raihah) sendiri tidak seberani Rosmah semasa Tun Razak menjadi perdana Menteri.

Jika hendak tahu, inilah penangan Nafsu yang ada pada diri beliau dan mungkin Iblis Laknatullah sendiri tutup sebelah lagi mata beliau (yang sebelah dah buta) bila berhadapan dengan Rosmah. Mungkin juga Iblis sendiri pun naik segan nak goda Rosmah, pasal pada pandangan Iblis Laknatullah Rosmah sudah cukup sifat.

Rosmah binti Mansor akan melakukan apa sahaja tanpa mengira halal haram dalam usaha mencapai cita-cita beliau. Oleh itu gua menyeru kepada para pengundi dun Merlimau dan Kerdau agar menghantar satu mesej kepada Najib One Malaysia bahawa Malaysia akan hancur sekiranya Rosmah dibiarkan.

Jangan lu orang menyesal dikemudian hari bila mendengar Rosmah mempunyai aset berbilion-bilion kat luar negara. Lu sudah tengok dihadapan mata lu sendiri bagaimana berkuasanya Rosmah sekarang ini sehinggakan Mahafiraun yang mudah lupa pun tidak berani menegurnya.

Jika lu nak harap pemimpin umno celaka, maka lu orang bermimpi disiang hari pasal mereka-mereka semua sudah hilang teloq-teloq. Bukan mereka tak ada teloq, tetapi apabila sebut je nama Rosmah semua teloq-teloq mereka tengelam.

Lu orang boleh tengok bagaimana kementerian-kementerian yang dikatakan lubuk emas dipegang oleh orang-orang yang menjadi kepercayaan Rosmah walaupun orang-orang tu pernah disabitkan atas kesalahan rasuah. Rosmah mesti dihalang jika lu orang tak mau saudara-mara lu orang tiba-tiba hilang baik lu orang bertindak sekarang.

Lu orang boleh merubah dengan tidak mengundi calon umno pasal lu orang takkan  tak tahu bagaimana setiap kali pilihan raya, lu orang kena kencing. Bila ada pilihan raya, lu boleh nampak lu punya tok wakil, lepas pilihan raya 5 tahun lu tak jumpa itu tok wakil, wa gerenti punya.

Itu dun Merlimau cakap Melaka negeri maju 2010, tapi balu dua hali ada bas ulang alik. Dia punya bau kaw-kaw bau balu keluar kilang ma, tapi lu ingat belapa bulan moleh tahan. Ini bas  gua gerenti lepas pilihan raya dia olang mesti tukar bas burok pasal dia olang punya perinsip 'pemimpin didahulukan rakyat diabaikan' pasal itu prinsip bukan Najib bikin tapi Rosmah bikin ma.

So... besok pastikan pangkah bulan pasal bulan cukup penting, bila olang taya ini hali belapa hali bulan. Orang tatak tanya hali ini belapa hali dacing, lu punye bini mengandung pun olang taya sulah belapa bulan tapi olang tatak tanye belapa dacing. Tatak dacing kita tatak susah tapi kalu tatak bulan mayak susah ma.

Tiada ulasan:

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...