Translate

Mesti Baca

Jumaat, 18 Mac 2011

Ketuanan Melayu Buat Songkok Dua Jengkal.

https://lh6.googleusercontent.com/_w-h5UvK7U5g/StC12Zoc91I/AAAAAAAAOhY/qR2eJvOHm-8/s720/IMG_2808.JPG

Ketuanan Melayu yang diperjuangkan oleh puak-puak songkok dua jengkal (Perkasa atau Perkosa, lu sendiri pilih) mungkin terlepas pandang walau pun berada disebelah sahaja. Mungkin sibuk nak buat demostrasi, hinggakan tengah makan pun masih sempat bersms.

Gua pun tak tahu apa itu 'Ketuanan Melayu' yang songkok dua jengkal pertahankan hinggakan mereka menfatwakan sesiapa yang menentang mereka hatta raja-raja sendiri akan dituduh 'Murtad Melayu'.
Gua rasa itu geng songkok dua jengkal bukan main-main pasal mempertahankan Ketuanan Melayu daripada mana-mana pihak yang tidak bersama mereka. Pasal mereka adalah benteng kepada Ketuanan Melayu daripada disentuh. Tanpa mereka, Ketuanan Melayu akan hancur, hebat maa. Itu jika lu baca daripada dari kaca mata bulat geng songkok dua jengkal.

Mai sini dekat-dekat sikit, yang kat depan duk rapat lagi dan kat belakang tengok-tengoklah kut-kut ada lagi tempat kosong kat depan, Sekarang lu baca pada kaca bulat gua yang gua pinjam dari mamat kat bawah nih. Bagi gua pulak, itu geng songkok dua jengkal tak payah bersusah payahlah nak pertahankan 'Ketuanan Melayu' lagi.

Ketuanan Melayu dah lama dah jadi bangkai, cuma tak ada kubur ajer. Ketuanan Melayu dah lama dah kena rogol ramai-ramai, tak cukup lagi mereka pakat liwat lagi sehingga setiap lubang mereka yang mereka jumpa, tak kira lubang telinga ke, lubang hidung ke atau lubang pusat, semuanya di bantai ramai-ramai.

Dah habis  semua perbuatan mereka terhadap ketuanan Melayu, mereka campak Ketuanan Melayu kat pembuangan sampah. Kalu lu tak percaya, lu tanya umno celaka. Kalu mereka cakap 'no komen', lu datang jumpa gua, tapi jangan lupa bawak nasi kuning, ayam panggang madu, duit pengeras RM 600,000.03. 

Lu tahu la itu pengeras bukan gua minta ma tapi gua punya jin kasi harga, dia cakap semua barang manyak mahal sekarang ma. Gua jin dia punya kelemahan, bila suruh pi buat kerja kat oversea je, mesti duk hotel 7 bintang. Lu tahu dia punya harga satu malam 100k ma. 

Sekarang manyak susah pasal itu gua  jin sudah pandai shooping-shooping pulak sejak gua punya jin sudah ada persatuan lak, kalu gua tak lupa, dia punya nama Persatuan Ibu-Ibu Tunggal pasal gua punya jin betina. Bukan Jins Shamsuddin, apa lu melaluk ni apek, sorry pasal gua banyak syok berita.

So, kita sembang balik tentang Ketuanan Melayu, Lu tahu apsal geng songkok dua jengkal duk pertahankan kerana itu geng sudah angkat Ketuanan Melayu kat pembuangan sampah. Mereka bawa balik, mereka mandikan, shampookan, mereka cuci sampai bersih kemudian mereka wangikan itu 'Ketuanan Melayu'. 

Mereka kasi pakai baju kuning, mereka letak diatas singgahsana, kawalan 24 jam sehari 7 hari satu minggu itu dan geng songkok dua jengkal manyak ketat kasi kawal. Itu pasal geng songkok dua jengkal cakap tiada siapa yang boleh menyentuh 'Ketuanan Melayu', gua manyak takut ma. Gua cerita gambar bawah pulak

http://1.bp.blogspot.com/-q0CE_NcMuFY/TYHTPvQbW3I/AAAAAAAABqU/Sqbp2VqlY_Y/s1600/kekasih%2Bgelap.jpg

Ini cerita lu mesti dengar betoi-betoi pasal gua cakap satu kali saja ma, gua tak mahu ulang-ulang lagi. Ini hari itu blogger-blogger celaka, fasik, pencacai sudah mula malu pasal dulu dia orang fitnah sama dia punya musuh tetapi itu fitnah sudah makan diri.

Itu blogger celaka, fasik, pencacai sudah bagi kata dua sama ini ketua bahagian supaya tampil buat pengakuan pasal diorang malas mahu kasi selidik itu, ada betul ke tidak. Lu pun sendiri tau macam mana blogger celaka buat kerja, mereka suka ambil orang punya artikel kemudian kasi taruk dia punya nama.

Ini hari gua tak mahu cakap ada ke itu perempuan kekasih gelapnya (lu jangan kasi sama orang lain, ini gambar bukan dia punya kekasih gelap tertapi dia punya manyak gelap) atau di punya bini nombor 2 kerana itu dia punya pasal la.

Gua mahu cakap, siapa pun mereka bukan cerita yang memalukan tetapi itu gambar amat memalukan. Kita jangan bercerita tentang skandal tetapi kita bercerita tentang bagaimana bodohnya seorang yang bertaraf ketua bahagian bergambar dalam keadaan yang memalukan.

Jika itu perempuan dia punya bini sekali pun, tak kan lu tanpa rasa segan atau malu dengan mengambil gambar dalam keadaan mengaibkan. Lu tatak malu sama lu punya bini, lu punya anak atau lu punya mak bapak. Gua lupa la, itu umno mana ada malu sama sape-sape hatta pada Allah sekali pun.

Jadi inilah 'Ketuanan Melayu' yang geng songkok dua jengkal pertahankan dengan darah mereka, betoi ke ni. Lu beranila setiap kali bikin demo, polis kasi jalan dam kasi jaga lu punya geng. Gua ingat kalu lu jadi macam PR yang buat demo, jangan kata dengar siren polis, lu tengok kelibat polis pun lu sudah tanggal itu songkok dua jengkal. Lu ada percaya tak

Bagi gua pulak, pergi mampos dengan ketuanan melayu yang menjijikkan.
Hidup 'Ketuanan Islam' maka semua ketuanan yang ada di muka bumi ini akan selamat.

Tiada ulasan:

Catatan Paling Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...